Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Telia rekommenderade mig att starta om telefonen för att få igång MMS.

Hjälpte det? Håller på att starta om den.

Ursprungligen av Capeman:

Hjälpte det? Håller på att starta om den.

Japp nu funkar allt som det ska.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 19:59

Find my Iphone!!
=D

Kvittar. Skiten funkar ju ändå inte. Första gick igenom, men jag har inte fått svar så jag vet inte om det kom fram. Å andra sidan kraschade också Messages-applikationen när jag skickade det. Alla andra jag försökt skicka blir det bara fail.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 19:59

Nej, nu försvann tethering efter att ha lagt in backupen. Va i ...

Ursprungligen av lither:

Nej, nu försvann tethering efter att ha lagt in backupen. Va i ...

Jag kör GM och tethering-knappen försvinner hela tiden för mig med.. Misstänker att jag kanske måste skita i min fina backup med alla sms osv Suck.

Har testat att bara återställa inställningar men det hjälpte inte...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-17 19:59

Skumt. Är jag på nåt vis bortprioriterad för att jag har en olåst iPhone med en annan operatör än Telia då eller? Låter ju konstigt om det skulle vara dom som styr det.
Hittar heller inte internet-tethering. Ska också ligga i inställningar eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-17 20:06
Ursprungligen av CEk:

Skumt. Är jag på nåt vis bortprioriterad för att jag har en olåst iPhone med en annan operatör än Telia då eller? Låter ju konstigt om det skulle vara dom som styr det.
Hittar heller inte internet-tethering. Ska också ligga i inställningar eller?

Operatören måste antagligen skicka ut en ny IPCC-fil eller vad det heter (nya operatörsinställningar). Innan dess kanske det inte finns med....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 20:00

usbtethering funkar samtidigt som man synkroniserar, Tufft!

Har startat om men ingen MMS

Omstart hjälper ej för att få iväg MMS:en.

Hmm, måste man kanske vara ansluten till 3G för att få iväg MMS:en? I min lägenhet har jag taskig täckning och får bara Edge.

EDIT: Hjälpte ej att se till att jag hade 3G-täckning.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-17 20:02

Lionhart; vad kör du för operatör och är din lur obunden?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 20:02

Internetdelning med Bluetooth fungerar fint!

Lyckas dock inte med USB, någon som har koll på hur man ställer in det i winXP?

Spelar ingen rolll, Jag hittar endå inte MMS när jag går in på inställningar och sen trycker på meddelanden

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 20:05

Testade MMS och det fungerade.

Alltså ska man gå in på inställningar och sedan meddelanden ? Ska man kunna aktivera MMS därifrån ?

Ursprungligen av Lionhart:

Alltså ska man gå in på inställningar och sedan meddelanden ? Ska man kunna aktivera MMS därifrån ?

För tredje gången, ja.

här sitter man och läser om alla med nya firmwaren i telefon medans man får nöja sig ett tag till med 2.2.1

Ursprungligen av the_leopard:

här sitter man och läser om alla med nya firmwaren i telefon medans man får nöja sig ett tag till med 2.2.1

precis lägger inte dev-team upp quickpwn snart? Trodde de skulle släppa alla verktyg precis när 3.0 släpptes av Apple.

nee man får tydligen vänta till fredag innan ultrasn0w kommer

Ursprungligen av FillilutteN:

precis lägger inte dev-team upp quickpwn snart? Trodde de skulle släppa alla verktyg precis när 3.0 släpptes av Apple.

Ursprungligen av the_leopard:

nee man får tydligen vänta till fredag innan ultrasn0w kommer

Har du 3G? jag har nämligen den gamla. Den lovade dom väl att man skulle kunna få in 3.0 jailbreak + unlock redan idag? Men sen är ju inte dagen över heller. Vissa säger att det bara är att uppdatera till 3.0 från sin 2.X iPhone 2G utan problem, vågar man chansa? Tror jag väntar tills dev-team säger något, men varför är dom så tysta? buhu...

Ursprungligen av FillilutteN:

Har du 3G? jag har nämligen den gamla. Den lovade dom väl att man skulle kunna få in 3.0 jailbreak + unlock redan idag? Men sen är ju inte dagen över heller. Vissa säger att det bara är att uppdatera till 3.0 från sin 2.X iPhone 2G utan problem, vågar man chansa? Tror jag väntar tills dev-team säger något, men varför är dom så tysta? buhu...

Jag uppdaterade min 2G nyss och den fungerar kanon.

Ursprungligen av Patrick:

Jag uppdaterade min 2G nyss och den fungerar kanon.

Fett! Dvs, jailbreak + dess applikationer försvann men resten intakt?

Ursprungligen av FillilutteN:

Fett! Dvs, jailbreak + dess applikationer försvann men resten intakt?

Helt riktigt.

Ursprungligen av the_leopard:

deras blogg säger fredag för ultrasn0w, men jailbreak kan komma tidigare

Ah okej. Kör gamla iPhone. Så då är det väl inte ultrasnow som gäller?

Ursprungligen av Patrick:

Helt riktigt.

1. Har redan tankat firmware-filen så den ligger som en lös fil på skrivbordet nu. Går det att få iTunes att uppdatera från den eller måste jag dra hem en till via iTunes när jag trycker Update?

2. Hur mycket krångel blir det om jag vill jailbreaka sen i framtiden? Vad försvinner då, och vad blir kvar?

MMS fungerar klockrent, både att skicka och taemot. Har Telia Max 25. Även internetdelningen fungerade, jag har 69kr-tjänsten mobilsurf alltid. Har däremot problem att para ihop telefonen via blåtand. Telefonen hittar inte datorn, detta var första gången jag försökte para dom.

För att surfa är det bara inaktivera airport, koppla in telefonen och efter att du pluggat in kabeln kan du gå in på webbsidor inom ett par sekunder riktigt imponerande.

Sen är det riktigt coolt att man kan koppla in kabeln, surfa via mobilen och sen dela ut anslutningen via W-lan med 4 klick.

Apple är fantastiska, lär dock ta tid att lära om sig med tangentbordet skriver fortfarande ÄÅÖ på AAO

deras blogg säger fredag för ultrasn0w, men jailbreak kan komma tidigare

Ursprungligen av FillilutteN:

Har du 3G? jag har nämligen den gamla. Den lovade dom väl att man skulle kunna få in 3.0 jailbreak + unlock redan idag? Men sen är ju inte dagen över heller. Vissa säger att det bara är att uppdatera till 3.0 från sin 2.X iPhone 2G utan problem, vågar man chansa? Tror jag väntar tills dev-team säger något, men varför är dom så tysta? buhu...

Fick just bekräftat att mitt första MMS inte kom fram, så för mig funkar inte MMS öht.

Min mms var redan aktiverad

Sorry lol, Men jag finner inte MMS i den mappen

Bevaka tråden