- Mongoul
- Medlem ●
- Täby
samma händer för mig, men mitt iTunes försöker kontakta iTunes Store, och där blir det timeout. Verkar som servern/servrarna är lite överlastade...
samma sak här! men varför ska den koppla upp till internet?!? jag har ju redan laddat ner allt jag behövde
när jag har uppdaterat iphonen så kommer det upp att jag bara kan ringa nödsamtal, och en bild som visar att jag ska koppla ihop med itunes; och i itunes kan jag inte göra ngt för det är vitt och så står det iphone i mitten men inget händer?!?!? snälla hjälp!
Start om dator, samt iPhone.
när jag har uppdaterat iphonen så kommer det upp att jag bara kan ringa nödsamtal, och en bild som visar att jag ska koppla ihop med itunes; och i itunes kan jag inte göra ngt för det är vitt och så står det iphone i mitten men inget händer?!?!? snälla hjälp!
detta har hänt innan kan jag tillägga, vid tidigare uppdateringar!
Har du en telia- eller telenor-iPhone?
Nice.
Tethering funkar kanon på Telia, kul!
MMS... kanske man får något någon gång... Who cares?
Hoppas på snar jailbreak så att jag kan få tillbaka mina snabbknappar (SBSettings) och terminalen... Men med tethering behöver jag inte kämpa med PDANet längre i alla fall, så klart värt det.
Nu till att testa copy/paste
nu kommer en jätte dum fråga men man stänger väl av iphonen med home och knappen på ovansidan?
jag gör så iaf men har aldrig behövt skriva in min pin kod?
Finns ju inga dumma frågor...alltså det du beskriver här är ju mer som att "ta ut batteriet och sätta tillbaka det"...liksom en "reset" eller vad man ska säga. Stänga av gör man ju genom att hålla knappen på ovansidan intryckt till slidern med "stäng av" dyker upp.
Restoren till 3.0 är klar, sen hänger den sig efter den är aktiverad när den försöker ansluta till iTunes Store och får sedan felmeddelande enligt bifogad. Någon annan som har samma problem, eller är det överbelastat?
Edit: Nu funkade det. Var nog en överbelastningsgrej
Restoren till 3.0 är klar, sen hänger den sig efter den är aktiverad när den försöker ansluta till iTunes Store och får sedan felmeddelande enligt bifogad. Någon annan som har samma problem, eller är det överbelastat?
Jag har samma problem. Gissar att det är överbelastat. Fortsätter i naivt hopp om att så småningom komma igenom.
/.
Jag har samma problem. Gissar att det är överbelastat. Fortsätter i naivt hopp om att så småningom komma igenom.
/.
Det jag behövde göra efter installationen var att stänga ner iTunes och iPhoto och sen starta iTunes igen så fortsatte installationen.
/max
Jag gjorde samma sak som Maxwell, d v s startade om iTunes. Jag gick steget längre och startade om hela datorn. Då fick jag det att fungera. Om det beror på flax eller något annat vet jag inte. Lycka till! Nu ska jag får min att hantera MMS på NetComs nät här i Norge.
/.
Hände mig också, men jag körde en gång till och efter tredje fungerade det. Kanske har det med ett massivt tryck på servrar, vad vet jag.
Hände mig också, men jag körde en gång till och efter tredje fungerade det. Kanske har det med ett massivt tryck på servrar, vad vet jag.
Tjockt tryck på deras serverar verkar det vara iaf... Får felmeddelandet gång på gång
Har just uppgraderat till 3.0 på en olåst telefon med 3 abbonemang, funkar ) utmärkt.
Skickade ett mms, vet j om det funkade...??!
Hur/var ser man mms, var hamnar mms som ngn skickat ?
hehe, hittade det, i meddelanden, såklart......:-))
funkade inte dock, fel inställningar förmodligen, ngn som har facit för 3 ?
"iPhone-enheten "Mickes iPhone" kan inte uppdateras just nu eftersom iPhone-aktiverinsservern för tillfället inte är tillgänglig."
Någon mer som har det problemet?
Det hjälpte som vanligt att posta här - nu funkar det!
Men varför vill man göra det när det finns en Silent-switch?
jag brukar sänka ringsignalen ibland....
det de sa på keynoten var ju att den låter även om den är på ljudlös, men de glömde visst om man sänkt ringsignalen...
Suck
Bara jag som inte lycaks uppdatera? Kommer bara felmeddelandet om aktiveringsserven bla bla... segt!
Om du hade läst i tråden hade du sett att du inte var den enda och hade inte behövt posta...
Om du hade läst i tråden hade du sett att du inte var den enda och hade inte behövt posta...
läste, dom som skrev de hade lyckats efter att par försök. Hållit på en jävla stund nu och börjar lessna..