Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

vi har samma system som överstående talare.

  • Medlem
  • 2009-07-01 18:53

Förlåt en noobig fråga, men vad betyder Zero sum DKP? DKP är jag relativt bekant med, men som sagt inte helt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 23:03
Ursprungligen av Ziggy:

Förlåt en noobig fråga, men vad betyder Zero sum DKP? DKP är jag relativt bekant med, men som sagt inte helt...

WoWwiki om Zero-sum DKP. I korthet: när du köper något betalar du N DKP (i vårt fall 25, men det funkar med bidding också). Dessa N poäng fördelas över raiden, så varje deltagare får N/deltagare poäng – inklusive du själv. Alla börjar på 0 poäng och det går att gå negativt.

I teorin kommer summan av alla deltagares poäng alltid vara noll (därav namnet), men detta haltar oftast i praktiken då folk kommer till och faller från. Vi har en summa på 299 poäng (~8 per person), vilket innebär att nya medlemmar rent praktiskt sett ligger på -8 när de börjar i förhållande till resten av gillet. Detta går givetvis att ordna, men inget vi lagt möda på att göra då vi främst raidar 10-manna nu under sommaren hur som helst.

När det gäller World of Warcraft och div. systemkrav. Borde ett GMA X3100 vara tillräckligt för att köra spelet utan att det hackar i instanser och major cities som Orgrimmar och Dalaran? Förutsatt att man har tillräckligt minne. Har nyss beställt 4GB att köra in.

RED: Uppenbarligen klarar inte X3100 av allt i World of Warcraft.

Senast redigerat 2009-07-20 00:12

Ett tips: Wotlk för 49 pix!

Kom just hem efter fyra dagar på Stockholm Jazz Festival, måste ju göra något annat än att bara sitta vid datorn .

När jag var nere i huvudstaden så tog jag en runda in på Elgiganten på Kungsportsallén (heter den väl?) och där fann jag Wotlk för endast 49 kronor. Det priset slår det mesta :).

I kväll är det Yogg dags (25 man). Vi clearade allt utom Ignis och General i förra veckan..

Någon raider som har lite tips?

Tog han faktiskt för första gången igår. Bästa fajten sen Illidan.

Vet inte riktigt vilken taktik ni ska köra men generella tips är:
Sluta dpsa i tid på addsen i p1. Typ 40% innan de dras ned till Sarah. Ha nån som säger till när dpsen ska sluta. Underlättar.
Fyll på sanity innan 50 stackar (börjar med 100)
Ha klart vilka som ska gå in i portaler, vilka som går vänster, mitten, höger i portalerna.
Innan p3 börjar så försök att inte ha en Crusher Tentacles kvar då utan att den dödas innan p3 börjar.
Dvs de som är inne i hjärnan och dpsar får säga till om p3 är på gång att börja. Dra heroism och mosa ned Crusher Tentacles.

När p3 börjar så tankas Immortal Guardians av 2 tanks, precis vid vattenbrynet. Tanks och melee står med ryggen mot yogg hela tiden. Melee dps:Ar dem och range tar yogg. När yogg skrattar samtidigt som massa blixtrar flyger på skärmen ska casters vända sig ifrån bossen.

Typ så, generellt!

GLHF

Hur fyller man på sanity?

Ställer sig i de gröna pelarna som finns runt om i utkanterna av rummet.
Antar att du vet detta vid denna tidpunkt

Vi vipade hårt igår... RL körde på med samma taktik som Uld10.. Funkade inte riktigt.. Jag hade svårt att se sanity stacks.. Sprang och fyllde på lite hur som helst.

Vet du hur mycket dmg som melee skall ha gjort på hjärnan efter de första portalerna?

Ursprungligen av ru4real?:

Vi vipade hårt igår... RL körde på med samma taktik som Uld10.. Funkade inte riktigt.. Jag hade svårt att se sanity stacks.. Sprang och fyllde på lite hur som helst.

Vet du hur mycket dmg som melee skall ha gjort på hjärnan efter de första portalerna?

Ja dom är "svåra" att hålla reda på men bara att ta in det i rutinen att kolla vad man har för debuffar generellt. Mycket viktigt att ingen (melee oftast) glömmer av sin sanity och blir MC:ad och måste dödas av. Det är faill.

Ang. dmg:en efter första portalen så är jag inte hundra men om jag inte minns fel, så har dom varit in 3 gånger, max 4 innan P3 börjar.

har nyligen speccat om till Affliction och har gett mig den på att få upp dps'n. Det är fan ta mig nästan helt omöjligt.. jag gör nästan 1k mindre i DPS overall.. Min rotation är:
LifeTap (lvl1) -> Shadow Bolt -> Haunt -> Curse of Corruption -> Curse of Agony -> Unstable Affliction.. Sedan spammar jag Shadow bolt, håller Haunt uppe hela tiden och mina andra DOT's. Shadow bolt som filler och sedan Drain Soul när Mob når 25%.. Jag tycker jag gör allting rätt, men det blir inget bra...

Tips ngn affliction warlock? Eller ngn annan med bra erfarenheter.. Hur gör Affliction Warlocks i era guilds?

  • Medlem
  • 2009-08-03 10:25
Ursprungligen av ru4real?:

har nyligen speccat om till Affliction och har gett mig den på att få upp dps'n. Det är fan ta mig nästan helt omöjligt.. jag gör nästan 1k mindre i DPS overall.. Min rotation är:
LifeTap (lvl1) -> Shadow Bolt -> Haunt -> Curse of Corruption -> Curse of Agony -> Unstable Affliction.. Sedan spammar jag Shadow bolt, håller Haunt uppe hela tiden och mina andra DOT's. Shadow bolt som filler och sedan Drain Soul när Mob når 25%.. Jag tycker jag gör allting rätt, men det blir inget bra...

Tips ngn affliction warlock? Eller ngn annan med bra erfarenheter.. Hur gör Affliction Warlocks i era guilds?

Jag tycker mig höra att det finns "bara" en raidspecc, de andra faller för långt efter i dps:en. Men jag har ju ingen egen så jag kan inte svära på det. Ska kolla med en kompis. Hur är det att lvla en lock förresten? Vill hitta något nytt nu och har börjat en mage...

Det som jag tycker det bästa med lock är att man har väldigt lite downtime.
Var längesedan jag levla min lock så jag körde affe när jag levla och det var löjligt hur mycket plöj man kunde klara av. Dotta upp, fear sen är det bara draina. Galet nice.

Vet dock inte hur det är nu.Detta var innen Siphon Life-nerfen.

En av de bättre locksen i vår guild kör med denna raidspec:
The World of Warcraft Armory

Destro speccad.. Hmm.. En stor skillnad på Destro och Affli är hur DPS utvecklas.. Destro är mer Burst.. Affli vinner i längden. På trash hinner knappt Affliction börja "verka". Har testat ett par dagar nu och kört rotations mot Dummies. Gjorde 4.8k DPS mot XT senast.. Boss fighter är vad jag behöver.. Din guild kompis hade väldigt låg Hit ratio trots att han speccat Supression... Grymma gear iofs

Själv kommer jag slänga min DK. Ännu en patch där man nerfas. Nu är det hp, armor och CD och lite dmg som nerfas. Gör rätt från början eller sluta anpassa allt för barn.

Ska ge WAR en tid men även börja levla min warlock.

ru4real?: kikar på hans Fight Statistics från XT-fighten. han har inte en enda miss där

Borean Tundra höll på att döda mitt wow-spelande helt. Barens igen fasat ännu tristare...
Howling Fjord och Grizzly Hills ett sant nöje att ta sig genom, de leder senare till vad jag tycker är Northrends snyggaste instancer Utgarde Keep och Utgarde Pinacle..

Så ta zeppen från Undercity, precis bredvid den vanliga.
Så kommer du ha skoj igen.

Själv är jag inne på min andra snubbe (en BE Pala) i Northrend och jag har medvetet tagit en annan väg en den första. Borean Thundra -> Dragonblight -> Lite Grizzly Hills (så jag blev 76) -> Sholazar Basin. BT var enklare att "överleva" nu när jag visste vad som väntade, sedan säger väl achivmenten allt som BT "There is nothing boring about Borean Thundra".

Nu vill jag komma till Crystalsong Forest och Storm Peaks.

  • Medlem
  • 2009-08-04 15:10

Håller med dig Mattias, Borean Tundra chockade mig svårt med sitt trista landskap! Jag var så glad att slippa Outlands, och så kom BT... Men som tur var skickade jag min shaman till Howling Fjord istället och blev förtjust! Utgarde Pinnacle e en historia för sig, men jäklar va less jag va att springa den där vägen fram till harpunerna med dåliga grupper! wipe, på wipe på wipe. Och sen kom en bra grupp och då - vips! så var man igenom!

Men visst var även Zul'Drak en ökentrist plats?! den verkade lovande med sin tempelidé... Men att döda mina egna trollfränder sved, hur illasinnande de än är!

Mina favoritinstancer i Nortrend:

1. Halls of Lightning
2. Utgarde Keep/Pinnacle
3. Violet Hold - men bara för att den är såååå enkel och snabb

3.2 = min DK dog.

förhoppningsvis får jag tebax hp, dmg, armor och cd's som jag har förlorat nån gång.

det blir att levla warlocken. tråkigt bara att guilden ligger mil för mig men kan säkert åka räkmacka någonstans

  • Medlem
  • 2009-08-05 13:55

Var det en sådan nerf alltså? Å andra sidan har jag aldrig gillat de där skumma, bleka typerna. Någonstans, djupt inne har dom säkert ett förbund med Arthas!

Med tanke på den DPS de fick ur sig är det överbevisat att de är i förbund med Arthas.

Undrar hur det går nere i Paris... 15.15 och alla servrar är nere fortfarande...
Hua vad jag inte skulle vilja jobba som serveransvarig på Blizz...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Med tanke på den DPS de fick ur sig är det överbevisat att de är i förbund med Arthas.

Undrar hur det går nere i Paris... 15.15 och alla servrar är nere fortfarande...
Hua vad jag inte skulle vilja jobba som serveransvarig på Blizz...

alla hänger på låset...lol...

Gjorde en webclip av min del av serverlistan...

jay, up and running...men lite scary när det tar flera minuter för karaktärslistan att fyllas

Yipee... DPS'n för min Affliction lock ökade avsevärt

  • Medlem
  • 2009-08-06 09:07

Grattis! Nerfade dom de andra speccen istället?

Och jag fick en skojig nyhet: Vi kan lägga tre traps samtidigt!! TJOHOO; VI KOMMER ÄGA MED SNAKE TRAP; FROST TRAP OCH FIRE TRAP!!! Eller...

Nåja, vi kanske är rätt bra balanserade, men jag tycker synd om BMspeccade hunters, tycker det verkar som att folk bara är det för att få udda pets... Ser ingen raida som BM.

Japp.. Fire and Brimstone (destruction) fick sig en smäll. Vi gjorde nya 25 manna raiden igår. Det var verkligen en rolig fight.

Tog 1 lv med locken igår. Fattar inte varför jag valde att levla i BT men vad tusan. Snart klar där hoppas jag ändå.
Lock är förbannat roligt. Blir kul att geara upp i nya instancen. Fanns massa göddigt i 5manna både normal och heroic. Räkmacka FTW

TÄnkte på det där med din Guild lock... Ni har förmodligen alltid med er en Shadow priest eller Boomkin i raiden. De ger 3% extra hit vilket gör att 14% är perfekt

Jo det har vi alltid, Gärna både och
Tog 77 igår med locken. Att man kunde flyga direkt i Northrend underlätta rejält.

Att kunna flyga i Northrend från lvl 70 kommer förenkla lvlandet oanat mycket.
Provade att även att skapa en alliance på samma server som mina horde och det gick alladeles utmärkt. Så fungerar det nu på PvP-servrar.
Skönt att kunna logga in och prata med sina gankers.

Badge-systemet är omgjort tack för det! Äntligen kommer det bli lätt att hitta PUGs till vanliga HC instancer. Snart 80 med min pala.

Bevaka tråden