Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-03-19 17:36

Har bara kört "traditionell" 10 manna, aldrig med några drakar kvar... Men det kanske är dags nu.

Har speccat om min huntard igen Och byggt om mina keybindings, förvirring vid tangenterna kan jag säga hehe. Men dps:en är lite bättre nu i alla fall. Men det är mot en heroic test dummy, och den slår ju inte tillbaka... och står still. Nåja, det är i alla fall skönt att se lite bättre dps. Hade en svacka i Naxx som sög.

Har säkert kommit upp tidigare, men vilka addons kör ni med, har ni helt annat UI än standard?
Funderar själv på att bygga om lite men är nyfiken på hur mycket minne alla addons tar. Får väl testa

Jag har gått in i Wow-väggen igen.
Att försöka spela med elitister gör jag inte. Grinda är inte för mig.
PvP i wow är allt annat än bra.

Jag kommer lämna wow nu. Frågan om det inte är för alltid denna gång.
Funderar på att gå ut och kasta alla skivor i soptunnan nu när sopbilen är på väg.
Radera skiten från disken och vara klar för alltid.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag kommer lämna wow nu. Frågan om det inte är för alltid denna gång.
Funderar på att gå ut och kasta alla skivor i soptunnan nu när sopbilen är på väg.
Radera skiten från disken och vara klar för alltid.

Risken är dock att du själv ligger i soptunnan dagen efter och gräver efter skivorna

  • Oregistrerad
  • 2009-03-24 01:20

Hedman: Salj kontot sa tjanar du en slant och eliminerar risken for aterfall.

Jag har sjalv slutat nagra ganger, men likval kan jag inte lata bli diverse WoW-tradar och bloggar.

Och angaende elitistisk von oben-attityd bland vissa WoW-spelare sa har jag ganska ofta undrat vad for syndrom vissa manniskor man moter i spelet lider av. Om det bara ar en slang av fjortis eller nagot djupare.

Wow är nästan det enda spelet jag spelar men jag spelar inte så ofta. Gick nyligen över till en karaktär som jag inte använt så mycket sedan jag skapade den i början av mitt wow'ande och äntligen har jag funnit en inriktning jag gillar för den figuren - Fire Mage (Gnome). I och med detta har jag nu två karaktärer där jag har en färdig klar inriktning medans de andra är lite touch'n go med.

Jag har också tagit tag i en gammal karaktär, min första lvl 60, UD Priest. Riktigt kul nu när även disc/holy går att få ut en hyfsad dps med! Saknar epic flyer bara, byggde en flygmaskin åt DK:n som är riktigt nice

  • Medlem
  • 2009-03-25 17:41

Jag har min troll hunter som varit lvl 80 ett tag nu, trivs bra med honom även om jag kastar mig mellan olika speccs, testar och funderar. Däremot har jag svårt att ta tag i min shaman. Han är elemental och jag tycker det är rätt trist tyvärr. Inte många spells att röra sig med... Önskar han varit priest asså!

Var i Naxx igår, 10manna, och fick förfärliga laggar. Ingen annan verkade ha det så jag tror datorn inte hängde med - 2 DK:s och 1 mage... AoE så det förslår. Om man ska välja att dra ner något, är det Spell detail level eller Distance level? Eller något annat?

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2009-03-28 16:08

Jag har ett problem. Instalerade nyligen wow på min nyinförskaffade Macbook 2.0..

Nu är det så här, jag vill kunna köra i windowmode men ändå "maximera" skärmen så att jag ser min docka. Men när jag maximerar så täcks ju hela skärmen och då är det ju ingen större vits att köra windowd.. För jag lyckas inte tabba heller..
Hjälp.
//M

Installerar WOW på min sprillans nya iMac, problemet är att det tar sjukt lång tid att ladda ner patcharna! Någon som vet om det är något tillfälligt?

Blizzard rekommenderar att man öppnar vissa portar i brandväggen (router). Kan det vara något sådant?

Ursprungligen av Code Red:

Blizzard rekommenderar att man öppnar vissa portar i brandväggen (router). Kan det vara något sådant?

Jag har provat det men det hjälper inte. Får samma problem på jobbdatorn

  • Medlem
  • 2009-04-10 12:12

säkerhet

Jag har en liten paus från wow, men mitt konto vilar inte. Några guildies hörde av sig och sade att de fått konstiga mail från mig, in game, med en länk i. Jag bytte genast lösenord och loggade på från min mac. Inget stulet och inget alls gjort med mina karaktärer, tack och lov! Jag öppnade en ticket men har inte hunnit kolla om de svarat något.

Nu till frågan:
På jobbet loggar jag på från en PC som används av flera personer.
Hemma loggar jag på från en iMac, G5:a.
Jag är till 99% säker på att det måste varit något med PC:n, eller hur? Keylogger eller något som kommit in på något sätt.
Finns det NÅGOT sätt att det kan ha drabbat macen? Addons? Annat?

Och följden är att jag funderar på en sån där Blizzard authenticator, någon som köpt en?

Ursprungligen av Ziggy:

Jag har en liten paus från wow, men mitt konto vilar inte. Några guildies hörde av sig och sade att de fått konstiga mail från mig, in game, med en länk i. Jag bytte genast lösenord och loggade på från min mac. Inget stulet och inget alls gjort med mina karaktärer, tack och lov! Jag öppnade en ticket men har inte hunnit kolla om de svarat något.

Nu till frågan:
På jobbet loggar jag på från en PC som används av flera personer.
Hemma loggar jag på från en iMac, G5:a.
Jag är till 99% säker på att det måste varit något med PC:n, eller hur? Keylogger eller något som kommit in på något sätt.
Finns det NÅGOT sätt att det kan ha drabbat macen? Addons? Annat?

Och följden är att jag funderar på en sån där Blizzard authenticator, någon som köpt en?

en i min guild har en sådan. han är galet nöjd säger han. han blev hackad 3ggr i rad så han tröttna.

på tal om mailet du fick ingame? var det en länk till en *.exe-fil?

till inlägget ang. klass.
mitt tips är att köra druid. förbaskat roligt. bra healer, bra tank och bra caster. möjlighet till stor variation dvs och kul för en nybörjare att kunna få testa på allt med en och samma klass.

  • Medlem
  • 2009-04-11 17:02
Ursprungligen av willhaven1980:

på tal om mailet du fick ingame? var det en länk till en *.exe-fil?

Eller alltså det var "jag" som skickade till andra, men det stämmer - det var en exe fil berättade dom till mig.

Och typiskt nog så var authenticators slut på blizzstore, vet ni nåt annat ställe?

Ang. klass så skulle jag också, trots att jag har hunter, rekommendera druid. Väldigt varierad spelstil och roliga saker att förvandlas till! Som den horde jag är så skulle jag däremot säga, kör tauren druid! Mulgore är fint att starta i. Har inte så mycket erfarenhet av alliance dock, så jag e partisk

Fundera också på vad du vill ha ut av spelet? Vill du köra pvp (player vs player) så kanske inte det är så kul förrän långt upp i din level. Vill du köra casual och uppleva mycket så tycker jag du ska fokusera på questandet, se vart dom tar dig! Jag missade det på min första gubbe, men nu så läser jag questerna ibland överdrivet mkt för att se vad som ska hända. Det är kul om man inte har bråttom.
Startar du något på egen hand, eller har du kompisar som lirar? För det är väldigt mycket roligare att köra tillsammans tycker jag!

Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-11 21:20
Ursprungligen av Ziggy:

Och typiskt nog så var authenticators slut på blizzstore, vet ni nåt annat ställe?

Jag skulle inte rekommendera att köpa authenticators av någon annan än Blizzard.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-10 21:41

Nej det är PCn som är boven. Vill du vara säker på att ingen kommer åt ditt konto så köp en Blizzard Authenticator nyckel från Blizzard Store.

//Rob

Jag har precis bestämt mig för att testa det där mer MMORPG och köra lite WoW. Väljer mellan en Blood Elf Hunter och en Night Elf Druid. Tror jag.

Några bra Wow-tips för den som inte spelat innan?

Ang. klass. Tack för bra tips, det är alltid svårt att göra sig en uppfattning av klasserna enbart från beskrivningarna i manualen. Jag var egentligen mest inne på druid, men det jag funderade över var om det var som i vissa spel där man spelar hybridklasser, att man bara blir halvbra på allt men inte riktigt bra på nåt.

Jag kommer inte spela Pvp, det blir nog mest questande. Har en kompis som spelar, men han är level 70 Death Night så jag kan nog inte spela med honom än på ett tag. Jag får hoppa in och se vart jag hamnar!

  • Medlem
  • 2009-04-12 12:52

Nja, asså hybrikklasserna är faktiskt ganska grymma tycker jag. Jag har en shaman själv runt 74 nu och han e faktiskt fin på dps och massa fina buff totems då.

Druider kör jag ofta med, feraldps, oonkindps ligger bra till i våra damagelistor och tanksen har så mkt hälsa. Healdroods är grymmast bland healers skulle jag vilja säga Fina Healing over time. Glöm inte heller att de är de enda som har combat ressurection! Väldigt eftertraktat! Fördelen med att lvla med dem är just att kunna heala sig själv även om man inte är healer. Och att kunna gå över till björnform även om man dpsar är ju praktiskt verkar det som.

Som en noobig hunter jag är så kanske inte jag har superkoll på dem, men de verkar bra!

Håller på och ladda ner en spelpatch på 291 MB just nu ... vilken tid det tar!

Ziggy, tack för infon! Du skrev tidigare "Mulgore är fint att starta i". Är det en server eller en plats i spelet?

  • Medlem
  • 2009-04-12 14:01

Ja det kan va rätt segt att ladda ner

Mulgore är en plats i spelet, man kan säga startzon för Taurens, där du kör mellan lvl 1-10 om jag minns rätt. Ett grönt landskap med taurens huvudstad Thunder Bluff i! Troll och Orcer startar någon annanstans osv...

Några småtips (om du inte redan vet dem )

- Logga av där du kan få "rested bonus", dvs ökad experience poäng under lvlandet. Ofta i ett Inn (värdshus?) eller inne i en huvudstad.
- Försök inte köpa så mycket när du levlar, det mesta du behöver får du genom "drops". Jag gjorde misstaget att köpa utrustning vilket gjorde mig extremt fattig.
- Bestäm vilka professions/yrken du vill ha och försöka att levla dom samtidigt som du levlar! Vissa yrken är så jobbiga att "gå tillbaka" för att lvla.
- Passa även på att lära dig first aid/cooking/fishing, väldigt bra buffmat mm
- Hitta folk som är trevliga som levlar i din takt så ni kan göra det tillsammans, det kan underlätta och göra spelet roligare.

Hmm, och säkert en hel massa andra saker Ha kul helt enkelt!

Ursprungligen av Ziggy:

Ha kul helt enkelt!

That's the plan! Kommer du på fler käcka tips, så mottages de tacksamt!

Henrik: Tack för tipset. Jag kollade på den länken du lade upp, men det verkar inte vara så många spelare på den servern eller har jag fel? 27 såvitt jag kunde se. När jag nu ska testa MMO så tänkte jag att det skulle vara lite mer just "massively" ...

  • Medlem
  • Falun
  • 2009-04-12 13:53

Vill ni spela wow gratis så spela på privatserver.

En guide hur ni gör:
http://www.solidhangout.com/forums/index.php?showtopic=1918

Hrothgar som jobbar som utvecklare för Solid är också Mac ägare.
Ni möter honom oftast i spelet. Alla är trevliga.
Städad community som gör sitt bästa att vara så barntrevliga man nu kan vara i spelvärlden.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-04-14 11:22

Om jag startar på en ny server så skapar jag alltid två karaktärer. En huvudkaraktär och en bank/auctions karaktär.

Bankgubben (lvl10) får stå vid en postlåda och ett auctionshus sen skickar huvudgubben allt till den för att auktionera ut.
Huvudgubben får två gatheringyrken, typ mining/skinning eller hernbalism. Allt jag får upp säljer jag på AH. Det gör att jag ganska snabbt får ihopp ett kapital.
Vid ca lvl 60 droppar jag ett av gatheringyrkena och tar upp ett craftingyrke ist. Då går det snabbt att gå tillbaka och ta upp det man behöver för att gå upp i yrket, ev kan man ha sparat en del i banken som gör att man lvlar snabbt i skill.

Nu har jag kommit igång. Första kvällen satt jag som ett rådjur fångat i strålkastarskenet och undrade vad jag skulle göra och varför folk hälsade på mig och visslade på mig och gjorde oanständiga gester medan jag knappt kunde skriva hej.

Men nu går det bättre. Tog till slut en druid på er inrådan, en night elf. Ska nog testa en tauren lite senare och se på skillnaden.

Det där med pengar och bank har jag inte alls fattat än (det är mkt jag inte fattar än:)), men jag har inte ens kommit till någon verklig bebyggelse, är fortfarande kvar i startområdet på level 5. Man kan alltså skicka grejer till andra karaktärer? Hur går det till?

  • Medlem
  • 2009-04-14 15:22

Det låter trevligt! Påminner mycket om min egen "barndom"

Inne i spelet, vid värdshus (inns) och inne i städer/byar finns det brevlådor man använder för att skicka textbrev, pengar, osv genom. Du skriver bara till vem du skickar och drar eller högerklickar på det objektet du vill skicka, och sen "send" så ska det funka. När du fått mail dyker det upp en liten mailikon uppe vid minikartan. Det kan ta en stund innan mailet kommer fram beroende till vem du skickar. Kom ihåg stavning på den du skickar till i och í är förrädiskt lika in game.

Saker som är "soulbound" kan du inte skicka.
Du kan inte skicka mellan horde och alliance!

Creops förslag är mycket bra, och sånt jag borde gjort från början när man har så lite pengar att man inte ens kan träna upp sina nya talents, då är det segt!

PS. Jag har nu fått min nya iMac! 24" 2.93ghz, 4GB RAM, 512MB ATI Radeonkortet! Jag ska installera WoW och annat först. Sen ska jag komma med ett utlåtande! ds.

Senast redigerat 2009-04-14 16:05
  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-04-15 13:42

Passa dig bara när du får brev från folk du inte känner, vissa gillar att skicka sk COD "Cash On Delivery". Vilket betyder att du kan bli av med en summa guld när du accepterar det..

You all have much knowledge!

Jag tackar igen, med denna info har jag snart tagit över hela WoW :).

Ziggy, skönt att veta att andra har känt sig lika noobiga som jag gör just nu!

  • Medlem
  • 2009-04-16 15:03

OK! Nu har jag plockat upp iMacen (24", 1.93ghz core 2 duo, 512MB ATI RADEON GFX kort och 4GB RAM) och jag kan bara säga...

WOW

Alltså det är en otrolig känsla att slänga på "ULTRA" inställningen som finns nu - dvs ALLT är på MAX, och ändå ha runt 70 fps i Dalaran. Nu skall jag erkänna att testet var tidigare idag, dvs låg population på servern, men ändå! Ska testa raid/instancer för att verkligen testa den fullt ut. Hörde att utanför Ulduar igår var det rätt kaotiskt (Ensidia har ju redan klarat heroic Ulduar förresten ) så det blir lite utmaningen gissar jag.

Några saker bara:

- Skuggor, klarar inte iMac (mac öht) att ha på det?
- Minns att jag läste något om att begränsa fps:en för att inte överhetta korten, ligger det något i det, och i så fall, hur gör jag det?
- Finns det dräggelskydd till macen, det rinner så förbenat när jag gapar...

Ursprungligen av Ziggy:

- Minns att jag läste något om att begränsa fps:en för att inte överhetta korten, ligger det något i det, och i så fall, hur gör jag det?

Ett grafikkort ska inte överhetta oavsett. Om det gör det så är det felinstallerat (för dålig kylning) eller defekt.

Bevaka tråden