Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har just kört första heroic-instancen i Northrend som tank (Level 80 Druid) i The Nexus. I relation till de gamla instancerna i Outlands så är det ju överlägst snyggare och mer imponerande. Tyvärr så hann vi inte längre än till tredje bossen när healern backade ur.

Nu blir det väl att försöka bygga upp rustningen och sätta igång med raids. Det kan bli otroligt vasst och extremt roligt ända tills att man har kört det mesta som går.

Taskigt läge, Paschulke. Jag har hyffsad utrustning på min druid, men likt förbaskat så får jag rätt stort pisk av DK som är någon level under mig.

Vad gäller Naxxramas (för att ge oss ett spår till). Är det någon som har en aning om vad som krävs av en feral dps druid för att börja där?

  • Medlem
  • 2008-11-30 01:59

Nu är det dags... Typ nästan i alla fall hehe. Jag ska köpa mig en ny imac (den gamla G5:an börjar sloka). Men pratade med några som sa att vänta efter nyår, det borde komma en uppdatering. Så jag får väl vänta en stund.. 17 oxå! Jag som viille se wow på 24" skärmen innan och under julen ju! Ska bli läckert i alla fall att se en del områden med lite högre inställningar än vad jag har nu...

Nån som har (24") blank skärm? Störs ni av ljusreflexer och sånt?

Btw, Halls of Lightning var ju grymt kul, förutom sista bossen som man vill glömma Men häftig instance i alla fall!

  • Oregistrerad
  • 2008-11-30 03:55
Ursprungligen av Ziggy:

Nån som har (24") blank skärm? Störs ni av ljusreflexer och sånt?

Nej, inte på något sätt. WoW är perfekt på en iMac.

Ursprungligen av Ziggy:

Btw, Halls of Lightning var ju grymt kul, förutom sista bossen som man vill glömma Men häftig instance i alla fall!

Loken? Han är lätt så länge alla kan strategin.

  • Medlem
  • 2008-11-30 13:32

Japp Loken var det ja... Jo det kan nog stämma, vi var inte helt säkra på taktiken, jag va helt ny där och dessutom alldeles för låg lvl tror jag (75), så jag hade lite svårt me han. Men som du säger, han e nog enklare när alla kan han.

iMac blir det alltså! Mmm, kan knappt vänta, jäkla sugen på större, bättre, snabbare! hehe

  • Medlem
  • 2008-12-15 10:38

Julflytt mellan macar...

Nu så kommer julen...

Jo alltså, jag åker hem över julen och det kommer finnas tid för wow mellan allt julstök, och min pappa har en mac book pro. Jag undrar följande:

1. Snabbaste sättet att installera wow, är det:
- Installera allt från alla skivor?
- Dra ner från blizzards sida?
- Exportera allt från min mac hemma till extern hårddisk och sen dra över till hans (går detta överhuvudtaget)?

2. Jag vill ju ha med mina inställningar för att snabbare komma igång, vilka mappar är "bra" att ta med.

3. I vilken instance är jultomten boss?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-12-15 10:58
Ursprungligen av Ziggy:

Nu så kommer julen...

Jo alltså, jag åker hem över julen och det kommer finnas tid för wow mellan allt julstök, och min pappa har en mac book pro. Jag undrar följande:

1. Snabbaste sättet att installera wow, är det:
- Installera allt från alla skivor?
- Dra ner från blizzards sida?
- Exportera allt från min mac hemma till extern hårddisk och sen dra över till hans (går detta överhuvudtaget)?

2. Jag vill ju ha med mina inställningar för att snabbare komma igång, vilka mappar är "bra" att ta med.

3. I vilken instance är jultomten boss?

Ladda ner installerarna från Blizzards hemsida.
Flytta kalatlogerna Interface & VTF.
Klart.

  • Medlem
  • 2008-12-15 14:41

Tackar!
Om jag nu kunde be pappsen att ladda ner clienten medans jag är på väg, så spiller jag ingen tid! Haha!

Kom att tänka på en gång när jag hade en lånemac och körde wow på x2000 mellan sthlm och karlstad- tiden rann iväg!

Ursprungligen av Ziggy:

Tackar!
Kom att tänka på en gång när jag hade en lånemac och körde wow på x2000 mellan sthlm och karlstad- tiden rann iväg!

Var inte det laggigt som fan?

  • Medlem
  • 2009-01-07 03:01
Ursprungligen av Paschulke:

Var inte det laggigt som fan?

Det var faktiskt rätt lugn om jag minns rätt, var ett tag sen. Hade ganska konstant fps. Klart att några gånger var jag tvungen att logga in på nytt, men det funka

Ursprungligen av Ziggy:

Nu så kommer julen...

Jo alltså, jag åker hem över julen och det kommer finnas tid för wow mellan allt julstök, och min pappa har en mac book pro. Jag undrar följande:

1. Snabbaste sättet att installera wow, är det:
- Installera allt från alla skivor?
- Dra ner från blizzards sida?
- Exportera allt från min mac hemma till extern hårddisk och sen dra över till hans (går detta överhuvudtaget)?

2. Jag vill ju ha med mina inställningar för att snabbare komma igång, vilka mappar är "bra" att ta med.

3. I vilken instance är jultomten boss?

snabbast är är väll att lägga din wow mapp på en extern hdd och sen bara spela från den, funkar klockrent

Går bra att flytta mappen. Har gjort det mellan 2 olika macar.

Har en 51 protection specad paladin på servern Nagrand, vi borde göra ett 99.se guild på något realm ^^. Trevligt att det finns så många som spelar WoW på sina macar förresten själv har jag nyss gått över.

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Har en 51 protection specad paladin på servern Nagrand, vi borde göra ett 99.se guild på något realm ^^. Trevligt att det finns så många som spelar WoW på sina macar förresten själv har jag nyss gått över.

Jag tror inte att en 99-guild skulle vara så framgångsrik när det kommer till PvE. De enda som skulle ha intresse av att delta är folk från detta forum, och jag tror inte att det finns tillräckligt med folk för att köra t.ex. 25-man Naxxramas. Dessutom är vi några som redan finns med i fungerande PvE-guilds - varför göra ett experiment i att byta?

World of Warcraft innehåller däremot väldigt många människor som uteslutande bara spelar ju detta spel. Lite marknadsföring gentemot denna målgrupp vore kul. Många tror att man inte kan spela på Mac, och det är naturligtvis beklagligt.

Jag har för övrigt en level 80 Night Elf Druid. Den är för närvarande balance med 2038 spell damage. Därtill finns bra pre-raid feral and restoration-gear i mina bags på bank.

jag kan väcka liv i min Undead Warlock om det skulle visa sig att vi kunde köra en 99-guild.

WoW har både en Blood Warlock och en death knight.

En gång i tiden fanns Cult of Mac, men det har väl diskuterats tidigare i denna tråd?
Vi huserade på Emeriss. Vad jag vet finns det inte kvar men jag kan ha fel.

Dalaran

Måste jag nu köpa en värsting spel-PC bara på grund av Dalaran? Jösses vad min stackars imac kämpar, har väl typ 6 fraps när det flyter på bra Och då har jag redan allt på minimum, med 1,5GB minne installerat.

Men ibland fixar Blizz ju till performancen i efterhand, jag får väl hoppas...

Hur funkar det på era burkar?

har en imac från 2007 med 3 gb ram och den laggar lite i dalaran men annars inga problem.

Tja, ska kanske satsa på lite mer minne. Tänkte även blåsa den och äntligen installera 10.5. Det kanske hjälper...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-01-19 12:47

Bästa PVP-class?

Vilken class tycker ni är bäst för pvp och varför?

Det är inte så coolt att vara holy priest men någon måste steppa upp och vara det också.

Första ggn jag klev in i Dalaran fick jag en FPS på 0,8-0,9. Lite svårspelat då.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-19 14:46

Dalaran är ingen höjdare precis.

Men det är inte så viktigt eftersom det är bara en stad. Ungefär som i Ironforge mellan banken och AH. Det var alltid otroligt mycket lag där tills BC släpptes.

//Rob

Vad är Ironforge? Är det en annat namn för Ogrimmar?
För om WoW hade haft samma funktionallitet som Warhammar där man inte kan springa genom andra gubbar tror jag aldrig att jag skulle kunna förflytta mig mellan bank och AH.

Nu funkar Dalaran bra jag vet inte vad det var i början.
Samt att det är extremt skönt att slippa allt vad TBC heter. Jag har ingen anledning what so ever att återvända dit. Tack för det!

  • Medlem
  • 2009-01-19 15:40

Apropå lagg i Dalaran så har jag läst att när kampen om Wintergrasp är igång så laggar hela Northrend, plus Dalaran då...

Och jag har även fått rådet från Blizzard att ta bort questhelper (addon) om jag har problem i Dalaran. Fast då var det så att jag helt enkelt inte kunde logga på när jag jag befann mig i Dalaran...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 17:26

Antar att det har att göra med hur många spelare som är aktiva på servern? Jag har aldrig varit med om lagg i Dalaran eller på något annat ställe. Spelar nog på en ganska lugn server.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 17:29

Japp en snabb koll visar att vi är omkring 16000 på min realm. De mest populerade ligger kring 32000.

vi har 19k på våran server. kan inte raidar på kvällar i huvudtaget. helt sanslöst lagg. imorgon kommer en ny patch och då ska lagget vara borta sägs det men jag tvivlar starkt.

btw. är det nån som har upplevt att deras wow crashar datorn, skärmen blir svart och hela datorn låser sig? jag har upplevt detta länge och riktigt frustrerande. jag har börjat felsöka och än så länge har det inte crashat än (peppar peppar) vi får se om jag hittar den felande länken.

Yes, Questhelper tar rätt mycket minne, runt 23MB om jag inte minns fel. Jag brukar stänga av den om jag ska in i någon instans, så jag ligger på runt 16-20MB för alla addons.

Är det idag som patchen äntligen kommer? Blir det lättare att mina bl.a. Nice.

Wow har bara crashat en gång för mig sedan 2006, då var det grafikkortet som ledsnade. Men svart skärm och att allting låser sig låter som minnet, tycker jag. Eller värme, burken får jobba rätt hårt ibland, om den är igendammad kanske det blir lite svettigt?

Bevaka tråden