Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Way way world of weird :)

Det är patch-day så det är ju förväntat att det ska gå trögt att få ned den sista biten av uppdateringen men det är ändå skumt. Jag är iofs inte den enda som verkar ha problemet att man får hem 98% av uppdateringen och sedan är det stopp, tvärnit, finito. Förr gick det ju att finjustera brandväggens portar men det går inte längre så istället får man förlita sig på att Leopard gör rätt åt en. Det lustiga är att även om jag i inställningarna ställt in att wow-uppdateraren skall tillåtas ansluta till nätet så får jag ändå, när 98% är nedladdat, frågan om uppdateraren ska tillåtas ansluta (se bild).

Oavsett vad jag sedan svarar så är det stopp. Först får jag beskedet att trackern förlorat kontakten och efter en stund att det inte finns någon internetanslutning (kan knappast stämma då jag såväl surfar som lyssnar på Lounge-Radio samtidigt).

Jag antar att det bara är att vänta en dag eller två men skumt är det ändå...

  • Oregistrerad
  • 2008-10-15 19:18

Är det den feta patchen innan Lich King som kommer nu?

jappz! 1 mån kvar *yey*

Spelar inte själv, men halva min klass är riktiga nördar.. Har spelat själv tidigare. I vart fall, har ett tips till er..

Om man rekryterar en person till WoW kan man länka kontona så att så länge både du och din nyrekryterade kompis är i närheten av varandra får ni 3 gånger så mycket experience. Om han köper ett gamecard kan ni fortsätta så i 3 månader tror jag (tills level 60).

Två av mina kompisar har boostat varandra i instancer och blev visst 38 på en dag.. Tycker det låter lite tråkigt och lite för mycket privatserver över det hela, men vill man prova en ny klass ska man nog göra det nu..

Kika på denna tråden för mer info: World of Warcraft - English (NA) Forums -> ***** Recruit-a-Friend - Ultimate FAQ! *****

Ursprungligen av Ajohansson:

Spelar inte själv, men halva min klass är riktiga nördar.. Har spelat själv tidigare. I vart fall, har ett tips till er..

Om man rekryterar en person till WoW kan man länka kontona så att så länge både du och din nyrekryterade kompis är i närheten av varandra får ni 3 gånger så mycket experience. Om han köper ett gamecard kan ni fortsätta så i 3 månader tror jag (tills level 60).

Två av mina kompisar har boostat varandra i instancer och blev visst 38 på en dag.. Tycker det låter lite tråkigt och lite för mycket privatserver över det hela, men vill man prova en ny klass ska man nog göra det nu..

Kika på denna tråden för mer info: World of Warcraft - English (NA) Forums -> ***** Recruit-a-Friend - Ultimate FAQ! *****

Att Blizzard väljer att göra det enklare att nå upp till level 60 kan man ha olika åsikter om. Problemet i att inte underlätta det tidiga spelandet är ju dock att man kan skapa en viss känsla av "hopplöshet" bland nya spelare. Därför skulle jag säga att Blizzards åtgärder för att snabbare levla under 60 är bra. Som tur är så saknar jag bara 13 levels när det blir ny cap.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Att Blizzard väljer att göra det enklare att nå upp till level 60 kan man ha olika åsikter om. Problemet i att inte underlätta det tidiga spelandet är ju dock att man kan skapa en viss känsla av "hopplöshet" bland nya spelare. Därför skulle jag säga att Blizzards åtgärder för att snabbare levla under 60 är bra. Som tur är så saknar jag bara 13 levels när det blir ny cap.

Det har även ökat farten upp till 70. Jag tror att den fartökningen trädde in strax innan jag lämnade lvl 67 på min jägare(Hunter). Fram till slutet av 67 gick det trögt men efter att ha kommit upp i 68 så tog det knappt mer än ett par timmar att nå halvvägs till 69. Det känns som både positivt och negativt att de lägger in "fartökningar". Det positiva är att man snabbar kan ta sig upp till 70 det negativa är att om man inte har kört så mycket pvp, arenor etc så måste man ändå grinda en hel del innan man kan få ett epic-mount eller ens kläder med sockets. För mig blir det Warsong-gulch idag. Såg i kalendern, gillar den, att man får extra bonus där idag.

Senast redigerat 2008-10-17 11:00
  • Oregistrerad
  • 2008-10-15 21:59

Mängder med förändringar antar jag, även i Azeroth? Och 71 point talent tree?

Lite sugen blir jag på att börja spela igen.

Senast redigerat 2008-10-15 22:11

Laddade ner den nya patchen. Har inte spelat på ett par månader då jag helt enkelt tröttnade. Förmodligen på att jag inte kom framåt och min Guild slumrar. Iom nya patchen så blir jag naturligtvis lite mer sugen.

En snabb recension uppskattas verkligen..

Tja, jag har en 70 hunter och en 70 präst. Efter lite respeccande så kan jag konstatera att jag både gör mer skada och är mer mana-efficient. (Fast det whinas jävligt mycket på prästforumet, det går nog inte att spela med gamla speccet, jag provade i början och vart OOM nästan omedelbart).

Huntern är BM och katten klarar sig länge nu, jag farmade motes of life i Zangarmarsh, katten tankar 3 giants samtidigt och jag behöver inte ens heala.

Innan patchen var prästen disc/holy, nu efter patchen speccade jag disc bara, vilket verkar ganska roligt. Det kom en ny heal "Penance" Penance - Spell - World of Warcraft som verkar kraftfull (har inte spelat så mycket sen patchen, ska testa i helgen).

Frånsett det så klagar alla över retribution pallis som verkar buffade osannolikt mycket, läste nånstans att de ska nerfas i en kommande patch.

Men till någonting helt annat:
Jag tycker min iMac har blivit slö, hårddisken går konstant (verkar det som), varje gång jag zonar så tar det evigheter innan jag är igång igen. Kanske dags att ominstallera rubbet? Hur gör man då, installera om bara OS eller blåsa rent hela disken? Jag kör 10.4.11.

Ja just ja, glömde en sak. Nu inför Wotlk verkar det komma en del ovanliga events, första ledet är zombie-pesten. Det står lite lådor i städerna, rör man vid dem så tar det 10 minuter innan man förvandlas till en zombie och får nya abilities. Alla vakter och alla spelare blir röda, så det är bara att döda. Jag tycker det är riktigt roligt, lyckas man förvandla vakterna i en stad så börjar de i sin tur att attackera de "vanliga".

Jag längtade lite efter just sådana ovanliga events. Det finns en film på youtube som visar den där blood plaque-grejen som dödade alla spelare i Orgrimmar en gång. Jag tror att det berodde på en bugg. Varför inte ha lite mer sådana ytterst sällsynta saker, som t.ex. en förkylning som härjar i stan, alla som befinner sig i staden börjar nysa. Eller en stor grupp NPCs som raidar Undercity, någonting åt det hållet. Något som bara händer en gång, och sedan inte mer. Men det finns säkert miljoner skäl som talar emot sådana händelser.

Vill bara meddela att jag har testat att lira lite på min sambos nya alu-Macbook med strålande resultat! Riktigt skönt att kunna göra lite daylies i soffan...

Ska försöka testa lite någon kväll också, när det är lite mer folk på servern. Nu när det var lite folk i Shattrath så gick det aldrig under 25 fps. På Isle of Quel'Denas så gick det i dryga 30fps med grafiken ställd på default "good". Dock så drog fläktarna igång rätt bra, men det får man väl räkna med...

/Anders

Meshugah, NE Huntard
Guild - Temperstarii
Server - Lightbringer

Jag kan inte uppdatera till 3.0.2 och då är WOW förhållandevis nyinstallerat.
Så jag har börjat testa warhammer istället.

Har ni koll på om man kan köpa Lich King direkt från Blizzard dag ett och ladda ner eller måste man köpa boxen i en affär? Köpte BC av Blizzard i varje fall men inte dag 1.

  • Medlem
  • 2008-11-06 10:22
Ursprungligen av Code Red:

Har ni koll på om man kan köpa Lich King direkt från Blizzard dag ett och ladda ner eller måste man köpa boxen i en affär? Köpte BC av Blizzard i varje fall men inte dag 1.

Läste just att blizzard tycker att man ska köpa skivan om man vill ha det från dag ett. de kommer att erbjuda nedladdning från sidan men det tar nog ett tag.

Ursprungligen av Ziggy:

Läste just att blizzard tycker att man ska köpa skivan om man vill ha det från dag ett. de kommer att erbjuda nedladdning från sidan men det tar nog ett tag.

Nej! Måste beställa från webhallen då kanske. Vill ha det på fredag kväll. Har ingen möjlighet att köpa på väg hem från jobbet.
CD-läsaren har pajat så jag hoppas skivan är på dvd.

Brukar ibland ladda ner patchar från någon torrentsite då det ofta går fortare. Kanske är ett alternativ nu med (nej menar inte piratkopia). Ja ja, får se.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-11-08 11:36
Ursprungligen av Code Red:

Nej! Måste beställa från webhallen då kanske. Vill ha det på fredag kväll. Har ingen möjlighet att köpa på väg hem från jobbet.
CD-läsaren har pajat så jag hoppas skivan är på dvd.

Brukar ibland ladda ner patchar från någon torrentsite då det ofta går fortare. Kanske är ett alternativ nu med (nej menar inte piratkopia). Ja ja, får se.

Ja, det är på dvd. Kommer inte släppas på cd.

Brukar det inte vara så att man måste ha fodralet för att få sin kod? Har iaf för mig att det var så med orginalspelet och B.C

  • Oregistrerad
  • 2008-11-10 19:18

Har börjat spela igen. Var riktigt kul i en vecka tio dagar, men sen har det börjat gå segt, efter att jag satt mig in i allt som är nytt. Men Lich King kommer ju om ett par dagar så jag håller ut ett tag till. Är riktigt trött på Outland vid det här laget.

Jag kan nog räkna mig själv som en Casual-/all the world's a stage-spelare. Jag har inte varit på någon Raid, tror jag, har inget lila i min utrustning på mina figurer, har spelat ytterst lite pvp (började sent) och mina mounts är att beteckna som relativt långsamma. Jag spelar så länge jag tycker det är kul och med achievements så fick spelet något nytt att sträva efter. Lich King blir det kanske så småningom men jag kommer nog att fortsätta i Outland ett tag till...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-11-10 21:59
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag kan nog räkna mig själv som en Casual-/all the world's a stage-spelare. Jag har inte varit på någon Raid, tror jag, har inget lila i min utrustning på mina figurer, har spelat ytterst lite pvp (började sent) och mina mounts är att beteckna som relativt långsamma. Jag spelar så länge jag tycker det är kul och med achievements så fick spelet något nytt att sträva efter. Lich King blir det kanske så småningom men jag kommer nog att fortsätta i Outland ett tag till...

En achievement e att ha lila på alla platser

  • Medlem
  • 2008-11-11 01:07

Har alltid sett mig som en casual i wow, tagit det lugnt och så. Men på den sista tiden har det blivit mkt raids, inte bara på grund av nerfen, vi klarade en del innan den också. Det är med stolthet jag faktiskt nu har lila på all platser på min hunter! Och idag, efter ett försök på Tempest Keep så tänkte jag att det här kanske är det bästa gear jag haft, och nånsin kommer ha. När jag va max på 60 så gjorde jag inga raids nästan. Och vem vet vad framtiden har åt mig... Nåja! Väl mött i Northrend!

Kaleri, lvl 70 troll hunter på Dragonblight EU

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-11-11 02:36

Har just loggat ut ......

Sigh, kan inte vänta mer .........

Me sa dying here

Me sa want to hear the ding sound

Take care

Provade att logga in på min lvl 70 snubbe igår, första gången sedan februari.
Ja vad kan man säga? WoW är WoW. Ingen större skillnad, samma gnäll på varandra för att man råkade göra fel precis då. Blah blah blah.
Ingen spelar för det är skoj, vad gör det som man råkar wipa i en instance?
Det är knappast så de tävlar om att vara först att klara den nu liksom.

Vi får väl se om det är skoj igen, första upplevelsen var så där.
En Kara-run där gilleledaren bitchade om att ingen fick lämna förrän det var klart etc etc. Så drog han själv efter 50 min.

Fasen vad negativ jag är.
Men spelet är snygg mycket snyggt.
Ska försöka ha skoj, det är så skönt att ha glömt allt, för vad ska man ha Badge of justice till för?

  • Medlem
  • 2008-11-11 15:02
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Provade att logga in på min lvl 70 snubbe igår, första gången sedan februari.
Ja vad kan man säga? WoW är WoW. Ingen större skillnad, samma gnäll på varandra för att man råkade göra fel precis då. Blah blah blah.
Ingen spelar för det är skoj, vad gör det som man råkar wipa i en instance?
Det är knappast så de tävlar om att vara först att klara den nu liksom.

Vi får väl se om det är skoj igen, första upplevelsen var så där.
En Kara-run där gilleledaren bitchade om att ingen fick lämna förrän det var klart etc etc. Så drog han själv efter 50 min.

Fasen vad negativ jag är.
Men spelet är snygg mycket snyggt.
Ska försöka ha skoj, det är så skönt att ha glömt allt, för vad ska man ha Badge of justice till för?

Hehe, ja tyvärr finns det mycket gnäll därute, jag puggar nästan aldrig nuförtiden.. Har man tur så har man hittat de man behöver och har roligt med och då känns det juste att logga på! Jag är GM i ett litet gille med runt 10-20 aktiva spelare som är kul att köra med, väldigt nice... For the Horde

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Provade att logga in på min lvl 70 snubbe igår, första gången sedan februari.
Ja vad kan man säga? WoW är WoW. Ingen större skillnad, samma gnäll på varandra för att man råkade göra fel precis då. Blah blah blah.
Ingen spelar för det är skoj, vad gör det som man råkar wipa i en instance?

Håller helt med dig här. Orkar inte heller, speciellt eftersom min main är healer, då blir man ju hack-kyckling per definition ) Därför grundade vi vår egen guild, men om man för det första bara är 4 stycken och sedan har folk som jobbar natt samt en som bor i USA blir det inte lättare att få någonting gjort. Men till en riktig raid-guild räcker inte tiden till...

Ursprungligen av Paschulke:

Håller helt med dig här. Orkar inte heller, speciellt eftersom min main är healer, då blir man ju hack-kyckling per definition ) Därför grundade vi vår egen guild, men om man för det första bara är 4 stycken och sedan har folk som jobbar natt samt en som bor i USA blir det inte lättare att få någonting gjort. Men till en riktig raid-guild räcker inte tiden till...

Men kompis! Gulli gull! Du är min favvo healer!

Jag gjorde en chansning igår och gick med i ett gille vi får se vad det ger.

Ska det vara så svårt att få springa lite 70 instancer för att det är skoj?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Men kompis! Gulli gull! Du är min favvo healer!

Haha! Tack! Vad det värmer mitt lilla prästhjärta! O:-)
Flytta din gubbe till Jaedenar, så är vi redan fem!

Ursprungligen av Paschulke:

Haha! Tack! Vad det värmer mitt lilla prästhjärta! O:-)
Flytta din gubbe till Jaedenar, så är vi redan fem!

*skrattar*
En healer behöver man ALLTID oavsett vad så er ska man vara extra snälla mot.
Flytta ska jag men frågan är var. Jag vill flytta från min nuvarande server eftersom den till stor del känns tom. Jag har tittat på en pvp server stormscale där jag har en polare.
Men vad för typ av server är Jaedenar?

Och alla som köade i natt har inte vaknat än från sin sömn eller wotlk koma?
Hur funkar det på mac?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

*skrattar*
En healer behöver man ALLTID oavsett vad så er ska man vara extra snälla mot.
Flytta ska jag men frågan är var. Jag vill flytta från min nuvarande server eftersom den till stor del känns tom. Jag har tittat på en pvp server stormscale där jag har en polare.
Men vad för typ av server är Jaedenar?

Jaedenar är en pvp server. Jag flydde från Hakkar för att den översvämmades av italienare. På Jaedenar är chatten oftast på engelska, i Orgrimmar kan det ibland vara några som irriterar folk på svenska, danska eller polska. Flyttade hit på grund av bg-poolen, har för mig att det är 5 servrar i Misery-poolen, så köarna är hyfsat korta, iaf vid 70. Annars räknas väl Jaedenar också som low-populated.

Var förresten rätt så förvånad, hade Wotlk i brevlådan redan igår, hehe. Men har inte installerat det än.

Var i Zangarmarch igår och skulle fixa två gruppquester (Bloodscale/Darkscale eller dyl.). Då jag kom till första stället var två andra spelare där, bad dem om invite och fick det. Tog ner bossen på nolltid mha bland annat min Bladestorm. Upptäckte att de var svenskar (chattar på engelska själv) och såg att de skulle till nästa ställe. Red efter och kom fram precis lagom till att de skulle ta nästa boss. Fick ny invite och gjorde Bladestorm igen. Detta var ett tillfälle då jag lyckades komma på rätt plats vid rätt tidpunkt och träffa rätt människor - kändes bra.

Bevaka tråden