Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 14:33

Ni hittar min huvudkaraktär här som jag precis kommit in i Black Tempel med. Riktigt skoj!

Vad gäller Warriors och fixes kan det ju finnas en del att göra men i det stora hela är det en väldigt balanserad klass. Så länge du inte försöker kombinera arms spec och raiding, vilket är ett generellt WoW-probelm: vissa klassers spec är helt värdelösa i raiders. Sen kan man ju alltid diskutera "the rogue gear syndrom"…

Ofta har vi en DPS warrior som ligger top tre i skada gjord. I MH har de ingen chans mot Warlocksen, men det är också ett ganska annorlunda event. Till det att de gör sjukt hög skada kan de off-tanka riktigt bra på trash också.

Ursprungligen av Erik.dv:

Ofta har vi en DPS warrior som ligger top tre i skada gjord.

Är de andra dps:arna efter i gear eller så? I min guild har det alltid varit mages, warlocks, rogues som pumpar ut dmg:en. Sen kommer shadowpräster, hunters, warriors...aldrig en warrior på top3...gratz till honom/henne så länge det varar

OCH

lycka till i BT. det är en lekstuga

Patchar

Hej!

Det blir ju en del patchar som skall laddas ner.. Dessa tar ganska mycket plats.. Hur är det, behöver man spara dessa?

Ursprungligen av ru4real?:

Hej!

Det blir ju en del patchar som skall laddas ner.. Dessa tar ganska mycket plats.. Hur är det, behöver man spara dessa?

bara att ta bort

Precis samma sak har jag funderat på men jag antar inte det, visserligen kan du köra alla om du ska installera om spelet någongång...

Nu har jag beslutat mig helt.
Jag lägger ner WoW.

Jag håller som bäst på att göra det en gubbe gjorde mot mig.
"Pay it forward".
Han träffade mig i Gadgetzan och gav mig allt han kunde pengar och utrustning.
Så det är precis jag gör nu.
Alla mina alts är nu döda och allt det ägde har getts bort till glada nybörjare.

Känns skönt att göra något gott som avslut, eftersom jag fortfarande minns min välgörares namn.
Tack Daedron för idéen jag för den vidare till de som får mina saker.

Varför jag slutar?
För spelet blivit tråkigt.
Alla quests är samma sak.
Dailys *gäsp*
Springa samma instance för få en drop - galet. Varför kan jag inte slita av byxorna på en död gubbe varje gång utan vara var 23 gång?
PvP - tja... det enda jag haft lite skoj med sista 2-3 månaderna men det är blir samma sak det med i slutändan.

Tack WoW de har varit skoj så länge det varade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 02:11

Gällnade Warriors som DPS:are i vår guild får jag kolla upp lite mer, men som exempelvis på Archimonde idag så låg två DPS-krigare överlägset högst mot resten av raiden. Nu är det en tämligen bizzar fight och melee har det hyfsat bra där så länge elden inte åker tvärs över bossen (speciellt som DPS-krigare pga bersker rage mot fear).

Men jag kan kolla upp det lite mer i detalj. Generellt annars i MH pwa:nar Warlocks pga mängden AoE. Efter Archimonde idag i de två första bossarna i BT låg en Elemental Shaman högst upp.

Jag tror allt handlar om att kunna sin klass väl och sen lite beror det på eventet. Jag vet ex. tankar som är skitbra som MT's, ligger på 1200 TPS och gör generellt vad de ska. Men, hamnar de i en OT position laggar de som satan efter i treat för de hanterar en low-rage situation dåligt. Detsamma gäller alla klasser och är det SBS så att säga då blir det inget vettigt av det alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 02:13

Till Mattias: Hur långt kom du i spelet vad gäller "end-game raiding"? Event som Vashj, Kael'Thas och Archimonde är riktigt riktigt roliga att lära sig bemästra måste jag säga och Black Tempel är en instans som verkligen håller en "episk" känsla runt och i sig.

EDIT: Vi fick ner Archimonde för första gången idag - horde first på vår server. Nedan finns ett par screen-shots. I det sista ser du en DPS-mätare också - 2 warriors står för c:a 20% av all DPS. Men detta är också en ganska speciell fight - Bodhis, en enhancement shaman, brukar ligga högre än vad han gör men jag kan tänka mig att all fear i eventet + att han ev. healar sig själv lite drar ner honom.

Archimonde_001.jpeg
Archimonde_002.jpeg
Archimonde_003.jpeg
Archimonde_004.jpeg

Jag kom inte speciellt långt in i end-game raiding p.g.a. tidsbrist.
Kara har jag besökt ett par gånger, så långt är det jag har kommit.
Besökt de CoT saker jag kan (denna del gillade jag skarpt).

Men efter detta krävs det väldigt mycket mer tid som jag inte har och heller inte vill lägga på ett spel. Det har att göra med detta med drop-rate helt galet system tycker jag. Men men jag förstår varför det finns. För att behålla spelarna.
Vilket gjorde att jag provade på PvP. Vilket var skoj ett tag...

  • Medlem
  • 2008-02-15 23:42

Hej,

jag har - efter tre år (sic!) - fastnad för WoW igen. Nu rullar WoW på min nya MBP C2D 2,2 Ghz, 2gig ram, OSX 10.5.2.

En sak slog mig direkt - mina fläktar går direkt upp som galningar, vilket är lite irriterande. De surrar loss nästan omedelbart efter att jag har startat WoW & slutar lika snabbt som jag stänger av spelet.

Jag förstår inte riktigt varför. Jobbar för tillfället med en hel del filmredigering, och trots hyggligt tung redigering i Final Cut Express med en hel del andra applikationer igång är MBP tyst som musen. Varför fläktkaos i WoW? Någon som har samma problem/en idé/eller en eventuell lösning?

EDIT: Jag vet inte om jag var för trött när jag sökte runt på forumet här, men givetvis finns lösningen på 99mac,här. Genom att minska fps:en och sätta en max på 40-50 blir mbp tyst som musen även under WoW. Sicken lycka!

Senast redigerat 2008-02-16 01:50
Ursprungligen av FrrH:

En sak slog mig direkt - mina fläktar går direkt upp som galningar, vilket är lite irriterande. De surrar loss nästan omedelbart efter att jag har startat WoW & slutar lika snabbt som jag stänger av spelet.

Har du installerat Intel versionen av WoW?
Kör du PPC versionen blir det fläktkaos.

Intel installerare finns att ladda ner från wow-europe.com.

Jag har spelat sedan cirka 2006(augusti tror jag) med vissa uppehåll för sommar mm. Har just varit och köpt BC i en förhoppning att kunna dra in lite mera kosing till mina karaktärer, om inte annat för lite nya upplevelser. Spelar lite av och till, är med i ett gille med tre av mina karaktärer (har 5) men det är lite vilande för stunden, antar att de har annat att göra. Med tanke på att det finns så få nya spel som funkar för PPC-Mac så får jag väl vara glad att det finns något.

Lirat sen januari 2006. Just nu småspelar jag på en undead warlock, är level 54 just nu.

Men tröttnar mer och mer på det, lägger nog ner helt när gametime är slut.

Någon som spelar på "Alonsus"? Skulle vara kul att vara med i ett svenskt guild... Har en Warrior lvl 48.

Har spelat wow på min macbook i 2-3 månader nu under mac os leopard, dock börjar jag blir lite less på 6-7 fps när det är mycket mobs och 25 man i bt, men funkar helt klart.

Min fråga är, Får man bättre prestanda om man installerar xp / vista under bootcamp? Tänkte om nån har testat

Tacksam för svar

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-06 07:06

Jag testade precis på min mbp, där fick man bättre prestanda. Inte högre fps-snitt vad jag kan se, men man får inte lika stora drops.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-07 09:49

Efter lite mer testande kan jag konstatera att jag har iaf 20fps mer i snitt. Trist, men i fortsättningen kommer jag använda windows till raidande.

Btw, om inte sett "Chronicle of the Annoying Quest" gör det! Otroligt rolig och välgjord WoW-serie. Finns på youtube.

Kan även rekommendera "The Guild" finns på youtube den med.

Skrevs wow från början för mac eller windows ?
fungerar det bäst på mac eller windows ?
på vilket mac os fungerar det bäst ?
jag använder en ny macbook med 4gb ram minne.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-07 16:15
Ursprungligen av italienaren:

Skrevs wow från början för mac eller windows ?
fungerar det bäst på mac eller windows ?
på vilket mac os fungerar det bäst ?
jag använder en ny macbook med 4gb ram minne.

Som jag skrev fungerar det bättre i windows, iaf med macbook pro. Kan inte tänka mig att det är annorlunda med vanliga macbook. Anledningen till att det flyter bättre är att det är mer optimerat för direct3d än opengl.
Jag märkte ingen skillnad mellan tiger och leopard, även om jag tycker leopard överlag är lite segare än tiger. Jag har dock bara 2GB ram.

Det skrev parallellt för Mac OS X och Windows.
Jag har kört det primärt på 10.4 och tycker att det fungerat bra.
Men även testat det på 10.5 och har inte sett något som felat där.

Det är toppen alltså. Blizzard har nu släppt ut 2.4 patchen live och i och med uppdateringen så slutar spelet att funka för de flesta. Vid inloggningen får man upp en ruta om att spelversionen inte går att validera. Efter besök på supportforumet - där man möts av ett 20-tal trådar om samma sak så kan jag bara konstatera att ännu verkar det inte finnas någon lösning på problemet som funkar för Mac. De flesta som postat lösningar har PC och kan därmed köra något slags reparationsprogram som följer med PC-installationen.

Jag antar att det inte blir något Wow för mig idag - kanske lika bra så får jag något gjort...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-26 11:31
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är toppen alltså. Blizzard har nu släppt ut 2.4 patchen live och i och med uppdateringen så slutar spelet att funka för de flesta. Vid inloggningen får man upp en ruta om att spelversionen inte går att validera. Efter besök på supportforumet - där man möts av ett 20-tal trådar om samma sak så kan jag bara konstatera att ännu verkar det inte finnas någon lösning på problemet som funkar för Mac. De flesta som postat lösningar har PC och kan därmed köra något slags reparationsprogram som följer med PC-installationen.

Jag antar att det inte blir något Wow för mig idag - kanske lika bra så får jag något gjort...

Servrarna är ju inte ens uppe än, så det e nog ingen fara.

Ursprungligen av Json_81:

Servrarna är ju inte ens uppe än, så det e nog ingen fara.

Jag testade att logga in för en stund sedan, innan servrarna var igång, och då hade problemet löst sig men det lite konstiga i situationen är att Blizzard släppte ut en lösning på forumet som lydde ungefär så att fyra olika trojaner hade på något vis påträffats efter uppdateringen och för att bli av med dessa uppmanade man användarna att i princip ominstallera windows på sina datorer - man lade i princip skulden för problemet på alla spelare med windowsdatorer. Inte för att det rör mig ryggen med det känns som dålig stil

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-26 18:19

Klart det e windows fel

WoW har börjat frysa hela mac os för mig, sjukt irreterande. Sitter och installerar det i bootcamp nu istället. Någon som har samma problem?

Igår var det så för mig men då läste jag på forums.worldofwarcraft.com under macdelen där de rekommenderade att ifall man hade ett ATI-kort (som i min iMac), ställa ner spell level details till absolut lägsta läget och mina frysningar försvann i och med det

Ursprungligen av karnov:

WoW har börjat frysa hela mac os för mig, sjukt irreterande. Sitter och installerar det i bootcamp nu istället. Någon som har samma problem?

Jag har också en iMac med ATI-kort. Väldigt märkligt att det börjar strula just nu, har aldrig varit nå problem förut. Får testa ställa ner spell level.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-31 00:58
Citat:

WoW har börjat frysa hela mac os för mig, sjukt irreterande. Sitter och installerar det i bootcamp nu istället. Någon som har samma problem?

Jag har varit med om att när man hoppar ut ur WoW så har datorn "stannat" i ett par sekunder. Det var dock länge sedan det ände sist.

Det är helt klart 2.4 som strulat till det. Tydligen jobbar blizzard på det. Och det verkar som det fungerar att spela i windowed med spell detail på low.

Bevaka tråden