Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förköp av iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Helt ok erbjudande även om det inte passar mig. Kom ihåg att detta är erbjudanden som gäller för förhandsbokningar och det kommer att gå att kombinera med andra abbonemang över disk senare. Nu är prisnivån satt och personligen så tror jag att jag passar och chansar på att ställa mig i kö den sista.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-17 12:44

Tycker det känns väldigt onödigt att skaffa det dyra surfabonnemanget. 500 mb i månaden räcker alldeles utmärkt för mig. Man har wlan överallt man behöver det. Men man får bara hoppas på att dem inte tar slut:p I USA tog de väl några dagar innan de blev slutsålda?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-17 12:47

Jag tror att telia har resonerat som så, att många kommer att använda den som ett modem, tethered till sin laptop och därmed valt deras fetaste surfabonnemang....tyvärr. Nu väntar jag istället på telenor för att se vad de har att komma med, eller vad Telia kommer med den 31:e. Kommer säkert att finnas vita 16GB-lurar kvar

Ursprungligen av Luken:

Tycker det känns väldigt onödigt att skaffa det dyra surfabonnemanget. 500 mb i månaden räcker alldeles utmärkt för mig. Man har wlan överallt man behöver det.

Ja, det är inte många dagar per år som jag är ute på resande fot och skulle behöva surfa via tethering. Hemma, hos vänner och på kontoret finns wlan förstås och annars har jag oftast bara med mig min iPhone. Så Mobilsurf Extra är bara overkill.

Ursprungligen av Luken:

Men man får bara hoppas på att dem inte tar slut:p I USA tog de väl några dagar innan de blev slutsålda?

Risken är nog att det säljer slut om Telia inte fått tillräckligt med telefoner. Det är ju i rätt många länder det ska släppas nu plus att den redan säljs för fullt i flera stora länder, så man vet ju inte hur många lilla Sverige får tag i till lanseringsdagen.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag tror att telia har resonerat som så, att många kommer att använda den som ett modem, tethered till sin laptop och därmed valt deras fetaste surfabonnemang....tyvärr.

Ja, det är i alla fall så dom vill marknadsföra det. Men ärligt talat tror jag bara att de har mycket större avans på Mobilsurf Extra än på Mobilsurf Alltid. Jag tror bara en bråkdel av alla som betalar 199 kr/mån idag använder det fullt ut. Så Telia passar på att binda upp många till det dyra abonnemanget nu när suget är stort.

Vilket jag inte kan klandra dom för, att pressa "early adopters" på lite extra pengar är ju knappast unikt för Telia. Tids nog kommer det abonnemang som passar alla.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-17 13:12
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det är i alla fall så dom vill marknadsföra det. Men ärligt talat tror jag bara att de har mycket större avans på Mobilsurf Extra än på Mobilsurf Alltid. Jag tror bara en bråkdel av alla som betalar 199 kr/mån idag använder det fullt ut. Så Telia passar på att binda upp många till det dyra abonnemanget nu när suget är stort.

Vilket jag inte kan klandra dom för, att pressa "early adopters" på lite extra pengar är ju knappast unikt för Telia. Tids nog kommer det abonnemang som passar alla.

Helt klart! Surfzonerna är utbyggda, infrastrukturen klar. nu gäller det bara att se till att få in degen (avkastningen). Det är pengar rakt ner i fickan för Telia för alla som tecknar detta och sällan eller aldrig använder det. Detta var tyvärr inte vad jag ville ha och kommer därför att få vänta tills den 31:e. Det ger mig samtidigt tid att fundera över om jag ska stanna kvar hos Telenor eller hoppa över till Telia. Naturligtvis kommer telia att erbjuda andra abonnemang.

Eftersom mobilsurf är tillval till Pratapå så bör väl i rimlighetens namn priserna inte skilja sig. Men samtidigt kan det vara ett billigare pris på luren för att sedan kosta mer med andra abonnemang.

Det står ju såhär under infon om vad Telia Mobil Prata på med Mobilsurf extra är:

"Få ut det mesta av din iPhone 3GS med vårt erbjudande där tjänsten Mobilsurf Extra ingår. Den är till för dig som vill surfa snabbt och ofta och ger dig tillgång till våra surfzoner. Med Mobilsurf Extra ingår all typ av surf i mobilen i Sverige. Hastigheten är upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och upp till 22 Mbit/s i Telias surfzoner. Med Mobilsurf Extra kan du surfa utan att oroa dig för oväntade kostnader, vilket är perfekt för dig som verkligen vill utnyttja det faktum att du kan använda din iPhone 3GS som ett mobilt bredbandsmodem. Kom ihåg att säga upp avtalet om du inte vill fortsätta ha tjänsten. Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 57 kbit/s om användandet överstiger 5 GB/månad"

Det borde ju betyda att man kan säga upp det första dagen och ta mobil alltid istället. Då hamnar ju inte månadskostnaden så högt upp.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-17 13:22
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Det borde ju betyda att man kan säga upp det första dagen och ta mobil alltid istället. Då hamnar ju inte månadskostnaden så högt upp.

Ja, den texten gäller för Mobilsurf extra (som förvisso är en del av abonnemanget), men abonnemanget heter "Telia Mobil Prata på Surf " och är helt nytt. Månadsavgiften är 228 kr per månad och bindningstiden är 24 mån. Så var det med det.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-07-17 13:49

Ligger och väntar på den nya luren, eftersom min gamla blivit stulen. Har 24 månaders abonnemang med en hel del bindningstid kvar.

På Teliabutiken idag kunde dom inte säga hur det blir med att ersätta telefonen, eftersom de blivit informerade om att ett erbjudande till de som har mer än 3 månader kvar, kommer via SMS till dessa...vi får väl vänta å se..

Är telefonerna bundna till SIM-kortet ..eller bara till Telia?

Ursprungligen av ThomasC:

Är telefonerna bundna till SIM-kortet ..eller bara till Telia?

De är bundna till Telia. Du kan stoppa in valfritt Telia Sim (och troligen också Halebop)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-07-17 13:52

Den största nackdelen med det här abbonemanget känns spontant som datatjänsten; att man är bunden till 24 månader även av den. Dvs, datatjänsten går inte att förändra varesig i form eller pris under gång. Gissningsvis så kommer datakostnader att gå ned rätt mycket de närmaste åren, så här gör (med all sannolikhet) telia ett stort klipp i att låsa kunder på 199kr/mån.

Telefonen är ju såklart subventionerad (24*150 = 3600 alternativt 4600), om vi antar att datatjänsten kommer falla jämnt i pris under 2 år ner till 50% av dagspriset (dvs ungefär en hundring i månaden för samma trafikmängd) så hamnar väntevärdet på 75%, dvs telia tjänar stationärt 50 spänn i månaden på inlåsningen, eller 1200 kr totalt.

Bortsett från övriga intäkter dvs. Smart av telia, dyrt för mig. Men det kan jag leva mig, 16 gb vit steveofån på väg åt mitt håll.

Edit: Han har det inte så lätt med språket...

Ursprungligen av dow:

Den största nackdelen med det här abbonemanget känns spontant som datatjänsten; att man är bunden till 24 månader även av den. Dvs, datatjänsten går inte att förändra varesig i form eller pris under gång. Gissningsvis så kommer datakostnader att gå ned rätt mycket de närmaste åren, så här gör (med all sannolikhet) telia ett stort klipp i att låsa kunder på 199kr/mån.

Precis så känner jag också. Mycket har ju hänt bara på ett år (i och med lanseringen av Mobilsurf Alltid, först för 99 kr/mån och sen 69/kr/mån). Om man inte är riktig storförbrukare har man ändå inte nytta av Mobilsurf Extra hursomhelst.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-19 20:02

Fel..

Och när man inte trodde att Mobil.se kunde sjunka lägre i sitt journalistiska träsk: IPHONE 3G S I SVERIGE: FRÅN 9000 KR OCH UPPÅT

Svårt att veta om de verkligen är så korkade eller om de bara trollar efter träffar och kommentarer.

Ursprungligen av Adrian B:

Och när man inte trodde att Mobil.se kunde sjunka lägre i sitt journalistiska träsk: IPHONE 3G S I SVERIGE: FRÅN 9000 KR OCH UPPÅT

Svårt att veta om de verkligen är så korkade eller om de bara trollar efter träffar och kommentarer.

När jag läser kommentarerna på Mobil.se är jag glad att jag håller till på 99.se...

Citat:

Vilket j***a rån!! 2009-07-17 16:26
Skiten kostar ju 7500 olåst i italien, svenskt språk och allt finns med. Tjänar ju fan på att ta Ryanair ner och köpa en där. Fy fan för fi**klåparna på telia!!

Den typen av kommentarer säger allt. Snyggt sätt att räkna ihop det hela. Åk du ner till Italien och räkna ut totalkostnaden:)

Det är klart att det går att diskutera priserna på förhandsbokningen men jag förväntar mig att en specialtidning ska kunna presentera skillnaden mellan ägandekostnaden (abbonemangen) och inköpskostnaden.

Å andra sidan så tycker jag också att operatörerna har dragit på sig detta elände själva eftersom det är de som har introducerat subventionerade mobiler med låsta abbonemang just för att dölja vad telefonen egentligen kostar. Detta gäller fler telefoner än vår iPhone.

Ursprungligen av BlackSmp:

Den typen av kommentarer säger allt. Snyggt sätt att räkna ihop det hela. Åk du ner till Italien och räkna ut totalkostnaden:)

Exakt. Vad många verkar ha svårt att förstå är att priset för telefonen i praktiken är 3600 kr (150 x 24) hos Telia med det abonnemanget som den säljs med nu, mot att man binder sig mot Telia i två år. För abonnemangskostnaden är ju den samma som om man hade tagit vilken annan mobil som helst och tecknat samma abonnemang.

Så folk som är så stolta över att de köpt en upplåst från Italien för 7000 kr inser inte att de gjort en förlust (däremot har de friheten att byta operatör, vilket förstås kan vara en stor fördel).

Sen vet vi ju inte om Telia tar 3600 kr vid andra typer av abonnemangspaket, men det borde väl ligga därikring.

Ursprungligen av BlackSmp:

Å andra sidan så tycker jag också att operatörerna har dragit på sig detta elände själva eftersom det är de som har introducerat subventionerade mobiler med låsta abbonemang just för att dölja vad telefonen egentligen kostar. Detta gäller fler telefoner än vår iPhone.

Exakt! Och Apple eldar på denna uppfattning genom att prata om 99/199/299 dollar som om det var i närheten av hela kostnaden. Enligt rykten får Apple 400 dollar av AT&T för varje telefon. Lägg ihop det med 99/199/299 dollar och man har telefonens riktiga värde.

Ursprungligen av Adrian B:

Exakt. Vad många verkar ha svårt att förstå är att priset för telefonen i praktiken är 3600 kr (150 x 24) hos Telia med det abonnemanget som den säljs med nu, mot att man binder sig mot Telia i två år. För abonnemangskostnaden är ju den samma som om man hade tagit vilken annan mobil som helst och tecknat samma abonnemang.

Så folk som är så stolta över att de köpt en upplåst från Italien för 7000 kr inser inte att de gjort en förlust (däremot har de friheten att byta operatör, vilket förstås kan vara en stor fördel).

Sen vet vi ju inte om Telia tar 3600 kr vid andra typer av abonnemangspaket, men det borde väl ligga därikring.

Exakt! Och Apple eldar på denna uppfattning genom att prata om 99/199/299 dollar som om det var i närheten av hela kostnaden. Enligt rykten får Apple 400 dollar av AT&T för varje telefon. Lägg ihop det med 99/199/299 dollar och man har telefonens riktiga värde.

Jag tycker iofs det finns en viss anmärkning att gör som vissa har gjort, att den blir lite dyrare ändå pga att man i förköpsalternativet som finns tvingas ta det stora surfpaketet vilket de flesta nog inte skulle ha gjort om de kunde välja annat. Mao betalar man mer till telia den vägen.
För mig som ändå skulle valt det paketet är ju det här alternativet suveränt, kommer betydligt billigare undan än vad jag skulle gissat på förhand.
Hängde ni med i resonemanget?

Ursprungligen av theplague:

Jag tycker iofs det finns en viss anmärkning att gör som vissa har gjort, att den blir lite dyrare ändå pga att man i förköpsalternativet som finns tvingas ta det stora surfpaketet vilket de flesta nog inte skulle ha gjort om de kunde välja annat. Mao betalar man mer till telia den vägen.
För mig som ändå skulle valt det paketet är ju det här alternativet suveränt, kommer betydligt billigare undan än vad jag skulle gissat på förhand.
Hängde ni med i resonemanget?

Jo, nog hänger jag med i resonemanget:)

Idag kom också en rapport om vinstmarginalerna för mobiltelefontillverkarna och RIM/Apple är i särklass . De satsar på mindre marknadsandelar MEN stora vinstmarginaler (tillskillnad från Nokia m.fl som just nu ser stora marknadsandelar men kraftigt minskade vinstmarginaler).

Och en effekt av denna affärsidé är nog bland annat suget som gör att Telia kan utnyttja vårt "behov" genom att sälja dyrare abbonemang än vad de annars skulle kunna göra - och även om jag personligen inte är speciellt attraherad av erbjudandet (dessvärre) - så har jag svårt tycka att Telia gör fel...

Citat:

A report published by The Wall Street Journal claims while Apple and RIM together hold only a tiny 3% share of the mobile phone market, they hold a lion's share (35%) of its profits - iPhone alone taking up just 1% market share, and accounting for ~ 20% of the total profit!

http://www.macrumors.com/2009/07/20/apple-estimated-to-account-for-20-of-cellphone-industry-profit/

Ursprungligen av theplague:

Jag tycker iofs det finns en viss anmärkning att gör som vissa har gjort, att den blir lite dyrare ändå pga att man i förköpsalternativet som finns tvingas ta det stora surfpaketet vilket de flesta nog inte skulle ha gjort om de kunde välja annat. Mao betalar man mer till telia den vägen.
För mig som ändå skulle valt det paketet är ju det här alternativet suveränt, kommer betydligt billigare undan än vad jag skulle gissat på förhand.
Hängde ni med i resonemanget?

Jo visst, men det är ju bara ett abonnemangspaket i mängden.

Det råkar vara det enda just nu, men ingen tvingar folk att förköpa idag, det är bara att vänta till lanseringen så kommer Telia att ha en uppsjö av kombinationer av abonnemang, surfpaket och bindningstider. För att inte tala om hur många alternativ det kommer att finnas när även Tre, Halebop och Telenor lanserar sina abonnemang och priser.

Just det stora surfabonnemanget från Telia går ju att byta ut till Mobilsurf Alltid för 69 kr/månad när fler abonnemang släpps vid säljstarten. Om det sedan innebär att Telia vill ha ut mer än 3600 kr för telefonen återstår att se, men jag är inte så säker på att dom kommer att göra det.

Problemet är att en del (bland annat Mobil.se) verkar tro att dagens enda abonnemangspaket är det som sätter priset på iPhone och målar fan på väggen med rubriker som att iPhone 3GS kostar 9000 kr vilket ju bara är pinsamt dåligt.

Ursprungligen av Adrian B:

Jo visst, men det är ju bara ett abonnemangspaket i mängden.

Det råkar vara det enda just nu, men ingen tvingar folk att förköpa idag, det är bara att vänta till lanseringen så kommer Telia att ha en uppsjö av kombinationer av abonnemang, surfpaket och bindningstider. För att inte tala om hur många alternativ det kommer att finnas när även Tre, Halebop och Telenor lanserar sina abonnemang och priser.

Just det stora surfabonnemanget från Telia går ju att byta ut till Mobilsurf Alltid för 69 kr/månad när fler abonnemang släpps vid säljstarten. Om det sedan innebär att Telia vill ha ut mer än 3600 kr för telefonen återstår att se, men jag är inte så säker på att dom kommer att göra det.

Det är jag nästan säker på, att de blir dyrare alltså, men om det sedan ligger i en högre telefonkostnad eller "påtvingat" abonnemangstillval ska bli intressant att se.

Citat:

Problemet är att en del (bland annat Mobil.se) verkar tro att dagens enda abonnemangspaket är det som sätter priset på iPhone och målar fan på väggen med rubriker som att iPhone 3GS kostar 9000 kr vilket ju bara är pinsamt dåligt.

Framförallt väldigt okritiskt till hur det fungerar med varenda dyrare mobiltelefon som släpps.

Ursprungligen av theplague:

Det är jag nästan säker på, att de blir dyrare alltså, men om det sedan ligger i en högre telefonkostnad eller "påtvingat" abonnemangstillval ska bli intressant att se.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag håller med theplauge här. Jag är oxå övertygad om att Telia har satt priset på 3Gs utifrån det faktum att många sällan elle aldrig kommer att utnyttja vare sig 5GB eller surfzoner i någon större utsträckning. Alltså räknar telia med att få in ytterligare pengar den vägen. Det skiljer 3100 kr mellan mobilsurf Alltid och Mobilsurf Extra på 24 månader. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Samma mobil med prata på + mobilsurf alltid kommer förmodligen att bli 2000-2500 kronor dyrare. Detta eftersom Telia inte kan räkna hem några direkta vinster i abonnemanget. Det är väl rätt rimligt att en 3Gs 16Gb kostar totalt 5600-6100 kr.

Ni är båda säkrare på att det kommer att bli dyrare om man väljer Mobilsurf Alltid istället för Mobilsurf Extra. Men om det är fallet, varför är det ingen skillnad idag då?

Om man går in på Telias beställningssida för iPhone 3G så gör det ingen skillnad i pris om jag väljer Mobilsurf Alltid eller Extra (till samma abonnemang och bindningstid).

Prisexempel:

iPhone 3G 8 GB + Telia Prata på 24 månader:
Engångsavgift: 395 kr
Månadsavgift: 179 kr

iPhone 3G 8 GB + Telia Prata på + Mobilsurf Alltid 24 månader:
Engångsavgift: 395 kr
Månadsavgift: 248 kr

iPhone 3G 8 GB + Telia Prata på + Mobilsurf Extra 24 månader:
Engångsavgift: 395 kr
Månadsavgift: 378 kr

Telia tar alltså ut 150 kr i förhöjd månadsavgift (totalt 3600 kr på 2 år) oavsett vilket surfabonnemang man väljer.

Så om det fungerar på detta sättet idag, varför är det så otroligt att det inte skulle vara likadant med 3GS?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-21 00:48
Ursprungligen av Adrian B:

Just det stora surfabonnemanget från Telia går ju att byta ut till Mobilsurf Alltid för 69 kr/månad när fler abonnemang släpps vid säljstarten. Om det sedan innebär att Telia vill ha ut mer än 3600 kr för telefonen återstår att se, men jag är inte så säker på att dom kommer att göra det.

Jag håller med theplauge här. Jag är oxå övertygad om att Telia har satt priset på 3Gs utifrån det faktum att många sällan elle aldrig kommer att utnyttja vare sig 5GB eller surfzoner i någon större utsträckning. Alltså räknar telia med att få in ytterligare pengar den vägen. Det skiljer 3100 kr mellan mobilsurf Alltid och Mobilsurf Extra på 24 månader. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Samma mobil med prata på + mobilsurf alltid kommer förmodligen att bli 2000-2500 kronor dyrare. Detta eftersom Telia inte kan räkna hem några direkta vinster i abonnemanget. Det är väl rätt rimligt att en 3Gs 16Gb kostar totalt 5600-6100 kr.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-17 14:11

Tappade min iPhone och har fått en rekvisition till Telia av försäkringsbolaget.. Har Tele2 sen tidigare, men lär ju bli tvungen att binda mig till Telia nu.

Det måste väl komma alternativ till den 31a så att man inte måste betala av telefonen per månad? I mitt läge så ska ju försäkringsbolaget betala luren, inte jag själv. Och speciellt inte i två år.

Grymt

Förköpte en iPhone 3gs 16 gb, en vit sådan, har itne haft de tidigare modellerna utan har haft iPod touch, blev förälskad. Så skaffar mig en iPhone nu.
I <3 Apple!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-07-17 14:52

Jag tror också begreppet storförbrukare kommer förändras rätt kraftigt på två år. Tänk bara när/om spotify kommer med en mobiltjänst. Om jag räknar lite lågt på 160 kbit, utan någon overhead så kan man strömma typ 72h på 5 Gb.Obuffrat osv, blir säkert mer i realiteten. Men det är ändå bara en tjänst av många. Kombinerat med film, vanligtsurfande osv så känns 5 Gb rätt lätt att överstiga.

5 Gb är massor givet surfande och skicka mail och lite bilder. Börjar man strömma saker så är 5 Gb inte mycket att komma med.

Anta att datatjänsten halveras i pris på två år, och att detta sker i intervall som är hyggligt jämna. I så fall tjänar telia direkt 1200 spänn (25% av totalpriset på tjänsten) per användare. Min gissning är att tjänsten för 199 kr kommer finnas kvar, men kanske omfattar 20 Gb om två år, medan den tjänst som är på 5 Gb i år säkert är nere som någon "bastjänst" kring 69/mån eller så.

Edit: hoppsan, glömde visst bit/byte. nåja. fixat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-17 21:11
Ursprungligen av dow:

Jag tror också begreppet storförbrukare kommer förändras rätt kraftigt på två år. Tänk bara när/om spotify kommer med en mobiltjänst. Om jag räknar lite lågt på 160 kbit, utan någon overhead så kan man strömma typ 72h på 5 Gb.Obuffrat osv, blir säkert mer i realiteten. Men det är ändå bara en tjänst av många. Kombinerat med film, vanligtsurfande osv så känns 5 Gb rätt lätt att överstiga.

5 Gb är massor givet surfande och skicka mail och lite bilder. Börjar man strömma saker så är 5 Gb inte mycket att komma med.

Anta att datatjänsten halveras i pris på två år, och att detta sker i intervall som är hyggligt jämna. I så fall tjänar telia direkt 1200 spänn (25% av totalpriset på tjänsten) per användare. Min gissning är att tjänsten för 199 kr kommer finnas kvar, men kanske omfattar 20 Gb om två år, medan den tjänst som är på 5 Gb i år säkert är nere som någon "bastjänst" kring 69/mån eller så.

Edit: hoppsan, glömde visst bit/byte. nåja. fixat.

remember!!!!! Spotify kommer aldrig att gå bra på mobilmarknaden, eller iPhone marknaden.

varför? Jo om du använder Spotify i iPhone så kommer den hela tiden ligga och dra massa 3G data, som drar enormt av ditt batteri. Du kommer kunna lyssna på musik i max 1,5 timmar samt ha en väldigt varm telefon. Streama + mobiltelefon= aldrig bra.

Alla ni som är irriterade på "den förhöjda månadsavgiften" - SJÄLVKLART kan ni betala in 150:-x24 på en gång så behöver ni inte betala den varje månad. Tror ni Telia förbjuder er att göra det?

Ursprungligen av theplague:

Alla ni som är irriterade på "den förhöjda månadsavgiften" - SJÄLVKLART kan ni betala in 150:-x24 på en gång så behöver ni inte betala den varje månad. Tror ni Telia förbjuder er att göra det?

Är f.d. Teliaanställd och snackade med några gamla kollegor idag och det går inte att lösa det utan den förhöjda månadsavgiften när man förbeställer 3GS. Den säljs i en paketering på ett enda vis nu innan release. Möjligen kan man förbetala den höjda månadsavgiften senare genom kundtjänst på ngt vänster men det är verkligen inte trivialt.

Det är skönt att alltid bli lika besviken på Telia. Jag hade kunnat tänka mig att punga upp sex-åtta lappar för telefonen och binda mig 24 månader för ett fastpris+fri surf. Men men, är det bara det här sketabonnemanget man kan välja så blir det väl Telenor istället....

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är skönt att alltid bli lika besviken på Telia. Jag hade kunnat tänka mig att punga upp sex-åtta lappar för telefonen och binda mig 24 månader för ett fastpris+fri surf. Men men, är det bara det här sketabonnemanget man kan välja så blir det väl Telenor istället....

Det kommer, det här bjäfset är ju bara löjligt.

Vafan, jag vill gå in och pröjsa för luren rätt upp och ner.
Har bra abbonemang, men det går inte betala rätt upp och ner.

Dessutom 18/24 mån bindningstid, ja det blir ju skit nästa sommar (om 12 mån) när
de släpper " iPhone 4" ...

Ursprungligen av Goflorp:

Det kommer, det här bjäfset är ju bara löjligt.

Vafan, jag vill gå in och pröjsa för luren rätt upp och ner.
Har bra abbonemang, men det går inte betala rätt upp och ner.

Dessutom 18/24 mån bindningstid, ja det blir ju skit nästa sommar (om 12 mån) när
de släpper " iPhone 4" ...

Precis, det är ju fan löjligt det här!
För oss som faktiskt är beredda att betala några lappar för att slippa extrema bindningtider, "förhöjda" månadsavgifter(avbetalning) och sketabonnemang finns det som vanligt inget vettigt än. Förmodligen kommer man att få vänta tills slutet av September innan man fått tag på en "kontant" Iphone.

Bevaka tråden