Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-29 19:42

Såhär tänker jag ang Telenor.

Abb 299:-/mån (som jag får ringa för)
Telefonpris/ mån = 100:-
Mobil 16gb: 2400:-

Alltså betalar man ju "bara" 4800:- för själva iPhonen, för 299:-/mån får man la ringa för samt fri surf? Enda haken e ju att man binder upp isg i 24 mån, men det kommer man ju inte undan oavsett vilken operatör/abb (undantaget att man köper utan abb).

Tänker jag fel?

  • Medlem
  • 2009-07-29 19:44

Jag hittade ingen info om abbonemangen, ger Telenor 299:- fri surf alltså? I turbo-3G/3G-hastighet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-29 19:46
Ursprungligen av jac:

Jag hittade ingen info om abbonemangen, ger Telenor 299:- fri surf alltså? I turbo-3G/3G-hastighet?

Jo, om man konfigurerar abbet själv, för man kan ju justera vilken månavg man vill ha. Jag tar för givet att fri surf ingår med telefonen då man binder upp sig till nästa istid?

Ledsen, men tror inte det kommer släppas några telefoner imorgon...

I Italien är 16Gb-versionen slutsåld sedan 2 veckor, nya beräknas inte komma in förrän i slutet av augusti.

Det kan ju förstås vara så att leveranserna styrts om till Norden, men hur troligt är det?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 19:54
Ursprungligen av scooterbabe:

Ledsen, men tror inte det kommer släppas några telefoner imorgon...

I Italien är 16Gb-versionen slutsåld sedan 2 veckor, nya beräknas inte komma in förrän i slutet av augusti.

Det kan ju förstås vara så att leveranserna styrts om till Norden, men hur troligt är det?

Ah.. Du menar att de är slutsålda totalt och att resten av världen får vänta på telefoner?

Det där är ju knappast troligt. Därför skulle jag säga att det är MYCKET troligt att det finns lurar i Sverige.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ah.. Du menar att de är slutsålda totalt och att resten av världen får vänta på telefoner?

Det där är ju knappast troligt. Därför skulle jag säga att det är MYCKET troligt att det finns lurar i Sverige.

Njae, I Italien är de slut totalt sett; finns inga på apples centrallager.

Förhoppningsvis finns de in Sverige sedan ett par veckor tillbaka, och förmodligen har telia/telenor/tre hamstrat.

Tycker bara att smusslandet med besked verkar märkligt...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-07-29 23:02
Ursprungligen av scooterbabe:

Njae, I Italien är de slut totalt sett; finns inga på apples centrallager.

Förhoppningsvis finns de in Sverige sedan ett par veckor tillbaka, och förmodligen har telia/telenor/tre hamstrat.

Tycker bara att smusslandet med besked verkar märkligt...

Har såkallad "inside info". Telenor har telefoner så dem klarar sig. Jag vet inte om det är helt ok att gå ut med men dem har MINST 15 000 enheter på huvudlagret. Dessa är det minsta som jag kan garantera att dem kommer ha till försäljning på fredag.

Ursprungligen av scooterbabe:

Ledsen, men tror inte det kommer släppas några telefoner imorgon...

I Italien är 16Gb-versionen slutsåld sedan 2 veckor, nya beräknas inte komma in förrän i slutet av augusti.

Det kan ju förstås vara så att leveranserna styrts om till Norden, men hur troligt är det?

För att följa upp Jeppe... Det är mer sannolikt att Italien får vänta på fler telefoner just därför att andra nya marknader ska öppnas... så brist i Italien ska bara tolkas som att det finns en brist totalt sett och inte som att Italien kommer att prioriteras framför Norden...

Dessutom så är förbeställda telefoner på väg till sina mottagare, se http://www.99.se/1806302-post193.html.

Sedan hur många som kommer/finns, det är en annan diskussion

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 20:11

De är garanterat fördelade bland länderna beroende försäljningssiffror från 3G. Att det inte skulle finnas lurar i Sverige är rappakalja. Skulle vara som om Canon lanserade 60D men det fanns inga kameror att tillgå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-29 20:21

Allt är skitsnack. Självklart kommer det telefoner på fredag. Ifall apple har lovat de svenska operatörerna iphones, så får dom det. Jag skulle tro att apple prioriterar att släppa telefoner i land som inte har fått dem än, hellre än att t.ex. Italien får ännu fler.

Säkert kommer det finnas lurar.

Men är det inte konstigt att i princip kvällen innan release finns det knappt någon officiell information?

Själv tror jag det kommer finnas telefoner

Ursprungligen av scooterbabe:

Säkert kommer det finnas lurar.

Men är det inte konstigt att i princip kvällen innan release finns det knappt någon officiell information?

Själv tror jag det kommer finnas telefoner

Det finns officiell information.. Alla säger att de kommer att börja sälja på fredag. Telenor och 3 har alla sina priser klara. Telia har iofs bara sina förköpspriser offentligjorda men säger att övriga priser offentliggörs på fredag.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 20:36

Fast det är två kvällar innan

I morgon ska Telenor få sina fiskar varma om de inte skakar fram en tills på fredag, som utlovat.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 20:44

Om man börjar bli trött på allt tjat om vilket abonnemang man ska ha... 3Gs användarmanual kan laddas ner här: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPhone_User_Guide.pdf

Bra nattlektyr

Ursprungligen av Jeppe_E:

Om man börjar bli trött på allt tjat om vilket abonnemang man ska ha... 3Gs användarmanual kan laddas ner här: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPhone_User_Guide.pdf

Bra nattlektyr

En underlig sak i denna...

Citat:

You can also display the percentage of the battery charge (iPhone 3GS only).

Men min grabb som fick en utbytesenhet förra veckan (3G) har nämligen procentvisning. Han har iofs en 16GB med en annan modellbeteckning än vad jag har så det kan vara något i hårdvaran på de sista 3G 16GB modellerna som stämmer överens med 16GB 3GS.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-29 21:45
Ursprungligen av BlackSmp:

En underlig sak i denna...

Men min grabb som fick en utbytesenhet förra veckan (3G) har nämligen procentvisning. Han har iofs en 16GB med en annan modellbeteckning än vad jag har så det kan vara något i hårdvaran på de sista 3G 16GB modellerna som stämmer överens med 16GB 3GS.

Vissa får fram det utan att ha gjort något alls, dock inte möjligheten att stänga av det. Min kompis har det på sin 3g som han köpte när telia släppte sin förra året och jag hade det på min 2g.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-30 00:56
Ursprungligen av Jeppe_E:

Om man börjar bli trött på allt tjat om vilket abonnemang man ska ha... 3Gs användarmanual kan laddas ner här: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPhone_User_Guide.pdf

Bra nattlektyr

Finns även på swedish:
http://manuals.info.apple.com/sv_SE/iPhone_Anvandarhandbok.pdf

  • Medlem
  • 2009-07-29 20:59

Det här med ångerrätt, det är 14 dagar va? Så jag kan fortfarande avboka min från Telia på fredag? Jag är så sjukt velig!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 21:07

Ja, du har 14 dagars ångerrätt, så egentligen borde man beställt en för att sedan säga nej tack.

Jag pulade ihop en liten tabell (ja, jag vet...Jag har skumma prioriteringar). Men den är rätt talande. Kan komplettera med telia, när de nu behagar att släppa övriga priser...

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, du har 14 dagars ångerrätt, så egentligen borde man beställt en för att sedan säga nej tack.

Jag pulade ihop en liten tabell (ja, jag vet...Jag har skumma prioriteringar). Men den är rätt talande. Kan komplettera med telia, när de nu behagar att släppa övriga priser...

Ser bra ut!

Petitess: Jag tycker att du ska ta med Mobilsurf Extra i Telia-ab. under "använda" . För att få fri surf hos Tre måste du lägga till mobilsurf turbo för 150:- och det räknar du med vid "använda" hos Tre-ab. Samma med Telenor kontantkort där det också bör räknas in på "använda".

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, du har 14 dagars ångerrätt, så egentligen borde man beställt en för att sedan säga nej tack..

Jag har en kompis som just har insett det där och nu lider alla världens kval (nåja..) för risken att inte få tag på den telefon som han vill ha (han vill ha en specifik färg och storlek)

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, du har 14 dagars ångerrätt, så egentligen borde man beställt en för att sedan säga nej tack.

Jag pulade ihop en liten tabell (ja, jag vet...Jag har skumma prioriteringar). Men den är rätt talande. Kan komplettera med telia, när de nu behagar att släppa övriga priser...

Snygg tabell, problemet är väl mest att antalet minuter man kan få för 100:- kronor varierar mellan de olika abbonemangen och hur man ringer (mellan vilka nät).

  • Medlem
  • 2009-07-29 21:57

Ingår det verkligen 10GB trafik hos tre 399? Jag är osäker, för man kan ju välja till fri surf...

Ursprungligen av jac:

Ingår det verkligen 10GB trafik hos tre 399? Jag är osäker, för man kan ju välja till fri surf...

Är det inte så att du får fri surf gratis?
Beställde min 3GS i förgår och hon på tre sa att fri surf ingick i priset, nu har jag ju förvisso 3 Business Max 499:-.. Kanske hade ngt med de o göra?:tveksam:

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 22:43

Ja, tabellen var ju ganska enkelt upplagd och baserar sig mer på att man har koll på hur mycket i kronor räknat som man ringer för, inte hur många minuter

@Sicken: Alla abonnemangen har "fri surf" Tre har 10GB och det räknar jag som fri eftersom det förmodligen är svårt att göra av med detta under en månad (om man nu inte tänker ersätta sitt bredband med 3Gs). För Telenor kontant räknar jag bara deras Turbo-abonnemnag á 119 kr. Alla har således "Fri surf" och därmed inte en variabel

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-29 22:43

Hm, måste det finnas typ 10 trådar som diskuterar priserna?
Kan det inte hållas i rätt forumdel?

Ursprungligen av zappee:

Hm, måste det finnas typ 10 trådar som diskuterar priserna?
Kan det inte hållas i rätt forumdel?

Nåja, moderatorerna har haft ganska gott om tid att agera. Och nog känns detta som en ganska vettig tråd att diskutera priser och sådant i

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-07-29 23:03

Och detta är enbart telenor, sen har du telia och 3. Som har minst lika mycket.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 23:33

Ja, jag fick samma info av min pappa, som känner en som har en kusin som har en dotter som jobbar på tre. Hennes chefs sekreterare sa till henne att lotta på logistikavdelningen hade hört av sin chef att Apple hade garanterat dem "många" iPhones.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, jag fick samma info av min pappa, som känner en som har en kusin som har en dotter som jobbar på tre. Hennes chefs sekreterare sa till henne att lotta på logistikavdelningen hade hört av sin chef att Apple hade garanterat dem "många" iPhones.

precis... hon som han med långa håret brukar pöka med på personalfesterna - HON sa ju det att det var NÄSTAN så - fast ändå inte om du fattar vad jag menar...

Lotta BRUKAR ju inte ljuga heller....

Bevaka tråden