Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-18 09:40

Är det någon som vet om kompassinformationen lagras tillsammans med övrig metadata när man tar bilder eller filmar?

Ja, så bör det vara. Jag har sett en person som tagit en bild på sin bil på en tom parkeringsplats. Då kunde man se det från typ google maps kartor, exakt vart han stod och åt vilket håll han tog bilden. Ganska smidig funktion för att veta på vad man tagit bilder på. Har inte kvar länken till där jag såg funktionen men tar för givet att det inte var något påhittat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-18 14:31

Det låter bra. Då blir det en uppgradering för mig...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-19 21:07

Jag har nyligen blivit stucken av iPhonemyggan och funderade på en 3G. Ser nu att 3GS är på g om 2 veckor och har jag redan väntat några veckor på rätt deal så kan jag vänta ett tag till.

Många säger att det i princip är samma telefon fast med bättre kamera och kompass. Förstår inte riktigt att dom inte läser på? 1,5ggr snabbare CPU, dubbelt minne... hade man pratat datorer hade folk höjt ögonbrynen markant mycket mer.

Jag tycker 3GS verkar vara en optimal telefon, och kan jag få den hos telenor med 299:- i månaden och hyfsat inköpspris så blir det ett köp. Det fina med telenor är att dom erbjuder fri turbosurf under hela bindningstiden och dom har ingen datamängdsbegränsning! Detta är väl ändå en bra deal?

/seb

Edit: ...och det blir troligen en svart 32GB för mig. Möjligen vit, den är rätt läcker, men får för mig att den svarta håller sig snygg/repfri längre?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-20 13:29
Ursprungligen av sebsongs:

Jag har nyligen blivit stucken av iPhonemyggan och funderade på en 3G. Ser nu att 3GS är på g om 2 veckor och har jag redan väntat några veckor på rätt deal så kan jag vänta ett tag till.

Många säger att det i princip är samma telefon fast med bättre kamera och kompass. Förstår inte riktigt att dom inte läser på? 1,5ggr snabbare CPU, dubbelt minne... hade man pratat datorer hade folk höjt ögonbrynen markant mycket mer.

Jag tycker 3GS verkar vara en optimal telefon, och kan jag få den hos telenor med 299:- i månaden och hyfsat inköpspris så blir det ett köp. Det fina med telenor är att dom erbjuder fri turbosurf under hela bindningstiden och dom har ingen datamängdsbegränsning! Detta är väl ändå en bra deal?

/seb

Edit: ...och det blir troligen en svart 32GB för mig. Möjligen vit, den är rätt läcker, men får för mig att den svarta håller sig snygg/repfri längre?

Det är nog för att folk inte är så insatt i vad CPU och RAM är, så fattar de inte vilken förbättring det är om de typ jämför med en dator eller så. Är det där SIBA/ONOFF-syndromet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 13:57
Ursprungligen av sebsongs:

Jag tycker 3GS verkar vara en optimal telefon, och kan jag få den hos telenor med 299:- i månaden och hyfsat inköpspris så blir det ett köp. Det fina med telenor är att dom erbjuder fri turbosurf under hela bindningstiden och dom har ingen datamängdsbegränsning! Detta är väl ändå en bra deal?

Håller med. Sitter i samma sits och funderar på att köpa en telefon med Telenor 299kr/mån. Det känns som att man får mer för pengarna. En iPhone 3G går ju på ca 4100kr vid bindning i 24 månader. Min stora fundering är om jag ska betala telefonen rakt av, eller ta förhöjd månadsavgift, och då framför allt hur det ser ut om en ny telefon släpps innan bindningstiden är slut. Kan jag då köpa den nya telefonen kontant, eller måste jag vänta till min bindningstid har gått ut för att kunna binda mig på nytt? Telenor säljer väl inte telefonen utan bindningstid?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-21 14:46
Ursprungligen av zAjben:

Telenor säljer väl inte telefonen utan bindningstid?

Inte för att kritisera dig, utan mer en personlig reflektion. Hur svårt är det att få svar på en sådan fråga?

www.telenor.se och två klick ger svaret.. 7189 kr för 16Gb 3G och 6168 för 8GB modellen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 14:49
Ursprungligen av Jeppe_E:

Inte för att kritisera dig, utan mer en personlig reflektion. Hur svårt är det att få svar på en sådan fråga?

www.telenor.se och två klick ger svaret.. 7189 kr för 16Gb 3G

Du får gärna reflektera hur mycket du vill! Missade det helt, eftersom jag var innepå Telenors iPhone-del, där det enbart står priserna inklusive abbonemang:

Telenor - Allt om iPhone 3G

Men nästa gång ska jag nöta igenom webplatsen lite mer. Tack för informationen.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-21 14:57

ja, de vill väl inte att folk köper den kontant utan abonnemang Det tjänar de inte så mycket pengar på. Tror nog det är därför som de inte skyltar med det. Men hursomhelst så känns det lite.. konstigt att ge 7189 kr för något när man kan få samma vara, fast med fri surf och 300kr att använda per månad för 5279 kr. Men det förutsätter förstås att man använde de 300 kronorna

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-21 16:13

Kan ju vara läga att höra med butiken om de kommer att ha lurar, så att man inte står där med långnäsa efter 5 timmar i kön den 31:e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 16:56

Ett par dagar.. Det kan i alla fall jag leva med!

Jag har skapat en tråd här brevid för oss som tänker vaka in öppningen av teliabutiken i Femman i Östra Nordstan Göteborg. Ni som är Götlaborgare och tänker sitta och vänta är välkomna in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 21:47

Har landställe i Italien och tänkte dra dit en sväng.
Iphone 3G S finns alltså att köpa olåst i Italien?
Hur mycket kan en sådan kosta i 8gb utförande?

Detta har säkert tagits upp i tråden men det var för många
sidor att gå igenom för mig. Ledsen om det blir repetition nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 22:36
Ursprungligen av Veranda:

Har landställe i Italien och tänkte dra dit en sväng.
Iphone 3G S finns alltså att köpa olåst i Italien?
Hur mycket kan en sådan kosta i 8gb utförande?

Detta har säkert tagits upp i tråden men det var för många
sidor att gå igenom för mig. Ledsen om det blir repetition nu.

16 GB kostar 619 EUR

Den finns inte i 8GB... men titta i den här tråden istället
http://www.99.se/1801139-post1504.html

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-22 12:26

Vet inte om detta har tagits upp här på 99, jag sökte lite men hittade inget...

Överhettning av 3GS undrar jag över.
Har läst en del om det på olika sajter, och att Apple inte vet vad det beror på. Är det någon här som har 3GS och har upplevt fenomenet?

Vore tråkigt om man köpte en produkt som inte går att använda i svenskt klimat (nu bor jag i väder-milda skåne så det ska väl inte vara några problem, men ändå...)

/seb

Ursprungligen av sebsongs:

Vet inte om detta har tagits upp här på 99, jag sökte lite men hittade inget...

Överhettning av 3GS undrar jag över.
Har läst en del om det på olika sajter, och att Apple inte vet vad det beror på. Är det någon här som har 3GS och har upplevt fenomenet?

Vore tråkigt om man köpte en produkt som inte går att använda i svenskt klimat (nu bor jag i väder-milda skåne så det ska väl inte vara några problem, men ändå...)

/seb

Har haft min 3GS i över en vecka nu och använder den väldigt mycket, har inte märkt att den blir varm alls.
Min andra 2G blev väldigt varm när jag t.ex bara pratade i den eller spelade något spel.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-22 12:32

Nu hittar jag inte tråden men den vita telefonen som överhettades hade tydligen haft ett fodral på sig som färgade av sig och inte släppte ut tillräckligt mycket värme. Så jag skulle inte vara orolig så länge man inte har något fodral på 3Gs:en

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-22 13:16

Det låter ju lovande.

Finns information om den missfärgade här: Fodral orsak till missfärgad iPhone - IDG.se

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-22 22:17

Tråkigt att telenor är så sega med att lista deras priser.
Hade velat veta hur fattig man blir resten av semestern.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-23 08:04

Ryktet säger att 3 ska lansera sina priser idag för dom som anmält sig via deras intresseanmälan.
Ska bli intressant om dom släpper det vad det kan hamna på jämfört med telia samt skillnaderna.

Ursprungligen av Mindmeld:

Ryktet säger att 3 ska lansera sina priser idag för dom som anmält sig via deras intresseanmälan.
Ska bli intressant om dom släpper det vad det kan hamna på jämfört med telia samt skillnaderna.

Det är inget rykte, 3 sa det via sin Twitter igår.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-23 09:31
Ursprungligen av Patrik D:

Det är inget rykte, 3 sa det via sin Twitter igår.

Stämmer.

3sweden on Twitter

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-07-23 11:26
Ursprungligen av Patrik D:

Det är inget rykte, 3 sa det via sin Twitter igår.

Dom har tagit bort det meddelandet nu och ersatt med "iPhone 3GS kommer till Sverige 31 juli, hos 3."

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-23 12:06
Ursprungligen av Mija:

Dom har tagit bort det meddelandet nu och ersatt med "iPhone 3GS kommer till Sverige 31 juli, hos 3."

Det meddelandet är postat 1 juli.. Så dom har helt sonika plockat bort meddelandet om att priserna presenteras idag.. Fult av dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-23 12:57
Ursprungligen av baeck:

Det meddelandet är postat 1 juli.. Så dom har helt sonika plockat bort meddelandet om att priserna presenteras idag.. Fult av dom.

ja, mycket klantigt. hade de förstått grejen med internet så hade de gjort en ny tweet som säger att det inte längre gäller eller så. man tar inte bort saker så där. vilka amatörer.
trist, jag började gilla tre.

Nå... har någon hört något?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-23 10:58

Inte ett ljud än så länge.. Trodde faktiskt att dom skulle köra igång kl 10?

Och ingenting på hemsidan heller...

Och Telenor skriver bara att "Från den 31 juli finns iPhone 3GS att beställa i vår webbutik". Ska vi tolka det som att den inte kommer att säjas över disk i butiker?

Bevaka tråden