Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-16 20:58

Jag har intresseanmält hos tre och förhandsbokat hos Telenor, då det var det som sades på webbsidan när jag gorde bokningen. Numera är det ju "intresseanmälan". Det telenor har sagt till mig idag är att jo, det är så att alla som har förhandsbokat och vill ha 3Gs, kommer att få sina hemskickade den 31:e eller dagarna efter...

Tre säger i sitt mail idag att de som anmält sitt intresse kommer att få en exklusiv chans att förhandsboka ett exemplar inom kort. Det börjar dra ihop sig nu

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-17 10:10

Rensade upp lite onödigt trams.
/Admin

Nu vet man priserna

Man kan köpa iphone på telias hemsida redan idag!!!

Prisuppgifter

iphone 3Gs 16g kostar 1 krona med Prata på abb. i 24 mån.
iphone 3Gs 32g kostar 995 kr med Prata på abb. i 24 mån.
Man kan endast förhands köpa den nu med denna abbonamang enligt telia personal (har talat med de nyss), mest troligt kan man välja en annan abbonamang om man går in i butiken from 31 juli.
Kan det stämma? Så korkad om Telia tvingar Prata på abb.!!!:confused:

Ursprungligen av Steven H:

iphone 3Gs 16g kostar 1 krona med Prata på abb. i 24 mån.
iphone 3Gs 32g kostar 995 kr med Prata på abb. i 24 mån.
Man kan endast förhands köpa den nu med denna abbonamang enligt telia personal (har talat med de nyss), mest troligt kan man välja en annan abbonamang om man går in i butiken from 31 juli.
Kan det stämma? Så korkad om Telia tvingar Prata på abb.!!!:confused:

Lugn Steven:)
Man kommer att kunna välja andra abbonemang. Det är bara att ta det lite lugnt.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-07-17 11:25

1st Svart iPhone 3GS, 32GB beställd

Gott att slippa stå i kö för att få en, hoppas allt fungerar nu

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-17 11:30

Fy fan, kul att de vill tvinga mig att byta abonnemang, fan heller. Nu blev jag riktigt sur.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-07-17 11:41

Menar du att du måste byta från ett befintligt abbonemang på Telia för att kunna förhandsboka telefonen? Man hade väl möjligheten att förlänga ett befintligt abbonemang, dock är det väl så att oavsett vilket abb man byter från så blir det Prata Påmm vilket kanske var vad du tänkte på?
(de har ju även ett alternativ att portera sig från annan leverantör)

Ursprungligen av qom:

Fy fan, kul att de vill tvinga mig att byta abonnemang, fan heller. Nu blev jag riktigt sur.

32GB svart 3Gs är beställd....

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-17 11:44

Jag har Telia Max 25 och har ingen lust att binda upp mig på 24 månader på Prata på som är ett betydligt sämre avtal än det jag har nu.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-07-17 11:50

Ah, det förklarar en del. Jag håller med om att det inte är direkt förmånligt att behöva byta ner sig, så att säga, för att få en ny telefon. Förhoppningsvis är det så att detta bara gäller förhandsbokningen, och att det kommer finnas mer möjligheter när man går in i butiken den 31:a och framåt (som skrivits tidigare i tråden). Men då är ju risken att man inte får någon telefon den dagen :/

Ursprungligen av qom:

Jag har Telia Max 25 och har ingen lust att binda upp mig på 24 månader på Prata på som är ett betydligt sämre avtal än det jag har nu.

Jag tecknade ett 18-månadersabonnemang när jag köpte min iPhone. Inte heller på mina "Mina sidor" står det att jag har någon bindningstid, fast det borde vara ett halvår kvar... What gives?

Ursprungligen av Capeman:

Jag tecknade ett 18-månadersabonnemang när jag köpte min iPhone. Inte heller på mina "Mina sidor" står det att jag har någon bindningstid, fast det borde vara ett halvår kvar... What gives?

Du har bindningstid kvar... oroa dig inte:)

Jag har samma problem på Mina Sidor och det är inte helt enkelt att hitta vilken bindningtid som vi har.

Dock så var Jag och JSon in på Telia butiken klockan 10 idag (say no more... ) och då frågade han just om detta och hon kunde kontrollera bindningstiden direkt.

Jag ringde Kundservice på Telia precis och frågade om denna länk: Telia

Dom visste inget om det, och hon sa att jag inte kunde säga upp mitt abonnemang med det erbjudandet. Märkligt eftersom jag stod i den där kön på Kungsgatan hela natten och var en av de första

Ursprungligen av Patrik D:

Jag ringde Kundservice på Telia precis och frågade om denna länk: Telia

Dom visste inget om det, och hon sa att jag inte kunde säga upp mitt abonnemang med det erbjudandet. Märkligt eftersom jag stod i den där kön på Kungsgatan hela natten och var en av de första

Samma här jag var nr 2 att plocka hem en iPhone!
erbjudandet har gått ut slumpmässigt till 7000 kunder endast!

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-17 15:50

Kommer man altså att kunna välja ett billigare abonnemang om man väntar tills mobilen släpps den 31a, eller är detta det enda som kommer att erbjudas?
Vet inte om jag förstått det rätt men är det så att du får ringa,sms:a,mms:a och surfa för 228 kr /månaden utan att betala ngt extra för det så länge man inte överstiger kostnaden?

Ursprungligen av torva:

Kommer man altså att kunna välja ett billigare abonnemang om man väntar tills mobilen släpps den 31a, eller är detta det enda som kommer att erbjudas?
Vet inte om jag förstått det rätt men är det så att du får ringa,sms:a,mms:a och surfa för 228 kr /månaden utan att betala ngt extra för det så länge man inte överstiger kostnaden?

Jo, det kommer att komma andra erbjudanden/abbonemang.

  • Medlem
  • 2009-07-17 19:22

Så! Då var en vit iPhone 3GS 32GB beställd!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-07-17 21:19

Jag fick det där erbnjudandet men jag fattar inte vad som är så bra med det, då kostar ju 16gb 995 och 32gb 1995, köpar man den bara från deras sida kostar ju 16gb 1 kr och 32:an 995 ???
Det ända är ju att dom lägger ner min abb som jag har nu och börjar på ett nytt som är sämre?

Ursprungligen av Minton:

Jag fick det där erbnjudandet men jag fattar inte vad som är så bra med det, då kostar ju 16gb 995 och 32gb 1995, köpar man den bara från deras sida kostar ju 16gb 1 kr och 32:an 995 ???
Det ända är ju att dom lägger ner min abb som jag har nu och börjar på ett nytt som är sämre?

Om man har 12 månader kvar iMidi 489 kr månaden + data 199 kr tot 688 kr så får man en ny iPhone för 1995 kr och 389 kr i månaden då ingår fri data.. dock tillkommer taxan..
Annars får man ha kvar sitt abb och få ytterligare ett abb 389 + 688 kr och dessa 389 skall man bara ha liggandes.. nej känns inte så smart utan jag hade gärna tagit denna deal.

Fick dock reda på att jag får en helt ny upplåst 32GB från Österrike inom ett par veckor så jag säljer väl den jag beställde från Telia eller tvärtom.

Telia vill skriva ett kontrakt med dig och tjäna pengar på ett paket som kan låta bra men som du omöjligt kan överblicka värdet av, medan det enda du vill är att köpa en iPhone och själv helt bestämma hur du vill använda den.

Gamla dumma Televerket lever än ett tag, men kan ju omöjligt vara det företag som efterfrågas imorgon.

Ursprungligen av Olav Rust:

Telia vill skriva ett kontrakt med dig och tjäna pengar på ett paket som kan låta bra men som du omöjligt kan överblicka värdet av, medan det enda du vill är att köpa en iPhone och själv helt bestämma hur du vill använda den.

Gamla dumma Televerket lever än ett tag, men kan ju omöjligt vara det företag som efterfrågas imorgon.

Och du vill påskina att det är annorlunda från 3, telenor, tele2 eller vilka andra bolag som helst i samma bransch?
Gamla dumma televerket finns inte mer, telia är ett hyperkapitalistiskt storföretag med tentakler över halva europa. Tror du fortfaranade att det är gula bilar och gräva ner kabel tjock som armen?

Ursprungligen av Goflorp:

Och du vill påskina att det är annorlunda från 3, telenor, tele2 eller vilka andra bolag som helst i samma bransch?
Gamla dumma televerket finns inte mer, telia är ett hyperkapitalistiskt storföretag med tentakler över halva europa. Tror du fortfaranade att det är gula bilar och gräva ner kabel tjock som armen?

Håller med dig , Goflorp. Jag börjar bli lite less på alla som hackar på Telia från "fel håll". Det finns saker och ting att kritisera Telia för men var i sådana fall sakliga och håll inte på med dessa snyfthistorier bara för att Telia begränsar förhandsbokningarna till vissa paketerbjudanden. Ta erbjudandet eller inte.

Själv kommer jag att ta chansen den 31/7 och säkert gräma mig om jag inte får tag på en telefon då men det får jag väl leva med:)

Direkt citat från Telias blog:
"Vill man ha den 31 juli men inte vill ha förköpserbjudandet får man hålla tummarna att det finns telefoner kvar i Telias butiker. Annars kanske man får förbereda sig på att det tar ett par dagar."

Skrämmande!!!!:confused:

Ursprungligen av Steven H:

Direkt citat från Telias blog:
"Vill man ha den 31 juli men inte vill ha förköpserbjudandet får man hålla tummarna att det finns telefoner kvar i Telias butiker. Annars kanske man får förbereda sig på att det tar ett par dagar."

Skrämmande!!!!:confused:

Nu tycker jag att du tar i:)

Det är i alla fall bättre läge än ifjol... då fanns det inget sätt att garantera en telefon:)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-21 16:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu tycker jag att du tar i:)

Det är i alla fall bättre läge än ifjol... då fanns det inget sätt att garantera en telefon:)

Nej, jag har ju dessutom förhandsbokat via Telenor (innan de ändrade till intresseanmälan). Ska bli väldigt intressant att se om de håller sitt löfte, nämligen att man är garanterad sin iPhone den 31:e.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-19 19:45
Ursprungligen av Olav Rust:

Telia vill skriva ett kontrakt med dig och tjäna pengar på ett paket som kan låta bra men som du omöjligt kan överblicka värdet av, medan det enda du vill är att köpa en iPhone och själv helt bestämma hur du vill använda den.

Gamla dumma Televerket lever än ett tag, men kan ju omöjligt vara det företag som efterfrågas imorgon.

Det kallas vinstdrivande företag, det var längesedan "Televerket" var statligt.

Bara för deras logga nästan är röd så är det ingen systerorganisation till Röda Korset...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-07-17 22:08

Ok men jag har telia vänner abb 69 kr + data 199 (som man avbeställer ffs) + 100 kr förhöjd månads avgift i 6 månader till så 169 x 6 = 1014 kr
Och så står det leveranstid 1-3 v. efter 31 juli, så då är det bara 5 månader kvar så 845 kr
Så jag sparar 845 kr på det, inte den bästa dealen, men kan förstå dom som har 12 månader kvar...
Och så vilja inte binda mig i 24 månader, men det kan ju bara vara jag som ogillar det...
Abonemanget verkar ju ok, förutom det där med om man laddat över 5 gig/månaden att dom sänker farten till 57 kb/s
Ok nu ser jag att det egentligen inte gör så mycket för mig att 32:an kostar 1000 kr mer...
Ska iaf vänta med att beställa till 30 juli, se om det kommer nå bättre erbjudande!

  • Medlem
  • 2009-07-18 01:34

Enda nackdelen som Telia har gentemot Telenor och tre är att tre har 20GB/mån som spärr mot Telias 5GB/mån och Telenor har fri nedladdning. På deras mobila bredband vill säga. Jag vet inte hur mycket youtube och spotify tar per månad. Det är ju det som gör det. Eller om man laddar ner mycket podcasts...

Ursprungligen av jac:

Enda nackdelen som Telia har gentemot Telenor och tre är att tre har 20GB/mån som spärr mot Telias 5GB/mån och Telenor har fri nedladdning. På deras mobila bredband vill säga. Jag vet inte hur mycket youtube och spotify tar per månad. Det är ju det som gör det. Eller om man laddar ner mycket podcasts...

Nåväl, tråden ska väl handla om 3GS och inte om olika operatörers diverse tillkortakommanden eller olikheter i deras erbjudanden.

När det gäller 5GB/månad eller mer så har jag personligen aldrig upplevt detta som något problem. En hård månad är jag uppe i 800MB och det beror på lyssnade på internetradio.

Bevaka tråden