Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 12:07
Ursprungligen av Lionhart:

Fick idag min 3g S , kan ba säga att jag är supernöjd , Men den är fan i mig inte dubbelt så snabb , Snabb är den och snabbare än 3Gn men inte dubbel så snabb , ba så ni vet...

Vad baserar du det på?
Uppskattning?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-15 12:14
Ursprungligen av Lionhart:

Fick idag min 3g S , kan ba säga att jag är supernöjd , Men den är fan i mig inte dubbelt så snabb , Snabb är den och snabbare än 3Gn men inte dubbel så snabb , ba så ni vet...

Säger inte Apple Up to 2x faster? Det jag sett när de testat en del apps är att den är märkbart snabbare.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 12:16
Ursprungligen av Lionhart:

Fick idag min 3g S , kan ba säga att jag är supernöjd , Men den är fan i mig inte dubbelt så snabb , Snabb är den och snabbare än 3Gn men inte dubbel så snabb , ba så ni vet...

Känns de inte lite snabbt o säga de efter o haft den mindre än ett dygn? Behöver man inte hårdköra den under lite tid så man får lite mer uppskattning om de? Jag bara funderade:)

Ursprungligen av Minto0:

Känns de inte lite snabbt o säga de efter o haft den mindre än ett dygn? Behöver man inte hårdköra den under lite tid så man får lite mer uppskattning om de? Jag bara funderade:)

Varför skulle det göra det ? Jag har testat allt med den nya Iphone 3g s så jag vet nog hur snabbheten är om man jämnför den mot 3G . All program inkl Cameran och bilder öppnas snabbare , Safarin är snabbare men den är inte dubbelt så snabbt som dom påstår att den ska vara. Videon är kanon mycket bra video Camera , VOICE funkar fint fint , Men jag bytta rösten mot engelska istället för svenska , för den svenska rösten låter som en jäkla ROBOT som talar.

Skulle vilja att dom addar mer saker till Voice i nästa uppdatering.

Nöjd är jag iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 19:02
Ursprungligen av Lionhart:

Varför skulle det göra det ? Jag har testat allt med den nya Iphone 3g s så jag vet nog hur snabbheten är om man jämnför den mot 3G . All program inkl Cameran och bilder öppnas snabbare , Safarin är snabbare men den är inte dubbelt så snabbt som dom påstår att den ska vara. Videon är kanon mycket bra video Camera , VOICE funkar fint fint , Men jag bytta rösten mot engelska istället för svenska , för den svenska rösten låter som en jäkla ROBOT som talar.

Skulle vilja att dom addar mer saker till Voice i nästa uppdatering.

Nöjd är jag iaf.

Snabb/Snabbare.

Ge några konkreta tider annars är dina ord inte mkt värda.

Ursprungligen av zappee:

Snabb/Snabbare.

Ge några konkreta tider annars är dina ord inte mkt värda.

Hepp ok ... Du får nog se när du köper den...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-16 00:29
Ursprungligen av Lionhart:

Hepp ok ... Du får nog se när du köper den...

Litar nog mer på de tester som finns uppe på youtube t.ex.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-16 02:12
Ursprungligen av zappee:

Litar nog mer på de tester som finns uppe på youtube t.ex.

Det jag funderar över är om 3G är laddad med 3.0 eller gammal programvara. Jag har inte hittat någon som specifikt säger att detta är den gamla 3G med 3.0. Funderar mest över mjukvaruförbättrade (snabbare) funktioner i 3.0.

Egentligen spelar det inte så stor roll för mig personligen, eftersom detta kommer att bli min första iPhone och jag är nöjd bara den är snabbare än min SE W960.

Ursprungligen av zappee:

Litar nog mer på de tester som finns uppe på youtube t.ex.

Litar och litar , Så varför skulle jag ljuga ? LOL ...

Men , Jag har dock bara testat snabbheten med 3 , Jag har alltså inte testat med WIFI...

Med 3 så är snabbheten ganska bra , Men Apple säger 2 X snabbare vilken är rena BS , jag skulle nog säga 1 X snabbare.

Den kanske är 2 X snabbare med WIFI , Men vem går runt med WIFI 24 / TIM ? Är man i stan och glider runt ja då kör man inte med WIFI ( om man inte då lyckats hitta en öppen WIFI nät genom nån )

Jag beskriver snabbheten ungefär som när man hade WIFI på I Iphone 3G fast lite segare om ni förstår...

Dock är man glad att appstore flyter på bra , I phone 3G då fastna den ibland och tog tid innan den skulle ladda upp programen eller tex , om man ville gå in och kika om man fått nya uppdaterinar , Ja då brukade det ta tid ibland , Men med 3G S , det går fort och allt laddar up snabbare ; Men genom att säga att den är 2 gånger snabbare är lite att ta i faktist...

Video Kameran tar riktigt fina Videos ( VIll nån se en sample på när jag filmat med den så kan jag maila den personen videon som är ungefär 22MB.

Foto Kameran tar bättre bilder än innan.

Nike+Ipod har jag inte testat ännu.

Voice Controlen är grym.

Mobilen startar snabbare än 3G ,

Det här är saker ni redan vet om , men ville endå tala om för er hur jag upplever mobilen

Hur som helst så är jag nöjd med den.

Senast redigerat 2009-07-16 10:01
  • Medlem
  • 2009-07-16 10:00
Ursprungligen av Lionhart:

(...)Med 3 så är snabbheten ganska bra , Men Apple säger 2 X snabbare vilken är rena BS , jag skulle nog säga 1 X snabbare.
(...)

1x snabbare? Då är den lika snabb som iPhone 3G...
Snabbheten gäller inte bara internetsurfandet.

Ursprungligen av jac:

1x snabbare? Då är den lika snabb som iPhone 3G...
Snabbheten gäller inte bara internetsurfandet.

Nee vet , Därför skrev jag att program och sånt flyter på snabbare.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-16 10:08
Ursprungligen av Lionhart:

Med 3 så är snabbheten ganska bra , Men Apple säger 2 X snabbare vilken är rena BS , jag skulle nog säga 1 X snabbare.

Semantik... 2X = Dubbelt så snabb 1X = Samma hastighet Om du då menar att 3Gs är dubbelt så snabb så har Apple rätt. Eller hur?

På tal om något helt annat, så har Telenors kundtjänst noll-koll

Ursprungligen av Jeppe_E:

Semantik... 2X = Dubbelt så snabb 1X = Samma hastighet Om du då menar att 3Gs är dubbelt så snabb så har Apple rätt. Eller hur?

Ok , blev missförstånd nu , jag skriver så istället , 1,5 X snabbare då haha.

Då har jag testat bara med 3 så ni vet...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-16 10:15
Ursprungligen av Lionhart:

Ok , blev missförstånd nu , jag skriver så istället , 1,5 X snabbare då haha.

Då har jag testat bara med 3 så ni vet...

Hehe.. och jag ser då inte var Apples BS ligger?

Men det är fint att du är nöjd. Alltid kul med prylar man är nöjd med.

Jo , Sant

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-17 02:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Det låter ungefär som min planering fast jag tar nog stolen vi fick som sommarpresent ifjol av företaget.

Skulle man inte kunna skapa någon form av twitter topic för oss som sitter i kön så att vi har något roligt?

Jag är inte så hemma på det där med Twitter men det finns säkert någon som kan förklara hur man gör

Du kan ju använda en hashtag om du vet vad det är? börja meddelandet med t.ex "#99.se" skriver alla med det kan man ha en live chat nästan genom att hela tiden söka på hashtagen "#99.se" och då få upp alla meddelanden som skrevs med det i sitt twitter.

Vi lär bli minst tre...

det är väl framsidan som gäller;)

glöm inte nummerlappen!

Färg?

Vad tycker ni... svart eller vit?? Ju närmare 31 juli ju kluven är jag angående färg!:confused:

Det lutar mer år den vita iaf för min del, då finger avtryck syn mindre. Å andra sidan kommer eventuella små repor att synas mer på den vita då dem bli svarta med smutsen.

Svart eller vit???

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 19:07
Ursprungligen av Steven H:

Vad tycker ni... svart eller vit?? Ju närmare 31 juli ju kluven är jag angående färg!:confused:

Det lutar mer år den vita iaf för min del, då finger avtryck syn mindre. Å andra sidan kommer eventuella små repor att synas mer på den vita då dem bli svarta med smutsen.

Svart eller vit???

Jag tycker mig se Svart överallt, så jag ska iaf gå för vit! Slipper man o se massa av den där texten som är skriven på den me, blir lite "renare" tycker jag:)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-07-15 21:32

För min del kommer det nog bli en 32GB svart

Ursprungligen av Steven H:

Vad tycker ni... svart eller vit?? Ju närmare 31 juli ju kluven är jag angående färg!:confused:

Det lutar mer år den vita iaf för min del, då finger avtryck syn mindre. Å andra sidan kommer eventuella små repor att synas mer på den vita då dem bli svarta med smutsen.

Svart eller vit???

Jag har en iPhone 3G i vit version. Fingeravtryck syns inte alls lika tydligt. Däremot syns repor tydligare och jag har lyckats färga den lite via min jeansficka. Det går bort med lite gnuggande, men det hade nog inte synts alls på en svart. Jag köpte en vit sist just för att de flesta hade svarta och för fingeravtryckens skull, men den här gången blir det nog en svart.

Varför betvivla lionheart? Apple säger väl "upp till 2x snabbare" och det innebär att det kan variera. Om vi talar om bl.à safari så vet vi alla att hastigheten på nätet beror på en massa saker

det som lionheart säger är ju att den är märkbart snabbare och om det känns som 2ggrs snabbare eller inte är ganska orelevant, det är en subjektiv upplevelse. Ska vi diskutera benchmarks seriöst så ska vi diskutera sekunder hur och dit under upprepningsbara förhållanden

sedan så är jag även intreserad av saker spsom stabiltetskänsla. Verkar vi få någon nytta av det utbyggda ramminnet

Men det viktigaste är: känner han sig nöjd? Jo;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Varför betvivla lionheart? Apple säger väl "upp till 2x snabbare" och det innebär att det kan variera. Om vi talar om bl.à safari så vet vi alla att hastigheten på nätet beror på en massa saker

det som lionheart säger är ju att den är märkbart snabbare och om det känns som 2ggrs snabbare eller inte är ganska orelevant, det är en subjektiv upplevelse. Ska vi diskutera benchmarks seriöst så ska vi diskutera sekunder hur och dit under upprepningsbara förhållanden

sedan så är jag även intreserad av saker spsom stabiltetskänsla. Verkar vi få någon nytta av det utbyggda ramminnet


Men det viktigaste är: känner han sig nöjd? Jo;)

jepp

En annan sak , Batteriet tar längre tid att ladda fullt nu , Men det kan ju bero på att batteriet har förbättrats.

Sen så har man hört rykten om att den blir överhettad ganska lätt. Tack och lov att jag inte upplevt sånt och hoppas inte jag upplever sånt dom närmaste månaderna

Ursprungligen av Lionhart:

En annan sak , Batteriet tar längre tid att ladda fullt nu , Men det kan ju bero på att batteriet har förbättrats.

Sen så har man hört rykten om att den blir överhettad ganska lätt. Tack och lov att jag inte upplevt sånt och hoppas inte jag upplever sånt dom närmaste månaderna

Klart det tar längre tid ladda, du skall ju pötta i mer energi.
Har du mer energi i batteriet klarar det ju en längre tid att laddas ur (användas).

Överhettning, tja låt bli stoppa in den i en isolering av neoprengummi eller annan tjock plast. Då kan den ju inte släppa ifrån sig värmen så som de har tänkt.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-17 02:34
Ursprungligen av Lionhart:

En annan sak , Batteriet tar längre tid att ladda fullt nu , Men det kan ju bero på att batteriet har förbättrats.

Sen så har man hört rykten om att den blir överhettad ganska lätt. Tack och lov att jag inte upplevt sånt och hoppas inte jag upplever sånt dom närmaste månaderna

Det finns även rykten om missfärgning osv på den vita. men detta var p.g.a ägaren hade använt ett skal av sämre kvalitet som inte släppte ut någon värme överhuvudtaget. Därför har många problem med att telefonen överhettar. Den blir varmare så dom billigare skalen klarar inte av att transportera värmen.

Har nu sett Lionharts film han filmat med 3GS och det är riktigt bra kvalité på den. Jag har folk på jobbet som sysslar med video i deras arbete, och en av dem var riktigt imponerad. Och det är bara han som sett den.

Men det är ju 4:3! Vad ska man ha det till? Det är ju ett totalt utdött format :-D. En spetsteknologisk lur med ett utdött videoformat. Jisses - vad tänker Apple på? Detta är bara en hafsgrej dom slängt in för att det ska finnas "video" på luren. Inget seriöst. 4:3 är som att kameran skulle ta bara svartvitt :-D.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Har nu sett Lionharts film han filmat med 3GS och det är riktigt bra kvalité på den. Jag har folk på jobbet som sysslar med video i deras arbete, och en av dem var riktigt imponerad. Och det är bara han som sett den.

  • Medlem
  • 2009-07-16 19:41

Lite väl långt utanför ämnet nu va? Vissa är visst lite väl långsinta märker man.

Jag fick ett mail från tre om att det går att intresseanmäla sig för 3GS , men vad jag vet har jag inte skrivit på någonting från tre. Eller så kanske jag har det. Det var inte så intressant i vilket fall som helst.

Bevaka tråden