Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iFly:

När får Telia in nya 3Gs?

Jag svarade nyss på detta. Om det var i denna tråd eller ej, vet jag inte.

Min butik sade "mitten av augusti".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 22:23

Förlåt mig, är rätt så ny här.
Har en till fråga, säljer Telia mobiler utan abonnemang?
Hur mkt kostar en mobil då?

Ursprungligen av iFly:

Förlåt mig, är rätt så ny här.
Har en till fråga, säljer Telia mobiler utan abonnemang?
Hur mkt kostar en mobil då?

Detta står också lite varstans, men jag är på gott humör.

Ja, det gör de. Men bara om du redan har ett abonnemang hos Telia med "för lång tid" kvar på för att förlänga.

Då kostar de 5895,- för 16 GB och 6895,- för 32 GB.

  • Medlem
  • 2009-07-31 22:24

iFly:

Här är alla Telias priser:
Telia iPhone Blog Bloggarkiv Telias priser!*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 22:33

Jag är ingen Telia kund, det betyder alltså att jag bara kan köpa den med ett abonnemang?

Ursprungligen av iFly:

Jag är ingen Telia kund, det betyder alltså att jag bara kan köpa den med ett abonnemang?

Ja, som jag har förstått det. Den säljs inte med t ex kontantkort.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-31 23:10

Lite mer porr för alla ni som inte fick tag i en idag ;). Själv valde jag Telia prata på med Mobilsurf Alltid - 5895 kr kontant i butiken. Man hann inte bli iPhone ägare mer än några timmar innan jailbreak och winterboard åkte in. Så nu är den snart som jag vill ha den. Mycket imponerad är jag av den lilla vita 32Gb-modellen som jag sitter oh leker med nu.

Håller på att "installera" min Iphone nu och det är min första iphone jag äger.
Vad ska man ha MobileMe till?
Har jag nån nytta av det?
Hur är det utomlands, håller telefonen på automatiskt och skickar en mass dit?
Lär ju kosta multum i datakostnad.

Ursprungligen av Bussmicke:

Håller på att "installera" min Iphone nu och det är min första iphone jag äger.
Vad ska man ha MobileMe till?
Har jag nån nytta av det?
Hur är det utomlands, håller telefonen på automatiskt och skickar en mass dit?
Lär ju kosta multum i datakostnad.

Om du söker lite lär du hitta all den infon. MobileMe kan du dessutom läsa mer om på Apples hemsida.

Ursprungligen av Capeman:

Om du söker lite lär du hitta all den infon. MobileMe kan du dessutom läsa mer om på Apples hemsida.

Vad anser du eller ni andra om detta MobileMe? erfarenheter?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-01 00:12
Ursprungligen av Bussmicke:

Vad anser du eller ni andra om detta MobileMe? erfarenheter?

En sökning kanske?

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/253304-har-apple-fatt-ordning-pa-mobile-me.html?highlight=mobileme

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 23:21

har någon fått voice control att funka?

" spela elvis ---> spelar VES

spela micheal jackson ---> spelar marie fredriksson

AGGHHFUUUCCKKSCHMMLLFF ---> spelar julsång

ring daniel ---> går inte

ring DANIEL! --> ringer lovisa

haha det funkar sådär va

Ursprungligen av Esa:

har någon fått voice control att funka?

" spela elvis ---> spelar VES

spela micheal jackson ---> spelar marie fredriksson

AGGHHFUUUCCKKSCHMMLLFF ---> spelar julsång

ring daniel ---> går inte

ring DANIEL! --> ringer lovisa

haha det funkar sådär va

Funkar skitbra ju! Som Stockholmare med Göteborgsdrag...

Haha jaså? Alla andra är ju lyriska och tycker det funkar klockrent. Snackar du gotländska eller skånska kanske?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 23:25
Ursprungligen av Capeman:

Haha jaså? Alla andra är ju lyriska och tycker det funkar klockrent. Snackar du gotländska eller skånska kanske?

jag är göteborgare! och ja jag snackar väl rätt grov göteborgska skall imitera andra dialekter för att testa

EDIT: på sthlmska gick de bra haha! wtf! inte värmländska skånska norrländska eller gbgska haha

Ursprungligen av Esa:

jag är göteborgare! och ja jag snackar väl rätt grov göteborgska skall imitera andra dialekter för att testa

EDIT: på sthlmska gick de bra haha! wtf! inte värmländska skånska norrländska eller gbgska haha

småländska funkar med.. konstigt nog.. haha

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-07-31 23:24

Tre säljer ju också iPhone 3Gs kontant till ett ganska bra pris enligt mig. 5995 kr för 16gb samt 6995 kr för 32gb, någon härinne som har koll på hur länge den är låst till tre ifall man köper den kontant??

Vet själv att Halebop samt Telenor kör på en 12 månaders låsning sedan efter 12 månader går den ju att låsa upp för en mindre slant, hur funkar det med tre?

Ursprungligen av 10cent:

Tre säljer ju också iPhone 3Gs kontant till ett ganska bra pris enligt mig. 5995 kr för 16gb samt 6995 kr för 32gb, någon härinne som har koll på hur länge den är låst till tre ifall man köper den kontant??

Vet själv att Halebop samt Telenor kör på en 12 månaders låsning sedan efter 12 månader går den ju att låsa upp för en mindre slant, hur funkar det med tre?

Antagligen något liknande. Telia har också 12 månader.

Ursprungligen av 10cent:

Tre säljer ju också iPhone 3Gs kontant till ett ganska bra pris enligt mig. 5995 kr för 16gb samt 6995 kr för 32gb, någon härinne som har koll på hur länge den är låst till tre ifall man köper den kontant??

Vet själv att Halebop samt Telenor kör på en 12 månaders låsning sedan efter 12 månader går den ju att låsa upp för en mindre slant, hur funkar det med tre?

Enligt en tjej på Tres kundtjänst gäller 18 månader innan man kan låsa upp. Men jag vet aldrig om man ska lita på de där. Var uppmärksam på det i alla fall!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-08-03 22:59
Ursprungligen av glaskross:

Enligt en tjej på Tres kundtjänst gäller 18 månader innan man kan låsa upp. Men jag vet aldrig om man ska lita på de där. Var uppmärksam på det i alla fall!

Det står 18 månader på deras hemsida så det stämmer troligen.

Det som saknas

Det som saknas är någon röst i detta halleujaforum som "tycker något annat".
Jag efterlyser konstruktiv bra kritik - inte bara ja-sägare.
Har en Ipod Touch som jag är nöjd med; den har sina fördelar OCH nackdelar!!!!

någon som vet om det är möjligt o skicka sms via datorn? orka skriva via iphonens tangentbord. har telia

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 23:44
Ursprungligen av Phat^Trance:

någon som vet om det är möjligt o skicka sms via datorn? orka skriva via iphonens tangentbord. har telia

Sms&mms i datorn Företag - Telia.se

tack! känner till detta program, dock så får man betala för varje sms man skickar och det dras inte från dom 3000sms som jag har i mitt fast pris abonnemang. jag skulle vilja ha ett program som skickar smsen via iphonen, helst gärna via bluetooth från datorn till luren o därifrån skickas smset

Ursprungligen av Phat^Trance:

tack! känner till detta program, dock så får man betala för varje sms man skickar och det dras inte från dom 3000sms som jag har i mitt fast pris abonnemang. jag skulle vilja ha ett program som skickar smsen via iphonen, helst gärna via bluetooth från datorn till luren o därifrån skickas smset

Varför inte lära dig skicka sms från din iPhone?

Ursprungligen av Sicken:

Varför inte lära dig skicka sms från din iPhone?

jag skickar över 3000sms/ mån, bara jobbigt o skriva via telefonen när man kan skriva snabbare via datorn

Ursprungligen av Phat^Trance:

jag skickar över 3000sms/ mån, bara jobbigt o skriva via telefonen när man kan skriva snabbare via datorn

Över hundra sms om dagen då?

Du har inte funderat på en alternativ kommunikationsform.

ngn typ av Instant messaging (iChat / msn etc)

Ursprungligen av Goflorp:

Över hundra sms om dagen då?

Du har inte funderat på en alternativ kommunikationsform.

ngn typ av Instant messaging (iChat / msn etc)

jo men inga av mina polare har funderat på de

går det snabbare o ladda iphonen via vägguttaget än själva usb kabeln? någon som testat?

Ursprungligen av Phat^Trance:

går det snabbare o ladda iphonen via vägguttaget än själva usb kabeln? någon som testat?

Du använder ju USB kabeln även när du laddar från vägguttaget:) Men jag antar att du menar om det går snabbare att ladda med en väggladdare än via datorns USB port:cool:

Bevaka tråden