Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-03 18:19
Ursprungligen av iFly:

Snart tre veckor sedan jag beställde min 16GB vit hos Tre.
Hoppas på att få den snart

Samma tid för min Svarta 16GBare ifrån Halebop! Hoppas verkligen att den kommer nästa vecka ;D

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-09-03 19:16

Imorgon är det 4:a veckor sedan jag beställde min hos 3. en svart 32 gb .

12/8 från Halebop, 16GB Vit. Suck, när är väntan över?
Hoppas de får en del av telias leverans iaf.

Idag är det 5 veckor sedan jag beställde min svarta 32:a från 3. Nu ger jag upp och beställer nått annat. Ingen telefon för 7000 är värd att vänta 5 veckor på. Ha det!

Ursprungligen av n_filip:

Idag är det 5 veckor sedan jag beställde min svarta 32:a från 3. Nu ger jag upp och beställer nått annat. Ingen telefon för 7000 är värd att vänta 5 veckor på. Ha det!

Jag känner ungefär samma sak... Jag har väntat precis lika länge. Hade det inte varit för att jag hade en iPhone 3G innan och vet hur bra de är, så hade jag nog gett upp för länge sen.

Nu skall jag gå och snegla på en Androidtelefon.

Ursprungligen av Capeman:

Jag känner ungefär samma sak... Jag har väntat precis lika länge. Hade det inte varit för att jag hade en iPhone 3G innan och vet hur bra de är, så hade jag nog gett upp för länge sen.

Nu skall jag gå och snegla på en Androidtelefon.

Beställde en HTC Hero igår faktiskt i ett läge av raseridepression över Apple. Känns riktigt bra faktiskt. Tror den kommer göra mig mer än nöjd.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-04 19:00
Ursprungligen av n_filip:

Beställde en HTC Hero igår faktiskt i ett läge av raseridepression över Apple. Känns riktigt bra faktiskt. Tror den kommer göra mig mer än nöjd.

Du kommer få vänta mer än fem veckor totalt på den telefonen när du använder den.

Ursprungligen av n_filip:

Idag är det 5 veckor sedan jag beställde min svarta 32:a från 3. Nu ger jag upp och beställer nått annat. Ingen telefon för 7000 är värd att vänta 5 veckor på. Ha det!

Jag förstår dig faktist, 5 veckor är inte okej.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-04 08:29

Det är iofs bra för alla andra om folk börjar avbeställa. Det sätter press uppåt i kedjan på att få fram telefoner, eller kanske någon form av kompensation.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-09-04 08:51

Ringde 3 idag, enligt deras senaste besked från Apple så ska dom få in tillräckligt med telefoner nästa vecka för att täcka alla beställda fram till den 17/8. Så nu kanske det börjar hända saker?

Ursprungligen av pepsi:

Ringde 3 idag, enligt deras senaste besked från Apple så ska dom få in tillräckligt med telefoner nästa vecka för att täcka alla beställda fram till den 17/8. Så nu kanske det börjar hända saker?

Ringde dem igår och då hade de inte en blekaste....ta det med en nypa salt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-04 09:37
Ursprungligen av planB:

Det är iofs bra för alla andra om folk börjar avbeställa. Det sätter press uppåt i kedjan på att få fram telefoner, eller kanske någon form av kompensation.

Ja, också klättrar man uppåt på lev.listan.

Yes!!

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-04 18:16
Ursprungligen av Yes:

Ja, också klättrar man uppåt på lev.listan.

Yes!!

Om det inte är dom med lägre vänte-tröskel än du som avbeställt

Jaha, ännu en vecka och inge kul i brevlådan... suck

Hej,

Idag avbeställde jag min 3GS från the phonehouse.
Sedan åkte jag till macforum i gbg och köpte mig en 16GB 3GS svart.

Dom har fått in ett litet lager av samtliga modeller !

//E

Jag blir så ledsen och trött. Var inne i Teliabutiken här i stan för att kolla hur det gick med min beställning. Döm om min glädje när de hade fått in ett gäng telefoner idag, och min orolighet när killen frågar: "Har du inte blivit uppringd idag?". Killen försvinner för att leta reda på min telefon. När han sen kom tillbaka och skamset förklarade att de tappat bort min beställningslapp och därför gett telefonen till någon annan, var jag nära att klippa till honom. Har väntat sedan juli och när den väl kommer så har de tappat bort min beställning.

Jag vet inte vad jag ska säga, men hela den här grejen har skötts så dåligt av Apple och Telia att jag är redo att skita i iPhonen. Vad spelar det för roll att den är så bra när man inte får köpa den? Jag älskade min 3G, men nu får det fan snart vara nog.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-04 19:43
Ursprungligen av Capeman:

Jag blir så ledsen och trött. Var inne i Teliabutiken här i stan för att kolla hur det gick med min beställning. Döm om min glädje när de hade fått in ett gäng telefoner idag, och min orolighet när killen frågar: "Har du inte blivit uppringd idag?". Killen försvinner för att leta reda på min telefon. När han sen kom tillbaka och skamset förklarade att de tappat bort min beställningslapp och därför gett telefonen till någon annan, var jag nära att klippa till honom. Har väntat sedan juli och när den väl kommer så har de tappat bort min beställning.

Jag vet inte vad jag ska säga, men hela den här grejen har skötts så dåligt av Apple och Telia att jag är redo att skita i iPhonen. Vad spelar det för roll att den är så bra när man inte får köpa den? Jag älskade min 3G, men nu får det fan snart vara nog.

Kan ju inte vara sant, jag hade nog blivit vansinnig inne i butiken, lider med dig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-04 19:43

Så du kommer inte få någon telefon, capeman?
Fyfan vad surt isåfall.

Ursprungligen av Capeman:

Jag blir så ledsen och trött. Var inne i Teliabutiken här i stan för att kolla hur det gick med min beställning. Döm om min glädje när de hade fått in ett gäng telefoner idag, och min orolighet när killen frågar: "Har du inte blivit uppringd idag?". Killen försvinner för att leta reda på min telefon. När han sen kom tillbaka och skamset förklarade att de tappat bort min beställningslapp och därför gett telefonen till någon annan, var jag nära att klippa till honom. Har väntat sedan juli och när den väl kommer så har de tappat bort min beställning.

Jag vet inte vad jag ska säga, men hela den här grejen har skötts så dåligt av Apple och Telia att jag är redo att skita i iPhonen. Vad spelar det för roll att den är så bra när man inte får köpa den? Jag älskade min 3G, men nu får det fan snart vara nog.

Lider verkligen med dig, fy faan vad dåligt skött alltså! Vet inte hur jag hade reagerat om det hade hänt mig. Du måste ju kunna kräva en rejäl kompensation?

Tack alla, känns inget vidare kul just nu.

För att ge lite cred till killen i butiken så var han väldigt skamsen och försökte i alla fall inte förklara bort det. Det första han började prata om var kompensation. Vete katten hur de skulle kunna kompensera en sån grej, men men... Just då var jag bara så besviken så jag sade till honom att skita i beställningen. Sen sansade jag mig och han skrev upp mig på både en svart och en vit och lade mig överst i kön så fick jag välja, beroende på vilket de fick in först. Men vem vet hur lång tid det tar...

Fast just nu är jag så lack att jag seriöst överväger en HTC eller Nokia. Det skulle dessutom bli billigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-04 23:25
Ursprungligen av Capeman:

Fast just nu är jag så lack att jag seriöst överväger en HTC eller Nokia. Det skulle dessutom bli billigare.

Själv har jag väntat sen den 7 augusti (Telia, nätbeställning, digitalt signerat, 16GB svart) och är rätt förbannad på den fördröjningen, men gud vet vad jag skulle gjort om jag vore i dina kläder...!

Tips bara. HTC som hårdvarutillverkare är väl OK, men köp för tusan inte en Windows Mobile-telefon, oavsett märke!

Jag är absolut inte prinicipiellt för eller emot det ena eller det andra, men jag jobbar på IT-avdelningen på ett större företag och vi har testat en mängd olika s.k. smart phones för firmans räkning och jag har personligen hårdtestat fem olika HTC och två Samsung med Windows Mobile och det operativet är verkligen kass, både 5.xx och 6.xx. Det känns som att köra gamla Windows 3.0 - det finns ett antal funktioner som ger företag ett mervärde, men det är också grymt buggigt och hisnande ointuitivt.

Symbian Series 60 och iPhone OS är enormt mycket bättre på nästan allt, fast det kan ju vara ganska stor skillnad på olika Symbian-telefoner.

Jag har inte testat nån Android-telefon, så jag kan inte säga nåt om det operativet.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-05 00:17

Herregud vad ni överdriver, varenda inlägg är som om er mor hade dött.

Löjligt att börja hata en telefon för att den inte levereras i tid.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-05 01:07
Ursprungligen av zappee:

Herregud vad ni överdriver, varenda inlägg är som om er mor hade dött.

Löjligt att börja hata en telefon för att den inte levereras i tid.

Hatar inte nåt jag aldrig sett annat än på bild, ej heller "döda" ting eller Telia eller nån annan involverad, där emot kan jag tycka synd om den stackars kinesen som jobbar livet ur sig för ingenting för att nån ska tjäna storkovan på dom här.

Att nån blir jäkla besviken och säger sånt som han/hon egentligen inte menar har väl hänt alla?

Sur kan man ju ha rätt att bli när man beställt, betalt och fått allt utom det som inledde det hela och krävs för att resten ska vara nån nytta med, t.o.m tele-räkning har man ju fått (fixat dock efter ca 30-40 min i telekö.
Jävligt sur kan man bli om man plockas ur kön av vilken anledning som helst när man väntat "för" länge.
19 dagar sen beställning 3-5 veckor senaste besked.

slirak: Det blir ingen WM-telefon, utan en Android i så fall.

zappee: DU är löjlig nu. Jag hatar inte telefonen. Just nu hatar jag Telia och Apple. Om du inte klarar av att några av oss är besvikna kan du ju sluta läsa tråden, eller hur? Skärp dig.

Capeman: det e klart du ska ha kompensation. Hur och till vilket värde är ju lite svårt att sia om...dock tror jag det kommer att handla om hårdvara i någon form av typ mer avancerad "Speaker system" eller liknande. Du ska definitivt inte nöja dig med en FM-sändare.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-05 11:15
Ursprungligen av Capeman:

slirak: Det blir ingen WM-telefon, utan en Android i så fall.

zappee: DU är löjlig nu. Jag hatar inte telefonen. Just nu hatar jag Telia och Apple. Om du inte klarar av att några av oss är besvikna kan du ju sluta läsa tråden, eller hur? Skärp dig.

Men du byter ju telefon till en sketen Android bara för att du får vänta några veckor.

Inte direkt oväntat att det tar lång tid att få en iPhone direkt efter lansering, du överreagerar helt sjukt mycket.

Ursprungligen av zappee:

Men du byter ju telefon till en sketen Android bara för att du får vänta några veckor.

Inte direkt oväntat att det tar lång tid att få en iPhone direkt efter lansering, du överreagerar helt sjukt mycket.

Några veckor kommer att handla om minst en och en halv månad innan jag förhoppningsvis har den. Förra året köpte jag en i butik samma dag den släpptes. Det här året fanns det väl ungefär ett par stycken i varje butik. Det är riktigt dåligt av både Apple och Telia. Androidtelefon kan jag köpa nu.

Du tycker jag "överreagerar helt sjukt mycket" när jag efter fem veckor får reda på att Telia slarvat bort beställningen? Nåja, det tycks du ju vara ensam om att tycka, så det bryr jag mig inte så mycket om. Däremot stör jag mig lite på din översittarattityd som du gillat att visa upp här på 99.se sen du gick med. Kanske dags att växa upp nu, eller? Du kan ju skicka mig ett PM när du växt klart, under tiden hamnar du på min ignorelista. Hej hopp!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-05 17:25

Tyckte jag läste någonstans att någon annan råkat ut för samma sak, att de ringde och sa att telefonen kommit men att de sedan sålt den när de kom dit.

Android verkar snabb den också vad jag sett men deras programbutik är väl inte lika bra än.

Ursprungligen av larsp777:

Tyckte jag läste någonstans att någon annan råkat ut för samma sak, att de ringde och sa att telefonen kommit men att de sedan sålt den när de kom dit.

Android verkar snabb den också vad jag sett men deras programbutik är väl inte lika bra än.

Det jag sett av HTC Hero verkar lovande, men iPhone har vissa funktioner som man vant sig vid. Vi får se hur det går nästa vecka. Blir det inget då heller, så får jag börja tänka i andra banor. Sitter på en tre år gammal rutten SE nu och kan inte göra något.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-05 18:12
Ursprungligen av Capeman:

... minst en och en halv månad

Vad är det som talar för så perversa väntetider om man beställer idag? Det är en sak att de inte ville fylla butikerna i början av prestigeskäl men de vill väl ändå tjäna pengar?

Ursprungligen av planB:

Vad är det som talar för så perversa väntetider om man beställer idag? Det är en sak att de inte ville fylla butikerna i början av prestigeskäl men de vill väl ändå tjäna pengar?

Kruxet är att de tjänar pengar ändå. Eftersom vi är så "dumma" att vi väntar i 152 veckor på att få en telefon.

Ta mig som exempel: beställde en svart 16 gig via Telia.se, sa upp mitt Comviq-abo. (som jag haft i 13 år) och nu på måndag så porteras mitt nummer. Och min nya lur får jag väl förhoppningsvis innan september slut.

Summa summarum: Telia börjar tjäna pengar på måndag men inte fan har jag fått varan jag beställt (iaf inte hela varan, utan bara abonnemanget). Vet flera som gjort samma sak och väntar på sina telefoner.

Nu visste jag att det är ett högt tryck på dem så jag har hela tiden varit inställd på att det kommer att ta tid...MEN jag tycker att både APPLE och Telia ska ha sig en FET (o nu menar jag den FETASTE man kan ge) känga. Det är katastrof. Dessutom sumpar grabbarna i butiken en beställning som gjordes för över 1 månad! Är övertygad att capeman inte är den ende...

Vid nästa telefonsläpp så får detta INTE hända eftersom man skadar varumärket. Även de mest inbitna Apple-fansen faller ifrån och då, då får APPLE problem.

Senast redigerat 2009-09-05 23:42
Bevaka tråden