Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-25 17:26
Ursprungligen av jesperludvig:

Har nån fått ett sådant brev av apple, eller pratade han bara sk*t?

Det känns inte riktigt som om han visste vad han talade om där ... Apple har inga adressuppgifter på vem som köpt osv. det har endast operatörerna.

Ursprungligen av jopo:

Det känns inte riktigt som om han visste vad han talade om där ... Apple har inga adressuppgifter på vem som köpt osv. det har endast operatörerna.

Nej, det har du såklart rätt i. Men det visar lite hur mycket koll "fotfolket" har...

Ursprungligen av jesperludvig:

Har beställt en 16 svart på tre.se den 6/8. Har turordningsnummer 308 enligt tre.

Var inne i en trebutik idag och fiskade lite info. Säljaren frågade om jag inte hade fått brev av _Apple_(!). Han sa att alla som beställt ska få brev av Apple (inte av Tre alltså) och om man inte fått det så ligger man "bra till" inför nästa leverans. (Han kände till folk med turordningsnummer på över femtonhundra.)

Har nån fått ett sådant brev av apple, eller pratade han bara sk*t?

Hur fan kan de låta någon anställd snacka så mycket skit? Klart som korvspad att inte Apple har våra uppgifter - än mindre om vi inte ens har några telefoner?!

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-08-25 17:45

Attans, beställde en från Halebop igår och detta verkar ju inte så lovande, min SE är paj och jag har ingen fast telefon, börjar bli drygt att kommunicera via mail och msn och sånt :S

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2009-08-26 08:06
Ursprungligen av x-per:

Attans, beställde en från Halebop igår och detta verkar ju inte så lovande, min SE är paj och jag har ingen fast telefon, börjar bli drygt att kommunicera via mail och msn och sånt :S

Jag beställde en 32gb från Halebop den 14/8 och fick den igår 25/8, så har du tur så går det lika fort för dig oxå

/Micke

Blir så lack på Telia... De har uppenbart sumpat min beställning. Beställde (dock i butik) tre timmar efter release, och har fortfarande inte fått den. Snart väntat en månad.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-08-26 09:09

Är det bara jag som sitter utan iPhone, men med iTunes fullt med appar redo att installeras?

Ursprungligen av skorge:

Är det bara jag som sitter utan iPhone, men med iTunes fullt med appar redo att installeras?

Samma här...

//E

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-26 09:30

Falskt alarm, ingen iPhone ännu. Blir också lack. Beställde ju den 1/8 så jag har snart också väntat en månad. 2 -3 veckors väntetid, jomenvisst....

Ett litet litet ljus i mörkret syns för oss som beställt hos tre.. klippt från FB:

"Jag beställde från Tre.se den 3 Aug. Fick mail om förseningar i torsdags och ytterligare 15 dagars väntan.

Men mot all förmodan fick jag tag i ett kolli-id igår när jag ringde Tre och idag kommer jag hämta den på posten!!!!"

Så... vem blir först att ringa tre och be om kolli-id? ^^

Ursprungligen av Thompy:

Ett litet litet ljus i mörkret syns för oss som beställt hos tre.. klippt från FB:

"Jag beställde från Tre.se den 3 Aug. Fick mail om förseningar i torsdags och ytterligare 15 dagars väntan.

Men mot all förmodan fick jag tag i ett kolli-id igår när jag ringde Tre och idag kommer jag hämta den på posten!!!!"

Så... vem blir först att ringa tre och be om kolli-id? ^^

jag är idel öra....

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-08-26 11:29

jag beställde 7/8 från tre , ringde nu och frågade om lev datum. Killen jag pratade med sa att dom har blivit lovade från apple att deras beställningar ska va lev om ca 2v. Så min telefon ska komma om ca 2v :/

glömde skriva att jag beställt svart 32 gb iPhone 3gs

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-26 12:40

Om man beställer online på Telia blir ju allting försenat antar jag då de först ska skicka ut avtal, sedan ska man skriva under och skicka tillbaka det. Först när de fått avtalet hamnar man tydligen i kö. Därför borde det går fortare om man beställt i butik antar jag.

Jag fick idag veta att mitt avtal inkommit 17/8 för en svart 32 GB iPhone. Så i enlighet med info på deras blogg där lär det dröja ett tag till. Svart 32 Gb skickas ut för avtal som inkommit senast 7/8.

Beställer ni online kan ni visst godkänna avtalet på något sätt på "Mina sidor". Då slipper ni hela köret (som jag förstår det) med att få papper och sedan skicka tillbaka dom. Det borde ni spara ca. en vecka på.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-26 13:15

Fula fiskar

Ryktet säger att Apple har lurar i lager och bara sitter och håller på dem för att hålla uppe den hysteri som det ju faktiskt är. Vi är brickor i ett spel där allt bara handlar om stålar. Säga vad man vill, men nog har de lyckats haussa upp stämning och förväntan... Smart marknadsföring.
Det kan dock slå tillbaka negativt om de går för långt. Det är ju lite synd om återförsäljarna som inte får någon information och sedan skall försvara sig mot all arga kunder, fast med synd är det ju om alla oss som går och väntar

Kanske ingen nyhet för många, men nu har jag fått det från flera källor så det är nog mer än ett rykte.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-26 15:26
Ursprungligen av Capeman:

Det är riktigt märkligt och framförallt dåligt att Apple inte kan hålla produktionen uppe för att möta efterfrågan. Skapar nog mer sura kunder än hysteri just nu.

Eller så håller de produktionen uppe men.....




Ursprungligen av imported_papiraul:

Ryktet säger att Apple har lurar i lager och bara sitter och håller på dem för att hålla uppe den hysteri som det ju faktiskt är. Vi är brickor i ett spel där allt bara handlar om stålar. Säga vad man vill, men nog har de lyckats haussa upp stämning och förväntan... Smart marknadsföring.
Det kan dock slå tillbaka negativt om de går för långt. Det är ju lite synd om återförsäljarna som inte får någon information och sedan skall försvara sig mot all arga kunder, fast med synd är det ju om alla oss som går och väntar

Kanske ingen nyhet för många, men nu har jag fått det från flera källor så det är nog mer än ett rykte.

Ursprungligen av larsp777:

Eller så håller de produktionen uppe men.....

Läste det men tror inte på det. Som jag sade, de gör ju bara kunderna förbannade.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-26 18:30
Ursprungligen av Capeman:

Läste det men tror inte på det. Som jag sade, de gör ju bara kunderna förbannade.

Nej, kanske lite långsökt då de trots allt riskerar att förlora kunder, men man vet ju aldrig...

  • Oregistrerad
  • 2009-08-26 18:42
Ursprungligen av larsp777:

Nej, kanske lite långsökt då de trots allt riskerar att förlora kunder, men man vet ju aldrig...

Samtidigt är de (Apple) så övertygade att kunderna inte väljer något annat för de vet att det inte finns något alternativ...

Ursprungligen av aworro:

Jag beställde en 32gb från Halebop den 14/8 och fick den igår 25/8, så har du tur så går det lika fort för dig oxå

/Micke

Aww... Jag beställde en vit 16GB från halebop den 12/8 och har inte hört nåt än. Men, det är bara att vänta

Ursprungligen av imported_papiraul:

Ryktet säger att Apple har lurar i lager och bara sitter och håller på dem för att hålla uppe den hysteri som det ju faktiskt är.

Mer känt som Wii-hysterin. Nintendo gjorde exakt likadant när Wii släpptes. Denna onska har jag inte alls svårt att förvänta mig av apple

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-26 21:02
Citat:

Mer känt som Wii-hysterin. Nintendo gjorde exakt likadant när Wii släpptes. Denna onska har jag inte alls svårt att förvänta mig av apple

Är väl möjligt när man känner att man har en unik produkt.

Ursprungligen av larsp777:

Om man beställer online på Telia blir ju allting försenat antar jag då de först ska skicka ut avtal, sedan ska man skriva under och skicka tillbaka det. Först när de fått avtalet hamnar man tydligen i kö. Därför borde det går fortare om man beställt i butik antar jag.

Jag fick idag veta att mitt avtal inkommit 17/8 för en svart 32 GB iPhone. Så i enlighet med info på deras blogg där lär det dröja ett tag till. Svart 32 Gb skickas ut för avtal som inkommit senast 7/8.

Beställer ni online kan ni visst godkänna avtalet på något sätt på "Mina sidor". Då slipper ni hela köret (som jag förstår det) med att få papper och sedan skicka tillbaka dom. Det borde ni spara ca. en vecka på.

Letade efter avtalet på "Mina sidor" men hittade inget.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-26 13:33

Jo att skapa hysteri och rykten är de bra på.

Som att vänta med till sista minuten med att avslöja vad de ska ha för nya produkter.

De räknar kanske med att de är så pass marknadsledande att risken att man väljer en annan telefon är liten.

Ibland kan man få för sig att ett företag bara vill sina kunder väl och att man är som en enda stor familj men allt handlar nog till sist bara om pengar tyvärr.

Räknar min inte som någon hängiven fan av Apple men de som är riktigt "hooked" kan nog betala nästan vad som helst för en Mac eller köa i dagar för en iPhone.

Jag väljer iPhone trots att det är Apple som står bakom. Telefonen verkar helt enkelt bäst av alla "Smartphones". Är tveksam till alla deras jippon.

The Phone House ska få en leverans i "slutet av augsti" (det är den 26:e idag ), och jag ska vara med på den väntelistan, men jag litar inte på dom ett dugg, dom verkar inte veta vad dom pratar om.

Ursprungligen av Patrik D:

The Phone House ska få en leverans i "slutet av augsti" (det är den 26:e idag ), och jag ska vara med på den väntelistan, men jag litar inte på dom ett dugg, dom verkar inte veta vad dom pratar om.

Speciellt inte eftersom min kollega var inte på The Phonehouse idag och de sade att leverans ligger minst två veckor bort.

Ursprungligen av Capeman:

Speciellt inte eftersom min kollega var inte på The Phonehouse idag och de sade att leverans ligger minst två veckor bort.

Hela mailet jag fick av dom är jättekonstigt:

Ursprungligen av The Phone House:

Hej!
Det kan nog dröja ca 1-2 veckor till.

Vi förväntar oss en leverans i slutet på augusti som vi kommer att skicka ut.

Då du redan har beställt har du givetvis förtur.

Med Vänliga Hälsningar
The PhoneHouse

Hej,

Pratade nyss med the phonehose kundservice, enligt dom så skall jag ha min telefon inom MAX 2 veckor, vi får väll se...

(Har beställt en svart 16GB)

//E

Det är riktigt märkligt och framförallt dåligt att Apple inte kan hålla produktionen uppe för att möta efterfrågan. Skapar nog mer sura kunder än hysteri just nu.

Nu är en 16gb svart beställd från Halebop. Världens coolaste abonnemang Men det är lite billigare. Fria SMS dessutom. Tjohoo,...

men vänta. Det lär ju ta ett tag. Suck

Fast den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Jag beställde en 16GB svart med Halebop kontantkort den 18 aug. Betalade med kort men det inte drogs inga pengar på kontot. Då mailade jag kundtjänsten och frågade om beställningen hade annullerats. Det hade den inte så jag håller tummarna att den kommer under nästa vecka.

Är det någon annan som har beställt från halebop med kontantkort? har inte sätt någon här än...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-26 19:46

Telenor verkar ha laddat på bra för de har ganska god tillgång på dom. På exempelvis Siba har det kommit in ganska många i flera omgångar och de flesta vänder sig ju direkt till operatörna och går nog på så sätt miste om några veckor.

Bevaka tråden