Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag har jag ringt till Tre och fått - kors i taket - samma besked från två säljare.

Ringde imorse och pratade med en Sabina, och frågade när jag egentligen kunde vänta mig min kära iPhone. Jo, tre veckor gällde ifrån beställningsdatum så fredag nästa vecka eller senast måndag tisdag v 36 skulle den dimpa in.

Åker hem på lunchen och får se brev från Tre, där det står att jag har plats 381 (7/8) och beräknad leverans är TIDIGAST om tre veckor. Men va fan!

Ringde till Tre IGEN och får prata med en kille som kallar sig för Henning. Jag frågar honom när jag kommer få min iPhone. Jodå, senast i början av v.36 ska den dimpa ner. Jag berättar om samtalet med Sabina och mitt brev där det står tidigast tre veckor. Han hävdar också att 3 veckor är ifrån beställningsdatumet och inte från och med nu. Men varför i helvete skriver dom tidigast tre veckor för då?

Jag blir så jävla less!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-08-21 21:06

"Din order, som är lagd 3:e augusti 19:03, har turordningsnr. 100"

"Din order kan levereras tidigast om 2 veckor"

Beställden en vit 16GB (från 3 givetvis)

Ville annullera min order hos Halebop och beställa en vit 16 istället. Fick svaret att det inte gick då de var på väg att leverera min svarta. Men inget leveransbesked! Beställde 4/8

Jag har fått könummer 900. Tror inte jag får den inom tre veckor även om det står så.
(svart 32, 10/8, tre)

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-21 21:37

Hej! Jag fick mitt abonnemang aktiverat nu och jag beställde den 1/8 på Telia.

Idag fick jag brev om surfzoner.

Hur länge bör det dröja med telefonen egentligen?

Det var en svart 32 Gb

Senast redigerat 2009-08-22 02:45

Beställde 19/8 hos The Phone House, fick hem papper från Telia idag om mitt nya abonnemang. Jag ska få en leverans nästa vecka sa dom i telefon.

Jag skulle nog rekommendera alla som ska köpa med Telia att beställa hos The Phone House, dom har mycket mindre beställningar än operatörernas butiker sa dom i telefon.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-21 21:41

Från början står stod det 3 veckors leveranstid hos telia. Nu står det ingenting, men det är väl bara för att inte skrämma bort kunder. Det tar säkert en månad om man beställer idag.

Ursprungligen av planB:

Från början står stod det 3 veckors leveranstid hos telia. Nu står det ingenting, men det är väl bara för att inte skrämma bort kunder. Det tar säkert en månad om man beställer idag.

Skulle inte förvåna mig. Det känns bara som att leveranserna blir mindre och mindre från Apple. Min kompis som jobbar på Telia berättar att en leverans dom fick bestod av 40 stycken telefoner! För hela Telia.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-21 22:04

Fan... marknadsekonomin fungerar inte. iphone är för billiga, alla köper dom.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-22 11:45

Tänkte det, hur ser det ut i andra länder? Är det så här i alla länder eller prioriterar inte Apple den svenska marknaden? Någon som vet eller ha lite inside info!

Ursprungligen av MacxD:

Tänkte det, hur ser det ut i andra länder? Är det så här i alla länder eller prioriterar inte Apple den svenska marknaden? Någon som vet eller ha lite inside info!

Läste på MacRumors att det är likadant i Australien och Kanada. Min kompis som bor i Nederländerna säger att det är 3 veckors kötid. Läste nånstans att det är samma i Danmark.

Så det är nog likadant överallt

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-22 12:13
Ursprungligen av Patrik D:

Läste på MacRumors att det är likadant i Australien och Kanada. Min kompis som bor i Nederländerna säger att det är 3 veckors kötid. Läste nånstans att det är samma i Danmark.

Så det är nog likadant överallt

Där ser man, börjar känns som lite väl dålig planering ifrån Apple sida! Men det är klart, har väl varit sjukt anstormning mot den nya iPhonen! Bara sitta hemma och hoppas att de kan montera just sitt exemplar av iPhonen extra snabbt! haha

  • Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-22 13:09

fick min idag:) tog ca en vecka från telia 32gb vit skulle få sms men det kom bara en avi så kunde nog hämtat den i torsdags ...sitter nu här och ska köra igång och det får inte vara låst sim kort ...va gör man någon som vet om man kan ta bort låset eller måste man beställa nytt kort

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-22 13:53

Du menar väl inte att du beställde den för en vecka sedan?

Beställde min 1 augusti och har fortfarande inte fått den.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-09-01 12:20

Hur lång tid tar det egentligen?

Ursprungligen av larsp777:

Du menar väl inte att du beställde den för en vecka sedan?

Beställde min 1 augusti och har fortfarande inte fått den.

Jag beställde en 16g 3gs den 31 Juli om jag inte missminner mig och har fortfarande inte fått telefonen eller ens ett tydligt meddelande om när den skall komma. När jag ringt in så har de sagt att den förmodligen skall komma denna vecka, men eftersom jag skall resa bort vill jag ha ett lite mer exakt leveransdatum så jag ringde igen, och denna gång verkar de inte veta alls om när den skall komma.
(Det är telia förövrigt. Eftersom jag borr norrut (mitt i Sverige) vill jag att den skall fungera att ringa med även ute på tomten. Så någon annan operatör är helt uteslutet)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-01 12:53
Ursprungligen av Samor:

(Det är telia förövrigt. Eftersom jag borr norrut (mitt i Sverige) vill jag att den skall fungera att ringa med även ute på tomten. Så någon annan operatör är helt uteslutet)

Halebop fungerar lika bra som telia iom att de använder telias nät.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-09-01 13:19
Ursprungligen av rhesus:

Halebop fungerar lika bra som telia iom att de använder telias nät.

Jo eftersom halebop är teliaägt så buntade jag ihop dem. Visst kunde jag välja halebop, tyvärr så tyckte jag inte att deras prisbild såg särskilt intressant ut.

Detta stod på macworlds forum idag. Så nu finns det hopp!!

//E

Hej

Jag vill börja med att tacka allihopa här för erat tålamod.
Nu har jag fått ett preliminärt besked av Telia Mobility Swedens ledningsgrupp.
Dom berättar för mig att i början på nästa vecka får Telia in 11,000 "enheter" och vi har nu ca 8,000 beställningar via antingen kundtjänst eller internet.
Denna beställning kommer inte att vara till butikerna då dom har en annan leverans på väg in.
Dessa "enheter" är av blandad sort. 16Gb svart/vit, 32Gb svart/vit. Jag har inte fått mer specifikationer på hur många av varje men att det ska räcka till de ca 8.000 beställningar som ligger och väntar på leverans.
Beskedet som jag har fått kom imorse och har inte kommunicerats ut bland våra medarbetare ännu så ni är först med denna information.

Ha en riktigt bra dag.
Anders Häll
Telia Kundservice

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-22 19:48
Ursprungligen av MacxD:

Där ser man, börjar känns som lite väl dålig planering ifrån Apple sida! Men det är klart, har väl varit sjukt anstormning mot den nya iPhonen! Bara sitta hemma och hoppas att de kan montera just sitt exemplar av iPhonen extra snabbt! haha

Man kanske underskattade intresset. Kan de vara så att man fler än beräknat har uppgraderat? eller är det fler än beräknat som köper för första gången?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-23 08:11
Ursprungligen av planB:

Man kanske underskattade intresset. Kan de vara så att man fler än beräknat har uppgraderat? eller är det fler än beräknat som köper för första gången?

Jaa, något av de måste det vara! Men hypen blir ju bara större när det är så här, känns ju som om alla är intresserade av att skaffa sig ett eget exemplar av iPhonen.

Hej på er,

lade en order hos the phonehouse igår på en 3GS.

Men nu när jag loggar in på the phonehouse och kollar på mina ordrar så finns det inget där...

Syns inte min order där innan dom har behandlat den imorgon (måndag), eftersom jag lade ordern igår (lördag) eller vad kan detta bero på ??

Någon som vet, och har handlat från the phonehouse förut ?

//E

Ursprungligen av everlast:

Men nu när jag loggar in på the phonehouse och kollar på mina ordrar så finns det inget där... //E

Min beställning syntes heller inte, men har du fått mail så är nog allt i sin ordning.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Min beställning syntes heller inte, men har du fått mail så är nog allt i sin ordning.

Har ej fått något mail, men tror du inte det kommer imorgon. För dom har väll inte öppet på helgerna ?

Det enda jag fick var ett ordernummer, som kom upp på en ny sida när jag tryckte på godkänn order.

//E

Ursprungligen av everlast:

Har ej fått något mail, men tror du inte det kommer imorgon. För dom har väll inte öppet på helgerna ?

Det enda jag fick var ett ordernummer, som kom upp på en ny sida när jag tryckte på godkänn order.

//E

Beställningen lade jag en söndag. Jag fick ett mail iaf, med ordernummer. Jag var inte inloggad när jag gjorde den. Fick skriva in personnummer och andra uppgifter. Tror det även gjorde en kreditupplysning på nätet. Såhär såg det ut:

"Hej Pierre XXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Tack för att du valde The Phone House för ditt inköp. Vi kommer inom kort att ta
hand om din beställning. Kontrollera att nedanstående uppgifter stämmer och kontakta
oss på telefonnummer 0771-99 10 00 om det är något som ska ändras.

Observera!
I all kontakt med oss antingen via telefon eller e-post måste vi ha ditt ordernummer!

Ordernummer: WO1xxxxxxxx

Adressuppgifter
-----------------------------------

PERSONNR: xxxxxx-xxxx
NAMN: Pierre XXXXXX XXXXXXXXXXXXXXX
ADRESS: XXXXXXXXXXXX XX
POSTNR: XXXXX
ORT: XXXXXXXXXX
TELEFONNR: 0709XXXXXXX
MOBILNUMMER:
E-POST: pierreXXX@XXXXXXXXX.se

Beställda varor
-----------------------------------

Produkt:
Benämning: Apple iPhone 3G S, Svart 32 GB (Telialåst), Svart Telia Mobil till vänner 12 månader, Byt operatör 150:- förhöjd månadsavgift
Antal: 1 st
Pris/st: 3.588,00 kr:-

Produkt:
Benämning: Fraktavgift
Antal: 1 st
Pris/st: 99,00 kr:-

Produkt:
Benämning: Faktura
Antal: 1 st
Pris/st: 0,00 kr:-

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Beställningen lade jag en söndag. Jag fick ett mail iaf, med ordernummer. Jag var inte inloggad när jag gjorde den. Fick skriva in personnummer och andra uppgifter. Tror det även gjorde en kreditupplysning på nätet. Såhär såg det ut:

"Hej Pierre XXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Tack för att du valde The Phone House för ditt inköp. Vi kommer inom kort att ta
hand om din beställning. Kontrollera att nedanstående uppgifter stämmer och kontakta
oss på telefonnummer 0771-99 10 00 om det är något som ska ändras.

Observera!
I all kontakt med oss antingen via telefon eller e-post måste vi ha ditt ordernummer!

Ordernummer: WO1xxxxxxxx

Adressuppgifter
-----------------------------------

PERSONNR: xxxxxx-xxxx
NAMN: Pierre XXXXXX XXXXXXXXXXXXXXX
ADRESS: XXXXXXXXXXXX XX
POSTNR: XXXXX
ORT: XXXXXXXXXX
TELEFONNR: 0709XXXXXXX
MOBILNUMMER:
E-POST: pierreXXX@XXXXXXXXX.se

Beställda varor
-----------------------------------

Produkt:
Benämning: Apple iPhone 3G S, Svart 32 GB (Telialåst), Svart Telia Mobil till vänner 12 månader, Byt operatör 150:- förhöjd månadsavgift
Antal: 1 st
Pris/st: 3.588,00 kr:-

Produkt:
Benämning: Fraktavgift
Antal: 1 st
Pris/st: 99,00 kr:-

Produkt:
Benämning: Faktura
Antal: 1 st
Pris/st: 0,00 kr:-

Något sådant här har jag ej fått !

Skall jag lägga en ny order, eller vänta och ringa till kundtjänst imorgon ?

Kan dom gå in och bara ta bort den ena ordern, ifall jag nu skulle ha lagt 2 st ?

//E

Senast redigerat 2009-08-23 17:12
  • Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-22 13:59

ja har inte datumet här nu.. men ca 7-10 dagar sedan gissar jag...nu får jag inte igång den tradigt måste ha kort utan kod ...hur får man bort sin pin kod Hjälp!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-22 14:02

Jag fick simkort och satte det i min gamla telefon men det fungarar inte där heller.

Kul att du fick din telefon så snabbt men dåligt av telia att inte skicka i turordning tycker jag. Var det i affär du beställde den eller på nätet?

  • Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-22 14:09

på nätet ......ska du ha svart tror det tar mkt längre.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-22 14:12

Ok, jag beställde en svart 32 Gb, var kanske därför.

Ursprungligen av fegge:

ja har inte datumet här nu.. men ca 7-10 dagar sedan gissar jag...nu får jag inte igång den tradigt måste ha kort utan kod ...hur får man bort sin pin kod Hjälp!

Det ska funka med simkort med kod. Koppla den med datorn, i med simkortet och tryck koden. Sen tar det en 10-15 sek kanske. Men sen ska den vara aktiverad. Jag hade iaf inga problem med mitt Teliakort med simlås och 3GS.

Bevaka tråden