Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av planB:

Vad är det som talar för så perversa väntetider om man beställer idag? Det är en sak att de inte ville fylla butikerna i början av prestigeskäl men de vill väl ändå tjäna pengar?

Jag talade självfallet om min egen situation i svaret till zappee. Jag har redan väntat över en månad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-05 20:24

Fan vad roligt det är att sitta i 3 veckor utan någon iPhone och så får man veta att en fått den levererad på 4 dagar.

Ursprungligen av Capeman:

Några veckor kommer att handla om minst en och en halv månad innan jag förhoppningsvis har den. Förra året köpte jag en i butik samma dag den släpptes. Det här året fanns det väl ungefär ett par stycken i varje butik. Det är riktigt dåligt av både Apple och Telia. Androidtelefon kan jag köpa nu.

Du tycker jag "överreagerar helt sjukt mycket" när jag efter fem veckor får reda på att Telia slarvat bort beställningen? Nåja, det tycks du ju vara ensam om att tycka, så det bryr jag mig inte så mycket om. Däremot stör jag mig lite på din översittarattityd som du gillat att visa upp här på 99.se sen du gick med. Kanske dags att växa upp nu, eller? Du kan ju skicka mig ett PM när du växt klart, under tiden hamnar du på min ignorelista. Hej hopp!

Tycker du reagerar som de flesta skulle ha gjort i ditt läge. Inget konstigt med det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-06 09:06

Får hoppas på att jag får den någon gång nästa vecka, annars blir jag sur :(.

Även om jag inte tycker HTC Hero kan klassas som ett värdigt substitut till iPhone, tycker jag ändå att den ger en jämn match! Gränssnittet och skärmen är riktigt snyggt, sen känns kvalitén i telefonen hög och genomarbetad. Har dock inte hunnit testa den tillräckligt för att kunna jämföra det dagliga användandet.

Jag hoppas också starkt på nästa vecka, men vi får se... Ska kolla runt lite mer bland de mjukvaror som finns till Androidplattformen.

Jag fick SMS precis, min iPhone 3GS ligger på Posten nu

Beställde en 16GB Svart den 16 Aug från The Phonehouse.

Jag är väldigt förvånad, trodde inte den skulle komma idag, nu blev jag mycket gladare!

Ska hämta den efter jobbet, ska bli väldigt spännande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-07 15:07

Senaste från Telias blogg:

Uppdaterad: 2009-09-07 kl. 13.00

Liten leverans inkom och gick direkt ut till kunder som beställde via telia.se samt Telias butiker

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 3 veckors leveranstid)
3GS 16GB Svart 10/8 (ca 3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Vit 18/8 (ca 3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Svart 7/8 (ca 3 veckors leveranstid)

Telia iPhone Blog Leveransstatus på iPhone 3GS

Såg det också, fast det där var nog de telefoner som butikerna fick i fredags. Annars hade de väl ringt mig igen vid det här laget. Eller har de helt enkelt slarvat bort min beställning igen.

Ursprungligen av Capeman:

Såg det också, fast det där var nog de telefoner som butikerna fick i fredags. Annars hade de väl ringt mig igen vid det här laget. Eller har de helt enkelt slarvat bort min beställning igen.

Får man fråga vilken Teliabutik som slarvade bort din beställning?

Ursprungligen av Marcus_R:

Får man fråga vilken Teliabutik som slarvade bort din beställning?

Växjö...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-08 14:13

Skickas iPhonen med posten eller annat företag?
Isåfall hur lång tid tar det tills att varan kommer fram? Från att dom postat.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-08 20:05

Fick äntligen min telefon idag! Beställde den 1/8 men av olika skäl blev inte avtalet registrerat förren den 17/8.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-08 21:08

Hoppas jag får min imorgon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-07 15:28

Här kommer en kort uppdatering kring leverensen av din beställda iPhone 3GS 16GB vit .

Du har nu turordningsnummer 152 och vi förväntar oss att kunna leverera denna vecka.

från tre

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-07 15:29
Ursprungligen av ekaan:

Här kommer en kort uppdatering kring leverensen av din beställda iPhone 3GS 16GB vit .

Du har nu turordningsnummer 152 och vi förväntar oss att kunna leverera denna vecka.

från tre

Fick samma mail hade hoppat 6 platser framåt bara ^^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-07 15:36
Ursprungligen av dsi:

Fick samma mail hade hoppat 6 platser framåt bara ^^

hehe hoppade från 371=D

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-07 15:50

Olika bud från Tre nu !

Igår sa de att de skulle leverera den här veckan.
IDAG säger de att de räknar med MINST 2 veckors leveranstid och att de inte vet när
apple kommer leverera nästa leverans.

Jag har inte fått något mail ..men å andra sidan tror jag inte att jag registrerat någon mailadress.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 15:56

Suck, väntat 3 veckor och får alltså vänta ytterligare 3 veckor.

Suger ibland att bo i litet skruttland som sverige, likadant när en ny systemkamera kommer som man vill köpa så tar det 1-2 månader innan den kommer till butik här eller inom EU medans USA folk har använt den i veckor nu.

Jag fick vänta 21 dagar när jag beställde från The Phonehouse, och jag kan ärligt säga att jag tycker synd om det som väntat mer än 3 veckor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-07 16:06

Du har nu turordningsnummer 567, hoppat fram från 822.
Väntat i tre veckor och en dag, får jag den inte snart så ringer jag och ber om att avbeställa skiten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-07 16:22

iFly: Beställt från Tre?
Jag beställde en svart 16GB för tre veckor sedan (imorgon) och har turordningsnummer 1351, har dock inte fått något mail. Ni som fått mail från Tre fick ni det till eran 3mail eller annan ni angett?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-07 16:28
Ursprungligen av Empa:

iFly: Beställt från Tre?
Jag beställde en svart 16GB för tre veckor sedan (imorgon) och har turordningsnummer 1351, har dock inte fått något mail. Ni som fått mail från Tre fick ni det till eran 3mail eller annan ni angett?

Den är beställd från Tre, skrev in min gmail adress. Jag har redan väntat 3 veckor =(

Jag har inte min mail registrerad hos Tre så jag har inte fått något mail, men jag har plats 380 och en polare har 780 och han har fått mail om att han ska få den den här veckan. Tre skulle aldrig - ALDRIG våga skicka ut ett sådant mail till alla om de inte var 110% säkra på att de skulle kunna hålla deadline. Så nu jävlar kommer det telefoner!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-07 17:44

Hej

Från tre "Här kommer en kort uppdatering kring leverensen av din beställda iPhone 3GS 16GB vit .

Du har nu turordningsnummer 1154 och vi förväntar oss att kunna leverera denna vecka.

Fick mailet till min mail jag uppgav vid beställning då jag inte är registrerad hos tre.

Mvh Robin Hansson

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-07 20:20
Ursprungligen av RoHHbiN:

Hej

Från tre "Här kommer en kort uppdatering kring leverensen av din beställda iPhone 3GS 16GB vit .

Du har nu turordningsnummer 1154 och vi förväntar oss att kunna leverera denna vecka.

Fick mailet till min mail jag uppgav vid beställning då jag inte är registrerad hos tre.

Mvh Robin Hansson

Fick samma mail fast på plats 1158

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-09-07 18:36

Beställde från Telias hemsida den 1 aug. Har fortfarande inte fått en telefon.... Är detta normalt? Har ringt flera gånger under de senaste 3 veckorna för att få någon form av leverans besked. (16g svart)

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-09-07 18:55

Ringde Tre alla som beställt innan 19/8 kommer få iPhone senaste början av nästa vecka.
Dom hade fått in en större leverans idag.

Ursprungligen av Samor:

Beställde från Telias hemsida den 1 aug. Har fortfarande inte fått en telefon.... Är detta normalt? Har ringt flera gånger under de senaste 3 veckorna för att få någon form av leverans besked. (16g svart)

Ja det är normalt, tyvärr. Har väntat sen juli även om jag borde ha fått den i fredags. Förhoppningsvis har du den i veckan.

Hoppas jag får min i september...

Bevaka tråden