Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-02 19:39
Ursprungligen av theplague:

Jag tror något av dessa:

1. Han bryr sig inte om hur musiken verkligen låter
2. Han har inga som helst preferenser
3. Han är döv

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Jag kör en PAV2V förstärkare och Denon slutna lurar med min Touch

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-02 21:02

Måste säga att jag är mycket glatt överraskad av mina nya Shure SE310. Jag hör mycket mer detaljer med dessa än mina gamla shure lurar (kommer inte ihåg modellnr men i samma prisklass). Bra bas och bra ljud över hela registret känns det som

Ursprungligen av kainen:

Måste säga att jag är mycket glatt överraskad av mina nya Shure SE310. Jag hör mycket mer detaljer med dessa än mina gamla shure lurar (kommer inte ihåg modellnr men i samma prisklass). Bra bas och bra ljud över hela registret känns det som

Jag upplevde dessa som väldigt fattig Bas!
Överprisade är dem också.. Men jag gillar iden med ha de bakom öronen dock gillar jag inte sladd överhuvudtaget och med Bluetooth Stereo nu i iPhone så är det bara att leta vidare

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-06-05 13:54

http://www.aiaiai.dk/catalog/category/view/s/all-headsets2/id/55/

någon som provat dessa och vet om de är något att ha?
är inte jättekräsen direkt, körde koss the plug till min iPod innan jag sålde den, de funkade väl helt okej, förutom att de gick sönder stup i kvarten

Tänkte bara tipsa om Nocs för 399SEK (ordpris 699SEK) fått väldigt bra kritik. Själv tycker jag dom hade riktigt uselt ljud med för mycket bas.

http://teknikmagasinet.se/

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-07-06 14:46

bra pris och kan inte vara sämre än trasiga äpplelurar

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-10 13:31

Har hittat dessa trådlösa:

Altec Lansing BackBeat 906 trådlösa hörlurar - Apple Store (Sverige)
Inte kunnat lyssna på dom än eller vet om byta låt, volym mm funkar men sitter rätt bra men tar ett tag att vänja/lära sig att ta på dom.

Hama Sporty - bluetooth-headset - iPhonebutiken.se
Från ett tips av "iphonebutiken" här. Frågat om han testat dom men ej fått svar än, vill väl inte bryta förpackning av förståiliga skäl.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-10 15:41

Hur vanligt är det att få provlyssna lurar/headset i prisklasserna 1k>?

Jag har köpt ett par shure 210 (eller motsvarande för evigheter sedan) som jag är mkt nöjd över men det var ju en chansning. Blev sugen nu på Klipsch Image S4i men jag litar mer på min egen hörsel än någon recension generellt. Bor i Götet men har fått kalla handen när jag velat prova lurar på de flesta butiker, någon som har tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-10 16:05
Ursprungligen av d99gnu:

Hur vanligt är det att få provlyssna lurar/headset i prisklasserna 1k>?

Jag har köpt ett par shure 210 (eller motsvarande för evigheter sedan) som jag är mkt nöjd över men det var ju en chansning. Blev sugen nu på Klipsch Image S4i men jag litar mer på min egen hörsel än någon recension generellt. Bor i Götet men har fått kalla handen när jag velat prova lurar på de flesta butiker, någon som har tips?

Jag har fått provlyssna hos HiFi Klubben i Malmö, och det var på alla hörlurar oavsett pris. De har tydligen två butiker i Göteborg också så testa där!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-11 12:07
Ursprungligen av d99gnu:

Hur vanligt är det att få provlyssna lurar/headset i prisklasserna 1k>?

Jag har köpt ett par shure 210 (eller motsvarande för evigheter sedan) som jag är mkt nöjd över men det var ju en chansning. Blev sugen nu på Klipsch Image S4i men jag litar mer på min egen hörsel än någon recension generellt. Bor i Götet men har fått kalla handen när jag velat prova lurar på de flesta butiker, någon som har tips?

Vill de att man ska köpa grisen i säcken för 1000 kr??? Dåligt av butiken!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-11 15:10
Ursprungligen av kenjon:

Vill de att man ska köpa grisen i säcken för 1000 kr??? Dåligt av butiken!

om du int e nöjd med ljudet får du pengarna tillbaka de brukar inte vara några som helst problem

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-13 19:19

Alltså det är ju just in-ear som är problemet, jag fick inte lyssna på hifi-klubben i Göteborg men det var ett gäng år sedan jag provade det så kanske går ge dem en chans till.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-09-13 21:19

ska ni köpa in-ear lurar köp Sennheiser cx 400-II

dem kostar ca 550 kr på webhallen. dunkande bas och stänger ute allt ljud. bästa köpet vad gäller ljud enligt mig!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-13 23:39

Tänker bara slänga in en röst på Ultimate Ears Har ett par Super.fi 4vi (med mikrofon och knapp) och de låter väldigt trevligt jämfört med allt annat jag har haft tidigare. När det gäller ljud är det värt att köpa något lite dyrare men som sen funkar ett tag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 23:23

Men finns det någon konkurrent med samma funktionalitet som Apples originallurar?

Jag använder dem främst till talbok på cykeln, och volym-/telefon-/röststyrningsfunktionen är värd en hel del för mig. Jag har bra lurar hemma, men vågar inte lyssna på musik på cykeln.

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Men finns det någon konkurrent med samma funktionalitet som Apples originallurar?

Jag använder dem främst till talbok på cykeln, och volym-/telefon-/röststyrningsfunktionen är värd en hel del för mig. Jag har bra lurar hemma, men vågar inte lyssna på musik på cykeln.

Vänligen, Ylan

Klipsch har väl ett par för ca tusenlappen. Nån som testat?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-15 09:25
Ursprungligen av FiftyOne50:

Klipsch har väl ett par för ca tusenlappen. Nån som testat?

Om du scrollar upp lite så ser du ett inlägg där någon postar till en recension av just de lurarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-15 17:30
Ursprungligen av FiftyOne50:

Klipsch har väl ett par för ca tusenlappen. Nån som testat?

Ah, det stod inget om röstigenkänning, givetvis för att det inte fanns vid tidpunkten för recensionen!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Ah, det stod inget om röstigenkänning, givetvis för att det inte fanns vid tidpunkten för recensionen!

Vänligen, Ylan

En annan recension där funktionerna nämns.

Klipsch Image S4i Review - Klipsch image s4i - Gizmodo

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-15 09:26
Ursprungligen av Ylan:

Men finns det någon konkurrent med samma funktionalitet som Apples originallurar?

Jag använder dem främst till talbok på cykeln, och volym-/telefon-/röststyrningsfunktionen är värd en hel del för mig. Jag har bra lurar hemma, men vågar inte lyssna på musik på cykeln.

Vänligen, Ylan

Klipsch-lurarna ovan (4i) skall ha samma treknappars handsfree med funktionerna du beskriver.

Finns det någon annan handsfree än Klipsch S4i som stödjer allt som de ursprungliga hörlurarna stödjer? (Mikrofon, Volym +/-, Paus/Nästa-låt)
Helst i en lite lägre prisklass än S4i, bara funktionerna är där så spelar ljudkvaliteten inte jättestor roll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 00:36

hörlurar med bra mikrofon?

Hej,
använder apples "in-ear" med remote. Men de jag pratar med att det hörs dåligt det jag säger i micen.

Vilka inear finns med bäst mikrofon? Lyssnar bara till ljudböcker, så bas och sånt är inte av intresse.

Hörlurarna ska:
- vara in-ear
- ha "remote" (dvs play/stop + svara + höja/sänka ljudet)
- bra mikrofon

tack på förhand
//Peter

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-17 08:16

jag kör med ett par Nocs NS200B (399:- på Teknikmagasinet) och de fungerar alldeles ypperligt bra. Använder mig av dual flange kuddarna för bästa passform och de filtrerar bort ljud runtomkring ganska bra.
Har dock beställt ett par Klipsch Image S4i för att testa

Ursprungligen av lelkes:

Hej,
använder apples "in-ear" med remote. Men de jag pratar med att det hörs dåligt det jag säger i micen.

Vilka inear finns med bäst mikrofon? Lyssnar bara till ljudböcker, så bas och sånt är inte av intresse.

Hörlurarna ska:
- vara in-ear
- ha "remote" (dvs play/stop + svara + höja/sänka ljudet)
- bra mikrofon

tack på förhand
//Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 08:38
Ursprungligen av Drakfot:

jag kör med ett par Nocs NS200B (399:- på Teknikmagasinet) och de fungerar alldeles ypperligt bra. Använder mig av dual flange kuddarna för bästa passform och de filtrerar bort ljud runtomkring ganska bra.
Har dock beställt ett par Klipsch Image S4i för att testa

tack för ditt svar. vilken av lurarna har bäst mikrofon?

//P

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-17 08:52

Från vad jag har läst så tror jag det är Klipsch som har den bättre mikrofonen, läs bl.a förljande test: Test: Klipsch Image S4i – total kontroll och överlägset ljud
De kostar dock en slant (995:- på Webhallen), men från de tester jag har läst så verkar de klart vara värda den summan

Ursprungligen av lelkes:

tack för ditt svar. vilken av lurarna har bäst mikrofon?

//P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 09:18
Ursprungligen av Drakfot:

Från vad jag har läst så tror jag det är Klipsch som har den bättre mikrofonen, läs bl.a förljande test: Test: Klipsch Image S4i – total kontroll och överlägset ljud
De kostar dock en slant (995:- på Webhallen), men från de tester jag har läst så verkar de klart vara värda den summan

OK och tack:) lite OT, men vet du/ni om ngn bra blåtands-headset som ni rekomenderar och som uppfyller min krav-spec?

//P

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-17 09:40

Jag har inte så stor koll på BT-headset för det ändamålet är jag rädd. Kör med ett gammalt SE PV703 när det behövs

Ursprungligen av lelkes:

OK och tack:) lite OT, men vet du/ni om ngn bra blåtands-headset som ni rekomenderar och som uppfyller min krav-spec?

//P

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-17 10:06
Ursprungligen av lelkes:

OK och tack:) lite OT, men vet du/ni om ngn bra blåtands-headset som ni rekomenderar och som uppfyller min krav-spec?

//P

Jag tror det kan bli svårt att hitta något där knapparna för iPoddelen funkar (nästa/föregående). Jag har inte hittat någon och tror det beror på att Apple inte har full support för den profilen ännu.

Bevaka tråden