- Mymac4ever
- Medlem ●
- Sundsvall
Hej!
Fick ett meddelande för någon vecka sedan att mitt WOW konto (som jag inet använt på 18 mån) hade blivit mergat till ett battle.net konto.
Det var en ny email adress och jag kunde inte logga in längre.
Nu till min fråga.
1.) Hur gör jag för att få blizzard till att ta bort mitt account?
2.) Kan personen ifråga göra något som kan ska mig på något sätt nu när han har mina uppgifter? Ex. debitera mitt kontokort eller måste det fyllas i på nytt?
Hälsningar
Daniel
Mitt bästa tips: kontakta Blizzard. Om någon kommit över dina uppgifter och tagit över ditt konto så måste kontot spärras fortast möjligt: Blizzard Support
Vad händer i WoW-världen hos våra macusers?
Min guild har mosat ToC 25 nu men plågas med Hardmode. 10 person har tagit 10mannan på hardmode och om allt går väl kommer vi ha en till grupp som snart gjort det.
PS. Min guild söker folk. Alla är svenska förutom en slackernorrbagge.
För närvarande finns det plats för:
Söker 1 Shaman
Söker 1 Death Knight
Söker 1 Shadow Priest
Söker 1 Boomkin Druid
Söker 1 Paladin
Men vi välkommnar ansökningar från alla klasser.
Ja vad ska man säga, jag har tappat suget ibland på raidandet. Mest för att jag inte "kom in i tänket" i Ulduar, och när jag inte ens gjort det, ja då kommer nästa... Nä så jag hoppade av vårt raidgille och gick tillbaka med några till mitt eget A Band Apart. Så nu casualraidar vi när andan faller på och drar med kompisar om dom har lust. Enkelt och mysigt!
Måste också fråga er. Den nya instancen där uppe i norr, totc. Är det typ en free epic plats eller? Vi kör den då och då och den är ju väldigt enkel. Plus att jag tycker den är sjukt trist...
En annan fråga. Jag försöker få tag i Blizz authenticator till min iphone, men den går inte att hitta någonstans längre, inte på itunes och inte genom mobilen (vilket ju är samma iofs..) Någon som vet något? Har dom förlorat tillståndet eller?
Fan vad skumt. Den verkar borta, Authenticatorn alltså. Undra var den tagit vägen. Google lite snabbt men hitta inget vettigt. Min fungerar fortfarande iaf.
Ang. ToC så tycker jag den är rätt easy både 10/25 normal så ja, det är free epix 0)
Fan vad skumt. Den verkar borta, Authenticatorn alltså. Undra var den tagit vägen. Google lite snabbt men hitta inget vettigt. Min fungerar fortfarande iaf.
Ang. ToC så tycker jag den är rätt easy både 10/25 normal så ja, det är free epix 0)
Blizzard har tagit bort den tillfälligt för att åtgärda ett fel som gjort att programmet kan tappa kontakten med ditt konto i samband med uppdatering.
Från wow.com:Issues with Mobile Authenticator get it pulled from the App Store
Tackar cogito! Var lite fundersam över det hela. Märkligt nog så hittade jag en länk idag inne på blizzards sidor där det fanns kvar en downloadmöjlighet, men eftersom den var borta på itunes så gick det ju ändå inte
Nåja, bara att vänta.
En liten bisak: Jag började installera wow på jobbets nya pc och jäklar vad jag inte förstår mig på Windows Vista... Jag är visserligen nobbig på PCsfären överlag, men det var krångligare än vad jag väntat mig
Tackar cogito! Var lite fundersam över det hela. Märkligt nog så hittade jag en länk idag inne på blizzards sidor där det fanns kvar en downloadmöjlighet, men eftersom den var borta på itunes så gick det ju ändå inte
Nåja, bara att vänta.
En liten bisak: Jag började installera wow på jobbets nya pc och jäklar vad jag inte förstår mig på Windows Vista... Jag är visserligen nobbig på PCsfären överlag, men det var krångligare än vad jag väntat mig
Windows: Multiple flawors - all horrible
Fan vad gött med nostalgi i form av Onyxia i onsdags. 25manna looten är inte tokig heller.
Vilka minnen!
Nuke it, dot it!
Fan vad gött med nostalgi i form av Onyxia i onsdags. 25manna looten är inte tokig heller.
Vilka minnen!
Nuke it, dot it!
Jotackar!
Vårat första försök på 25-manna, första drop att delas ut - och den lyckas jag norpa till mig: Keen Obsidian Edged Blade - Item - World of Warcraft - mumma!
Blizzard har uppdaterat sin Mobile Authenticator för iPhone men enligt Wow.com har felet som fick Blizz att ursprungligen ta bort programmet från App-store inte rättats till. Läs mer HÄR innan du klickar på uppdatera-knappen i iTunes
Vilken av bossarna?
Vi söker fortfarande folk:
Söker 1 Shaman
Söker 1 Death Knight
Söker 1 Shadow Priest
Söker 1 Boomkin Druid
Söker 1 Paladin
Söker 1 Warrior
Söker 1 Hunter
ToC25 Heroic har sin utmaning helt klart. Vilken boss har ni fastnat på? The Northrend Beasts tror jag är svåraste bossen där inne bortsett från Anub'arak. Klara ni dem är Lord Jaraxxus relativt enkelt, Faction Champions och Twin's är mer tactic men inte så galet svåra. Anub'arak kan jag säga verkligen inte är ett skämt här alltså. Vi kom till honom denna veckan med 49 tries kvar - wipe wipe wipe…
WoW fungerar med Snow Leopard men jag förlorade möjligheten till anti-aliaising på mitt Geforce 8800 kort hemma.
Ni käkar grön gegga antar jag
Jag har gjort Beasts med två snarlika taktiker. Använder ni 2 eller 3 tanks? Ett par punkter att tänka på är…
- Sprid ut
- Håll koll på vilka som har vilken debuff. Här är det viktigt att komma ihåg att den orm som är mobil alltid placerar sin debuff på sin tank, dvs, ni har alltid "eld" de-buffen på en tank först och en "grön geg" de-buff på raiden och sen byter dessa. Eld neutraliserar gegga men gör massor av AoE skada så det är gäller att sprid ut och sedan få folk med grön gegga att samlas i ex. mitten.
- Man kan köra 2 eller 3 tanks för att koordinera ovan. Det enda som är farligt vad gäller ormar när de är mobila är deras frontal AoE skada. Denna är på en timer så det går att jobba runt.
- Man kan döda bägge ormarna samtidigt, jag tror det är svårare dock. Vi har alltid börjat med Acidmaw. När denna är död gör Dreadscale extremt mycket skada när han är mobil (använd cool-downs). När han är stationär gäller det bara att folk sprider ut.
- För att komma förbi denna fasen kan det vara värt att köra Bloodlust här istället för på Icehowl även om det är bättre om det går att undvika detta pga enrage-tiden.
Heroic versionen av Coliseum är verkligen mycket svårare än den normala instansen. Ni kan glädja er åt att The Northrend Beasts troligen är de svårste utöver Anub'arak pga en risk av RNG även om allt är utförts korrekt. DPS-kraven är även de tämligen höga.
Jag tycker det är enormt svårt att se vem som har eld debuffen och att hinna fram till tanken om man får gröna geggan på sig i början..
När det gäller Twins så delar vi upp oss (i normal mode) i två team (vänster/höger eller svart/vitt).. när bollarna kommer... och man är t ex svart.. Skall man klicka på de svarta bollarna för att få buff och undvika att komma nära de vita.. eller hur funkar det egentligen?
Kan inte ställa dessa frågor i guild forumet eftersom jag förmodligen blir utkastad då
Synd att du inte kan ställa dem frågorna i ditt guildforum. Man ska väl hjälpa varandra men jag vet hur det är, tyvärr.
Du behöver inte klicka på bollarna utan bara springa på de svarta. Du "kan" springa på de vita men du tar skada så försök att undvika dem. Vi brukar ha en healer som har svart färg när de andra i gruppen har vit färg. Underlättar lite.
Eftersom man tar skada hela tiden bör man undvika att ta fel färg (beroende vilken färg du är buffad med)
Du var warlock om jag inte minns fel? Jag brukar slänga upp en demonic circle i mitten. Då kan jag byta färg snabbt och teleporta mig närmare och njuka ned skölden på den vita rackaren (höger sida).
Jag har bara varit i ToC25 en gång och kom till Twins, satan vad vi wipade där. hehe.
Jag måste öva mig mer som tank samt geara upp mig lite till. Få trilskas med femmanna och tiomanna ett tag till tror jag.
En annan fråga var för gem är Prismatic? Fick den idag när jag enchantade mitt bälte för att få en socket på den.
Tack.
Igår hade vi en fräsch runda. Snabb WG victory, alla bossar i VoA 25, Onyxia 25, ToC25 (normal mode), ToC 10 normal mode, Onyxia 10 för att avsluta med OK på 13 minuter. Inte en enda wipe, ingen tier loot, men ett par nya sandaler lvl 232, en ny ring lvl 232 och en dagger lvl 232 blev min skörd igår
@ Willhaven - Det stämmer. Undead Warlock. DBM sköter sig bra i ToC numera. Säger till när man skall byta färg hos tvillingarna. I går var jag på vänster sida och lyckades trycka ut 7.9K DPS, men egentligen bara tur. Jag följde med de andra casters när de sprang, men jag har svårt att target skölden. Vad är det egentligen? Är det en av tvillingarna som sätter upp en sköld?
Så sant slängde på en extra slot på mitt bälte. Funderar på vilken gem jag ska slänga dit men tror det blir antingen Solid Storm Jewel eller Enduring Eye of Zul.
Men på något sätt med min begränsade speltid måste jag få tag på ett ny chest-piece och ny hjälm...
Tank chests droppar liksom inte... Naxx 10 måste jag in i, det är inte så många som springer den numera.
Nu vet inte jag exakt vad du är för klass men jag antar du söker plate gear då 3 av 4 tanks gör det…
Breastplate of the White Knight - Item - World of Warcraft
ilvl 245 craftable, troligen svindyr
Hauberk of the Towering Monstrosity - Item - World of Warcraft
ilvl 245 Northrend Beasts 25 man Normal
Chestguard of the Warden - Item - World of Warcraft
ilvl 245 Anub'arak 10 man Heroic
Chestguard of the Warden - Item - World of Warcraft
ilvl 232 Anub'arak 10 man Normal
Hellscream's Breastplate of Conquest - Item - World of Warcraft
ilvl 232 50 Emblems of Triumph
Conqueror's Siegebreaker Breastplate - Item - World of Warcraft
ilvl 226 Ulduar 25 man Normal
Breastplate of the Timeless - Item - World of Warcraft
Unbreakable Chestguard - Item - World of Warcraft
Valorous Siegebreaker Breastplate - Item - World of Warcraft
ilvl 219 Ulduar 10 man Normal
Med ovan i åtanke skulle jag lägga ner Naxx vad gäller loot…
Conqueror's Siegebreaker Breastplate - Item - World of Warcraft
Den och hjälmen i samma set kostar 58 badges of conquest styck. Det drar en pigg tank ihop i vanliga heroics på några dagar :).