Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om nya Macar idag (2009-10-20)

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-20 18:35
Ursprungligen av Leftrustle:

Lite bitter; enda skillnaden mellan min MBP och nya MB är Firewire och aluminumet. Nåväl, aluminiumet kommer hålla sig fräscht längre så...

hmmm ja jag var i tagen att köpa en MBP 13", men nu hänger det o dinglar alltså. Jävligt trött på vita prylar iofs + att aluminium borde vara slittåligare. Min gamla MB är bra repig i botten efter att ha bollats runt i snart 3 år.

Men det blir ju en jäkla skillnad i pris.... HMMMM

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-10-20 18:19

vad får vi nu för svenska priser? Amerikanska är ju väldigt billiga iaf.

5995:- för basic-minin, 9995:- för server-minin.

11 495:- för 21" iMac, 16 495:- för 27".

695:- för Magic Mouse.

"27" starting at 16 495 kronor."

21.5" starting at 11 495 kronor.

Ska dom verkligen fortsätta köra med vita tangenter på deras tangentbord till iMac? Det matchar ju för fan inte vid sidan om min MB Air.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-20 18:27

Någon som hittat svenska priser på macbook? Kommer inte in i storen än.

Ursprungligen av rk:

Någon som hittat svenska priser på macbook? Kommer inte in i storen än.

Ja, 9995:- för basicmodellen.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-10-20 18:26

Okej ! Shyst! men 27" skulle ta upp hela mitt skrivbord typ , plus att man har en 24 " extra

Ursprungligen av franzer:

Okej ! Shyst! men 27" skulle ta upp hela mitt skrivbord typ , plus att man har en 24 " extra

Har en iMac 24" nu med en extra 24" bredvid och har också detta I-lands-problem.

Hmm, ser ju fjantigt ut med en extra 24" "bara"

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-10-20 18:35
Ursprungligen av glamDring:

Har en iMac 24" nu med en extra 24" bredvid och har också detta I-lands-problem.

Hmm, ser ju fjantigt ut med en extra 24" "bara"

Förstår det, men har men en 3000 kr 24" vill man inte bara slänga iväg den, kanske köra den lodrätt?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-10-20 18:27

Har ju väntat på en ny iMac, roligt att den kom nu, blir till att beställa en 27".

Har de uppdaterat SE och TC? Står "Nytt", men vet inte om det refererar till den gamla modellen.

Apple - AirPort Extreme - 802.11n Wi-Fi-basstation med dubbla simultana frekvensband

EDIT: Känns inte som om det är nytt, nej.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-10-20 18:38

Varför så stor skillnad på svenska och amerikanska priserna?

Ursprungligen av franzer:

Varför så stor skillnad på svenska och amerikanska priserna?

Priserna på amerikanska AppleStore är utan moms.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-10-21 09:55
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Priserna på amerikanska AppleStore är utan moms.

EEEh, Inget du köper i USA betalar du moms på. Vill du ha en Mac mini så betalar du 599 dollar.

Någon gör en valutavinst på 1800 (Inkl moms) varje gång någon köper in mac mini.

Ursprungligen av magric:

...Inget du köper i USA betalar du moms på. Vill du ha en Mac mini så betalar du 599 dollar.

Det är väl klart att man betalar moms även i USA.

Varje stat har en "sales tax", som är en motsvarighet till vår moms (men den är lägre, ca 6-10%). Eftersom den är olika från stat till stat, så visas alltid priserna på AppleStore (och alla andra amerikanska webbshopar) utan denna skatt.

Det är möjligt att du som turist kan slippa betala den, men då får du i stället betala svensk moms när du tar in varan i Sverige.

Visst, du kan ju utnyttja "tax free for tourists" när du köper varan i USA, och sedan smuggla in varan i Sverige. Då slipper du momsen, men då har du å andra sidan begått ett skattebrott.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-20 18:46

nya imac var bannimej nice! bra processor, bra skärm som sjutton ! bra bra bra!

MEN! varför har de så kassa grafikkort :S...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-10-20 18:48

En iMac med i7 borde hålla några år, prestandamässigt då.

Ny Apple Remote!

Ursprungligen av Patrik D:

Ny Apple Remote!

Minsann! Men hittar inte var jag kan köpa den löst.

EDIT: Glöm det, här är den ju:

http://store.apple.com/se/product/MC377Z/A?fnode=MTY1NDA2OA&mco=MTMzNzcxODY&p=1&s=topSellers

Undrar om den nya multi touch musen funkar i windows? Vore rätt bra men det är nog för mycket att hoppas på eller. Man lever ju med båda miljöerna. Hoppas på drivrutiner i bootcamp uppdatering.

http://www.apple.com/magicmouse/

Beställde en 15" macbook pro häromdan (för leverans imorgon) och nu är jag lite sugen på en 27" i5 imac istället. Alternativt macbook+display. Hur mycket kostar det att avbryta leverans/skicka tillbaka?

Nån som gjort liknande?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-10-20 19:10
Ursprungligen av diskonto:

Beställde en 15" macbook pro häromdan (för leverans imorgon) och nu är jag lite sugen på en 27" i5 imac istället. Alternativt macbook+display. Hur mycket kostar det att avbryta leverans/skicka tillbaka?

Nån som gjort liknande?

Du borde kunna ringa till Apple Store och säga att du vill avbryta ordern. Om den nu ska levereras imorgon får du säga det till Apple Store, att du fått varan men vill lämna tillbaka den.
020-120 99 71. http://www.apple.com/se/contact/

Om du har köpt den från en återförsäljare ringer du bara upp dem antar jag.

När ska vi få 7200 rpm på en 13 tumare tro...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 18:55

Ah, en ny Macbook utan firewire igen.. och den med firewire försvann.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-10-20 18:58

Beställer en iMac 2,8GHz i7 med remote och iWork, 22.539:- det är tamefan billigt! Flera polare har haft ett datorpaket (inte Mac) från en större arbetsgivare här i stan och dom har betalat ca 22.000:- för dator med skrivare och högtalare, och nu efter 3 år får dom köpa loss skiten för 6.000:-!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 19:03

Nya 27" med Quad-Core, och bättre grafikkort är 500 kr billigare än den gamla 24" med Core2Duo (2,93GHZ) och 630GB!

Mycket bra!

Bevaka tråden