Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-11-19 16:16

Oj Willhaven... Visste inte att du hamnat i "fix"känslan!

Men är det så, så är nog det bästa att göra som du gjort nu. Antingen om du slutar helt eller tar en lång break. Bra att göra det innan det "går för långt" och påverkar RL.

Jag är inte helt förtjust i endgameinnehållet just nu om jag ska va ärligt, sagt det förut. Men jag tar det rätt soft och loggar på lite då och då bara.

Men lycka till och låt inte heller denna tråd "dra in" dig igen!

Jag brukar ta någon längre paus per år. Vanligtvis hamnar denna paus över sommaren och om jag planerat nuvarande prenumeneration rätt så ska jag avsluta så att pausen hamnar i Maj och då sätter jag inte igång igen förrän i slutet av juli/början på augusti.

Fix-känslan tror jag inte jag känner igen riktigt på det sättet men jag kan hålla med om att det finns stunder då jag känner att jag verkligen vill in och spela igen. Jag försöker dock hålla hårt på mina återkommande pauser. Sommaren är en tid då jag vill och ska vara ute mycket. Att sitta inne och spela spel när solen står högt på himlen är slöseri med livet.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-11-20 20:38

Någon som tror att man skulle kunna spela WoW på trådlös delning. Även om det bästa helt klart är att dra en sladd så är sladden i ett rum av lägenheten och Datorn i en helt annan. så det blir lite jobb att dra den, tänkte om man skulle kunna köra det på en simens router typ : GIGASET SE366 W-LAN ROUTER 300 MBPS - Specifikationer

Senast redigerat 2009-11-20 21:16
  • Medlem
  • 2009-11-21 17:22

Jag kör trådlöst. Hade lite problem när den var "skymd" men nu så funkar det strålande. Tycker det är så skönt med sladdarna väck, när man kör på en imac oxå- allt utom strömsladd är bortsopat! Den du länkar ser verkligen nice ut, funkar säkert klockrent!

För övrigt så tog vårt lilla gille 10manna ToTc igår - alla bossarna på en liten aftonrunda! Det var skitkul att få ihop så många samtidigt och trots några wipes (pvpdelen typ) så var vi aldrig nära att ge upp, vi hade dps/heal/tank som klarade allt! A Band Apart rocks! Fick för övrigt den här http://www.wowhead.com/?item=48022 Så jäkla ful på ett troll, plus att jag vill ju köra med båge! Ser knäppt ut när man tex kör Volley med gun - du skjuter kulor, men det landar pilar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-22 03:35

Nu gick jag så långt så jag släppte mitt UI på tankspot.

Roarc UI - TankSpot

Enjoy!

Snygg video Erik. Imponerande. Riktigt kul att se ditt UI live. Funkar det bra nu?

Senast redigerat 2009-11-23 13:07
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-24 11:25

Tänkte du på om det funkar bra att ladda ner och använda? Jag hoppas det…

Ursprungligen av Erik.dv:

Tänkte du på om det funkar bra att ladda ner och använda? Jag hoppas det…

Jag tänkte mer om det funkar bra att Raida med

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-12-03 21:19

Varför vill man byta från horde till allians? det förstår jag inte riktigt

Ursprungligen av HENKEP:

Varför vill man byta från horde till allians? det förstår jag inte riktigt

Visst tog det emot Men mitt gille dog för några veckor sedan. Då gjorde jag en transfer till en annan server där jag kunde spela med folk jag känner, där får jag kanske även en chans att vara med i deras raids, ska bli spännande.

Igår fick jag äntligen svar från en GM angående Wyrmrest Accord. Tydligen är heeeela den långa questkedjan man måste ha gjort innan fraktionsbunden (heter det så?). Så jag får göra om det hela på allisidan nu för att kunna göra wyrmrest dailies. En tröst är kanske att iom 3.3 ska det gå snabbare att få rep.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-12-04 18:03

hmm men finns det igentligen något roligt vid wyrmrest accord. finns roligare daliys faktiskt xD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-07 10:22

Det låter som om ICC kommer släppas v50, någon som hört något annat?

  • Medlem
  • 2009-12-07 12:11

v 50?! Det är för lååångt bort.... Dom jag pratade med sa i den här veckan, men jag är tveksam till det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-07 12:13

Vi är i vecka 50 nu, eller?

  • Medlem
  • 2009-12-07 13:51
Ursprungligen av Erik.dv:

Vi är i vecka 50 nu, eller?

Ja jäklars! jag har varit nedgrävd i jobb så jag har inte fattat att vi är så nära jul...

Japp, då säger vi det då, patch på onsdag!

Ang keybindings, möss mm.

Jag kör med en Razer Diamondback-mus som fungerar superbra till WoW enligt mig. Har bindat ena sidoknappen till auto-run.

Dessutom kör jag det större tangentbordet med numerisk del. Ovanför piltangenterna sitter fn/delete/page up/page down och dom knapparna - de 6 har jag bindat till de 6 vanligaste abilities jag använder.

Kör resto druid, så nästan allt man gör är instant. Med en hand på musen och en på piltangenter / tangenterna ovanför har jag full och snabb rörelsefrihet samtidigt som jag kan kasta allt som behövs. Funkar otroligt bra, inga problem att titta runt, strifea i sidled, kasta spells och zooma ut för bättre överblick samtidigt. Och utan att händerna hoppar runt på tangentbordet som en konstertpianist Rekommenderas.

Japp.. Det verkar så

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-08 09:55

...och det har släppts i USA nu så vi får det i morgon här i Europa.

Skönt att slippa ToC ett tag..
Kan ngn vara bussig och kolla på http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/226742-macbook-pro-temps-fps-i-world-warcraft.html

jag har postat en FPS fråga där.. Behöver verkligen ett svar..

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-12-09 21:27

Nu är installationen på WoW i full gång på min nya mac. Hämtat den idag.. hoppas jag blir nöjd, är lite skeptisk till musen bara. Men man kan ju ha en gamingmus gömd xD

Hyffsat med lag igår kväll... men jag hann med att prova på nya LFG verktyget.
Jäklar vilka übergrupper som byggdes igår. Sällan har jag sprungit HoS och HoL så snabbt som igår jag hann knappt med i huvudet.

Jag provade också att kliva in i den nya femmanna instancen. Gjorde 2 av 3(4) bossar innan jag var tvungen att sova.
Där fattade jag än mindre eftersom jag inte hittade eller visste hur jag skulle bete mig på de olika bossar vi provade.
Men de två första var inget att prata om kramfest så dog de.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-10 14:47

Jo, vi fick ner första två bossarna i ICC igår. Lite av ett skämt, noll motstånd... One-shot och two-shot inom 35 minuter... Är det lagg och antal instanser som ska bli det nya att "slå"?

  • Medlem
  • 2009-12-10 15:51

Jag körde alla tre nya instancerna igår, heroic. 4 från gillet och en imba healer från nya verktyget. Som tur va hade han precis gjort alla på normal så han kunde guida oss!

Tyckte den sista va riktigt spännande, kanske för att det va första gången, men det va ballt att bli jagad av Arthas (hoppas jag inte avslöjade det för nån...) Det va dock den enda wipen vi hade. Några dödsfall tidigare, men annars rätt lugnt. Skönt med nåt annat än rusktigt trista totc, piñatainstancen som nån sa- gå in och slå på nåt och sen loota, ospännande.

Vi ska köra raid imorgon, några tips?
Är det nån som kollar be.imba.hu, och gör gearcheck där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-10 16:40

Ska se vad den säger om mig. be.imba.hu är lite som "gearscore". Kan ha en vettig "hint" om var man ligger men ofta är de bara trams.

Söker jag på mig själv nu ex. T7.5 "challenging content". Det är bara för att jag har på mig mitt heroic 5 man gear antar jag.

Gillar den nya kartan med quest-hjälp. När jag läste om den första gången för länge sedan så tänkte jag att det där kommer jag aldrig att använda men nu tycker jag att Blizz löst det på ett snyggt sätt.

Har bestämt att jag inte missar nått med ICC

Dock har jag drömt att jag kört WSG för nån natt sedan. Konstiga är att det jag saknar är pvp och inte raidandet eller min guild. Så kan det vara.

Har kört igenom Modern Warfare 2 och nu har jag tagit tag med Assassins Creed 1 och 2.

Man hittar komplement.

Hoppas det går bra för er alla!

=D

  • Medlem
  • 2009-12-11 13:31

Nån som vet om 1a bossen i nya raiden, om tanksen måste taunta från varandra för nån debuff eller gäller bara att dom måste stå nära varandra för att dela den där abilityn... Som heter nåt...

@ willhaven, lustigt att man kan drömma sånt, jag minns drömmar om vanliga folk jag mötte som antingen va pvptaggade eller inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-11 14:07

@Willhaven1980: I beg to differ. Även om instansen än så länge är på tok för lätt så kommer Arthar och framför allt hardmodes vara grymma.

@Ziggy: Första bossen kräver bara att man är två tanks som delar på skadan framför bossen. Efter phase 2 har du en threat wipe. Boss nr 2, 3 och 4 behöver en tankrotation däremot.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-12-12 19:52

Någon som har en bra ui för drood healer. är inte riktigt nöjd med min men har ingen ork till att göra om och göra rätt

World server is down!

Någon gång ska va den första antar jag väl. Nog för att det var lite laggigt ikväll men inte tillräckligt för att jag skulle hålla mig borta. Rätt vad det är dock så låser sig spelet för att strax därefter logga ut mig. När jag loggar in igen får jag meddelandet "World server is down" yeesch! vad har de hittat på nu?

Hm, står inget på Serverstatus-sidan. Får väl testa att logga in igen då...

Det funkade att logga in men nu, en timme senare, är servern nere igen :/

Senast redigerat 2009-12-13 22:33
Bevaka tråden