Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 12:52
Ursprungligen av Ollebro:

olidligt spännande, uppdaterar applestore 1 gång i minuten nu.

Den gick ner får några minuter sedan, det brukar ta ett tag, så du kan ju lugna ner dig lite.:)

Ursprungligen av Konrad:

Den gick ner får några minuter sedan, det brukar ta ett tag, så du kan ju lugna ner dig lite.:)

har tre timmar PHP lektion just nu så jag kan lika gärna sitta och uppdatera den. det är roligare än lektionen;)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 12:54
Ursprungligen av Adrian B:

Detta ska bli spännande. För det första så vet vi ju inte om det verkligen är MacBook Pro som kommer nu, även om jag personligen sätter mina slantar på det. För det andra så ska det bli intressant att se vilken typ av uppdatering det blir.

Jag sitter och är orolig att det är förbeställningar av iPad som förbereds.

Ursprungligen av h_e:

Jag sitter och är orolig att det är förbeställningar av iPad som förbereds.

Det skulle väl kunna vara det men... näe, jag tror ändå att det är MBP nu.

Skulle de verkligen ta ner Apple Store på en tisdag just för det? Låter mer som en sen söndagsuppdatering i all tysthet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 12:50

Någon som har en känsla för ungefär hur länge den brukar vara nere? När kan man hoppas få veta vad det rör sig om?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-09 13:03

Hoppas ända ut i fingerspetsarna på att det är MBP.... har massa på jobbet men jag kan inte slita mig! =D

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 13:08

Finns det risk att man blir besviken över något? Pris, förändring av portar osv?

Ursprungligen av Hallon:

Finns det risk att man blir besviken över något? Pris, förändring av portar osv?

Det enda jag kommer på är om någon väntar sig Bluray, för det tror jag inte kommer denna gång heller. Annars verkar ju de flesta vara inställda på små yttre förändringar, men mera kraft under skalet.

USB3 vore trevligt för framtiden, men jag vet inte om Apple tagit till sig det ännu.

FW800 borde hänga med ett tag till känns det som.

Ska bli intressant att se om det nu är så att det är macbook pro som kommer om det är hela serien, 13" & 15" eller 17" som kommer uppdateras....

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 13:20
Ursprungligen av Karl Johan:

Ska bli intressant att se om det nu är så att det är macbook pro som kommer om det är hela serien, 13" & 15" eller 17" som kommer uppdateras....

I Apple Store står ju alla MBP under samma produktnamn (du väljer ju först att du ska köpa en MBP, sedan vilken modell) så skulle förvåna mig väldigt mycket om de inte uppdaterar samtliga modeller samtidigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-09 13:10

Hoppas dom inte tar bort FW porten på 13":arn... just den anledningen att jag inte köpt en MB, utan väntat på MBP

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-09 13:20

Även fast man inte kommer köpa någon ny Macbook Pro (då jag har den i nuläget senaste versionen) så är det alltid lika spännande när Apple Store går ner och uppdateringar väntas.

Ursprungligen av joakimo:

Även fast man inte kommer köpa någon ny Macbook Pro (då jag har den i nuläget senaste versionen) så är det alltid lika spännande när Apple Store går ner och uppdateringar väntas.

Visst är det? Jag har inte heller något behov av en ny Mac, men spännande är det likväl!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 13:22

Man är som ett barn på julafton Ska första macen införskaffas nu måhända...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 13:25

Jag sitter för tillfället med en 5 år gammal Thinkpad, så jag hoppas verkligen att det är nya MBP:s.

Urk, längtan kan verkligen vara lång och svår. Ska vi hoppas på 10.6.3 ikväll me'?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 13:33
Ursprungligen av Snabeldrake:

Urk, längtan kan verkligen vara lång och svår. Ska vi hoppas på 10.6.3 ikväll me'?

Ja, med plötsligt inlagt stöd för TRIM till de nya SSD-diskarna.

  • Medlem
  • 2010-02-09 13:40

Vad jag helst ser...

Är en 13" MBP med 1440 x 900 upplösning på skärmen, i5 cpu och ett riktigt grafikkort...

det ENDA som jag inte gillar med min 13" MBP, nyaste modellen (i ala fall till Apple store är uppe igen...) är det förb____de upplösningen. 1280 passar bara på 10" och mindre...

tror inte det blir så... men man kan ju altid hoppas...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-09 13:45

Det har varit en lång väntan. Otroligt skönt att få byta ut min slitna MB. Oavsett vad som lanseras kommer en beställning på den snabbare versionen av MBP 13" att läggas hos Kullander redan i eftermiddag förhoppningsvis... Yes!!!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 14:00

Kommer man se de nya MBP hos store.99.se hyfsat snabbt efter uppdateringen tro?

Även om det var ganska nyligen (cirka 6 mån) det skedde en uppdatering på iMacs så hopps jag ändå på en sådan, om än smärre, uppdatering av kanske cpu och/eller grafik.

Mac Pro är väl sas long overdue men jag tror att det är mer sannolikt att en sådan uppdatering kommer i samband med WWDC.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 13:44
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Även om det var ganska nyligen (cirka 6 mån) det skedde en uppdatering på iMacs så hopps jag ändå på en sådan, om än smärre, uppdatering av kanske cpu och/eller grafik.

Mac Pro är väl sas long overdue men jag tror att det är mer sannolikt att en dådan uppdatering kommer i samband med WWDC.

Tror inte det är så hög sannolikhet att iMacarna ändras redan. Däremot finns det en viss chans att MacPron uppgraderas idag, den har ju varit prestandamässigt grymt prisovärd i förhållande till iMacarna ganska länge nu... Om inte, måste det ske under WWDC.

Idag lär vi få se nya MBP iaf!

Belastningen på store.apple.com/se måste vara enorm nu när vartenda kotte sitter o laddar om sidan stup i kvarten :D. Alla med inttresse vill vara den förstd att se förändringarna...näpp nu är det dax för mig att göra det samma ;).

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Belastningen på store.apple.com/se måste vara enorm nu när vartenda kotte sitter o laddar om sidan stup i kvarten :D. Alla med inttresse vill vara den förstd att se förändringarna...näpp nu är det dax för mig att göra det samma ;).

Det går säkert att uppmäta en minskning i tillgänglig arbetskraft varje gång Apple store går ner för uppdatering

Ursprungligen av johan_fbg:

Det går säkert att uppmäta en minskning i tillgänglig arbetskraft varje gång Apple store går ner för uppdatering

Fanken nu får dom bli klara, jag får ju inget gjort ...;)

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 14:24

Många sköna ångestladdade vrål på macforum idag från folk utan egentligt behov av ny dator, men som vet att de inte kommer kunna stå emot frestelsen. Själv har jag väntat på ny MBP sedan tidigt december och hoppas äntligen få lätta på plånkan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-09 14:29
Ursprungligen av Jånte:

Många sköna ångestladdade vrål på macforum idag från folk utan egentligt behov av ny dator, men som vet att de inte kommer kunna stå emot frestelsen. Själv har jag väntat på ny MBP sedan tidigt december och hoppas äntligen få lätta på plånkan.

Samma här

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 14:32

Hur lång tid brukar det ta ifrån en ny MBP lansering tills dess att man som köpare kan ha den i sina händer?

Ursprungligen av linjal:

Hur lång tid brukar det ta ifrån en ny MBP lansering tills dess att man som köpare kan ha den i sina händer?

Om det bara är en "mindre" uppdatering av t.ex. processorn brukar de kunna leverera omgående.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 14:34

Nu börjar det bli dags att lägga upp sidan igen tycker jag! Frågan är om det är en medveten strategi att ta ner sajten så länge för att uppdateringen ska hypas, eller om Apple Store är så pass tekniskt komplex att det verkligen behövs 2 timmar för att lägga in ett par nya säljobjekt...

Bevaka tråden