Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Yodafly:

Ok. Det är ju snart tisdag igen:) och ni som har varit med för. Brukar det vara så här lugnt med rykten eller ska man sälla in sig på att det inte blir något den här tisdagen heller?

Det som talar emot den här tisdagen är väl att det var lite för nära senaste uppdateringen. Om Apple skulle ha varit redo att börja sälja så snart, varför inte ta det samtidigt som Aperture 3? Det skulle jag ta som ett tecken på att det fortfarande dröjer lite till. (Å andra sidan - Apple kanske bara ville sälja ur lagren av exiterande MacBook Pro, det har hänt förut att lanseringsdatum anpassats efter lagertillgång. Så man kan ju hoppas lite ändå... )

Ursprungligen av Adrian B:

varför inte ta det samtidigt som Aperture 3?

även om jag tycker att aperture 3 är toppen överlag får man ändå lite känsla av halvbakad beta.
jag tror att apple stressade ut 3an lite för tidigt med rädsla för massavhopp till lightroom.

(detta skulle i så fall vara ett bra exempel på när apples 'stealth-släpp'-filosofi inte funkar så bra - många var ju helt övertygade om att apple lagt ner produkten helt och hållet..)

Ursprungligen av gabriela:

även om jag tycker att aperture 3 är toppen överlag får man ändå lite känsla av halvbakad beta.
jag tror att apple stressade ut 3an lite för tidigt med rädsla för massavhopp till lightroom.

Fast det hade ju redan gått så lång tid att folk hoppade över till LR sedan länge tillbaka. Kolla på bara på vår tråd om vad vi hoppades på i Aperture 3, den är från i augusti och redan då tyckte många att det hade gått för lång tid. Så om de verkligen stressade ut det nu verkar lite konstigt... det enda jag kan komma på skulle vara att de ville ha ut det till Macworld Expo. Eller kanske årets stora fotohändelse PMA nu i slutet av februari.

Jag håller på att testa demoversionen av Aperture 3 och jag tycker de verkar ha lyckats ganska bra med funktionerna. Nu får de bara putsa på prestanda och stabilitet också. Men vidare diskussion om Aperture 3 passar bättre i nämnda tråd.

Om de inte kommer nu på tisdag blir jag ledsen, jag tror inte Apple vill att vi skall köpa deras produkter... Visst, uppdatera inte varje halvår men se då till att iallafall sänka priset då och då...

Ursprungligen av Ollebro:

Om de inte kommer nu på tisdag blir jag ledsen, jag tror inte Apple vill att vi skall köpa deras produkter... Visst, uppdatera inte varje halvår men se då till att iallafall sänka priset då och då...

Men köpte inte du nyss en MacBook Pro?

Ursprungligen av Ollebro:

haha, just nu kan jag inte bry mig mindre än en ny macbook pro. så nöjd som jag är med denna kommer jag inte byta vad de än stoppar i den nya. om tre år.
då byter jag.

Ursprungligen av Capeman:

Men köpte inte du nyss en MacBook Pro?

Yes! Men det var tyvärr några defekter på den så den är i nederländerna nu igen. Unibodyn var skadad lätt på några ställen så då tänkte jag att då kan jag lika gärna vänta på de nya...

Ursprungligen av Ollebro:

Yes! Men det var tyvärr några defekter på den så den är i nederländerna nu igen. Unibodyn var skadad lätt på några ställen så då tänkte jag att då kan jag lika gärna vänta på de nya...

men du var ju så himla nöjd att du inte brydde dig vafan de nu än stoppar i den nya på 3 hela år!

Ursprungligen av guanabana:

men du var ju så himla nöjd att du inte brydde dig vafan de nu än stoppar i den nya på 3 hela år!

Ja? Men om datorn är skadad vill jag ju inte ha den. Betalar jag 15300kr för något skall den vara felfri. Skadorna hittade jag efter jag skrivit att jag var otroligt nöjd.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-15 11:24

Jag ber i alla fall till gud (Steve) att de nya kommer i morgon eller nästa tisdag..

Dumt att vänta säger vissa, men som Adrian skrev en bit bak i tråden så tror jag också på att det här kan vara det största prestandalyftet sedan bytet till Intel i och med de nya processorerna. Lägg där till en SSD så kommer fartränderna bli långa!

DET gör det värt att vänta, tycker jag.

Dags att börja hoppas lite?

MacRumors: New Placeholder SKUs Appearing in Best Buy Inventory Database?

Observera dock att detta är ett sidan 2-rykte eftersom Best Buy sällan får information i förväg från Apple:

We have been told in the past that Best Buy rarely has specific advance notice of forthcoming Apple releases, making its inventory system an unreliable source of information as the company frequently uses its own speculation in adding placeholders for expected new products as it prepares to accommodate them. One notable case last year resulted, however, in an unidentified "Mobile Computing" product appearing in Best Buy's database carrying a model number that turned out to be an updated MacBook that was announced two days later.

Tycker man rykten är kul och att det inte gör hela världen om det inte stämmer så kan man ändå kasta ett öga på Apple Store efter lunch imorgon... det är ju trots allt tisdag

Idag händer det !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 06:18

*håller tummarna stenhårt*

hoppas på idag med! dags för apple och sluta skjuta sig i fötterna.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-16 09:05

Sitter här med en G4 12" på 1,5Ghz med integrerad grafik och 1,25Ram. Köpte mig en iMac27" så det är rätt segt med all denna väntan ... Kommer en uppdatering idag, lägger jag en order med en gång.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-16 12:09

Visst gick hemsidan ner runt 12:30 föra tisdagen?

Ursprungligen av Yodafly:

Visst gick hemsidan ner runt 12:30 föra tisdagen?

Ja, något sådant. Tyvärr är det med dessa flummiga "6 dagar sedan" datum vi har på 99mac inte möjligt att se exakt när ett visst inlägg gjordes.

Edit: Sådan tur då att jag har admin powers, så jag kunde få fram klockslag ändå:

Inlägget skrivet av Konrad den 2010-02-09 klockan 12:35

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-16 12:20

Lite hopp lever än då:)

12:15 gick hemsidan ner förra veckan. Tror inte vi får se någon uppdatering idag, satsar mina pengar på den 2:a mars, tyvärr...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-02-16 12:23

ja, fortsätt att gissa vidare.. Någon (tis)dag får ni ju rätt.....*flin*

Borde inte en uppdatering av Macbook vara en tillräckligt stor händelse för att ha ett eget pressevent?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Borde inte en uppdatering av Macbook vara en tillräckligt stor händelse för att ha ett eget pressevent?

Historiskt sett har det inte varit en tillräckligt stor händelse.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-16 12:43

Ovissheten är den värsta vissheten...
*Försöker få isen i magen att inte börja koka*

Senast redigerat 2010-02-16 13:01
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Borde inte en uppdatering av Macbook vara en tillräckligt stor händelse för att ha ett eget pressevent?

Som poseidon84 brukar det inte vara det. Men det hänt ibland fast under mycket enklare former än lanseringen av iPad. Apple brukar då bjuda in några utvalda representanter från media till sitt högkvarter och visa upp de nya bärbara där.

Till exempel gjorde Apple så den 14 oktober 2008 när unibody-designen lanserades eftersom det var en så pass stor nyhet på många plan (helt ny tillverkningsteknik, mycket bättre hållbarhet, ny design, helt ny batteriteknik osv osv).

Om jag inte minns fel så lanserades även den första vita iBooken under liknande former, i maj 2001.

Men denna gång är det högst troligt att Apple inte gjort så omfattande ändringar att det är värt en mediaträff.

Obefintligt mediabrus råder iaf i nuläget. Verkar inte hända något, iaf inte nu men nästa möjliga tid är väl ngn gång i eftermiddag

Ser mörkt ut...Apple store, ner med dig !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 13:22

Snart kopplar jag bort WAN:et på jobbet så jag kan ge mig själv illusionen om att apple-store är nere!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-16 14:22

Borde inte Apple förlora "mycket" på det här - att alla sitter och väntar på att köpa? Eller det kanske bara är vi i den här tråden som håller inne på köpen

Ursprungligen av NBK:

Snart kopplar jag bort WAN:et på jobbet så jag kan ge mig själv illusionen om att apple-store är nere!

Hahah.. *Vrider mig i kramp.*

23de är sista datumet jag tänker vänta till. Sedan blir det något annat.

  • Medlem
  • 2010-02-16 16:12
Ursprungligen av Ollebro:

23de är sista datumet jag tänker vänta till. Sedan blir det något annat.

Samma här

Bevaka tråden