Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Vad jag menar är bara att du hade en dator som du var nöjd med fram till du upptäckte att den var defekt. Defekten hade ju inget med datormodellen som sådan att göra, eller hur? Det enklaste hade väl då varit att bara ersätta den defekta datorn med en likadan, fungerande? Du struntade ju nyligen i vad Apple eventuellt kommer att släppa eftersom du var så nöjd med den nuvarande modellen.

Det var bara lite komiskt, strunt samma nu.

men då måste ju jag väll ändå skicka tillbaka den? tänkte att istället för att vänta på att få den kan jag ju lika gärna köpa en ny om den nu kommer om en vecka.
gjort är gjort och om vi har tur kan vi alla köpa oss fina i5 macbook pros nästa vecka.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 22:19

Vad exakt var det för defekt?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vad exakt var det för defekt?

//Rob

Det skrev han tidigare i tråden:

Ursprungligen av Ollebro:

Yes! Men det var tyvärr några defekter på den så den är i nederländerna nu igen. Unibodyn var skadad lätt på några ställen så då tänkte jag att då kan jag lika gärna vänta på de nya...

Lustigt nog är det inte samma defekter som han beskriver på den här sidan... Här säger han att han upptäckte fel efter 5-6 dagar. Man vet ju inte vad som är sant, men det är lätt att snärja in sig.

Senast redigerat 2010-02-17 08:29
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-16 22:41

Följer denna tråden med spänning. Hoppas på en ny Macbook Pro snart.
Dock inte så bråttom för min del, sitter med en MB White nu, men vill gärna byta upp mig till en Pro.

Bara att hålla tummarna nästa tisdag igen

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-16 22:44

Jag slår vad om att inom två veckor finns det nya bärbara MBP på marknaden. Billigaste 13" kommer bumpas upp till 4gb minne och 250/320gb HDD, dyrare varianten får en 2,8 ev. 3,0ghzpropp och tillvalet quad för 2,5-4k någonstans. 15" kommer levereras en modell med c2dproppen och de två "high-end" med externa grafikkort kommer att bestyckas med quadproppar. 17" kommer givetvis bära samma prestanda som den dyraste 15". Frågan är också om vi kommer att se 16:9-skärmar även på den bärbara sidan, i hope not.

För övrigt är leveranstiden för bärbara macar LÅNG för återförsäljarna, ni som kan spelet vet vad detta betyder. iMacen med quad har också äntligen börjat levereras på allvar (antagligen den största anledningen till att apple har väntat med release av bärbara)

Någon som sätter emot?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-02-16 23:48
Ursprungligen av mjuk:

Någon som sätter emot?

Japp...

Ursprungligen av mjuk:

Jag slår vad om att inom två veckor finns det nya bärbara MBP på marknaden. Billigaste 13" kommer bumpas upp till 4gb minne och 250/320gb HDD, dyrare varianten får en 2,8 ev. 3,0ghzpropp och tillvalet quad för 2,5-4k någonstans. 15" kommer levereras en modell med c2dproppen och de två "high-end" med externa grafikkort kommer att bestyckas med quadproppar. 17" kommer givetvis bära samma prestanda som den dyraste 15". Frågan är också om vi kommer att se 16:9-skärmar även på den bärbara sidan, i hope not.

För övrigt är leveranstiden för bärbara macar LÅNG för återförsäljarna, ni som kan spelet vet vad detta betyder. iMacen med quad har också äntligen börjat levereras på allvar (antagligen den största anledningen till att apple har väntat med release av bärbara)

Någon som sätter emot?

Här missar du helt de nya processorer som släppts i Core i3/i5/i7-serierna som är dubbelkärniga.

Tror på dubbelkärniga i5/i7 i MBP 13" och 15".

Antagligen quad i 17" och eventuellt kanske någon i 15" men det ser jag som mer tveksamt.

Med tanke på att det var mjukvara som släpptes sist, Aperture3, då känns det faktiskt (tyvärr för vissa) troligt att en ny version av iLife kommer före nya MacBooks.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Med tanke på att det var mjukvara som släpptes sist, Aperture3, då känns det faktiskt (tyvärr för vissa) troligt att en ny version av iLife kommer före nya MacBooks.

Fast jag vet inte det, iLife och Aperture har aldrig varit kopplade till varandra på det sättet så vitt jag vet.

Förresten minns ni väl att Apple ändrade kartongerna för iLife och iWork i höstas? De tog bort etiketten "09" från grafiken, vilket man kan tolka som ett tecken på att Apple inte har så bråttom med att komma ut med nya versioner under 2010.

Gamla kartongen:

Nya kartongen:

Ursprungligen av Adrian B:

Fast jag vet inte det, iLife och Aperture har aldrig varit kopplade till varandra på det sättet så vitt jag vet.

Förresten minns ni väl att Apple ändrade kartongerna för iLife och iWork i höstas? De tog bort etiketten "09" från grafiken, vilket man kan tolka som ett tecken på att Apple inte har så bråttom med att komma ut med nya versioner under 2010.

Det hade jag missat totalt. Min senaste version av iLife är '08 o iWork '09.

Men man kan också tolka det som ett steg i Apples försök att "spara" på naturen. Det är ett litet steg men på några miljoner kartonger blir det någon liter grå färg som man inte behöver förbruka.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Men man kan också tolka det som ett steg i Apples försök att "spara" på naturen. Det är ett litet steg men på några miljoner kartonger blir det någon liter grå färg som man inte behöver förbruka.

Förmodligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 10:53
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Men man kan också tolka det som ett steg i Apples försök att "spara" på naturen. Det är ett litet steg men på några miljoner kartonger blir det någon liter grå färg som man inte behöver förbruka.

Menar du allvar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 18:16
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det hade jag missat totalt. Min senaste version av iLife är '08 o iWork '09.

Men man kan också tolka det som ett steg i Apples försök att "spara" på naturen. Det är ett litet steg men på några miljoner kartonger blir det någon liter grå färg som man inte behöver förbruka.

DET hade varit coolt: om Apple litade så pass mycket på "innehållet" att de bara skulle ha bruna kartonger där endast en liten etikett avslöjade innehållet. Otroligt minimalistiska (och tråkiga) förpackningar med innehåll vars storhet man knappast kunde ana på ytan.

Kontrastfullt.

Ursprungligen av sodemus:

DET hade varit coolt: om Apple litade så pass mycket på "innehållet" att de bara skulle ha bruna kartonger där endast en liten etikett avslöjade innehållet. Otroligt minimalistiska (och tråkiga) förpackningar med innehåll vars storhet man knappast kunde ana på ytan.

Kontrastfullt.

Mja det ska ju sälja också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-18 11:31
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Mja det ska ju sälja också...

Men det var ju det som var grejen!

  • Medlem
  • 2010-02-18 15:01
Ursprungligen av sodemus:

DET hade varit coolt: om Apple litade så pass mycket på "innehållet" att de bara skulle ha bruna kartonger där endast en liten etikett avslöjade innehållet. Otroligt minimalistiska (och tråkiga) förpackningar med innehåll vars storhet man knappast kunde ana på ytan.

Kontrastfullt.

Lite som Konsum då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-18 15:48
Ursprungligen av Baron:

Lite som Konsum då?

Usch, minns det där väl. Allt var lite sämre. Ketchupen vattnigare, burgarna mindre och löddret olöddrigare. Även om jag inte rakade mig på den tiden.

Ursprungligen av Baron:

Lite som Konsum då?

Hahaha tack för länken! Där fastnade jag ett tag...

Eftersom det i måndags var helgdag i USA (Washington's Birthday) var gårdagen första arbetsdagen denna vecka. Det betyder väl att det finns en liten chans att Apple uppdaterar idag istället? Om jag kommer ihåg rätt har detta skett tidigare?

Ursprungligen av johan_fbg:

Eftersom det i måndags var helgdag i USA (Washington's Birthday) var gårdagen första arbetsdagen denna vecka. Det betyder väl att det finns en liten chans att Apple uppdaterar idag istället? Om jag kommer ihåg rätt har detta skett tidigare?

Ja, som du redan hann leta reda på har det hänt förut. Även andra gånger har det hänt på onsdagar, även om tisdagar är vanligast. Så för den som gillar att elda på hoppet går det ju att ägna eftermiddagen åt att ladda om Apple Store idag också

Ett exempel: Labour day inföll 2009 på en måndag (7/9). På onsdagen uppdaterade Apple bland annat iPod nano.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-17 11:27

Personligen tror jag mer att det kommer en digital distribution som kommer att ersätta CD/DVDn men det är nu väldigt offtopic.

Nya Macbooks Pro kommer när som helst. Jag gissar inom 2 veckors tid.

//Rob

Jag står och eldar med blåsbälg och en dunk bensin just nu!

ja varför inte? en söndag är en ypperlig dag att släppa nya datorer;)

Om detta nu skulle gå att lita på, vilket verkar vara svårt att avgöra, så blir det nog före 14 mars, såhär står det i artikeln:

Also notable is that last year's screenshot listed an "In Stock Date" of May 31st, 2009 when the update was actually released on May 27th.

För min del tänker jag hålla koll på Apple Store redan på tisdag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-18 01:40

tisdag

Ursprungligen av Adrian B:

Om detta nu skulle gå att lita på, vilket verkar vara svårt att avgöra, så blir det nog före 14 mars, såhär står det i artikeln:

Also notable is that last year's screenshot listed an "In Stock Date" of May 31st, 2009 when the update was actually released on May 27th.

För min del tänker jag hålla koll på Apple Store redan på tisdag.

Jag håller också med Adrian B angående nästa tisdag. För vad jag kommer ihåg så när Aperture 2 släpptes dröjde det två veckor sen kom det nya MBP's. Så nu på tisdag så var det alltså 2 veckor sen Aperture 3 släpptes. Hoppas ni hänger med mig i min tankegång!

Jag vill hursomhelst tro på det! Första inlägget föresten, hoppas jag kommer att trivas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-18 17:30

Nu har väl tråden ändå spårat ut lite?

Jag vill ha en Mac Burgare nu

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-18 19:18
Ursprungligen av Unbalanced:

Jag vill ha en Mac Burgare nu

Big Mac?

Bevaka tråden