- Zimmerman
- Avstängd ●
- Stockholm
- 2010-04-09 22:20
Nu kanske jag blir avlastad ett tag från belackare som avskyr mig för att jag är så dryg. En ny kandidat have hit the town :).
Det är ett mycket underhållande inlägg - du berör inte alls sakfrågan utan presenterar dig själv och din egen (subjektivt upplevda) status som människa och Proffs. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga i övrigt...diskussionen avstannade liksom...det blev en liten parentes här där vi fick komma in i din fenomenala värld och se ljuset. Jag är bländad.
Att du har tid att hänga här på ett litet internetforum är dock besynnerligt. Du måste ju ha så mycket att göra med din enorma erfarenhet och professionalism. Vi andra obetydliga smånördar är givetvis ödmjukt smickrade av din blotta närvaro här.
Sedan...åter till sakfrågan: Idé behöver programmerare.
Lustigt att du nämner historia, jag är nämligen gammal historielärare, med rätt många poäng i historia och ekonomisk historia, och du har så fel, både om mig och i den här saken att jag knappt vet var jag ska börja.
Det som jag tycker är så konstigt är detta: Om jag förstår rätt så sysslar du med videoproduktion, inte sant?
Tänk dig att jag, som inte vet mer om video än att jag kollar på youtube, skulle komma och säga "så här funkar det" och så breda ut mig om det.
Skulle du inte ganska snabbt tro att jag bara var helt ute och cyklade då (vilket skulle vara helt rätt i det fallet )
Men, ta nu denna situation: Du har väl, som jag förstår det inte programmerat många rader kod, och jag tycker mig märka att du aldrig varit inblandad i något större utvecklingsprojekt heller.
Tänk dig då att du är i min situation, där jag dels jobbat för ett av världens största mjukvaruföretag, ett som dessutom producerat några såna där superprogram och teknologier som du pratar om, och att jag numera är en liten utvecklare själv.
Utifrån mitt perspektiv så är det svårt att förstå vad du grundar det du säger på. För mig tycks det som att det mera handlar om att du uttrycker din ideologi och världsbild, men däremot inte någon kunskap om utveckling.
Där jag tycker du helt går miste är att du förväxlar produktidéer och produkter.
Jag har på inget sätt ifrågasatt TS idé (hur skulle jag kunna det, jag vet inte vad den handlar om) men jag har faktiskt en hel del kunskap om vad som krävs för att gå från produktidé till produkt, och det är något som de flesta idémänniskor är fullständigt renons på, vilket kan vara helt ok, det är inte deras roll nödvändigtvis, men om man själv inte har den kompetensen, då måste man väl ändå ta till sig lite av de som har större inblick i programmering.
Eller?