Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Funderar på att inhandla en genom ebay, någon som har några funderingar kring detta?

Ursprungligen av draags:

Funderar på att inhandla en genom ebay, någon som har några funderingar kring detta?

Jag har genom åren handlat dyr elektronik på Ebay, som GPS, Wii m.m Både från Asien och USA, fungerat bra. Mitt råd är att du handlar från en säljare som har bra betyg. Gå inte bara billigaste pris, hittar du en säljare som ligger betydligt läge i pris än de andra så verkar det vara för bra för att vara sant och är sällan det.

Tänk på att moms och tull kan tillkomma, om du inte har flax och ett grått samvete.

Shoppa på!

Ser ut som iPad släpps i UK om två veckor, skulle vara konstigt om inte priset blir lägre än att köpa från USA, billigare frakt och ingen tull eller moms. Så ni som grå importerar från staterna och säljer här börjar få bråda dagar...

Ursprungligen av andlin76:

Ser ut som iPad släpps i UK om två veckor, skulle vara konstigt om inte priset blir lägre än att köpa från USA, billigare frakt och ingen tull eller moms. Så ni som grå importerar från staterna och säljer här börjar få bråda dagar...

Har du någon källa? Eller är det bara en gissning?

Ursprungligen av wendefors:

Har du någon källa? Eller är det bara en gissning?

Har gått en hel del rykten på sistone att iPad släpps internationellt den 24:e. Kan inte leta fram några länkar just nu, men...

Ursprungligen av wendefors:

Har du någon källa? Eller är det bara en gissning?

Apple (United Kingdom)

Känns som en betrodd källa.

Typiskt, ska till Skottland om en vecka. Lär missa dem med någon vecka. Arrrghhhh!

Ursprungligen av andlin76:

Apple (United Kingdom)

Känns som en betrodd källa.

Mjo, fast den sidan har ju inte uppdaterats sedan mitten av mars typ. Så jag vet riktigt, tror på det när jag ser det.

Ursprungligen av wendefors:

Mjo, fast den sidan har ju inte uppdaterats sedan mitten av mars typ. Så jag vet riktigt, tror på det när jag ser det.

Sant men 24/4 har dykt upp som en "kvalificerad" gissning. Det var något i Canada som gjorde att man trodde på 24/4 men jag minns inte varför.

Det som vore bra vore om 3G modellen släpps samtidigt och det är kanske inte så orimligt. UMTS är mer utbrett i Europa och det kanske spelar in?

Medan mitt kaffe kallnar och blir drickbart så kikade jag igenom alla Apple sidor i Europa, iPad kommer enligt Apple själva att släppas i slutet av denna månden, April i följande länder.

England
Tyskland
Spanien
Frankrike
Italien
Schweiz
Österrike

Källan är respektive Apples hemsida i dessa länder.

Jag tycker att man får vara aningen desperat om man nu väljer att importera en iPad från staterna, ännu mer desperat och en lite korkad om man väljer att köpa en insmugglad iPad av en privatperson. Ja, jag gissar att de flesta som säljer iPad "på gatan" inte valde att gå den röda ingången genom tullen då nästa hela vinsten skulle försvinna.

Å andra sidan kommer priserna på USA importerade iPads här i sverige troligen att dumpas i månadsskiftet, man kan göra ett klipp av en mindre nöjd säljare.

Jämförde en iPod Touch 32GB mellan US-Store och UK-store. En 32Gb Touch som handlas på Apple Store i New york kostar 325$ ink moms och i England gick den på 257$ ink, omräknat till Sek känns det som att prisskillnaden mellan dessa två inte är allt för stor.
Hoppas detta även gäller iPads när de släpps.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-12 15:13
Ursprungligen av haloone:

Jämförde en iPod Touch 32GB mellan US-Store och UK-store. En 32Gb Touch som handlas på Apple Store i New york kostar 325$ ink moms och i England gick den på 257$ ink, omräknat till Sek känns det som att prisskillnaden mellan dessa två inte är allt för stor.
Hoppas detta även gäller iPads när de släpps.

Jag vet inte hur du har räknat men en iPod touch 32GB kostar i UK
234 British pounds = 361.7172 U.S. dollars

en iPod Touch i US store kostar $299 + Moms (ca 9% beroende på vart man köper den i USA)

Ursprungligen av kainen:

Jag vet inte hur du har räknat men en iPod touch 32GB kostar i UK
234 British pounds = 361.7172 U.S. dollars

en iPod Touch i US store kostar $299 + Moms (ca 9% beroende på vart man köper den i USA)

Humm inte jag heller måste sett något galet där.

Verkar som om vi får vänta ett tag till på våra iPads...

iPad international launch delayed until the end of May -- Engadget

Ursprungligen av Capeman:

Verkar som om vi får vänta ett tag till på våra iPads...

iPad international launch delayed until the end of May -- Engadget

Suck... Enda trösten är att nu finns ett datum man kan förhandsboka iPad, 10 Maj i Europa. Hoppar att vårt nordliga land är med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 15:40

Jag som tycker 2-3v väntan på min för att den ska komma till mig från USA är lång tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 16:17

Det var ju inte med första gången...
U.K., Canada, France, Germany, Australia, Italy, Japan, Span and Switzerland

Så har de ej ändrat det så ser det mörkt ut.

Nåväl, tur att vi inte bor i Israel i alla fall...:)

Beware at Customs: Gov't has banned iPad imports - Haaretz - Israel News

att man inte kan beställa något från amerikanska apple store hit till sverige vet jag, men kan man beställa från typ england eller tyskland och få det levererat till en svensk adress?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 23:17
Ursprungligen av wendefors:

att man inte kan beställa något från amerikanska apple store hit till sverige vet jag, men kan man beställa från typ england eller tyskland och få det levererat till en svensk adress?

Nej ...

Ursprungligen av 20hz:

Nej ...

okej. synd.

Många som köpt Ipad på typ blocket här? erfarenheter. Är sugen på en ipad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-15 18:39
Ursprungligen av Bajenwille:

Många som köpt Ipad på typ blocket här? erfarenheter. Är sugen på en ipad.

Va? Ja alltså det är samma maskiner som du köper i USA så hittar du en seriös säljare så får du en iPad. Blocket fungerar så

Kanske en idiotisk fråga men ställer den ändå.

Om jag ber en vän köpa en iPad i USA, hur stor är egentligen chansen att man måste betala moms/ tull?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-15 20:21
Ursprungligen av draags:

Kanske en idiotisk fråga men ställer den ändå.

Om jag ber en vän köpa en iPad i USA, hur stor är egentligen chansen att man måste betala moms/ tull?

Beror på hur snäll din vän ser ut och hur lugn han/hon är vid tillfället.

Att nu beställa en iPad från USA kan ta sin lilla tid pga en ask-sprutande vulkan på Island...

Ursprungligen av andlin76:

Att nu beställa en iPad från USA kan ta sin lilla tid pga en ask-sprutande vulkan på Island...

Jo true ....

  • Oregistrerad
  • 2010-04-15 21:56
Ursprungligen av andlin76:

Att nu beställa en iPad från USA kan ta sin lilla tid pga en ask-sprutande vulkan på Island...

Nejdå, jag tror inte att jag skriver långsammare på mitt tangentbord för den sakens skull, däremot kanske det tar längre tid att få hem den Fock använder ju Apple precis som många andra företag rätt mycket landstransporter med

Yes! Fick precis bekräftat att polarens svåger lyckats köpa två 32:or på 5th avenue. Nu är det bara att hoppas att islänningarna kan släcka den där jäkla skorstenen så jag får den på torsdag.

Ursprungligen av kongomannen:

Yes! Fick precis bekräftat att polarens svåger lyckats köpa två 32:or på 5th avenue. Nu är det bara att hoppas att islänningarna kan släcka den där jäkla skorstenen så jag får den på torsdag.

Grymt!
Välj att få den skickad med ångbåt med skovelhjul så får du den nog snabbare.

Det har inte läckt ut när GPS (3G) version kommer?

Bevaka tråden