Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-13 14:47
Ursprungligen av thekingofme:

Vilken skärm ska jag ha på 15=(?!?!?!

1680x1050 såklart nu när de har uppdaterat till den högre upplösningen.

Ursprungligen av dayweed:

1680x1050 såklart nu när de har uppdaterat till den högre upplösningen.

Jo det blir det :D! Men högblank eller antireflexbehandlad är frågan, vill inte ångra mig sen.. Borde kanske bara köra på det dyraste dvs, antireflexbehandlad?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-13 14:54
Ursprungligen av thekingofme:

Jo det blir det :D! Men högblank eller antireflexbehandlad är frågan, vill inte ångra mig sen.. Borde kanske bara köra på det dyraste dvs, antireflexbehandlad?

Ah, förstås. Jag har glossy (högblank) och trivs med det på min 17" MacBook Pro. Anti-glare (antireflexbehndlad) är väl för de personer som håller på med grafik eller liknande tror jag. Men för film är glossy väldigt nice

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-13 14:45

Litar blindt på att Apple gjort det bästa möjliga och beställer en 13" med 2,66GHz. Blir däremot till att montera i SSD på egen hand på de verkar hålla sig till Samsungs dyra och långsamma.

HDMI-utgång ??

Ursprungligen av Unbalanced:

HDMI-utgång ??

Har diskuterats i evigheter. Tror inte det kommer på någon modell, någonsin, med eventuellt undantag för Mac mini.

Det blev inte så roligt som jag hade hoppas på. Hade högre förväntningar på 13". Fick en del att fundera på nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 14:49

Fast alltså 13" ÄR uppdaterad. Det är bara samma processorarkitektur - Core 2 - som tidigare.

Förut: 2,26 / 2,53 GHz.
Nu: 2,4 / 2,66 GHz

Förut: Nvidia GeForce 9400M
Nu: Nvidia GeForce 320M

Förut: 7 h batteritid
Nu: 10 h batteritid

Förut: 2 GB RAM som standard (har jag för mig?)
Nu: 4 GB RAM som standard

Fast ja... jag är ju besviken på att de inte fick Core i5 som standard allihopa ... Hade hoppats att detta skulle vara den första processoruppgraderingen värd att byta dator för på länge. Men eftersom det kommer dröja allra minst ett halvår - antingen ett helt år - innan nästa uppdatering, ska jag beställa en snarast (har en PB 12" nu så ...).

  • Medlem
  • 2010-04-13 14:50

Teknisk information:
* 17 tum Vikt: 2,99 kg3 <--- stämmer detta eller haha

Ursprungligen av Horizone:

mycket besviken på 13", hur svårt kan det vara att uppgradera dem med?

Den är uppdaterad.

Till samma pris som tidigare ($1199) får du nu snabbare processor (2,4 mot tidigare 2,26 GHz), bättre grafikkort, och mer minne (4 GB mot tidigare 2 GB).

För mig som har en macbook av första generationen från maj 2006, blir det en uppgradering, även om jag hade önskat mer på 13", men det kommer att bli ett lyft med en ny dator mot den jag har nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-13 14:52

Är den Magsafe-nätadaptern med vinklad kontakt ny för dagen också?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-13 14:55
Ursprungligen av joakimo:

Är den Magsafe-nätadaptern med vinklad kontakt ny för dagen också?

Bra fråga där. Min syster har den vanliga vita MacBooken med den nya Magsafe-nätadaptern. Riktigt snygg.

Ursprungligen av joakimo:

Är den Magsafe-nätadaptern med vinklad kontakt ny för dagen också?

Japp!

Köpa nya 13 tummaren känns som att köpa en "ny" Saab 9-5. Gammal motor... Nej tack, kommer vänta ett år till.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-13 14:58

Beställt dyra 13" nu. Uppgraderingen jag väntat på sedan i december är alltså från 2,53 -> 2,66, bättre grafik samt aningen längre batteritid...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-13 14:59

Jånte: Eller så spenderar du lite pengar till och kör på en 15" i5:a.. Istället för att gnälla alltså.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-13 15:00

Jag är besviken på Apple

Här har man väntat på en uppgraderad 13"... Varför kan man aldrig få köpa den "lilla" modellen med snabbaste processorn för Steve? 15" är för stor att släpa runt på för mig men att köpa en C2D i dagens läge känns ju måttligt roligt. Det känns som att prestanda i ett litet format inte är något som apple vill befatta sig med.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-13 15:06

Är det någon skillnad på billigaste och näst billigaste 15:aren förutom hårddisken? Jag har svårt att se att de 0,13 Ghz extra spelar någon roll.
Jag skall köpa SSD separat så disken spelar kvitta. Även maxa minnet - men inte med "Apple-minne".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-13 15:09

Vad är skillnaden på dyra och billiga 13"? Är det bara lite större hårddisk + lite snabbare processor? Den billiga + 320 GB hårddisk hamnar på 12 535:-. Alltså 2 500:- för 0.26 GHz mer processorkraft. Märklig uppdatering på så vis.

Det lutar faktiskt åt en 15" pga skärmupplösning, grafikkort och i5 nu men jag vill ju egentligen ha en 13" pga portabiliteten.

Ursprungligen av rk:

Det lutar faktiskt åt en 15" pga skärmupplösning, grafikkort och i5 nu men jag vill ju egentligen ha en 13" pga portabiliteten.

Precis samma för mig. Vill ha en 13" för att det är lagom att släpa omkring på tycker jag. Men med de nuvarande modellerna lutar det dock mot att hosta upp 5400kr för att få en betydligt modernare och bättre dator...

Men är ett svårt val!

Företaget betalar nästan hela min dator.

Ska jag köpa den billiga 13" och betala 4000 eller den dyra och betala 6250.
Är det värt de 2 tusen kronorna extra?

Nya 15-tummaren verkar rätt fin med i7:an och 8 GB. Ut med Superdriven och in med fräsch SSD. Där kan man nog få en del uträttat. Sen nya upplösningen på det.

Tycker det även är rätt fint att man nu inte behöver välja mellan prestanda och batteri på grafikkortet, utan att det går av sig självt. Ganska stort plus, även om det gått snabbt att växla läge tidigare.

byter direkt ENDAST pga batteritiden, i want 10 hours!

Just nu känns det som den billigare 13" är mer prisvärd, tyvärr är köplusten inte direkt på topp efter dem minimala uppgraderingarna. Behovet får enkelt styra framöver, idag blir det i alla fall inget köp......

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-13 15:31
Ursprungligen av thekingofme:

Nu har jag beställt :

2.66GHz Intel Core i7
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
Mini DisplayPort to VGA Adapter
Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok

+ AppleCare!

jag sitter här och suktar som fan nu. Synd att min fina 17"are fungerar klockrent fortfarande

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 15:21

Fint !

Själv funderade ja på att köra 320gb disk istället på den billigaste 13" men kom fram till att 250 räcker, så ja sitter å kikar efter en snygg väska/case nu

Ursprungligen av NBK:

Fint !

Själv funderade ja på att köra 320gb disk istället på den billigaste 13" men kom fram till att 250 räcker, så ja sitter å kikar efter en snygg väska/case nu

Jag e med dig......

Fast jag ville ha en 15" men tycker det blir för dyrt när prestandan på den billigaste duger åt mig gott å väl!

Undra om typ MM kommer rea ut de gamla 15" modellerna.... 3000:- billigare än vad priset på dom var i morse?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-04-13 15:23

Jag trodde pris/prestanda på nya mbp skulle bli starkt konkurrenskraftigt mot andra pc-tillverkares laptops (precis som Imacarna är mot stationära pc) men ack så fel jag hade

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-13 15:26

Själv köpte man en 13" 2,53 GHz med 4GB minne i höstas, jag måste säga att jag är på något sätt glad över att det inte blev en maffigare uppdatering på just 13". De skillnader som finns är ju bara batteri (iofs maffigt med 10 h) och sedan grafikkortet.

Någon som har pejl på hur vasst 320M är kontra 9400M? Jag har sökt benchmark men inte hittat något.

Bevaka tråden