- lilledanne
- Medlem ●
- Jönköping
Inte en dialogruta..men felsökte en applikation i Windows och fick detta i event-loggen... hmm..
"En provider, OffProv12, har registrerats i WMI-namnområdet Root\MSAPPS12 för att använda kontot Lokalt system. Detta konto har privilegier och providern kan därför orsaka en säkerhetsöverskridning om den inte personifierar användarbegäranden korrekt."
Inte en dialogruta..men felsökte en applikation i Windows och fick detta i event-loggen... hmm..
"En provider, OffProv12, har registrerats i WMI-namnområdet Root\MSAPPS12 för att använda kontot Lokalt system. Detta konto har privilegier och providern kan därför orsaka en säkerhetsöverskridning om den inte personifierar användarbegäranden korrekt."
Alla dessa hemska och till stor del obegripliga direktöversättningar är ETT stort skäl till att jag kör mitt system på engelska...
Kommer ihåg att det kördes ngt kommunikationsprogram på Göteborgs Datacentrals-tiden (1963-1998?), det kördes system 7
"ngt ytterst ovanligt och egentligen fullkomligt omöjligt har inträffat
Cancel OK "
kanske inte ordagrant - det var ju ändå över 10 år sedan jag så utskriften....
Tja, det här är ju ett spännande felmeddelande från Word ca 2001.
Nej, det är inte jag som är orsaken till dokumentet utan en gymnasieelev (ja dokumentet var fullt med stavfel )
Nu kom det där sig säkert av att valet av språk för stavningskontroll var felaktigt, men hursomhelst ett förtjusande felmeddelande, som borde visas lite oftare
Nej, det är inte jag som är orsaken till dokumentet utan en gymnasieelev (ja dokumentet var fullt med stavfel )
Datorns motsvarighhet till "konsum" (oändlighetstecken) ...
Förr när lärare rättade tentor hade man en baspoäng, 250p (beroende av storleken på tentan). Sedan fick man avdrag 1p för varje fel.
Ett bra, bekvämt och enkelt sätt för läraren att rätta. Ett rött streck bara.
Sedan bara summera ihop...
Vissa elever fick så många fel på skrivningen att läraren till slut inte orkade rätta mer (slutresultatet skulle bli negativt), då blev det stort rött streck över hela första sidan och en signatur, brevid det fruktade "konsumtecknet" ... = oändligt många fel ...
Annars så räckte det ju med att ställa in fel språk för dokumentet så fick man upp den rutan. Vanligt i Office 98, men det skulle inte förvåna mig om man kan tvinga fram det i 2004 också.
Den här vackra dialogrutan fick jag på min jobblaptop som (då) körde Windows Vista.
Den var ju faktiskt riktigt dekorativ! (på riktigt)
Det är "bara" att sätta igång o konvertera: Google Image Result for http://img.tfd.com/cde/_HEXCHRT.GIF
Det är "bara" att sätta igång o konvertera: Google Image Result for http://img.tfd.com/cde/_HEXCHRT.GIF
Hahaha börjar du...?
Givet att det faktiskt står något där, dvs. att det inte bara är helt slumpmässiga tecken så är det nog inte så svårt, antingen om man får reda på teckensnittet, eller med en enkel frekvensanalys (nu har jag inte tänkt göra det, men rent hypotetiskt )
Givet att det faktiskt står något där, dvs. att det inte bara är helt slumpmässiga tecken så är det nog inte så svårt, antingen om man får reda på teckensnittet, eller med en enkel frekvensanalys (nu har jag inte tänkt göra det, men rent hypotetiskt )
När det blir den typen av rutor, det kan inte vara att det pekas fel? Att man skall ha ett felmeddelande på en viss adress, pekar åt skogen och det som visas är 60bytes ren programkod?
När det blir den typen av rutor, det kan inte vara att det pekas fel? Att man skall ha ett felmeddelande på en viss adress, pekar åt skogen och det som visas är 60bytes ren programkod?
Jovisst, så är det ofta, men min spontana gissning är att det faktiskt är ett riktigt felmeddelande, bara lite svårbegripligt
Skulle nog klassa denna ruta som obegriplig. Fick den i samband med att jag uppdaterade Opera browsern till senaste versionen...
Man kan undra om det är Apples sätt att säga "Håll dig till Safari" ?
INTE roligt att få fram detta felmeddelande när man sitter på en MacBook Pro (som man aldrig öppnat upp). Inte som att man kunde ha gjort något fel direkt, helt plötsligt så ville Photo Booth inte fungera, men några dagar senare igen så fungerade det fint.
Vet fortfarande inte varför datorn fick för sig det där....
Men du kan åtminstone inte anklaga meddelandet för "bloat"
Lite mer info om Adobe CS4 avinstallationen.
När man avinstallerar rubbet så finns det en extra liten kryssruta "ta även bort inställningsfiler" som jag klickade i.
När allt var klart så hade jag alla dessa filer och mappar kvar i systemet så det var nog det programmet ville säga.
Igår fick jag en till ruta liknande den jag postade ovan. Tydligen, av någon förunderlig anledning, har ett antal tillverkare (tvingats?) lagt till åldersgräns på sina produkter. Opera var en, en annan är Fullscreen browser...