- Samuel K
- Medlem ●
- Umeå
Det blev en röst på JA.
En "bulvan" har precis lagt en best på en 3G/64Gb åt mig.
10 arbetsdagar innan den skickas till honom och sedan blir det ytterligare dagar innan den är i svedala, vilken väntan det kommer att bli.
Klart värd att väntas på
Fick hem min nyss, har precis packat upp den (skriver det här från iPaden faktiskt). Intrycken hittills är att den är väldigt behändig i storlek, att skärmen är helt grym och att tangentbordet fungerar mycket bättre än jag hoppades på - förutom det där med svenska tecken.
Köpte min från en jeppe på Tradera, tillsammans med Apple-fodralet. Det sistnämnda är nog en bra investering, gör ganska stor skillnad att kunna vinkla upp den lite.
Fick hem min nyss, har precis packat upp den (skriver det här från iPaden faktiskt). Intrycken hittills är att den är väldigt behändig i storlek, att skärmen är helt grym och att tangentbordet fungerar mycket bättre än jag hoppades på - förutom det där med svenska tecken.
Köpte min från en jeppe på Tradera, tillsammans med Apple-fodralet. Det sistnämnda är nog en bra investering, gör ganska stor skillnad att kunna vinkla upp den lite.
Jag håller med dig om att fodralet är en bra investering och att det är bra att kunna vinkla upp iPadden. (säger man så, iPadden?)
Har nu fått tag på en iPad så sitter just nu och skriver detta på den i baren på hotellet i London har bara använt den i ca:10 min än så länge men jag älskar den, det är verkligen en underbar maskin.
Har även fått tag på 2 stycken iPhone 4 dock är det 16gb jag ville ha 32gb men dom tog slut när det var 10 personer kvar framför mig I kön typiskt va! Men jag är like glad ändå.
Sjuukt nöjd med min! Köpte den för att ersätta min iPod Touch som jag har sålt nu. Den slår touchen med hästlängder kan jag säga. Jag var en av de som trodde att den skulle floppa, men får man testa den med egna händer så ändras ens åsikt om den direkt.
Dömd till ett år (minst) med en satans påfund Ericssontelefon..
Står i valet mellan ny iPhone eller iPad - iPad vinner.
Så det blir en iPad i höst - ändrar mig inte där.
Som student tvingas jag välja.
Jag vill nog påverka dig ändå. Vänta en generation med Ipaden istället! Nästa generation kommer säkerligen vara mer prisvärd. Iphonen däremot känns det som man kommer kunna hoppa över nästa generation på.
Det ser ut som det kan bli både och faktiskt.
Telefonen var helt obunden, vilket innebär att jag kan "hoppa på tåget" med ngt nytt abbonnemang och köpa lur som "pöbeln" gör
"Allmogen" skulle Zimmerman sagt
iPaden kommer säkert i v2 nästa år, men vafan, då jobbar jag igen inom en helt ny bransch, förhoppningsvis med en rätt bra lön.
Har lagt en beställning på en iPad från staterna. Jag beställde en 32gb wifi men är nu i valet och kvalet om man ska ta en 16gb 3G. Man får du tillgång till GPS och 3G nätet men mindre plats för appar etc.
Hur stora är apparna? Tar mycket plats? Filmer lär inte bli så stora heller misstänker jag.
Må hända att det är fel tråd men visste ej var jag skulle posta frågan.
jag har redan en men har svårt för att ställa in den med internet har telia microsimkort och jag bara älskar den
Jag har också telia, vad har du för problem med inställningarna? Det enda jag la in var apn online.telia.se sen fungerar det fläckfritt.
jag har redan en men har svårt för att ställa in den med internet har telia microsimkort och jag bara älskar den
Jag har också telia, vad har du för problem med inställningarna? Det enda jag la in var apn online.telia.se sen fungerar det fläckfritt.
Detta är off topic, ta det helst i en annan tråd.
/Mod
Tja, smaken är ju som baken.
Andra, ett par miljoner, misstycker...
En maskin för 6-7 tusen som ersätter 90% av det som en 10000:- maskin gör, som är sketlätt använda och som håller batteri en hel dag.
Som man kan läsa böcker på, som man kan surfa på, som funkar som karta, bildvisare, filmspelare, iPod. Som i princip ALLA som köpt en är görnöjd med.
Ja, det är sannerligen en "sjukt onödig pryl"...
Jag, som förmodligen var en av de mest skeptiska till Ipaden på hela forumet har nu införskattat mig en. Jag vidhåller fortfarande att det är en sjukt "onödig" pryl, men det finns så många användningsområden för den. Huvudtanken är att använda den som anteckningsblock i skolan. Till det har jag hittat det sjukt sköna programmet notepad pro, där du dessutom kan maila iväg en PDF av det du gjort direkt så att säga. Sjukt härligt.
Men som sagt, den gör ingenting en Macbook inte kan göra lika bra... Men den är fräck och värd pengarna om man har råd.
Jag, som förmodligen var en av de mest skeptiska till Ipaden på hela forumet har nu införskattat mig en.
Ha ha, härligt! Du lär inte bli den enda skeptikern som så småningom blir iPad-ägare
Ha ha, härligt! Du lär inte bli den enda skeptikern som så småningom blir iPad-ägare
Jag tror dessutom det var du som sa det så bra. Man måste hålla/testa en innan man bestämmer sig för om det är en produkt man vill ha. Något jag saknar är böcker på svenska!
Jag tror dessutom det var du som sa det så bra. Man måste hålla/testa en innan man bestämmer sig för om det är en produkt man vill ha. Något jag saknar är böcker på svenska!
Det finns men du kan inte köpa nya böcker via Ibooks. Du kan köpa epub böcker via Bokus eller någon annan e-bokhandel, ladda hem dem och föra över dem till Ibooks (eller något annat program).
Lite dåligt utbud på det som jag vill ha (deckare) och bara svenska författare, vilket jag tycker är synd.
Jag har gått från att "Klart jag ska köpa en!" till "Jag väntar nog på andra generationen" till "Kanske ska importera en från england nu?". Som jag skrev i iPhone 4-tråden så skulle den antingen kosta mig nära 6000 eller alltför mycket i månaden. Det var främst i och med iOS4 som jag blev sugen på att låta min supersega 3G somna in till förmån för den snabbare 4:an.
Men jag är inte supersugen på 4:an heller. Det är ju iPaden som är "det nya"! Så varför inte överglänsa dom med iPhone 4 med en iPad?
Frågan är om det är värt att krångla och importera en? Risken för måndagsexemplar osv... Och bara en sån sak som ett utrikiskt tangentbord