Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2011-03-13 23:32

Någon som har erfarenhet av iPad handlande från ebay här? Hur blir det med tull? är van ebay:are men aldrig köpt något så "stort" som en iPad..
Och sen undrar jag om 3G modellerna från USA är "operatörs bundna" eller inte?

Ursprungligen av akksel:

Någon som har erfarenhet av iPad handlande från ebay här? Hur blir det med tull? är van ebay:are men aldrig köpt något så "stort" som en iPad..
Och sen undrar jag om 3G modellerna från USA är "operatörs bundna" eller inte?

Din andra fråga har ställts hundra gånger här sedan iPad 2 visades. Nej, de är inte operatörslåsta, men betänk att Verizonversionen (CDMA) inte fungerar här i Sverige.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-14 11:28
Ursprungligen av Patrik D:

Och där kom en sån kommentar, trevligt.

Ok, du är av en annan åsikt då förstår jag. Helt ok, jag tycker dock att användandet av Flash borde närma sig noll.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-14 12:13
Ursprungligen av zinned:

Ok, du är av en annan åsikt då förstår jag. Helt ok, jag tycker dock att användandet av Flash borde närma sig noll.

Inte ens MacWorlds sida är ju Flashfri...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-14 12:37

Nej, att sajterna ska vara HELT flashfria är väl en utopi men som jag förutsätter att vi närmar oss steg för steg. Jag syftade mer på sajter som var helt uppbyggda i flash eller inte gick att få något ut av om man inte kunde köra flash.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-14 20:06

Blir troligen en iPad2 till frugan i present, beror lite på hur pass bra iMovie och Garageband är.
Väntar på resentioner av dessa program

Ursprungligen av Ovsing:

Blir troligen en iPad2 till frugan i present, beror lite på hur pass bra iMovie och Garageband är.
Väntar på resentioner av dessa program

Finns gott om recensioner av GarageBand i alla fall:

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=ipad+garageband+review&ie=UTF-8&oe=UTF-8

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-03-23 10:43

Kanske lite OT, men hur många GB använder ni på era iPads? Har en 3GS med 22GB ledigt (kollar inte på lagrad film, och musik streamas).
Är inte dessa 32 och 64GB lite overkill idag då så mycket streamas eller lagras i molnet?

640kb should be enough for anybody...

Ursprungligen av reboot81:

Kanske lite OT, men hur många GB använder ni på era iPads? Har en 3GS med 22GB ledigt (kollar inte på lagrad film, och musik streamas).
Är inte dessa 32 och 64GB lite overkill idag då så mycket streamas eller lagras i molnet?

640kb should be enough for anybody...

En 3GS? iPad? Hmmm...

Jag har en 64 GB och har knappt 30 GB ledigt. Jag har 6 GB appar, 11 GB musik, 11 GB bilder, några GB video etc. Skulle gärna se en 128 GB iPad.

Vart lite närmare Gud idag än er andra

Vart på besök hos Mac åf i Gbg idag och fick klämma på en produkt som lanseras nu på fredag kl 17.

Ursprungligen av Goflorp:

Vart lite närmare Gud idag än er andra

Vart på besök hos Mac åf i Gbg idag och fick klämma på en produkt som lanseras nu på fredag kl 17.

Nice!! Fast den var inget att ha, va?? [End of ironi]

Ursprungligen av sickan_25:

Nice!! Fast den var inget att ha, va?? [End of ironi]

Tssk! Jag är skeptisk, jag väntar på iPad 3 eller 4 ... [grav ironi]

Den är fullkomligt underbar.

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-03-23 18:46

Nu kryper jag till korset. Kommer jaga en iPad vit wifi 32gb på fredag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-23 23:05
Ursprungligen av Goflorp:

Vart lite närmare Gud idag än er andra

Vart på besök hos Mac åf i Gbg idag och fick klämma på en produkt som lanseras nu på fredag kl 17.

Gud har varit hemma hos mig och levererat redan... ett vitt vackert litet äpple!

Ser på lyxfällan och blir helt plötsligt mer tveksam till ett iPad-köp...

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Ser på lyxfällan och blir helt plötsligt mer tveksam till ett iPad-köp...

Kan du förklara det där lite närmare.

Ursprungligen av Goflorp:

Kan du förklara det där lite närmare.

En allmän konsumtionsskepsis som finns hos mig och som bryter ut när man ser folk som tappat greppet om konsumtion. Jämför det med att man kan bli allmänt skeptisk till alkoholbruk när man ser de som inte kan hantera den.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

En allmän konsumtionsskepsis som finns hos mig och som bryter ut när man ser folk som tappat greppet om konsumtion. Jämför det med att man kan bli allmänt skeptisk till alkoholbruk när man ser de som inte kan hantera den.

Blir man påverkad av Lyxfällan på det sättet bör man nog avstå.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-23 21:29
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

En allmän konsumtionsskepsis som finns hos mig och som bryter ut när man ser folk som tappat greppet om konsumtion. Jämför det med att man kan bli allmänt skeptisk till alkoholbruk när man ser de som inte kan hantera den.

Det är sunt att ifrågasätta sin konsumtion då och då, men så länge pengar in är högre än pengar ut och skillnaden inte minskar i nämnvärd takt så behöver man i regel inte bekymra sig.

Här är det en enkel kalkyl som gäller.

En ny Macbook Pro till min fru i sommar, eller ( + 18 000)

2 iPad2 ( runt 13 000)

Alternativ B blir MYCKET billigare i reda kronor ....
Det blir moms till staten, nytta för mig, vinst för Apple och alla andra som är delaktiga i kakan (transportföretag, ÅF etc).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-23 23:25

Jag har själv bestämt mig för en svart iPad 2, precis som den iPad 1 jag har. Dock tycker jag fortfarande att den vita är "spännande" och frågar dig som äger en, upplever du inte att den vita ramen kan störa en aning om du t ex tittar på film i ett mörkt rum? Ett så objektivt svar som möjligt uppskattas

Sedan kan jag tänka mig att den vita ramen gör att själva skärmytan upplevs mindre än vad den gör på den svarta modellen, vad tror du om det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-24 08:36
Ursprungligen av zinned:

Jag har själv bestämt mig för en svart iPad 2, precis som den iPad 1 jag har. Dock tycker jag fortfarande att den vita är "spännande" och frågar dig som äger en, upplever du inte att den vita ramen kan störa en aning om du t ex tittar på film i ett mörkt rum? Ett så objektivt svar som möjligt uppskattas

Sedan kan jag tänka mig att den vita ramen gör att själva skärmytan upplevs mindre än vad den gör på den svarta modellen, vad tror du om det?

Här får du mina objektiva tankar.

1. Jag har inte suttit i ett helt svart rum än och kollat film, så ett direkt svar på den frågan kan jag tyvärr inte ge. Men i de situationer som jag testat så upplever jag inget bekymmer med den vita ramen.

2. Det är nog möjligt, för jag har inte tänkt på att den har en ram, som stör.

Det jag kan komma på nu som kan göra denna trevliga maskin fullständigt oslagbar är en retinaskärm! Inte för att nuvarande upplösning är störande på nått sett, men får man önska lite så

Nu när den är släppt, hur många har lyckats lägga vantarna på en? Själv köpte jag två svarta 32Gb WiFi, en till mig och en till min svärmor. Fick köa en timme, men det var det värt. Det var väl runt 30-40 pers som köade utanför MH Store i Jönköping, och jag hade plats tio i kön. Tyvärr ska vi ha besök i morgon, så jag har städat fram tills nu, men snart ska jag packa upp den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-25 19:41

25 minuters kötid på Elgiganten. Plats 27 men bara en före mig ville ha en vit 64GB 3G och dom hade 12.
Så jäkla mycket snabbare än min iPad 1 på allt. Back to the Future är ospelbart på första iPaden men på 2:an flyter det så jäkla fint.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-25 20:11

Fick tag på en 32gb 3G på Elgiganten i Halmstad. 5 pers före i kön, väntade i 20 minuter ungefär. Den känns riktigt snabb, men jag håller på att ställa in min gamla iPad till flickvännen nu så jag har inte testat allt för mycket.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-25 20:28

Vit 64 gb 3G. Min son hämtade den och har ringt och berättat att han lämnat den på min säng så att jag kan få öppna så fort jag kommer hem från Kittelfjäll. Jag sa faktiskt till sonen att han kunde få öppna paketet och leka med den i helgen. Men han avstod, han vet väl hur kul jag tycker det är att öppna mina applepaket. Min fina son

Vit 64GB 3G inköpt på MStore i Malmö. Tur man hade förhandsbokat, för 3G-modellerna tog slut snabbt. Skall strax packas upp, nu när våffelbaket är klart och hela gänget sitter bänkat framför Let's Dance

  • Oregistrerad
  • 2011-03-26 14:30

Klarar man sig med en 16gb eller måste man minst ha 32gb??

Ursprungligen av Elajtenworld:

Klarar man sig med en 16gb eller måste man minst ha 32gb??

Det går att leva med 16 GB men 32 är nog lite mera framtidssäkert. För även om man inte lagrar så mycket musik (för att man kanske använder strömmande tjänster som Spotify, webbradio osv) och bara strömmar video (via Air Video eller liknande) så kommer utrymmet att ätas upp av appar om man börjar dra hem lite större appar (typ Myst). Och sen kommer ju apparna för t.ex. tidningar och tidskrifter där man laddar hem mera material regelbundet.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-26 15:46
Ursprungligen av Adrian B:

Det går att leva med 16 GB men 32 är nog lite mera framtidssäkert. För även om man inte lagrar så mycket musik (för att man kanske använder strömmande tjänster som Spotify, webbradio osv) och bara strömmar video (via Air Video eller liknande) så kommer utrymmet att ätas upp av appar om man börjar dra hem lite större appar (typ Myst). Och sen kommer ju apparna för t.ex. tidningar och tidskrifter där man laddar hem mera material regelbundet.

Ok. Då får det bli en svart 32´a med Tele2 då. Ska man bara få tag i ett BookBook-fodral till den med

Bevaka tråden