Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska man tolka tråden som att Apple inte stoppar leveranser till Borderlinx-adresser?

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ska man tolka tråden som att Apple inte stoppar leveranser till Borderlinx-adresser?

Det undrar jag med. Därför undrar jag om Bazula.se var ett alternativ.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ska man tolka tråden som att Apple inte stoppar leveranser till Borderlinx-adresser?

Ursprungligen av erikohman:

Det undrar jag med..

Den här tråden är väl svar nog på era undringar. Eftersom så många här har beställt via Borderlinx-adress, och de faktiskt har fått sina telefoner levererade, så är det väl klart och tydligt bevisat att Apple inte stoppar beställningar till Borderlinx-adress i England.

Å ena sidan så finns det ingen som har en aning om huruvida de helt plötsligt börjar stoppa sådana beställningar.

Men å andra sidan så dras det inga pengar förrän produkten skickas, så om beställningen stoppas så kostar det ju inget, så det är väl bara att chansa och lägga en beställning.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-06 11:03

Precis som jesper säger, Ja det går att beställa till borderlinx, och om de plötsligt skulle sluta och även om apple dragit pengar, får du alltid tillbaka dem. Så det är bara att beställa

Hoppas verkligen ingen beställer från Bazula.se med deras ockerpriser.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-06 11:27

Synd att man inte insåg det här tidigare, har gått och väntat på att kunna åka över till London och köpa en i butik där... Men det ser ju riktigt dåligt ut, så nu har jag beställt en via Borderlinx!

Tre veckors leveranstid just nu, lite trist men den kommer ju när den kommer. Hoppas alla som har fått den fortfarande är nöjda med den!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 13:58
Ursprungligen av nize:

Synd att man inte insåg det här tidigare, har gått och väntat på att kunna åka över till London och köpa en i butik där... Men det ser ju riktigt dåligt ut, så nu har jag beställt en via Borderlinx!

Tre veckors leveranstid just nu, lite trist men den kommer ju när den kommer. Hoppas alla som har fått den fortfarande är nöjda med den!

Du kan fortfarande åka till London och köpa i butiken. Får du en så är det bara att avbeställa.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-06 14:04

Wie:

06 Jul 2010 11:27:00 Milton Keynes Depot Shipment Delivered In Good Condition.

Hur lång tid tog det för blinx att uppdatera på hemsidan för er som redan fått er iphone?
Snackade med supporten och han sa minst 24h, inte upp till 24h =/. Isåfall har man den ju inte förrän nästa vecka

  • Oregistrerad
  • 2010-07-06 14:22
Ursprungligen av Ybo:

Wie:

06 Jul 2010 11:27:00 Milton Keynes Depot Shipment Delivered In Good Condition.

Hur lång tid tog det för blinx att uppdatera på hemsidan för er som redan fått er iphone?
Snackade med supporten och han sa minst 24h, inte upp till 24h =/. Isåfall har man den ju inte förrän nästa vecka

Vet inte vad dom har för expressbolag men både DHL och FedEX skickar ju på 24 timmar. Så fortfarande finns det chans

Men för egen del räknar jag inte med att ha den i veckan, så slipper jag oroa mig. Hoppas på fint väder istället så man kan vara ute o dricka öl och glömma bort telefonen ett tag

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-06 14:33

Behöver garanterat starkare saker än öl för att inte tänka på iphonen

Skönt !! :

We have received a new delivery today to your Borderlinx suite!

Betalat och valt expressfrakt

För den som undrar blev totalpriset med iphone 4 inkl frakt: 6218 :-
(5881:- för iphonen, 337 från borderlinx).

Senast redigerat 2010-07-06 16:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den här tråden är väl svar nog på era undringar. Eftersom så många här har beställt via Borderlinx-adress, och de faktiskt har fått sina telefoner levererade, så är det väl klart och tydligt bevisat att Apple inte stoppar beställningar till Borderlinx-adress i England.

Å ena sidan så finns det ingen som har en aning om huruvida de helt plötsligt börjar stoppa sådana beställningar.

Men å andra sidan så dras det inga pengar förrän produkten skickas, så om beställningen stoppas så kostar det ju inget, så det är väl bara att chansa och lägga en beställning.

Hej!
Nu är jag hyffsat orolig!!! La precis en beställning på en 32:a och pengarna drogs genast!!
Är orolig att jag gjort fel eller nått annat konstigt då du sa att inga pengar dras! Kan jag canselera ordern?? Vad gör jag?? Tack!

Ursprungligen av DimDim:

Hej!
Nu är jag hyffsat orolig!!! La precis en beställning på en 32:a och pengarna drogs genast!!
Är orolig att jag gjort fel eller nått annat konstigt då du sa att inga pengar dras! Kan jag canselera ordern?? Vad gör jag?? Tack!

Du la en beställning och förväntar dig att inga pengar tas från kontot? Tanken är väl att du betalar och får en produkt.

Pengarna har troligen reserverats tills dess att ordern är skickad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-06 21:12
Ursprungligen av keptang:

Du la en beställning och förväntar dig att inga pengar tas från kontot? Tanken är väl att du betalar och får en produkt.

Pengarna har troligen reserverats tills dess att ordern är skickad.

De gör en så kallad reservation på kontot för att se att du faktiskt har pengar. När de ska skicka produkten så släpper de först reservationen och sen gör de själva dragningen.
Om ordern av någon anledning blir avbruten eller inte går att leverera så släpper de bara reservationen.

Självklart kan du avvika din order. Reservationen släpper då inom 3 dagar. Men då har du förstås ingen iphone beställd...

  • Oregistrerad
  • 2010-07-06 21:26
Ursprungligen av josie:

De gör en så kallad reservation på kontot för att se att du faktiskt har pengar. När de ska skicka produkten så släpper de först reservationen och sen gör de själva dragningen.
Om ordern av någon anledning blir avbruten eller inte går att leverera så släpper de bara reservationen.

Självklart kan du avvika din order. Reservationen släpper då inom 3 dagar. Men då har du förstås ingen iphone beställd...

Även om du cancellerar ordern kan det ta en stund innan dom släpper pengarna då det säkert kan vara en manuell process. Om DumDum behöver pengarna så borde man inte beställt en telefon.

Ursprungligen av studiox:

Även om du cancellerar ordern kan det ta en stund innan dom släpper pengarna då det säkert kan vara en manuell process. Om DumDum behöver pengarna så borde man inte beställt en telefon.

Behöver inte pengarna men var orolig att jag gjort fel bara! Är ju ingen expert som du verkar vara!

Sen Robo-x det missade jag men om någon vill beställa något till min personliga UK adress så är det välkommet!

Ursprungligen av DimDim:

Hej!
Nu är jag hyffsat orolig!!! La precis en beställning på en 32:a och pengarna drogs genast!!
Är orolig att jag gjort fel eller nått annat konstigt då du sa att inga pengar dras! Kan jag canselera ordern?? Vad gör jag?? Tack!

Det är bara en reservation av pengarna. Så är det alltid när du handlar på Apple Store (och de flesta andra webb-butiker). De "test-drar" pengarna för att se att kontot och kortet är riktiga. Reservationen släpper efter några dagar. Sen drar de pengarna på riktigt när varan skickas.

Är jävligt sugen på en nu! Sålde min 3GS för en månad sen korkad som jag var! Saknar den otroligt nu!
Min fråga är : Är det någon som använt garanti på en engelsk lur? Hur skickar man den till dom? Returnerar dom den till Sverige? Vad kostar den isf? Är detta krångligt??
Tackar på förhand!

Ok! Nu e jag me! Tackar för infon iaf!!

När syns beställningen på Borderlinx? Denna adress skrev jag:
Mitt namn
Borderlinx/DHL 0710-9179
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Buckinghamshire MK10 0BY
GB
01908 586 411

Hoppas det är rätt!! )

Ursprungligen av DimDim:

När syns beställningen på Borderlinx? Denna adress skrev jag:
Mitt namn
Borderlinx/DHL 0710-9179
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Buckinghamshire MK10 0BY
GB
01908 586 411

Hoppas det är rätt!! )

Först när den är skickad från Apple och registrerad hos Borderlinx kommer du se beställningen/paketet hos Borderlinx.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 21:27
Ursprungligen av DimDim:

När syns beställningen på Borderlinx? Denna adress skrev jag:
Mitt namn
Borderlinx/DHL XXXX-XXXX
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Buckinghamshire MK10 0BY
GB
01908 586 411

Hoppas det är rätt!! )

Först och främst koden är din personliga kod. Det är inget man skriver på forum. För det andra så har det tagits upp minst 5 gånger i tråden hur man ska skriva adressen. Skumma igenom tråden så får du nog svar på alla dina frågor.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2010-07-06 22:06
Ursprungligen av Robo-X:

Först och främst koden är din personliga kod. Det är inget man skriver på forum. För det andra så har det tagits upp minst 5 gånger i tråden hur man ska skriva adressen. Skumma igenom tråden så får du nog svar på alla dina frågor.

Det är faktiskt ingen personlig kod, det är ditt kundnummer och knappast hemligt. Flera andra personer här har ju skrivit ut detta. Visst vill man skicka ett ton skit med hjälp av det kundnumret kan det ju bli lite kul men knappast farligt.

I övrigt håller jag med till 100% - Det är väldigt många nybörjare som postar i den här tråden och forum verkar inte riktigt tillhöra vardagsmaten för dom, så fram med pekpinnen och dräm dom på fingrarna!

ah, tiden går så långsamt! två veckor kvar innan telefonen ens skickas

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-06 23:44
Ursprungligen av Ollebro:

ah, tiden går så långsamt! två veckor kvar innan telefonen ens skickas

Visst är det långsamt, jag ska få min skickad den 14:e, så jag bytte bort min 3G mot hustruns telefon och allt blev svartvitt...;)

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-07-07 08:21

Out for delivery::Milton Keynes depot

Min med. Hoppas att Borderlinx inte har så mycket att göra idag...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-07 09:11

Borderlinx fick in min igår, har betalat osv, men står fortfarande som "being processed", hoppas den skickas därifrån idaag

Så här ser det ut för mig
07 Jul 2010 06:09:34 London City Shipment Received At Destination Depot.
06 Jul 2010 22:54:00 KG4 Shipment Received At Transit Point.
05 Jul 2010 15:19:07 Arnhem Hub Shipment In Transit.
03 Jul 2010 09:13:54 Hong Kong Shipment In Transit.
Min ska visserligen inte till Borderlinx men var säkert med i samma leverans från Arnhem Hubsom Dunkah och hiphop_joe04

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-07 12:07

=)=) Shipment handed over to delivery agent, iphone 4 i morgon wiee

  • Medlem
  • 2010-07-07 12:33

Så, nu har jag också lagt en beställning, 3 veckors leveranstid lovade apple, vi får väl se.

Kostnad för en 16GB blev för mig 5 763,22 och beräknad leverans till UK 4 aug.

Kommer uppdatera denna posten om hur det går för mig.

Edit 14/7 kl 14:12.

"We are pleased to send you this dispatch regarding your Apple Store order WXXXXXXX.

Your Delivery Reference Number is XXXXXX.
We expect your order to be delivered to your shipping address on or before 20.07.2010."

Verkar som allt är på gång!!

Okej detta är status so far:

Beställning lagd hos Apple: 7/7 10:22
Apple skickar ordern: 14/7 14:04
Ordern anländer Borderlinx: 21/7 10:30
Borderlinx registrerar min försändelse: 27/7 19:05
Jag betalar borderlinx: 27/7 20:05
Borderlinx skickar min försändelse: 30/7 05:48
Jag tar emot försändelsen i Karlskrona: 2/8 13:55

Kostnad för min iPhone 4 16GB:

iPhone 5 596,77
frakt 320,35

Totalt: 5917,12

Edit: Beställde ett gratis fodral via Appen och får den skickad direkt till min adress i Karlskrona.

Senast redigerat 2010-08-04 16:50

"Försök till leverans - mottagare var inte hemma"
Ah, kan inte DHL ringa istället bara för att konstatera att det var en dörr i vägen?

Inte hade de något utlämningsställe som jag kunde hämta ut på heller. Fick snällt vänta tills i morgon och se om det går bättre då.

Bevaka tråden