Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Joche:

Då kan man ju tycka att de borde ha jobbat undan lite grann nu. Är det någon annan, vars paket kom till Blinx den 15e som fått det reggat?

Min telefon anlände den 15 Juli kl 10.35 till borderlinx och blev signarad av nån G Lancaster, sen dröjde det till den 17 Juli innan jag fick den reggad.

Nu har jag betalat frakten på 322 kr , så nu är det bara att vänta på att DHL ska komma och leverera den till mig.

Hur lång tid tog det för er andra från att ni betalade borderlinx tills ni fick hem luren?

Ursprungligen av Sauron81:

Min telefon anlände den 15 Juli kl 10.35 till borderlinx och blev signarad av nån G Lancaster, sen dröjde det till den 17 Juli innan jag fick den reggad.

Nu har jag betalat frakten på 322 kr , så nu är det bara att vänta på att DHL ska komma och leverera den till mig.

Hur lång tid tog det för er andra från att ni betalade borderlinx tills ni fick hem luren?

min kom den 16e kl 10.00 på morgonen o blev oxå signarad av G Lancaste ,hittills har inte fått mail från borlinx på att betala frakten..jag känner två som deras paket kom samma tid som mig ,d fick den reggad i lördags och betalade frakten,jag håller på bli gallen o jätte oroligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-18 23:31
Ursprungligen av mactopen:

min kom den 16e kl 10.00 på morgonen o blev oxå signarad av G Lancaste ,hittills har inte fått mail från borlinx på att betala frakten..jag känner två som deras paket kom samma tid som mig ,d fick den reggad i lördags och betalade frakten,jag håller på bli gallen o jätte oroligt

Min kom den 15e kl 1035 och har inte heller reggats hos Blinx. Fattar inte att inte de idioterna kan hantera leveranser i ankomstordning. Det verkar ju som de sitter några tomtar i ett garage och hanterar allt manuellt. Man kan ju tycka, eftersom det är ett DHL-bolag, att hela logistiken skulle vara automatiserad. Automatisk avskanning av numren och som sagt, i ANKOMSTORDNING. Hur svårt kan det vara?!

Ursprungligen av Joche:

Min kom den 15e kl 1035 och har inte heller reggats hos Blinx. Fattar inte att inte de idioterna kan hantera leveranser i ankomstordning. Det verkar ju som de sitter några tomtar i ett garage och hanterar allt manuellt. Man kan ju tycka, eftersom det är ett DHL-bolag, att hela logistiken skulle vara automatiserad. Automatisk avskanning av numren och som sagt, i ANKOMSTORDNING. Hur svårt kan det vara?!

jag håller med 100% men men,va kan vi göra:'(,det e bara och vänta på att idioterna ska röra på sig lite:tveksam:

Ursprungligen av Joche:

Min kom den 15e kl 1035 och har inte heller reggats hos Blinx. Fattar inte att inte de idioterna kan hantera leveranser i ankomstordning. Det verkar ju som de sitter några tomtar i ett garage och hanterar allt manuellt. Man kan ju tycka, eftersom det är ett DHL-bolag, att hela logistiken skulle vara automatiserad. Automatisk avskanning av numren och som sagt, i ANKOMSTORDNING. Hur svårt kan det vara?!

emh? de jobbar s å fort de bara kan och dem fick in 1450 iphones på en dag, så du kan ju tänka dig... de är inte ens vana med denna våg av post som kommer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-19 00:15
Ursprungligen av Danandz:

emh? de jobbar s å fort de bara kan och dem fick in 1450 iphones på en dag, så du kan ju tänka dig... de är inte ens vana med denna våg av post som kommer

Så sant, men de var förvarnade och borde ha vidtagit lämpliga åtgärder för det. Jag har full förståelse för att de har jävligt mycket att göra, men som sagt så borde inleveranserna hanteras i den ordning de kommer in. Om leveranser blir liggande flera dagar och det ramlar in nya som registreras nästan omedelbart är det något allvarligt fel som kanske inte bara har med den stora mängden gods att göra. Sen skulle förståelsen för deras arbete öka om de informerade sina kunder bättre. De har ju kanaler att anävnda men tiger som muren vilket ju ytterligare ökar frustrationen hos de som väntar. Kolla bara i deras FB-grupp tillexempel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-19 07:32
Ursprungligen av Danandz:

emh? de jobbar s å fort de bara kan och dem fick in 1450 iphones på en dag, så du kan ju tänka dig... de är inte ens vana med denna våg av post som kommer

Jag måste faktiskt säga att de har haft 4 dagar på sig att regga hans order. Om det är 1500 iphones, så är det inte ens 400st/dag. Nu är det kanske fler än så, men.
Enligt egen uppgift så arbetar de nämnligen även på helger med att registrera ordrar. Och då tycker jag att det är konstigt att man inte hunnit registrera en order på hela 4 dagar när man dessutom fått förvarning om att en leverans-våg skulle komma.

Ursprungligen av josie:

Jag måste faktiskt säga att de har haft 4 dagar på sig att regga hans order. Om det är 1500 iphones, så är det inte ens 400st/dag. Nu är det kanske fler än så, men.
Enligt egen uppgift så arbetar de nämnligen även på helger med att registrera ordrar. Och då tycker jag att det är konstigt att man inte hunnit registrera en order på hela 4 dagar när man dessutom fått förvarning om att en leverans-våg skulle komma.

men folk handlar massor av saker av Borderlinx så det är bara 400 iPhones per dag UTÖVER allt annat som också kommer in varje dag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-19 08:23
Ursprungligen av Ollebro:

men folk handlar massor av saker av Borderlinx så det är bara 400 iPhones per dag UTÖVER allt annat som också kommer in varje dag.

Absolut.

Men hur många extra personal krävs det för att hantera 400 paket extra per dag? 2? 3? Det är ju inte ens som att de måste väga och mäta varenda paket. Det är 1 eller 2 iphones i varje paket. Skillnaden kan de säkert känna lätt. Höjd/bredd/djup på kartongen är ju samma på alla iphones standard frakt låda.

De har ju själva gått ut med att de boostat personal för att klara anstormningen. Så 2-3 extra personal borde definitivt ha blivit klara med det som kom för 4 dagar sedan. Tycker jag.

Ursprungligen av Mattias L:

Ah, trevligt med resesällskap! Den är senast i Hong Kong. Sakta går det....

jo mycket trevligt om de inte händer något imorn blir jag fan sur på tnt, 5 dagar har i så fall gått!:mad: ville ju ha min telefon innan min födelsedag :p!

hur mycket drog apple från er?

Tänkte bara se vem som fick sin telefon biligast i båda 32gb modellen? kan även se vem som fick sin billigast 16 gb modellen! Efter valuta kursen ändras hela tiden.
MIn 32 gb kostade 6866 kr och 40 öre;)

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2010-07-19 03:16
Ursprungligen av cedricth91:

Tänkte bara se vem som fick sin telefon biligast i båda 32gb modellen? kan även se vem som fick sin billigast 16 gb modellen! Efter valuta kursen ändras hela tiden.
MIn 32 gb kostade 6866 kr och 40 öre;)

Min 32GB kostade 6239,52 SEK

Aargh!! Jag har oxå fått shipment delayed pga vädret.. hoppas de får iväg det senare ikväll.. fast nu är det natt där.. jaja, sånt är livet..

Ursprungligen av Macrumors.com:

The report notes that the implied change to Apple's manufacturing process is making its presence known in Apple's U.S. online retail store, where shipping estimates have slipped to three weeks from a 7-10 business day timeframe earlier. MacRumors has also received word that Apple has been delaying some iPhone 4 orders that had been carrying delivery estimates for the next few days, pushing them out to delivery next week while citing "an unexpected delay".

Kan kanske vara en förklaring till varför leveranstiden hela tiden skjuts framåt? OM det verkligen är fel på konstruktionen i iPhone 4, så skulle jag nog hellre vänta 3 veckor till för att verkligen få den precis så bra som den låter :).

Men jag är väldigt avundsjuk på er som redan har fått den, det kan jag lova

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-07-15 19:57

Inte undra på att tråden går lite runt och fram och tillbaka. Det har typ varit subtropisk värme den senaste veckan. Beställde själv en iPhone 4 32G 12juli och har sedan dess följt varje litet inlägg i debatten här! En del verkar mer frustrerade än andra, och det är väl just det som är grejen med hela den här tråden?

Alla sitter vi i samma båt, längtar efter den ultimata prylen och hoppas dessutom att kunna få den hemlevererad direkt till dörren utan på-prackat abonnemang och till ett vettigt pris. Jag känner redan hur jag håller på att förvandlas till den lilla pojken som trånande längtar till julafton, trots att den är flera veckor kvar : (

Det jag vill komma till är att självklart skall en tråd som denna ha överseende med att vi är ett gäng geeks som sitter med både med solsting och ny-pryls-abstinens.

Håller med om att detta ska vara en nörd-tråd

Klart att man måste få ventilera nörd-grejer i denna tråden.
Hela väntandet på en telefon där man delger varandra orderstatus, leveranstid, bilder, rykten, frågor.. m.m. är ju en ganska laddad situation, eftersom folk längtar efter telefonen.

Låt folk få fråga det som de undrar över.. det är ju ingen som gör något olagligt..

Ta´t lugnt ta en Toy!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 00:58

Väntan är olidlig....

15 Jul 2010 10:35:00 Milton Keynes Depot Shipment Delivered In Good Condition.

Vore ju najs å få den reggad hos Blinx innan helgen (och helst skickad så klart) men jag har slutat hoppas. Men jag ser det som en trevlig sak att leka med när jag kommer från semestern den 26e. Synd jag inte har nån som kan ta emot leveransen medan jag är borta (ja ja, jag vet att det nog finns villiga händer i den här tråden, men nja ) jobbigt o försöka boka upp en leverans med DHL så där i framtiden. Nåja, det löser sig

Ursprungligen av Joche:

Väntan är olidlig....

15 Jul 2010 10:35:00 Milton Keynes Depot Shipment Delivered In Good Condition.

Vore ju najs å få den reggad hos Blinx innan helgen (och helst skickad så klart) men jag har slutat hoppas. Men jag ser det som en trevlig sak att leka med när jag kommer från semestern den 26e. Synd jag inte har nån som kan ta emot leveransen medan jag är borta (ja ja, jag vet att det nog finns villiga händer i den här tråden, men nja ) jobbigt o försöka boka upp en leverans med DHL så där i framtiden. Nåja, det löser sig

vänta med att pröjsa b-linx tills du har 2 dagar kvar till du kommer hem? lr be dom skicka den till adressen där nu kommer befinna dig på om de är i sverige? annars kan jag gärna plocka upp den!:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 12:02
Ursprungligen av cedricth91:

vänta med att pröjsa b-linx tills du har 2 dagar kvar till du kommer hem? lr be dom skicka den till adressen där nu kommer befinna dig på om de är i sverige? annars kan jag gärna plocka upp den!:cool:

Tack ska du ha! Känns skönt att veta att det finns folk som kan offra sig.

Jo, jag funderade också på något sådant, men vet inte riktigt, för en del har ju fått sina order liggande ett tag efter att de betalat, så det kanske ändå är lika bra att få iväg telefonen och försöka kontakta DHL i Sverige för att boka leverans när jag är hemma igen. Tyvärr kan man ju inte få leveranser från Blinx till något annat land än sitt hemland, det hade ju annars varit en smidig lösning.

Ursprungligen av Joche:

Tack ska du ha! Känns skönt att veta att det finns folk som kan offra sig.

Jo, jag funderade också på något sådant, men vet inte riktigt, för en del har ju fått sina order liggande ett tag efter att de betalat, så det kanske ändå är lika bra att få iväg telefonen och försöka kontakta DHL i Sverige för att boka leverans när jag är hemma igen. Tyvärr kan man ju inte få leveranser från Blinx till något annat land än sitt hemland, det hade ju annars varit en smidig lösning.

Gör inte det, vänta med att betala till Borderlinx istället. Om du ska börja deala med DHL så kommer det nog bli problem.

Ovädret verkar inte har saktat ner leveransen så mycket. Kl 8.43 var luren i Arnheim!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-16 14:42
Ursprungligen av mattewik:

Ovädret verkar inte har saktat ner leveransen så mycket. Kl 8.43 var luren i Arnheim!

Nix, så himla kul! Normalt sett kan det ta flera dagar mellan Kina och Holland, men denna gång gick det undan. Min var där redan 07:14:36

Beställde just en 32 GB svart. Givetvis totalt onödigt (har en 1 månad gammal 3GS) men jag kan inte riktigt förlika mig med tanken på att inte ha det senaste.

inget nytt sen igår morse:(

15 Jul 2010 05:28:09 Hong Kong Shipment In Transit. 15 Jul 2010 00:11:57 Hong Kong Shipment Received At Transit Point. 14 Jul 2010 23:15:00 SZ1 Shipment In Transit. 14 Jul 2010 22:09:05 Shenzhen Shipment In Transit. 14 Jul 2010 19:44:51 Shenzhen Shipment Collected From Sender.

Kan meddela att min order som levererades till Borderlinx den 14 Juli blev idag kl 09 skickad.

Ursprungligen av GoYoghurt:

Kan meddela att min order som levererades till Borderlinx den 14 Juli blev idag kl 09 skickad.

hur lång tid tog det för dig att se din order hos borderlinx efter att den kom 14 juli:">

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-16 15:55
Ursprungligen av mactopen:

hur lång tid tog det för dig att se din order hos borderlinx efter att den kom 14 juli:">

För mitt paket tog det ca 24 timmar.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 17:59

Min är fortfarande inte ens på väg att skickas. Men inte tror jag att det har stått tidigare under min order vilket abonnemang (inget) jag valt..?
Gör det det på era ordrar från början?

Ursprungligen av josie:

Min är fortfarande inte ens på väg att skickas. Men inte tror jag att det har stått tidigare under min order vilket abonnemang (inget) jag valt..?
Gör det det på era ordrar från början?

står så på min beställning med.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-16 18:51
Ursprungligen av josie:

Min är fortfarande inte ens på väg att skickas. Men inte tror jag att det har stått tidigare under min order vilket abonnemang (inget) jag valt..?
Gör det det på era ordrar från början?

På Apple.com står det, men inte på apple.com/uk (eller tvärtom)

Bevaka tråden