Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbeställa iPhone / Stå i kö - Telia

Tråden skapades och har fått 153 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-07-26 13:49

Har förbokat från Dustin, även om det är lite lockande att köa bara för sakens skull.
Capeman, har Telia bekräftat att de får in i Växjö på fredag?

Ursprungligen av dhanjel:

Har förbokat från Dustin, även om det är lite lockande att köa bara för sakens skull.
Capeman, har Telia bekräftat att de får in i Växjö på fredag?

Nä, Telia har i vanlig ordning inte sagt ett smack. Men de har ju haft 3G och 3GS vid lanseringsdagarna de andra åren, plus att de har öppnat tidigt, så det är ju vad jag hoppas på. Har inte fått indikationer att de INTE ska ha den.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-26 20:19

Skiter nog i att köa och sover istället, har förbokat sedan några månader så hoppas jag ligger långt fram i kön

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-26 21:28

Vet inte vilken gata det är men den som ligger på gågatan på väg upp mot trianglen är flaggskepp imalmö. Kommer nog info om det vilken dag som helst!

Räkna med ösregn :-D. Enorma mängder. Bara dom starkaste, envisaste, arméhärdade, fukttåliga och knäppaste nördarna fixar biffen. Regnskydd typ bivack med golvrigg en decimeter ovan mark/trottoar rekomenderas.

Ursprungligen av Zimmerman:

Räkna med ösregn :-D. Enorma mängder. Bara dom starkaste, envisaste, arméhärdade, fukttåliga och knäppaste nördarna fixar biffen. Regnskydd typ bivack med golvrigg en decimeter ovan mark/trottoar rekomenderas.

Snö och drivis...:)

Ursprungligen av Zimmerman:

Räkna med ösregn :-D. Enorma mängder. Bara dom starkaste, envisaste, arméhärdade, fukttåliga och knäppaste nördarna fixar biffen. Regnskydd typ bivack med golvrigg en decimeter ovan mark/trottoar rekomenderas.

Håller med;)

Priserna:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 10:01

Någon som ska köa i Karlstad? Har det varit någon kö där tidigare år? Det är för tillfället närmsta staden för mig och även om jag ska hem till Stockholm över helgen så vore det skönt att inte stressa hem en dag tidigare för köande i Stockholm.

whero: Jag och en kompis hade tänkt stå några timmar åtminstone. Vi har inte riktigt bestämt oss vilken tid vi ska dit än, men kanske runt 6 (förutsatt normala öppettider) så att vi är där innan de som ska "smita in före jobbet".

Skrev precis i en annan tråd, men det passar väl ännu bättre här:

Citat:

Talade med Telia nyss. Tänkte höra när butiken i Växjö öppnar på fredag. Enligt killen så är det bara "flaggskeppsbutikerna" i Sthlm, Gbg och Malmö som öppnar tidigt, alla andra butiker ska öppna vid kl 10 (eller när normal öpettid är), så även Växjö. Tar det som vanligt med en nypa salt, skall ringa och kolla igen när vi närmar oss fredag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 11:14

Beroende på hur det blir med eventuell företagsmobil så kanske jag ställer mig i kö i Göteborg på fredag.

Ursprungligen av vanilj:

Beroende på hur det blir med eventuell företagsmobil så kanske jag ställer mig i kö i Göteborg på fredag.

Väderprognosen säger ?

Medtag paraplax elelr?

Ursprungligen av Goflorp:

Väderprognosen säger ?

Medtag paraplax elelr?

Regn Paraply rekommenderas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 19:30
Ursprungligen av Goflorp:

Väderprognosen säger ?

Medtag paraplax elelr?

18 grader, regn och vind 12 sekundmeter. Blir kanske till att köa i Nordstan.

Ursprungligen av vanilj:

Beroende på hur det blir med eventuell företagsmobil så kanske jag ställer mig i kö i Göteborg på fredag.

Kan man få en lägesrapport? klockan är nu 14 ungefär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 14:59
Ursprungligen av Goflorp:

Kan man få en lägesrapport? klockan är nu 14 ungefär.

Kolla den andra tråden. Var där vid 12.45 och då satt det 5 pers i kö.

Ser ut som det blir regn, precis som vid lanseringen av 3G. Varför måste vädergudarna vara emot oss

Ursprungligen av Marcus_R:

Ser ut som det blir regn, precis som vid lanseringen av 3G. Varför måste vädergudarna vara emot oss

Feltänkt;)

Dåligt väder, färre som köar => bra för oss;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 19:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Feltänkt;)

Dåligt väder, färre som köar => bra för oss;)

Eller: Alla tänker likadant, vill passa på nu när det är regn och ingen borde vara där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 11:25

Om man följer redaktörens kommentarer på Telia iPhone Blog påstås följande för tillfället:

Telia iPhone Blog Bloggarkiv Nu finns priserna för iPhone 4

  • Butiker kommer hålla ordinarie öppettider, inget sagt om nattöppet (stämmer ju i princip överrens med tidigare påståenden).

  • Man kommer att kunna köpa kontant i butik men inte över nätet.

  • Telia avvaktar information från Apple rörande 30 dagars returrätt och gratis bumper.

Det blir till att köa i Karlstad för min del.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-07-27 21:04

Köar kanske i växjö, bara för sakens skull
Dustin skulle tyvärr inte få ta del av första leveransen. Och måste ändå hämta microsim-kort.

Kommer mhstore få in några förresten?

Ursprungligen av dhanjel:

Köar kanske i växjö, bara för sakens skull
Dustin skulle tyvärr inte få ta del av första leveransen. Och måste ändå hämta microsim-kort.

Kommer mhstore få in några förresten?

Då kanske vi ses i kön. Jag var förbi för att fråga idag, men jag hade inte så mycket tid så jag orkade inte vänta på ledig säljare. Blev lite avskräckt av deras priser där inne också.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-07-27 22:15

Någon som beställde "erbjudandet" Telias "bästa" iPhone-kunder fick via SMS?

Ursprungligen av mao_z:

Någon som beställde "erbjudandet" Telias "bästa" iPhone-kunder fick via SMS?

Nej då jag ser det som ett värdelöst erbjudande i förhåålande till hur mycket jag själv använder.

Ursprungligen av mao_z:

Någon som beställde "erbjudandet" Telias "bästa" iPhone-kunder fick via SMS?

Nej Erbjudandet var väl iofs helt ok men abbonemanget (prata på) passar inte mig. Jag vill ha Till Vänner eftersom det passar mitt användningsmönster bäst

iPhone 4

Jag hade tänkt köa utanför inLife butiken på sveavägen i Stockholm, och undrar om ni tror att det kommer att gå att få tag på en iPhone 4 om man inte har förhandsbokat? Jag vet inte hur det var när 3Gs släpptes, respektive 3G, så jag undrar om någon har erfarenhet med att köpa en iPhone på release dagen utan att ha bokat någon.

Är det möjligt eller bara slöseri med tid?

Ursprungligen av MidnightMonsoon:

Jag hade tänkt köa utanför inLife butiken på sveavägen i Stockholm, och undrar om ni tror att det kommer att gå att få tag på en iPhone 4 om man inte har förhandsbokat? Jag vet inte hur det var när 3Gs släpptes, respektive 3G, så jag undrar om någon har erfarenhet med att köpa en iPhone på release dagen utan att ha bokat någon.

Är det möjligt eller bara slöseri med tid?

Hur gör man för att boka?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-28 17:26
Ursprungligen av MidnightMonsoon:

Jag hade tänkt köa utanför inLife butiken på sveavägen i Stockholm, och undrar om ni tror att det kommer att gå att få tag på en iPhone 4 om man inte har förhandsbokat? Jag vet inte hur det var när 3Gs släpptes, respektive 3G, så jag undrar om någon har erfarenhet med att köpa en iPhone på release dagen utan att ha bokat någon.

Är det möjligt eller bara slöseri med tid?

Att köa utanför en reseller är nog rätt meningslöst då de inte lär få så många telefoner och de är redan uppbokade.

Bevaka tråden