Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbeställa iPhone / Stå i kö - Telia

Tråden skapades och har fått 153 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nån som kan bekräfta att Telia kungsportsplatsen kommer ha nattöppet?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-28 14:16
Ursprungligen av mmmikael:

Nån som kan bekräfta att Telia kungsportsplatsen kommer ha nattöppet?

Jag ringde telia i malmö och enligt butiken skulle de öppna 00.01 men enligt telias bloggare så ska inga butiker ha nattöppet (i kommentarerna på telias iphoneblogg). Förvirrande. Men säger butiken det så får man ju lite på det.

Och det borde betyda att alla flaggskeppsbutiker ska ha nattöppet.

Fler kan ju gärna ringa och fråga!

Jag får kolla direkt med butiken då, återkommer när jag vet. Jag litar ju mer på butiken än på bloggen, och jag lär ställa till med ett helvete om man står och köar inför midnatt och de sedan öppnar 10...

Jag pratade med butiken i Växjö igår och de bekräftade att de tre stora ska ha öppet från midnatt. Så det verkar vara lite olika bud...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 14:30

Officiell information om öppetider lär dyka upp under dagen. Ska de ha nattöppet så lär folk börja köa redan imorgon bitti.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-07-28 16:59

Capeman, i Växjö är det ordinarie öppettider väl, eller har jag missat nåt?

Ursprungligen av dhanjel:

Capeman, i Växjö är det ordinarie öppettider väl, eller har jag missat nåt?

Ja det stämmer. Jag menade Sthlm, Gbg, Malmö när jag sade de "tre stora".

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-07-28 17:04

Bra, blev lite fundersam där ett tag om du menade de tre stora städerna eller operatörerna

Frågan är hur många enheter de får till lilla Växjö. Machuset eller vad de heter räknade inte med att få några.

Ursprungligen av dhanjel:

Bra, blev lite fundersam där ett tag om du menade de tre stora städerna eller operatörerna

Frågan är hur många enheter de får till lilla Växjö. Machuset eller vad de heter räknade inte med att få några.

Svårt att veta. Skall ringa dem igen imorgon. MacHuset ringde jag idag, de räknade med att få ett par "visningsex", vad nu det egentligen betyder. Skulle inte räkna med MacHuset på fredag.

Jag tror verkligen inte det blir några nattöppna butiker - det är ju faktiskt bara en upgrade - inte så att Iphone kommer till Sverige för första gången som med 3G. Telia har garanterat inte planerat för nattöppna butiker - det skulle dom isåfall ha planerat i våras och jag tvivlar på att dom betraktar detta som en sådan händelse (med all rätt). Det är semestertider.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-29 02:08
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tror verkligen inte det blir några nattöppna butiker - det är ju faktiskt bara en upgrade - inte så att Iphone kommer till Sverige för första gången som med 3G. Telia har garanterat inte planerat för nattöppna butiker - det skulle dom isåfall ha planerat i våras och jag tvivlar på att dom betraktar detta som en sådan händelse (med all rätt). Det är semestertider.

Nu är det visserligen bekräftat att det blir nattöppet men varför trodde du att de INTE skulle ha det? De hade nattöppet vid släpp av 3G och de hade nattöppet vid släpp av 3GS, varför skulle de då inte ha det för iPhone 4?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-29 02:48

Hmm frågan är när man behöver börja köa.
Sitter ju hellre 10timmar och väntar och blir säker på att få en telefon.
Än att vänta 5-6 timmar och inte få någon.
Är ju inte allt för jobbigt att ta med sig en sol stol och sätta sig och köa med laptopen.
Tror det blir att sätta sig runt midnatt imorgon och vänta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-29 02:54
Ursprungligen av zOlid:

Hmm frågan är när man behöver börja köa.
Sitter ju hellre 10timmar och väntar och blir säker på att få en telefon.
Än att vänta 5-6 timmar och inte få någon.
Är ju inte allt för jobbigt att ta med sig en sol stol och sätta sig och köa med laptopen.
Tror det blir att sätta sig runt midnatt imorgon och vänta.

Har du snurrat till det med dygnen nu? "Midnatt imorgon" från när du skrev ditt inlägg innebär exakt den tiden då de släpper in de första köande utanför de nattöppna butikerna

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-29 20:32
Ursprungligen av zinned:

Har du snurrat till det med dygnen nu? "Midnatt imorgon" från när du skrev ditt inlägg innebär exakt den tiden då de släpper in de första köande utanför de nattöppna butikerna

Nej då har inte snurrat till det
Den butiken jag ska köpa från öppnar kl 10 på morgonen.
Så menade kl 00.00 ikväll.
Men blir nog lite senare än så tror jag.
Regnet verkar ju vägra ge sig, och tror inte jag behöver vänta så länge.
Så blir senare eller tidigare beroende på hur man ser det

Bindningstiden på mitt abbonemang jag köpte tillsammans med min iPhone 3G går ut imorgon när iPhone 4 kommer och jag har tänkt traska in i en teliabutik vid 10 och köpa en iPhone 4 med Telia Prata På med mobilsurf, är det kostnadsfritt att byta till det från mitt Telia Mobil 99 jag skaffade för två år sedan?

En till sak, om jag beställer en iPhone 4 vid midnatt och hittar en butik som har iPhones kvar kan dom ta bort min beställning jag gjorde online?

Ursprungligen av SenatorN:

Bindningstiden på mitt abbonemang jag köpte tillsammans med min iPhone 3G går ut imorgon när iPhone 4 kommer och jag har tänkt traska in i en teliabutik vid 10 och köpa en iPhone 4 med Telia Prata På med mobilsurf, är det kostnadsfritt att byta till det från mitt Telia Mobil 99 jag skaffade för två år sedan?

En till sak, om jag beställer en iPhone 4 vid midnatt och hittar en butik som har iPhones kvar kan dom ta bort min beställning jag gjorde online?

Jag är 99 % säker på att du inte kan "traska in i en teliabutik vid 10", då är de slut.

Jag vet inte, tveksamt att butiken kan ta bort din order. Men det är väl inte svårare än att ringa Telia?

Ursprungligen av SenatorN:

En till sak, om jag beställer en iPhone 4 vid midnatt och hittar en butik som har iPhones kvar kan dom ta bort min beställning jag gjorde online?

Vid midnatt kommer de inte kunna kontakta Telia.se, vilket gör att de inte kan ta bort din beställning som du gjort online.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-29 07:33

Det blir till att ställa väckarklockan ser jag. Undras vilken Teliaaffär som har flest telefoner/minsta antalet köande här i Sundsvall. Storgatan eller Birsta?

Ni som ska köa i kungsgatan, vilken tid har ni tänkt anlända?

Tänk på att det finns specifika "köa-trådar" där vi enklast kan ta snacket kring specifika städer!

Stockholm
Göteborg
Umeå
Växjö

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 11:31

Ringde nyligen Telia som påstod att de inte avgjort fördelningen utav telefoner inför releasen imorgon än. Borde de inte fraktas ut till butik nu om de ska hinna plocka iordning etc?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 11:32
Ursprungligen av Interlude:

Ringde nyligen Telia som påstod att de inte avgjort fördelningen utav telefoner inför releasen imorgon än. Borde de inte fraktas ut till butik nu om de ska hinna plocka iordning etc?

Telefonerna borde redan vara i butikerna vid det här laget, så det svaret tar jag med en nypa salt. Tror att de helst inte avslöjar hur fördelningen är gjord.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 12:23
Ursprungligen av vanilj:

Telefonerna borde redan vara i butikerna vid det här laget, så det svaret tar jag med en nypa salt. Tror att de helst inte avslöjar hur fördelningen är gjord.

Fått lite olika info nu, då jag provade att ringa med påståendet att en person i en fysisk butik påstod att de i supporten skulle kunna veta lagersaldo.
Enligt henne har de flesta butikerna ute mobilerna redan nu, men det är hysch pysch eftersom "Du kan påstå att det kan finnas så många där men det inte finns". Men det lät som att de flesta butiker som inte låg i väldigt små orter skulle få en 50 +.

Frågade även ut runt kontantpris som likaså var hysch pysch och hänvisade till hemsidans priser (som jag påpekade ligger nere). Men enligt henne så skulle priset vara "mellan 6 - 8000kr ungefär vad det blir med abbonemang". Men enligt de tidigare abb som låg uppe var det förhöjda månadsbeloppet 200 x 24 = 4800. Så det återstår att se!

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-29 14:49

Enligt rapporter på Twitter står det ca 20 pers i kön på kungsgatan i Stockholm just nu. Kan nämna att regnet öser ner....

Stämmer, jag var nyss där och kollade: Yfrog Image : yfrog.com/bdr97tj - Uploaded by ejeklint

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-29 16:49

Lägesrapport från Malmö : 16.15, 30 personer i kö.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-29 18:02

Det här är väl en strålande ide? Släpp bara in kvinnor i affären
Ladies first när iPhone 4 släpps i Schweiz | iPhonefeber

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 20:14

Fredag den 30 juli släpps iPhone 4 i Sverige och vi kan redan se att den slår alla försäljningsrekord. Tillhör du den lyckliga skara som får din iPhone i första svepet så ringer vi upp dig under morgondagen.

Från Kullander.

Hoppas man är i första svepet

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-07-29 20:52
Ursprungligen av zappee:

Fredag den 30 juli släpps iPhone 4 i Sverige och vi kan redan se att den slår alla försäljningsrekord. Tillhör du den lyckliga skara som får din iPhone i första svepet så ringer vi upp dig under morgondagen.

Från Kullander.

Hoppas man är i första svepet

Hmm. Till mig sa Kullander att de inte skulle få in några telefoner alls i butiken imorgon, inte ens till folk som förhandsbokat. Men "första svepet" kanske innebär om x antal veckor.

Bevaka tråden