Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias iPhone 4-priser!

Tråden skapades och har fått 111 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-07-30 15:22
Ursprungligen av Capeman:

Jag förlängde mitt Till Vänner med 12 månader. Fick ge ganska precis 7000,-.

Okej, då var det kanske inte så farligt. Men det är mycket pengar ändå. Min sambo kan inte förstå hur jag kan vara villig att lägga så mycket pengar på en telefon. Det är ingen telefon, svarade jag.

Fick förtydligat från 90200 att man inte kan nedgradera mobilsurf extra+ till något annat om man väl tecknat med deras "specialerbjudande". Lite fult iom att det alltid går att göra så annars.

32 GB PrataPå och SurfExtra+ 24 mån = 5098 kr direkt och 228 kr i månaden för själva abbonemanget (från 1 jan - 99 kr till årsskiftet).
Svart som natten och sensatonellt pigg tycker jag. Allt känns rappt efter 3G'n som verkligen säckade ihop efter iOS4. En ren fröjd. Det är som om man suttit med en gammal PowerBook med v90-modem och nu skaffat bredband 50 mbps och en sprilleny Imac.

Senast redigerat 2010-07-30 19:48

iPhone 4 32 GB med Telia till vänner med mobilsurf bundet i 24 mån och betalade hela kostnaden direkt: 5895 kr.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 16:25
Ursprungligen av NickZse:

Var inne hos Telia idag för att beställa en iPhone 4 32 GB och samtidigt förlänga mitt iSurf-abonnemang 12 månader med förhoppning om att i alla fall få lite rabatt på telefonen. Men det gick icke - byt abonnemang eller betala kontantpris var det som gällde.

7495:- kommer jag att få betala. Det är mycket det. Kanske var dumt att inte byta abonnemang men jag vill verkligen inte binda upp mig på mer än 12 månader...

Ursprungligen av Capeman:

Jag förlängde mitt Till Vänner med 12 månader. Fick ge ganska precis 7000,-.

Hmm, jag tycker det låter som ni fått betala mycket...eller jag har fel? Jag fick betala 4800 för min telefon med 12 månader Halebop. Visserligen med 100 kr förhöjd månadsavgift men det utgör ju "endast" 1200 kr totalt.

Du pyntar alltså 4800+1200=6000 kr. Är det en 32 GB så är det bra pris, men det beror ju på hur abbonemanget ser ut i övrigt så klart.

Ursprungligen av zinned:

Hmm, jag tycker det låter som ni fått betala mycket...eller jag har fel? Jag fick betala 4800 för min telefon med 12 månader Halebop. Visserligen med 100 kr förhöjd månadsavgift men det utgör ju "endast" 1200 kr totalt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 23:30
Ursprungligen av Zimmerman:

Du pyntar alltså 4800+1200=6000 kr. Är det en 32 GB så är det bra pris, men det beror ju på hur abbonemanget ser ut i övrigt så klart.

Helt korrekt Zimmerman, samma summa som jag räknade fram igår

Det var absolut en 32 GB med Halebop Hallå + Surf Plus (3 GB/mån), 19 öre/min samt gratis SMS världen över.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-07-31 02:04
Ursprungligen av zinned:

Helt korrekt Zimmerman, samma summa som jag räknade fram igår

Det var absolut en 32 GB med Halebop Hallå + Surf Plus (3 GB/mån), 19 öre/min samt gratis SMS världen över.

Enligt hemsidan kostar den 5995kr med hallå surfplus, sedan 149kr i månaden för ett 12 månaders abonnemang. Vilket blir runt 7800kr totalt, då måste du fått någon rabatt?

Aha... 3GB surf....där har vi det. SurfExtra+ hos Telia r 10GB och det är dessutom fetnätet på 10 gbps.

Nejdå - ingen har betalat mera än någon annan oavsett bolag. Tittar man runt så inser man att alla pyntar samma sak - nästan på kronan - oavsett bolag. En del grejer är svåra att jämföra, men några större skillnader finns inte. Så funkar marknaden. Det som förvånar mig är att inte ens Tele2 har några billiga varianter.

Ursprungligen av zinned:

Helt korrekt Zimmerman, samma summa som jag räknade fram igår

Det var absolut en 32 GB med Halebop Hallå + Surf Plus (3 GB/mån), 19 öre/min samt gratis SMS världen över.

Jag var också in på en Teliabutik och jag valde att köra på 32 GB med komplett 12 mån (799/mån) och ett telefonpris på 4695:- Helt ok. Billigt är det ju inte men det känns väldigt bra med 12 mån bindningstid:) Undra när man kan tänkas få sin telefon? Nån som vet?

I det abonnemnaget (Halebop) så tror jag att alla abonnemang har t.e.x 99 öre i bara öppningsavgift, det är inte ok för mej. Snordyrt och fult av Halebop. Dom sänker minutkostnaden kanske men istället höjer dom öppningsavgiften..

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-07-30 19:43

Förlängde Till Vänner, nedgraderade från Mobilsurf Extra + till Mobilsurf Extra. 24 mån bindning. Via telia.se. iPhone 4 Svart 32 GB. 695:- postförskott + 200:-/mån förhöjd avgift.
4800+695 = 5495 kr för telefonen... billigt..
Hoppas på leverans på fredag...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-31 03:02

Nej då, men däremot har jag ju som sagt 100 kr förhöjd månadsavgift i tolv månader.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 10:59

Någon som nyligen besökt en Teliabutik och vet vad 16 gb skulle kosta med Telia Komplett och 12 månaders bindning, utan förhöjd månadskostnad?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-31 12:07
Ursprungligen av simonn:

Någon som nyligen besökt en Teliabutik och vet vad 16 gb skulle kosta med Telia Komplett och 12 månaders bindning, utan förhöjd månadskostnad?

Till mig sa dom att Telia Komplett inte gick att få med 12 månaders bindningstid.
Jag tog 16 gb och Telia Komplett i 24 månader. Fick betala 1 300 kr för iPhonen och sedan 699 kr i månaden för abonnemanget.

Ursprungligen av Rasmus:

Till mig sa dom att Telia Komplett inte gick att få med 12 månaders bindningstid.
Jag tog 16 gb och Telia Komplett i 24 månader. Fick betala 1 300 kr för iPhonen och sedan 699 kr i månaden för abonnemanget.

Det där lät ju hur dyrt som helst? Säker på att du inte blivit blåst, eller är Telias priser så jävla höga?

Ursprungligen av Thompy:

Det där lät ju hur dyrt som helst? Säker på att du inte blivit blåst, eller är Telias priser så jävla höga?

Komplett är ett fastprisabonnemang där du betalar en relativt hög avgift i månaden men i gengäld inget extra för de samtal, meddelanden och datatrafik som du använder. Det är förmånligt, men bara om du verkligen använder abonnemanget i tillräckligt stor utsträckning. Om du inte gör det finns det andra abonnemang som inte kostar ens i närheten lika mycket.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-31 19:00
Ursprungligen av Thompy:

Det där lät ju hur dyrt som helst? Säker på att du inte blivit blåst, eller är Telias priser så jävla höga?

Precis som Marcus skriver så är det ett fastpris-abonnemang som inkluderar "allt". Jag använder telefonen väldigt mkt i företaget men eftersom Telias företagsabonnemanget är mkt sämre än privatalternativet valde jag Telia Komplett. Har liknande från Tele2 idag och det har sparat mig många kronor i jämförelse med att betala per minut/sms/MMS/MB.

Jo jag vet vad deras komplett-abonnemang innebär, men Tre's alternativ 3Total ingår 16gb och 32gb kostar 495. Telenors alternativ Fastpris för 699 så ingår också telefonen.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-31 22:24
Ursprungligen av Thompy:

Jo jag vet vad deras komplett-abonnemang innebär, men Tre's alternativ 3Total ingår 16gb och 32gb kostar 495. Telenors alternativ Fastpris för 699 så ingår också telefonen.

Ja, men 1 300 kr betalar jag gärna för att ha mottagning på både samtal och data över hela Sverige! Tre är inte ett alternativ och Telenor gick inte att använda här hemma (i Visby Innerstad) utan att behöva gå ut på gatan för att prata i telefon.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-31 11:48

Jag pyntade 16GB för 5100, signade 12 månaders bindning till Max 25 + mobilsurf för 98 i månaden. Ingen höjd månadsavgift!

OM nu Telia är dyrare än andra - hur man nu egentligen kan räkna ut det då det alltid skiljer i detaljerna på avtalen - så pyntar jag det för Edge. Edge är en välsignelse. Att Telia dessutom har en miljard WiFi-zoner är ju också ett plus...men handen på hjärtat...det är ju egentligen inte användbart - man lever ju inte så att man planerar sitt liv efter surfzoner - inte en fri människa i alla fall. Men - Edge har räddat mig måååånga gånger - även på ställen där andra bolag har exakt zero sändning.

Bevaka tråden