Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har skummat igenom stor del av denna tråden. Lade nu en order på en iPhone4 från UK via Borderlinx. Det verkar ju onekligen ha gått bra för många andra.

Beräknat leveransdatum 31 Augusti. Jävlar vad långt tid.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-08-06 16:46

Invalid Airwaybill Number?

Är det någon annan som fått "Invalid Airwaybill Number"

Min telefon anlände till borderlinx i onsdags, och i natt 01.39 fick jag följande info:

  • Shipment handed over to delivery agent

  • Tracking#969633XXXX|969633XXXX

  • Invalid Airwaybill Number

Jag gjorde min beställning den 17/7 på AppStore UK.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-06 17:09
Ursprungligen av mr_xIT:

Är det någon annan som fått "Invalid Airwaybill Number"

Min telefon anlände till borderlinx i onsdags, och i natt 01.39 fick jag följande info:

  • Shipment handed over to delivery agent

  • Tracking#969633XXXX|969633XXXX

  • Invalid Airwaybill Number

Jag gjorde min beställning den 17/7 på AppStore UK.

Du skriver fel nummer eller använder fel sökfält.

Ursprungligen av mr_xIT:

Är det någon annan som fått "Invalid Airwaybill Number"

Min telefon anlände till borderlinx i onsdags, och i natt 01.39 fick jag följande info:

  • Shipment handed over to delivery agent

  • Tracking#969633XXXX|969633XXXX

  • Invalid Airwaybill Number

Jag gjorde min beställning den 17/7 på AppStore UK.

Låter konstigt. För mig står det på BL-sidan No information available på motsvarande rad.

So it begins:

fredag, Augusti 06, 2010
1 Försändelse hämtad Birmingham - UK 17:01
2 Hanterad i Birmingham - UK Birmingham - UK 17:51
3 Lämnat DHLs station i Birmingham - UK Birmingham - UK 21:14
4 Lämnat DHLs station i East Midlands - UK East Midlands - UK 23:30

lördag, Augusti 07, 2010
5 Anlänt till DHLs sortering i Leipzig - Germany Leipzig - Germany 02:45
6 Hanterad i Leipzig - Germany Leipzig - Germany 05:39
7 Lämnat DHLs station i Leipzig - Germany Leipzig - Germany 07:52

söndag, Augusti 08, 2010
8 Anlänt till DHLs sortering i Arlanda - Sweden Arlanda - Sweden 23:41

måndag, Augusti 09, 2010
9 Hanterad i Arlanda - Sweden Arlanda - Sweden 06:33
10 Lämnat DHLs station i Arlanda - Sweden Arlanda - Sweden 06:48
11 Anlänt till DHLs leveranskontor i Stockholm - Sweden Stockholm - Sweden 07:29
12 Försändelse hålls kvar Arlanda - Sweden 08:43 (Ehh?)
13 Ute för leverans med kurir Arlanda - Sweden 10:55 (Wohoo)

Kommer bli en jobbig helg!

Ringde också DHL och kollade till vilken adress den var på väg. Var då påväg till jobbets adress. Men har ändrat nu. (Slutade ju på jobbet idag)

Senast redigerat 2010-08-09 11:16
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-06 19:15

Har hoppats på ankomst under Lördagen till BL och att de jobbar även denna helg med registrera.

Har gått ganska fort fram till Armhem där den var tidigt igår morse, men där har den väl fastnat ett extra dygn. Dock gör man uppslag i TNT Transit tider från Shenzhen till BL så skall ett express paket komma fram på 3 dagar, tyvärr skickar Apple med något mer ekonomi alternativ.

05 Aug 2010 08:42:41 Arnhem Hub Shipment In Transit.
04 Aug 2010 09:14:12 Hong Kong Shipment In Transit.
04 Aug 2010 03:49:23 Hong Kong Shipment In Transit.
04 Aug 2010 00:12:00 SZ1 Shipment In Transit.
04 Aug 2010 00:09:34 SZ1 Shipment In Transit.
03 Aug 2010 19:19:42 SZ1 Shipment Collected From Sender.
Order: 09 Jul 2010

Någon annan här som fått leverans till BL idag eller förväntas imorgon?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-06 19:24

Fick min idag. Tog exakt en månad från att jag beställde. 6 juli-6aug.

Ursprungligen av TENFIRE:

Fick min idag. Tog exakt en månad från att jag beställde. 6 juli-6aug.

Grattis!

Hade bara BL skött sig hade jag också haft min. Beställde min också 6 juli.
Men nu får jag den på måndag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-06 21:27

Grrr, ringde TNT och frågade om mitt paket. (Så här dags är det Engelsk kundtjänst)
Enligt killen borde det varit levererat idag om allt flöt på, men "for some reason it haven't".
Först sa han att det kommer på Måndag, men sen såg han det skulle till UK och inte Sverige, varpå det kunde ev levereras till BL imorgon. *Håller tummarna*

*Update*
Kommer troligen till BL imorgon om de jobbar även denna helg.

Datum Tid Omlastningscentral Status
06 Aug 2010 22:28:51 Northampton Hub Shipment In Transit.

Senast redigerat 2010-08-06 23:44

Märks att dom flesta som beställt sin iPhone från England via Borderlinx har fått sina iPhone 4. Det är ju helt dött på tråden nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-07 21:26
Ursprungligen av erikohman:

Märks att dom flesta som beställt sin iPhone från England via Borderlinx har fått sina iPhone 4. Det är ju helt dött på tråden nu.

Ja det är nog inte så många kvar av er som följt tråden som inte fått leverans.
När ska du få din?

EDIT: Läste just att du får din på måndag.

Väntan är väl värt det

  • Medlem
  • Norberg
  • 2010-08-08 09:26

jag får också min på måndag, den lämnade tyskland igår morse

Ursprungligen av josie:

Ja det är nog inte så många kvar av er som följt tråden som inte fått leverans.
När ska du få din?

EDIT: Läste just att du får din på måndag.

Väntan är väl värt det

Jo. Jag hoppas verkligen det
Men helgen har varit jobbig, sitter med en två år gammal 3G som är seg som sirap efter att jag uppgraderat till iOS 4. Hade på jobbet en 3GS och jag saknar den verkligen nu.

Ska nog återställa min 3G till 3.1.3 sedan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-08 20:14
Ursprungligen av erikohman:

Märks att dom flesta som beställt sin iPhone från England via Borderlinx har fått sina iPhone 4. Det är ju helt dött på tråden nu.

Försöker se de lite som positivt, det borde innebära mindre belastning på BL nu. (O gud låt dem behandla mitt paket imorron och skicka den)

Dock, om man söker på nätet så finns det många forums med liknande trådar.
Sen finns det de som inväntade besked om iphone skulle släppas olåst i just deras land som beställt nu i August. Samt verkar 32GB modellen svår att köpa ifrån svenska operatörer också, det är flera veckors väntan hos flesta.

Ursprungligen av daniell:

Försöker se de lite som positivt, det borde innebära mindre belastning på BL nu. (O gud låt dem behandla mitt paket imorron och skicka den)

Dock, om man söker på nätet så finns det många forums med liknande trådar.
Sen finns det de som inväntade besked om iphone skulle släppas olåst i just deras land som beställt nu i August. Samt verkar 32GB modellen svår att köpa ifrån svenska operatörer också, det är flera veckors väntan hos flesta.

Det klart det är positivt att man faktiskt ser att folk får sina telefoner. Bra också att min inte behövde vänta allt för länge hos BL. Lyckades hamna efter den stora vågen. Tur man beställde en Docka också med andra ord.

Tänkte bara uppdatera vad som hänt med min beställning
Order Date: Jul 12, 2010 at 12:11 PM PDT, (beräknad leverans 3 Aug)
Shipped on: Jul 28, 2010 via TNT International Express
Delivered 3 Aug

Registrerad Blinx natten mellan 3.e och 4:e, skickades från england den 4:e och kom till Lunch Umeå den 5:e. bra jobbat känns det som. Valde express eftersom jag bor i Norra sverige.

Beställde min via Borderlinx och har äntligen fått telefonen som var ute och snurrade utan att ngn visste var den fanns, den kom 1 vecka efter min dock som skickades samtidigt och fortfarande finns min dock kvar i deras system, och vänta på att skickas ut när jag betalar, men den står på mitt skrivbord.
Deras support är ett skämt, och mitt förtroende för tjänsten är helt borta.
Kan inte rekommendera ngn att använda tjänsten om man inte vill riskera sina pengar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-08 15:26
Ursprungligen av corell:

Beställde min via Borderlinx och har äntligen fått telefonen som var ute och snurrade utan att ngn visste var den fanns, den kom 1 vecka efter min dock som skickades samtidigt och fortfarande finns min dock kvar i deras system, och vänta på att skickas ut när jag betalar, men den står på mitt skrivbord.
Deras support är ett skämt, och mitt förtroende för tjänsten är helt borta.
Kan inte rekommendera ngn att använda tjänsten om man inte vill riskera sina pengar.

Du verkar ha haft otur men den kom fram. Att det är något strul med deras system kan ju hända alla. De har skickat tusentals om inte tiotusentals iphone till deras kunder. Det finns ju alltid en liten procent som strular. Men i ditt fall löste det sig. Att nu docken är i systemet är väl inget problem eftersom du har redan fått den. Det är bara att skriva till supporten att du har redan fått den så är jag säkert att de fixar det.

Om du inte är nöjd kan du ju alltid köpa iPhonen någon annanstans nästa gång. T ex 3, Telia, Tele2 och Telenor säljer alla (låsta) iPhones.

//Rob

Skriv när ni får era:) sen dör nog tråden:)

Fan! Väntan är olidlig!

Känns som att det suger lite att min har legat i Hong-Kong hela helgen.

11 Anlänt till DHLs leveranskontor i Stockholm - Sweden Stockholm - Sweden 07:29
12 Försändelse hålls kvar Arlanda - Sweden 08:43

Vad fan? Vad betyder detta nu då?

DHL briljerar... "Express" funkar väldigt bra.
Kommer absolut tidigast i morgon.

Den ska till Stockholm....

måndag, Augusti 09, 2010

13 Försändelsen anlände till fel destination. Skickad till rätt destination Copenhagen - Denmark 09:34
12 Anlänt till DHLs leveranskontor i Copenhagen - Denmark Copenhagen - Denmark 02:32
11 Hanterad i Copenhagen - Denmark Copenhagen - Denmark 00:23

fredag, Augusti 06, 2010

10 Försändelsen anlände till fel destination.
Skickad till rätt destination Copenhagen - Denmark 10:23
9 Anlänt till DHLs sortering i Arlanda - Sweden Arlanda - Sweden 05:49
8 Lämnat DHLs station i Leipzig - Germany Leipzig - Germany 04:08
7 Skickad via Leipzig - Germany Leipzig - Germany 04:07

torsdag, Augusti 05, 2010

6 Lämnat DHLs station i East Midlands - UK East Midlands - UK 23:34
5 Hanterad i East Midlands - UK East Midlands - UK 21:52
4 Anlänt till DHLs sortering i East Midlands - UK East Midlands - UK 20:47
3 Lämnat DHLs station i Birmingham - UK Birmingham - UK 19:45
2 Hanterad i Birmingham - UK Birmingham - UK 19:02
1 Försändelse hämtad Birmingham - UK 18:46

Senast redigerat 2010-08-09 09:51

Vad skoj det där lät då!
Vad säger DHL när du ringer?

Kom en 13:e nu också... som jag la till.. den är nästan mer frän, skicka fel en gång till i samma stad.
DHL tar priset.

Vad dom säger?
"Den kommer på måndag, vet inte vad som blev fel".

Okej. Bara hoppas du har den idag. Men lustigt att den for till Köpenhamn efter att den kommit till Stockholm. Får du någon form av kompensation?

Själv ringde jag DHL och frågade min status. Eftersom jag bytt adress så får min åka Arlanda > Västberga > Arlanda > Hem till mig.

Dom upptäckte först när paketet kommit till Västberga att jag bytt leveransadress och därför ska den tillbaka till Arlanda.

Ursprungligen av erikohman:

Okej. Bara hoppas du har den idag. Men lustigt att den for till Köpenhamn efter att den kommit till Stockholm. Får du någon form av kompensation?

Själv ringde jag DHL och frågade min status. Eftersom jag bytt adress så får min åka Arlanda > Västberga > Arlanda > Hem till mig.

Dom upptäckte först när paketet kommit till Västberga att jag bytt leveransadress och därför ska den tillbaka till Arlanda.

Men då har du den snart.
Min kommer nog i slutet av veckan med lite tur.

Ser lovande ut i alla fall:
13 Ute för leverans med kurir Arlanda - Sweden 10:55

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-08-09 12:26

OJ oj oj! En spännande dag idag : ) Efter diverse problem och svårigheter med "invalid airwaybill number" har jag nu fått bekräftat av DHL i Sverige att telefonen är på väg ut till mig (Leverans till slutkund sker mellan kl:13:00-14:00). Trots detta så är mina uppgifter på Borderlinx oförändrade. Där ser det fortfarande ut som att leveransen sitter fast med ett felaktigt Flygkvitto nummer?

Otroligt att DHL kan strula till det som tråden här avslöjar? Jag lider med Er som får eran telefon skickad kors och tvärs över halva Norden.

Hoppas att DHL ringer på dörren nu : ) Både hos Er och mig : )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 12:44

Min är hos BL, men inte registerad ännu.
Chattade med dem för se om de kunde snabba upp min, borta ett par dagar och litar inte på DHL sköter sig när jag inte är hemma. De skulle skicka förfrågan vidare till ansvarig team och fick iaf ett ärende nummer. Få se vad som händer.

Bevaka tråden