Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-31 18:23
Ursprungligen av Utstrand:

finns de något smart program som kopplar upp sig mot tes hitta.se, eniro och hämtar hem information om de telefonnummer man har?
tex adress namn födelsedag mail om de finns, mm mm. Vore helt underbart..

Ett litet tipps på program: Birthdays är man usel på att koma ihåg födelsedagar så påminner den, man får dock lägga in födelsedagar i kontakter först...

Ja det finns det.
TrueCaller heter det.
Har inte provat det själv men funderar starkt på att göra det.
Recensionerna verkar ju bra iaf,

TrueCaller funkar kanon.

Håller med där! Det bästa är ju att den fixar alla adressuppgifter, ca 95% av min telefonbok iaf:)

Ursprungligen av keptang:

TrueCaller funkar kanon.

Ursprungligen av Engalunda:

Håller med där! Det bästa är ju att den fixar alla adressuppgifter, ca 95% av min telefonbok iaf:)

Ja riktigt bra, fixade även utländska telefonnummer och la till adresser på flertalet telefonnummer jag har till personer i norge, imponerande.

Ursprungligen av keptang:

Ja riktigt bra, fixade även utländska telefonnummer och la till adresser på flertalet telefonnummer jag har till personer i norge, imponerande.

Finns även ett svenskt "Vemringde" på apple store. Funkar kanon det också. Kanske passar bättre till en del.

Ursprungligen av adress@mac:

Finns även ett svenskt "Vemringde" på apple store. Funkar kanon det också. Kanske passar bättre till en del.

TrueCaller är svenskutvecklat och har stöd för 27 länder i dagsläget.

Ursprungligen av keptang:

TrueCaller är svenskutvecklat och har stöd för 27 länder i dagsläget.

Jo det är riktigt. Dessutom är "vemringde" mera till för att blockera oönskade nummer i Sverige som kanske inte finns med på Eniro och hitta.se
Det ena förtar ju inte det andra, men du har helt rätt.

TrueCaller har en liknande blockeringsgrej.

Hej!

Vill tipsa om lite applikationer som jag använder ofta. Flera finns kanske med här sedan tidigare men jag orkar inte leta igenom alla trådar.
Faces Visual Photo Dialer Lite (Gratis)
Lägg upp dina favoritkontakter. En händelse per genväg. Det kan vara Skicka SMS, ringa, mejla m.m.

ContactsP (7 kr)
Snygg adressbok med foton och grupper. Saknar dock att man kan skicka SMS till alla i en grupp.

Contacts Fast Add (Gratis)
En funktion och det är att skapa en ny kontakt snabbt. Telefon och/eller mejl.

Pocket Informant (99 kr)
Kalender och ToDo app. Kan synka mot google m.m. Har gett mitt liv en ny ordning.

NoteMaster (28 kr)
Anteckningsapp med flera inställningsmöjligheter. Lägga till bilder m.m. i anteckningarna. Synkar mot google.

Meebo (Gratis)
Snabb och enkel IM app. Jag använder den för MSN och Facebook.

fler kommer senare.

Lite fler sociala appar.

Windows Live Messanger (Gratis)
Gratis app från Microsoft som jag inte tycker om. Har den av en anledning och det är för att kolla in dem som vill lägga upp mig på sin lista och ev. skicka bilder över MSN. De största felen är att den inte kan filtrera bort offline kontakter, svårt att se vilka som är online, visar folk som felaktigt online, kan inte ändra namn och den har inte stöd för iOS4. Halvklar med andra ord.

Facebook (Gratis)
Fungerar bra.

duo (Gratis)
Uppdaterar både Twitter och Facebook. Inget annat och det gör den bra.

Wordpress (Gratis)
Ganska begränsad app för wordpressbloggar. Jag saknar statistik m.m. Å andra sidan så skriver jag inte så mycket i bloggen men det kan ju hänga ihop eller inte.

Twitter (Gratis)
Bra twitter app. Den första jag köpte (när den kostade pengar) och har inte bytt än. Använde TweetDeck ett tag också men den kraschade oftare än ett JAS-plan så den slutade jag med.

Forums (15 kr)
Fungerar bra för att läsa forums på telefonen. 99.se fungerar inte bra men ett par andra jag läser funkar bra. Fungerar tillsammans med vBulletin, phpBB3 och IP.Board 2.

Gowalla (Gratis)
Tala om vad du är och andra ser var du varit app.

Senast redigerat 2010-08-04 23:57
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-04 23:53

Slog till och köpte TrueCaller och måste säga att jag är tok nöjd faktiskt.
90% av mina kontakter ungefär fick sin adress tillagd.
Dom som inte kom med var folk som typ inte registrerat sitt sketna kontant kort till sitt namn typ.

Appar för att hitta appar för den som är appstruck

Appsaurus (7 kr)
Den bästa för mig, kanske för dig. Den presenterar 5 appar. Man kan se information om de och sen väljer man en av de. Då får man se 5 nya och så väljer man en av de och så vidare. Fungerar efter principen Den som klickade på den appen klickade också på den här. Utöver det kan man lägga upp listor. Jag har 3. En för sådana som verkar intressanta men som jag inte installerat, sådana jag har installerat och favoriter. Den fungerar ännu bara på amerikanska app store men de flesta finns även här dock dyker inga rena svenska appar upp. Jag har sett svt play iaf.

PandoraBox (Gratis)
Appar on sale och nya appar.

OpenFeint (Gratis)
Spel-community med ett gratis spel varje dag. Ibland kan man hitta nått bra.

Chomp (Gratis)
Community för att hitta appar. Har inte använt så mycket så jag kan inte uttala mig om hur bra den är.

FreeAppADay (Gratis)
En gratis app varje dag. Eller rättare sagt ett spel om dagen. Inte använt så länge och inte hittat nått bra än. Tycker mest det är sött att det står på alla appar att det är ett spel när alla är spel. Skulle de har kunnat tala om att det är en app till iPhone på alla också i övertydlighetens namn.

AppVee (Gratis)
Recensioner av appar med video.

När det gäller att hitta applikationer som är på rea rekommenderar jag BargainBin, där du kan lägga in en "önskelista" på appar och sen får du ett pushmeddelande om appens pris sänks.

Vill ha tops på massa roliga spel till en jailbreakad iphone, ska åka bil länge på söndag så jehöver nått att göra

Just nu är Civilization Revolution gratis.

Ursprungligen av Capeman:

Just nu är Civilization Revolution gratis.

Ja Free App a Day is the shit.
faad

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-14 10:15

någon som har koll på vad det spelet heter som jobs visade i sin 1:a pressentation av iphone 4? det som ser ut som jenga?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-14 10:52
Ursprungligen av speer:

någon som har koll på vad det spelet heter som jobs visade i sin 1:a pressentation av iphone 4? det som ser ut som jenga?

Det är Jenga, men tror inte det släpps.

Finns det någon bra sida på nätet som har recensioner och info om apps till iPod/iPad/iPhone ?

Lite mer neutralt än the app store där man kan se vad som kanske är bättre än något annat för en viss funktion.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Finns det någon bra sida på nätet som har recensioner och info om apps till iPod/iPad/iPhone ?

Lite mer neutralt än the app store där man kan se vad som kanske är bättre än något annat för en viss funktion.

LCR

The iPhone App Review - iPhone App and Game Reviews. iPad App Reviews and News gör bra reviews tycker jag. Inte bara 3 meningar som många app "review"-siter sysslar med där man egentligen får reda på mer än vad som står i app store.

Ursprungligen av keptang:

The iPhone App Review - iPhone App and Game Reviews. iPad App Reviews and News gör bra reviews tycker jag. Inte bara 3 meningar som många app "review"-siter sysslar med där man egentligen får reda på mer än vad som står i app store.

Tackar! Är ny med min iPad (har aldrig installerat en app på min iPad Nano) men har ingen lust att testa en massa appar på den.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Finns det någon bra sida på nätet som har recensioner och info om apps till iPod/iPad/iPhone ?

Kanske inte vad du sökte efter i första hand, men när det gäller spel tycker jag Touch Arcade är bra. Det är Arnold Kim som ligger bakom den (MacRumors grundare).

Ursprungligen av Adrian B:

Kanske inte vad du sökte efter i första hand, men när det gäller spel tycker jag Touch Arcade är bra. Det är Arnold Kim som ligger bakom den (MacRumors grundare).

Mycket bra sida, kollar alltid där innan jag köper ett spel.

Ursprungligen av Adrian B:

Kanske inte vad du sökte efter i första hand, men när det gäller spel tycker jag Touch Arcade är bra. Det är Arnold Kim som ligger bakom den (MacRumors grundare).

Inte för min del, men det är väl bra att den nämns.

Jag har helt lagt av med spel, inte för att jag är en tråkig gubbe (jag ska fylla 43 men vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor), det är bara det att motorsport och annat tar alldeles för mycket tid.

Jag öppnade min nya iPad för över 48 timmar sedan men har inte gjort mer än att starta den, ge den ett namn och uppdatera OS.

Men detta är liksom anledningen till min fråga för jag har inte tid, eller lust att sitta i timmar och prova en massa olika apps. Jag var tekniknerd/poweruser en gång i tiden, men nu för tiden är jag alldeles för intresserad av livet utanför...

LCR

@LCR

TUAW: The Unofficial Apple Weblog recenserar en hel del appar o har du dessutom TUAW-appen finns det en speciell sektion i den med "App Reviews"

Jag hade fullversionen av Trucaller innan när min 3g var jailbreakad. Efter en återställning (utan att jag gjort backup efter uppdateringen) testade jag trucaller lite. Den ska uppdatera 10adresser/mån men det måste vara ngn bugg för den fungerade lika bra som fullversionen för mig... Så ett tips är att ladda ner trucaller lite och prova om den fungerar lika bra för er

Jag måste bara tipsa om:

My Measures & Dimensions

Det är en alldeles fantastisk liten app för att lägga in mätvärden och dimensioner på allt möjligt man kan ta kort på. Det är ett rent nöje ett använda programmet och man behöver aldrig stå där i affären och komma på att man glömt papperslappen med de viktiga måtten hemma. Det går förstås att att spara ner bilden med måtten eller mejla den direkt från programmet.

Programmet kostar 38 kr och är en väl värd investering.

Exempelbilder:

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-26 19:31
Ursprungligen av Adrian B:

Jag måste bara tipsa om:

My Measures & Dimensions

Det är en alldeles fantastisk liten app för att lägga in mätvärden och dimensioner på allt möjligt man kan ta kort på. Det är ett rent nöje ett använda programmet och man behöver aldrig stå där i affären och komma på att man glömt papperslappen med de viktiga måtten hemma. Det går förstås att att spara ner bilden med måtten eller mejla den direkt från programmet.

Programmet kostar 38 kr och är en väl värd investering.

Exempelbilder:

Hade varit coolare om den räknat ut själv

Ursprungligen av zappee:

Hade varit coolare om den räknat ut själv

Jo, det hade varit en "killer app" om någon Men även i dagens version är den ytterst användbar.

Finns även som "gratisapp",(lite) och duger långt den med. Tog hem den för ett par veckor sedan - mycket användbar.

Bevaka tråden