Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

WOW + PPC-Mac = Nope!

Blizzard släpper en uppdatering som tar bort stödet för PPC-Macar i WoW

Inside Mac Games News: Next World Of Warcraft Patch Will End Support For PPC Users

Det verkar som om WoW 4.x automatiskt begränsar frameraten till just 60fps i fönsterläge. Däremot inte i "fullskärmsfönster" vilket är det läge du vill ställa in om har flera skärmar.

Du skiftar sen snabbt med cmd-M.

Moment 22

Så.. Jag hade en Authenticator kopplat till mitt Battle.Net konto (som en app i min iPhone). Tappade min gamla iPhone och nu när jag har skaffat en ny och startat om, dvs flyttat över mina appar till den nya iPhonen, så kan jag hekt enkelt inte logga in. Helt naturligt kan man tycka, men jag sitter fast i en moment 22 situation. Kan inte logga in, kan inte ta bort Authenticatorn. Blehh

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 13:15
Ursprungligen av ru4real?:

Så.. Jag hade en Authenticator kopplat till mitt Battle.Net konto (som en app i min iPhone). Tappade min gamla iPhone och nu när jag har skaffat en ny och startat om, dvs flyttat över mina appar till den nya iPhonen, så kan jag hekt enkelt inte logga in. Helt naturligt kan man tycka, men jag sitter fast i en moment 22 situation. Kan inte logga in, kan inte ta bort Authenticatorn. Blehh

Kontakta Blizzard Support. Enda sättet att fixa problemet.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Kontakta Blizzard Support. Enda sättet att fixa problemet.

//Rob

Tack... Om de bara kunde svara så. Går inte ens att ställa sig i kö

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 01:10

Äntligen kanske man ska säga om det innebär att Intel versionen blir snabbare eftersom Blizzard kan koncentrera sig bättre på endast intel cpus.

//Rob

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-09-30 15:32

Någon som raidar 25-man på en iMac 27"? Har läst att FPS blir väldigt låg och att det laggar som tusan i 25-manna raids. Vad har ni för iMac speccs och wow-settings och vad får ni för FPS i 25-manna?

Tack!

Ursprungligen av gig:

Någon som raidar 25-man på en iMac 27"? Har läst att FPS blir väldigt låg och att det laggar som tusan i 25-manna raids. Vad har ni för iMac speccs och wow-settings och vad får ni för FPS i 25-manna?

Tack!

Jag kör en late 2009 i7 och raidar 25-man. Det gick köra på max, men man märkte att det segade ner lite ibland om det var väldigt mycket som hände samtidigt (långt ifrån hela tiden, men ibland). Har ställt ner lite nu, har några inställningar på typ 50-75%, och nu känns det bättre. Blev märkbart bättre med nya grafikdrivarna också. I ICC har vi kört 12/12 på 10-man (normal och heroic), 12/12 på 25-man och 11/12 på 25 HC, många av dom server firsts eller horde firsts på den tiden det var svårt Så det är inga problem att raida "på allvar" men en 27" om du frågar mig. Just nu när jag skriver sitter vi och testar LK 25 HC, och jag har iaf 30 FPS när jag har utzoomat max, ser hela raiden och alla dps:ar som värst

Årets iMacs har väl bättre grafikkort också, så köper du en sån bör det inte vara några större problem.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-10-04 08:48

Ok, tack för svaret. Det låter ju OK, även om man kanske hade tyckt att man borde kunna få mer än 30 FPS med en dator för lax. Men det är ok för mig så länge det inte laggar så att det inte är spelbart.

Ursprungligen av gig:

Ok, tack för svaret. Det låter ju OK, även om man kanske hade tyckt att man borde kunna få mer än 30 FPS med en dator för lax. Men det är ok för mig så länge det inte laggar så att det inte är spelbart.

Det kan påpekas att om du är ute efter en dator som presterar väldigt bra i spel (otroligt nog så räknas World of Warcraft som spel) så är inte en Mac det du främst söker. I alla fall inte om man tittar på det produktsortiment som Apple erbjuder idag.

Ursprungligen av gig:

Ok, tack för svaret. Det låter ju OK, även om man kanske hade tyckt att man borde kunna få mer än 30 FPS med en dator för lax. Men det är ok för mig så länge det inte laggar så att det inte är spelbart.

Det var alltså i en situation då 25 pers i en raid nukar så mycket dom kan samt en massa bossabilities och adds syns på skärmen. Står man still, springer runt och questar osv brukar man ligga runt 80-120 fps.. Men jag håller med ovanstående, en iMac är egentligen en stor bärbar med inbyggd skärm Vill du spela funkar en Mac Pro bättre, ville du spela riktigt mycket är nog en PC bättre.

Du kan för övrigt vinna ett helt gäng FPS genom att spela via Bootcamp också. Jag tycker inte att det är värt besväret, men både spel, grafikdrivisar mm är mer optimerade i PC-versionen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-04 11:07

Du kan få bättre fps om du startar i Boot Camp och spelar i win7/xp på samma dator. Windows har helt enkelt bättre grafik drivers.

//Rob

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-10-04 13:51

Tack.
Jag är medveten om att en iMac inte är optimal som speldator. Syftet med ett köp är inte enbart spel. Bootcamp är ett alternativ om man ska köra något intensivt 25manna raid, men helst skulle jag slippa köra i win ö.h.t.

Om man skulle sänka sina graphic settings rejält inför ett 25manna raid borde man kunna få upp fps:en antar jag?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-10-04 18:31

7 December landar Cataclysm.
Blizzard Entertainment: Press Releases

Ursprungligen av joakimo:

7 December landar Cataclysm.
Blizzard Entertainment: Press Releases

Funderade just på om man ska ta 2 semesterdagar där o levla som en tok.

Ursprungligen av Code Red:

Funderade just på om man ska ta 2 semesterdagar där o levla som en tok.

lol. Själv har jag inte spelat Wow, har spelat annat, sedan i januari men funderar på att köra igång igen i helgen med lite achivements som lär försvinna när Cataclysm blir live.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-04 21:17

Senaste generationen iMac's borde prestera bättre än min MacPro från 2008 i WoW och jag kör 25 Man-raids på rel. hög nivå. Ett dilemma är att köra på högsta upplösningen (vilket man förstås vill). Cataclysm kommer förändra grafiken ganska rejält (jag har kört betan en del och äntligen börjar MacOSX-prestandan / funktionerna fungera - nya vattnet är ballt! )

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-10-12 10:18

Det får bli en 27" i5:a. Om ingen anser att i7 är ett betydligt bättre köp? Har bara kört wow på min 2008 MB 13" alu sen jag skrotade min spel-Pc för 2 år sedan. Det ska bli riktigt smutt med lite fetare dator igen. Tänkte köra på appleswireless keyboard och ersätta min spelmus (logitech) med en Razer Naga (el. logitech G700). Vad har ni för erfarenheter vad gäller mus och keyboard? Rent av någon som använder någon av de mössen till wow i mac OS? Vet att Razer stödjer MacOS tillskillnad från Logitech.

Ursprungligen av gig:

Det får bli en 27" i5:a. Om ingen anser att i7 är ett betydligt bättre köp? Har bara kört wow på min 2008 MB 13" alu sen jag skrotade min spel-Pc för 2 år sedan. Det ska bli riktigt smutt med lite fetare dator igen. Tänkte köra på appleswireless keyboard och ersätta min spelmus (logitech) med en Razer Naga (el. logitech G700). Vad har ni för erfarenheter vad gäller mus och keyboard? Rent av någon som använder någon av de mössen till wow i mac OS? Vet att Razer stödjer MacOS tillskillnad från Logitech.

Jag kör med Apples fullstora alu-tangentbord o en Logitech MX-1000. Logitech funkar visst med Mac men deras egna drivisar lämnar mycket övrigt att önska så jag använder Steermouse för att ställa in spelmusen.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag kör med Apples fullstora alu-tangentbord o en Logitech MX-1000. Logitech funkar visst med Mac men deras egna drivisar lämnar mycket övrigt att önska så jag använder Steermouse för att ställa in spelmusen.

Jag kör också med det fullstora tangentbordet (använder piltangenter och vissa shortcuts mm som bara inte funkar på ett litet), samt en Razer Pro Click 1.6. Gammal mus, men fungerar finfint till mac, samt att färgerna matchar

gig, en i5 bör fungera fint. Se till att ta bästa möjliga grafikkort du kan välja bara. Dessutom, patch 4.0.1 (tror jag den heter) släpps imorrn, men ny grafikmotor och allt. Det kan ju vara värt att testa performance på nya versionen innan du bestämmer dig

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-10-12 11:51
Ursprungligen av Kermit:

patch 4.0.1 (tror jag den heter) släpps imorrn, men ny grafikmotor och allt. Det kan ju vara värt att testa performance på nya versionen innan du bestämmer dig

Vad är sagt om nya grafikmotorn? Har inte hängt med där riktigt. Skall den förbättra grafiken så att systemkraven blir högre (så har det ju iofs vart med tidigare expansioner) eller blir den även bättre optimerad?

Jag kör med en Macbook Pro 13" 2,66 4 GB Ram, Och en LG 24" Skärm med upplösningen 1920x1080. Tangentbordet är ett Litet Apple med sladd och musen är en Razer DeathAdder (En utav de få Razer möss som har Mac drivrutiner). Allt flyter på riktigt bra (Raider kan lagga en del)

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-10-13 14:32

Nu kommer den frågvisa med ytterligare frågor...
Vet ni om man kan bara flytta hela sin wow-folder till den nya datorn? Vore skönt att slippa leta upp och joxa med alla skivor eller ladda ner Blizzards mega stora installer, sitter dessutom bara på wifi utan inkopplad ethernetkabel.

Vilket leder mig till min nästa fråga Någon som provat köra wow enbart på wlan? Misstänker att det inte är super stabilt. Men jag orkar verkligen inte dra ethernet över hela huset... SIgnalstyrkan är jättebra på mitt wifi.

Ursprungligen av gig:

Nu kommer den frågvisa med ytterligare frågor...
Vet ni om man kan bara flytta hela sin wow-folder till den nya datorn? Vore skönt att slippa leta upp och joxa med alla skivor eller ladda ner Blizzards mega stora installer, sitter dessutom bara på wifi utan inkopplad ethernetkabel.

Ja det kan du

Vilket leder mig till min nästa fråga Någon som provat köra wow enbart på wlan? Misstänker att det inte är super stabilt. Men jag orkar verkligen inte dra ethernet över hela huset... SIgnalstyrkan är jättebra på mitt wifi.

Jag körde ett tag på bara wlan och min latency var skyhög så jag kopplade in kabel!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-13 19:46
Ursprungligen av gig:

Nu kommer den frågvisa med ytterligare frågor...
Vet ni om man kan bara flytta hela sin wow-folder till den nya datorn? Vore skönt att slippa leta upp och joxa med alla skivor eller ladda ner Blizzards mega stora installer, sitter dessutom bara på wifi utan inkopplad ethernetkabel.

Vilket leder mig till min nästa fråga Någon som provat köra wow enbart på wlan? Misstänker att det inte är super stabilt. Men jag orkar verkligen inte dra ethernet över hela huset... SIgnalstyrkan är jättebra på mitt wifi.

Du kan kopiera hela wow mappen så fungerar det.

Jag har alltid spelat över wlan inga problem.

//Rob

  • Medlem
  • 2010-10-13 23:04

wlan har funkat bra för mig med faktiskt, några problem ibland... hehe.

Nya patchen. Har ni märkt något nytt? Jag gjorde en snabb koll tidigare och från att jag före patch kunnat köra på Ultra, var det nu omöjligt, laggade som fn. Är det alltså något nytt i wow?

Ursprungligen av Ziggy:

wlan har funkat bra för mig med faktiskt, några problem ibland... hehe.

Nya patchen. Har ni märkt något nytt? Jag gjorde en snabb koll tidigare och från att jag före patch kunnat köra på Ultra, var det nu omöjligt, laggade som fn. Är det alltså något nytt i wow?

Blir jvligt sur! Allt laggar riktigt mycket! jag blev tvungen att sänka grafiken!

Ursprungligen av Ziggy:

Nya patchen. Har ni märkt något nytt? Jag gjorde en snabb koll tidigare och från att jag före patch kunnat köra på Ultra, var det nu omöjligt, laggade som fn. Är det alltså något nytt i wow?

Ny grafikmotor som renderar miljöerna på ett nytt sätt och därmed ställer något högre krav på hårdvara för att du ska kunna behålla samma inställningar som tidigare. Jag tror dessutom att vi kommer att få se att det blir yttligare något tyngre när Cataclysm släpps i sin helhet i december.

Alla ni som har problem med lagg - gå in i video options och slå av "Sunshafts". Det ökade min FPS med iaf 30-40 fps! Klart spelbart nu.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-10-14 08:34

Tack för era svar

Ursprungligen av Kermit:

Alla ni som har problem med lagg - gå in i video options och slå av "Sunshafts". Det ökade min FPS med iaf 30-40 fps! Klart spelbart nu.

Samma med vattnet, liquid detail.

Har ni "satt på" OpenGL?

Kan för övrigt säga att jag är sjukt nöjd med min 27" so far, fick wow installerat och patchat igår. Hann inte göra mycket mer än att hänga i IF och nukea dummies men det såg väldigt bra ut, låg kring 100 fps med lite custom graphic settings. Körde i windowed mode ett tag med och hade ändå större yta än min gamla 22" display hehe! 27" är nästan för stort att köra i full screen, vänjer mig nog snart.

Verkar som att denna tråden kommer att uppdateras snart med post-4.0.1 settings: World of Warcraft - English (NA) Forums -> The WoW Performance Guide For Macs

Bevaka tråden