- xtrem
- Medlem ●
- Stockholm
Grym teaser! Ska bli kul att se om den lever upp till förväntningarna.
//Stefan
Snacka om att dom kommer få äta upp det där på CES
Känns ju en aning pinsamt att kaxa upp sig så som Motorola gör här, genom att släppa en film som ser ut som den är tagen direkt ur en CD-ROM produktion från 1995.
Vad gäller tablet-marknaden får vi nog se samma utveckling som jag förutspått vad gäller mobilmarknaden:
http://www.99.se/iphone/283156-iphone-backar.html#post1955946
Haha! Precis vad jag tänkte.
Känns ju en aning pinsamt att kaxa upp sig så som Motorola gör här, genom att släppa en film som ser ut som den är tagen direkt ur en CD-ROM produktion från 1995.
CES2011
Motorola, det här är konceptet med vår nya "Bee Tab", du vet telefon, kamera och hela konkarongen, kommer att släppas under 2012
Apple, det här är iPad 2, du vet med telefon, kamera och hela konkarongen, släpps idag…
CES2012
Apple, här är iPad 3…
Men ser man vad Motorola har släppt i telefonväg senaste månaderna (året) så är det helt ok produkter, tror att de i alla fall kan bli #2 i Tablet-segmentet. Kul att de vågar vara kaxiga i alla fall!
//Stefan
Motorola är väl annars helt utraderade på marknaden i Sverige vad gäller mobiltelefoner. Jag har dock alltid uppskattat att deras överlägsna kvalitetskänsla, till skillnad mot t.ex. Sony Ericsson - även om de inte är riktigt lika plastiga längre.
Motorola är väl annars helt utraderade på marknaden i Sverige vad gäller mobiltelefoner. Jag har dock alltid uppskattat att deras överlägsna kvalitetskänsla, till skillnad mot t.ex. Sony Ericsson - även om de inte är riktigt lika plastiga längre.
Ja dom har ingen organisation kvar som jobbar med mobiltelefoni i Sverige längre, synd för jag gillar deras Droid/milestone serie.
//Stefan
Ok, jag har aldrig haft en telefon från Motorola så förlåt, men vad fan betyder biet/getingen/humlan???
Det syftar förmodligen på att plattan ska köra v2.4 av Android - och den versionen kallas Honeycomb.
Det syftar förmodligen på att plattan ska köra v2.4 av Android - och den versionen kallas Honeycomb.
Jag tolkade in att Motorola (eller deras platta) är humlan som egentligen inte kan flyga...
Kan vi försöka hålla oss i närheten av ämnet...?
Allmän Motorola-nostalgi (och sidospår på detta) kan vi väl ta någon annanstans.
Några offtopic-inlägg raderade.
/Mod
Skönt med företag som har lite cojones
Sen får man väl se hur långt det räcker, men skit samma, bättre att lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge, inte sant?
när man kaxar sig utan att leva upp till det... ja då vet vi ju hur det går. dåligt av motorola att inte ha bättre koll, de kommer ju bli årets skämt, bara pga av hybris. onödigt.
Hur vet du det? Vet du vilken produkt de kommer att lansera, och hur marknaden kommer att ta emot den?
Hur vet du det? Vet du vilken produkt de kommer att lansera, och hur marknaden kommer att ta emot den?
Nej, jag vet lika lite som du. Och gissar lika mycket.
Men jag är relativt säker på att de INTE kommer leva upp till hypen de försöker skapa... även om det skulle vara en skaplig produkt i sig. Det jag säger är att Motorola med den högt satta ribban själva lägger grunden för den kommande besvikelsen. Men vi får väl se, tänk på den här tråden när vi vet mer.
Nej, jag vet lika lite som du. Och gissar lika mycket.
Men jag är relativt säker på att de INTE kommer leva upp till hypen de försöker skapa... även om det skulle vara en skaplig produkt i sig. Det jag säger är att Motorola med den högt satta ribban själva lägger grunden för den kommande besvikelsen. Men vi får väl se, tänk på den här tråden när vi vet mer.
Strängt taget vet du inte heller hur mycket eller lite jag vet i frågan Framför allt har jag inte gjort några förutsägelser av något slag, så det är absolut INTE sant att vi gissar lika mycket, för jag har ju inte gissat alls.
Strängt taget vet du inte heller hur mycket eller lite jag vet i frågan Framför allt har jag inte gjort några förutsägelser av något slag, så det är absolut INTE sant att vi gissar lika mycket, för jag har ju inte gissat alls.
Du gissar underförstått. Finns ju inga belägg på att det är "bättre att lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge". Om vi nu ska spela allan och märka ord...
Om bara den som vet ska tala, kan ni ju radera hela den här tråden.
?..jag är relativt säker på att de INTE kommer leva upp till hypen de försöker skapa... även om det skulle vara en skaplig produkt i sig. Det jag säger är att Motorola med den högt satta ribban själva lägger grunden för den kommande besvikelsen. Men vi får väl se, tänk på den här tråden när vi vet mer.
Jag tror som du... Det finns inga företag som kan konkurrera med Apple. Än. Inte på några år i alla fall... iPad ligger för långt fram tekniskt sett med både bra prestanda och ett oslagbart OS så ingen kan ta fram en konkurrent i ett hafs innan Apple hinner uppdatera till både iPad v2 och v3.
Däremot hoppas jag på att jag har fel... En spark i ändan på utvecklingen (hårdare konkurrens) är ingen nackdel och kommer driva utvecklingen snabbare frammåt och ge oss konsumenter coolare prylar snabbare (Vilken tillverkare det än gäller).
Det är ju ljusår emellan att säga "kick butt" och sedan leverera.
Vi har ju sett ett par koreanska VD:ar stå och gapa och slå sönder äpplen i is och kaxigt säga att de minsann skall slå iPad med hästlängder. Det blir ju bara dubbelt så löjliga.
jag väntar till prylen dyker upp, så får vi se vem som sparkar rumpa.