- JonesH
- Medlem ●
- Umeå
Om någon fortfarande tvekar; det blir uppdateringar den här veckan:
It should be very clear by now that Apple is launching the new MacBook Pros next Thursday, February 24th.
New MacBook Pros in Stock Next Week, BestBuy Part Numbers - Mac Rumors
(Ja, jag vet, det är i princip samma som xtrem postade ovan.)
Men, det är ganska säkert att Apple släpper MBP ikväll eller?
Nej, som xtrem skrev så säger rykten torsdag den här veckan. Det beror troligen på Presidents' Day-helgdagen igår i USA. Apple släpper vanligtvis bara på tisdagar och onsdagar men har även släppt på andra dagar om det krockar/ligger för nära helgdagar i USA.
Nej, som xtrem skrev så säger rykten torsdag den här veckan. Det beror troligen på Presidents' Day-helgdagen igår i USA
På torsdag är det Steves födelsedag, den firar dom nog hellre än någon annan gammal president.
Frågan är om det verkligen blir torsdag. Det ryktas ju om ett event för att presentera iPad2 den 1/3 (som dessutom är en tisdag), och det känns inte troligt att de skulle ha två separata tillställningar med mindre än en vecka emellan (och jag tror inte att de uppdaterar MBP i det tysta utan att hålla någon form av presentation).
(och jag tror inte att de uppdaterar MBP i det tysta utan att hålla någon form av presentation).
De gjorde det sist. Presentationer blir det nog mest när det är substantiella uppdateringar (typ ny design) och inte bara snabbare komponenter.
Ja nu känns det plötsligt väldigt mycket som att MBP blir flagsskepp för Light Peak...
Näe, det går inte, vi vet redan att statusen för Light Peak är "inte en chans"
Näe, det går inte, vi vet redan att statusen för Light Peak är "inte en chans"
Fan vad du var en tjatig jävla träbock då. Personligt hangup på mig eller?
Fan vad du var en tjatig jävla träbock då. Personligt hangup på mig eller?
Lugn nu lite grann va? Du stack ut hakan i början av tråden och proklamerade för alla att det inte fanns en chans för Light Peak i nästa MacBook Pro när jag försiktigt försökte lyfta fråga som om jag var dum som ens föreslog det. Inte "jag tror" eller "jag gissar" utan som om det var Sanning™ och sen tål du inte att jag går tillbaka till det?
Finns ju fortfarande en chans att du har rätt, det kanske inte kommer LP imorgon och då får jag ta den smällen
Förövrigt - och detta finns även diskuterat i tråden om Light Peak - så verkar det som att namnet blir Thunderbolt: Light Peak will be called Thunderbolt, MacBook Pro Specs revealed | 9 to 5 Mac Light Peak will be called Thunderbolt, MacBook Pro Specs revealed | Apple Intelligence
Mer bilder här: MacBook Spec Sheet Leaks, Thunderbolt To Be Apple's Light Peak?
Generellt sett är faktauppgifterna lite av en besvikelse för den som hoppades på större förändringar, om de gäller för alla modeller.
Detta är vad som ska vara grundmodellen av MacBook Pro 13":
Fortfarande gamla trötta SuperDriven som hänger med, verkar det som. Hoppas på andra modeller med roligare förändringar, men frågan är hur mycket variation Apple tillåter...
Det är väl det fina namnet på deras unibody-skal som de haft i några år nu.
Jaha. För jag tänkte om det var något liknande macbook airs design då jag hittade detta på apples hemsida:
When MacBook Air first debuted, it was groundbreaking in many ways. Chief among them was the precision unibody enclosure.
Jaha. För jag tänkte om det var något liknande macbook airs design då jag hittade detta på apples hemsida:
När den första Air kom var den först ut med att använda sig av unibody, därav formuleringen.