Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten kring MacBook Pro vårvintern 2011

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-02-19 13:54

Leveranstid för andra modellen av 13" Macbook Pro har ökat till 3-5 arbetsdagar på svenska Apple Store. Om man förutsätter att de nya modellerna lanseras på torsdag så ligger det helt i fas med det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-20 20:48

BestBuy har fått upp de nya MBP i sina system. Modellnummer och priser

AppleInsider | Apple partner Best Buy listing 5 new MacBook Pro SKUs and price points

Om någon fortfarande tvekar; det blir uppdateringar den här veckan:

It should be very clear by now that Apple is launching the new MacBook Pros next Thursday, February 24th.

New MacBook Pros in Stock Next Week, BestBuy Part Numbers - Mac Rumors

(Ja, jag vet, det är i princip samma som xtrem postade ovan.)

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-02-22 08:46

Men, det är ganska säkert att Apple släpper MBP ikväll eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-22 11:04
Ursprungligen av x-per:

Men, det är ganska säkert att Apple släpper MBP ikväll eller?

Apple brukar släppa på tisdagar, men alla rykten säger torsdag....snart vet vi.

Ursprungligen av x-per:

Men, det är ganska säkert att Apple släpper MBP ikväll eller?

Nej, som xtrem skrev så säger rykten torsdag den här veckan. Det beror troligen på Presidents' Day-helgdagen igår i USA. Apple släpper vanligtvis bara på tisdagar och onsdagar men har även släppt på andra dagar om det krockar/ligger för nära helgdagar i USA.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-02-22 11:16
Ursprungligen av Adrian B:

Nej, som xtrem skrev så säger rykten torsdag den här veckan. Det beror troligen på Presidents' Day-helgdagen igår i USA

På torsdag är det Steves födelsedag, den firar dom nog hellre än någon annan gammal president.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-02-22 19:22

Ok, verkade inte bli något idag, orkar inte vänta, måste ha en ny MBP snart, men men, till torsdag kanske man orkar vänta

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-02-22 21:20

Frågan är om det verkligen blir torsdag. Det ryktas ju om ett event för att presentera iPad2 den 1/3 (som dessutom är en tisdag), och det känns inte troligt att de skulle ha två separata tillställningar med mindre än en vecka emellan (och jag tror inte att de uppdaterar MBP i det tysta utan att hålla någon form av presentation).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-22 21:26
Ursprungligen av a-born:

(och jag tror inte att de uppdaterar MBP i det tysta utan att hålla någon form av presentation).

De gjorde det sist. Presentationer blir det nog mest när det är substantiella uppdateringar (typ ny design) och inte bara snabbare komponenter.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-02-22 22:47

Plus att med Steve ute ur leken ett tag skulle det bara bli konstigt med Keynote. Fokus kanske hamnar på att Steve är borta snarare än på nya MBP, tänker jag.

Kom snart, kära torsdag. Mitt betalkort är redo.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-02-23 01:35

Ja nu känns det plötsligt väldigt mycket som att MBP blir flagsskepp för Light Peak...

Ursprungligen av JonesH:

Ja nu känns det plötsligt väldigt mycket som att MBP blir flagsskepp för Light Peak...

Näe, det går inte, vi vet redan att statusen för Light Peak är "inte en chans"

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-23 13:10
Ursprungligen av Adrian B:

Näe, det går inte, vi vet redan att statusen för Light Peak är "inte en chans"

Fan vad du var en tjatig jävla träbock då. Personligt hangup på mig eller?

Ursprungligen av h_e:

Fan vad du var en tjatig jävla träbock då. Personligt hangup på mig eller?

Lugn nu lite grann va? Du stack ut hakan i början av tråden och proklamerade för alla att det inte fanns en chans för Light Peak i nästa MacBook Pro när jag försiktigt försökte lyfta fråga som om jag var dum som ens föreslog det. Inte "jag tror" eller "jag gissar" utan som om det var Sanning™ och sen tål du inte att jag går tillbaka till det?

Finns ju fortfarande en chans att du har rätt, det kanske inte kommer LP imorgon och då får jag ta den smällen

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-02-23 13:50

Angående den här bilden:

Så säger MacRumors nu att de har bekräftat att den är äkta. Även denna bild:

  • Medlem
  • 2011-02-23 15:15

Neeej,

Inte Intel grafik i 13" modellen...

Utan OpenCL ingen 13" för mig. får väl hoppas på 15"... synd, gillar 13" formen bättre, speciellt om man får "HD" upplösningen 1440x900...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-02-23 15:20

Vad betyder Precision aluminium unibody enclosure?

Generellt sett är faktauppgifterna lite av en besvikelse för den som hoppades på större förändringar, om de gäller för alla modeller.

Detta är vad som ska vara grundmodellen av MacBook Pro 13":

Fortfarande gamla trötta SuperDriven som hänger med, verkar det som. Hoppas på andra modeller med roligare förändringar, men frågan är hur mycket variation Apple tillåter...

Ursprungligen av necken18:

Vad betyder Precision aluminium unibody enclosure?

Det är väl det fina namnet på deras unibody-skal som de haft i några år nu.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-02-23 15:27

Hmm ser inte ut som aluminium på den bilden, skumt, ser nästan ut som ihoppressade CD:skivor

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-02-23 15:45

Jaha. För jag tänkte om det var något liknande macbook airs design då jag hittade detta på apples hemsida:

Citat:

When MacBook Air first debuted, it was groundbreaking in many ways. Chief among them was the precision unibody enclosure.

Ursprungligen av necken18:

Jaha. För jag tänkte om det var något liknande macbook airs design då jag hittade detta på apples hemsida:

När den första Air kom var den först ut med att använda sig av unibody, därav formuleringen.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-02-23 15:48

Jaha okej!

Bevaka tråden