Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.3 Feedbacktråd - testa "gilla" funktionen!

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Upprepar ett önskemål från tidigare v4-feedback-trådar:

...om att "gubben" borde vara i en annan färg, som elden är.

Ursprungligen av Björnström:

Jag tror inte på att flytta "soptunnan" etc till vänsterkanten.

Soptunnan ska vara på HÖGER sida, det vet alla Mac-människor!

Ursprungligen av Björnström:

Hur många tecken tycker du vi ska visa? Jag tror gränsen är 65 tecken just nu.

Vet inte. Svårt att säga utan att testa lite. Men med tanke på hur mycket luft som finns i de andra kolumnerna till höger om rubriken, så borde man kunna få plats med 15-20 tecken till.

Ursprungligen av Björnström:

Jag tror inte på att flytta "soptunnan" etc till vänsterkanten.

Nej, det var mer tänkt som en snabb fix, för att kunna se symbolerna när rubriken är avklippt.

Men även om man inte flyttar soptunnan och elden, så hade hänglåset gärna fått ligga före rubriken.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-07 20:18

Hittade en bugg... tror jag.

Diskussionsverktyg -> Visa utskriftsvänlig version

...skall det verkligen se ut så här (Med alla taggar?)

Ursprungligen av kainen:

Hittade en bugg... tror jag.

Diskussionsverktyg -> Visa utskriftsvänlig version

...skall det verkligen se ut så här (Med alla taggar?)[ATTACH="CONFIG"]28769[/ATTACH]

Nä det var inte vackert

Om inte annat så får gärna de trådar där rubriken får plats sluta med "..." så man vet att de är längre, annars kan det ibland bli lustiga rubriker, som med omröstningstråden för hur mycket minne man har i sin MacBook Pro, där det ser ut som om omröstningen gäller MacBook till man går in i tråden.

I övrigt upprepar jag mina önskemål sedan 4.0:

Visas bara att man har fem sidor med inlägg i Nya Inlägg.
När man går till senaste olästa inlägget så skyms användarnamnet av den svarta menyraden.

Spännande att vi är inne på version 4.3 av 99mac - i samma tid som iOS 4.3 är på väg att släppas av Apple!

Är det bara jag, eller har statistiken över antal inloggade/besökare etc. försvunnit totalt?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Är det bara jag, eller har statistiken över antal inloggade/besökare etc. försvunnit totalt?

Det stämmer att den tillfälligt inte visas - vi har byggt ett nytt "forum block" som ska visas i högerkanten på forumsidorna men av någon anledning laddades den inte korrekt så Arvid stängde av den i väntan på uppgradering. Den kommer tillbaka snart!

Jag tycker att "gilla" funktionen fungerar bra och missbrukas inte - nu testar jag att göra den "alltid synlig".

Vad tror ni om det?

Ursprungligen av Björnström:

Jag tycker att "gilla" funktionen fungerar bra och missbrukas inte - nu testar jag att göra den "alltid synlig".

Vad tror ni om det?

dags o börja missbrukar NU då

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-13 16:34
Ursprungligen av Björnström:

Jag tycker att "gilla" funktionen fungerar bra och missbrukas inte - nu testar jag att göra den "alltid synlig".

Vad tror ni om det?

Tycker det fungerar bra men tycker fortfarande att hjärtat känns väldigt töntigt på något sätt... den gör ingen nytta alls.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-18 23:15
Ursprungligen av kainen:

Tycker det fungerar bra men tycker fortfarande att hjärtat känns väldigt töntigt på något sätt... den gör ingen nytta alls.

hej hej hjärtat symboliserar mycket här i livet, en gammal kär Göteborgs vän Sten-Åke Cederhök sa alltid " Låt hjärtat va med "

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-26 06:10
Ursprungligen av kainen:

Tycker det fungerar bra men tycker fortfarande att hjärtat känns väldigt töntigt på något sätt... den gör ingen nytta alls.

Töntigt? Ja det är din åsikt, men sen när blev kärlekens symbol töntig?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-18 23:32
Ursprungligen av Björnström:

Jag tycker att "gilla" funktionen fungerar bra och missbrukas inte - nu testar jag att göra den "alltid synlig".

Vad tror ni om det?

Toppen initiativ.

Förhoppningsvis kommer denna "gilla" funktion att leda till att kvaliteten på inläggen höjs, och i slutändan förhoppningsvis resultera i mindre extra arbete för moderatorerna .

Jag försöker tänka till lite extra i mina inlägg nu, även om det kanske inte alltid märks vid en första anblick

Jag tycker att det var en toppen ide med denna "gilla" funktion, bra jobbat fortsätt att låta hjärtat vara med, kanske hjärnan också

Vi kan behöva lite värme, omtanke och uppskattning här inne på forumet efter alla små duster som ibland uppstår av olika anledningar.

Samtidigt kan det stärka sammanhållningen och förståelsen för oss alla så olika individer som vi i grunden är.

Lite rakare ord: "Ta det för var det är och lägg ingen större prestige eller tyngd i det hela, utan ta det med en leende"

Visst kan hjärtat kanske upplevas som töntigt i detta forum sammanhang men en småsak egentligen, byt ut det då mot ett rött äpple

Senast redigerat 2011-03-19 17:06
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-03-14 12:37

Jag gillar 99.se, och jag gillar 4.3!

Det jag inte gillar är alla gillar knappar.

Ursprungligen av Csoft:

Jag gillar 99.se, och jag gillar 4.3!

Det jag inte gillar är alla gillar knappar.

Du får nog förtydliga lite mer

Jag önskar att man högerjustera raden med vilka som gillar inlägget så att texten hamna under "Gilla"
Gilla, som jag för övrigt gärna ser ändrat till "Gillar"
Tar ni sedan bort hjärtat så skulle det nog bli riktigt bra

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-15 10:54

Hittade en liten bugg... skriver man ett ord (Skulle skriva "P3!" i detta lyssnar jag på just nu tråden) så får man upp följande meddelande:

"Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst en bokstav för att meddelandet skall bli godkännt."

Jag hade skrivit in 3 bokstäver så det kanske skall ändras där så det stämmer hur mycket man måste skriva in

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-16 22:53

Verkar vara en hel del som tycker att hjärtat inte fyller någon funktion eller att det ser konstigt ut med det... Skulle man inte kunna ha en tumme upp eller liknande eftersom tumme upp blir ju att man tycker det är bra och gillar det. Tycker ett hjärta symboliserar fel grej för att användas för det.. Ett förslag bara!

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-17 06:50

Tuppe upp står för Up-yours i vissa länder så det kanske inte är en bra symbol heller.
Personligen tycker jag att det inte behövs någon symbol alls, det räcker med gilla texten.

1) När man går till en medlemsprofil och klickar "Visa inlägg" för att se medlemmens alla inlägg, så syntes det tidigare vilka av inläggen som var raderade. Det stod typ: "Raderat av .... pga ....". Detta syns inte numera, och det är en försämring för oss moderatorer, tycker jag.

2) Upprepar önskemålet om "focus" på lösenordsrutan när man gör en moderering.

3) Upprepar önskemålet om plats för längre rubriker i trådlistorna, t.ex Dagens.

Det hade varit jättekul med lite feedback på vår feedback. T.ex att "Ja, det kommer i nästa version", eller " Ja, vi har satt upp det på att-göra-listan", eller "Vi ska fundera på det", eller "Nej, det där kommer vi inte att genomföra", eller något liknande.

Senast redigerat 2011-03-17 09:04
Ursprungligen av macwitty:

haha.. Det är du som är ARG(ument), vart nog nåt knas där i databasen.
[ATTACH="CONFIG"]28836[/ATTACH]

En liten grej som borde kunna fixas på 1 sekund.

Ibland står det others, ibland står det till (för det mesta others).
[ATTACH="CONFIG"]28843[/ATTACH]

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-04-15 11:23
Ursprungligen av keptang:

En liten grej som borde kunna fixas på 1 sekund.

Ibland står det others, ibland står det till (för det mesta others).
[ATTACH="CONFIG"]28843[/ATTACH]

Denna (språk/översättnings-)bugg funkar så här:
Det står "...och 4 andra gillar detta".
När man själv klickar "Gilla" inkrementeras det och felöversätts:
Det blir "...och 5 others gillar detta".

Jag var negativ förut men nu när man fått några "Gillade" inlägg så har jag inte samma inställning.

Anledningen är inte att man blir glad för att någon gillar ens inlägg utan för att man får feedback som visar vem som håller med.

Det enda negativa är att man tror man fått PM...

Jag lägger mig platt, fulkomligt älskar gilla-funktionen.

En bra grej, snyggt genomförd och precis CUBEIS säger ovan, - man visar lite omtanke.
man blir lite extra glad när en som man bråkade med för två veckor sedan går in och gillar ens inlägg.

Vill också hålla med om att byt ut hjärtat mot ett RED delicious

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-17 12:29
Ursprungligen av Goflorp:

Jag lägger mig platt, fulkomligt älskar gilla-funktionen.

En bra grej, snyggt genomförd och precis CUBEIS säger ovan, - man visar lite omtanke.
man blir lite extra glad när en som man bråkade med för två veckor sedan går in och gillar ens inlägg.

Vill också hålla med om att byt ut hjärtat mot ett RED delicious

hehehe om du gillar mitt inlägg så hade jag gärna varit glad över en "gilla" touch , kanske nästa gång

Ibland vore det inte fel med motsatsen, en icke-gilla knapp...

Bevaka tråden