- Charlieb
- Medlem ●
- Göteborg
min särskriver helt plötsligt ord som inte existerar. gärna med ett par punkter mellan också
Haha skönt då är jag inte ensam om att skicka märkliga SMS, ord man är van att den inte korrigerar ändras plötsligt till två ord helt ur kontext. Och när jag ser det så har SMS:et redan gått iväg..
//Stefan
Det är en "Feature"
Jag skulle just skriva sycenter men iPhone tycker att det borde vara sy entré.
Hm, inte hos mig.
Märker överlag inte så stor skillnad på nu och innan, kanske inte använder mig av så avancerade ord som ni gör
Tja... jag vet inte om det är så avancerade ord:cool:
Och fråga mig inte vad omkoka är för någonting...
Jag provade också Kanonkula och får istället förslaget Kamp kula.
Det verkar ju vara helt slumpmässigt mellan olika iPhone vilka förslag man får.
Hoppas att de får in en del klagomål på detta så att det åtgärdas
På kanonkula får jag Nano kula
Min fru skulle skriva upp Risenta sesamkakor på inköpslistan. iPoden tyckte det vore bättre med "rosenrasande sesamkakor".
Kanske inte helt konstigt då Risenta är ett varumärke som iPhone antagligen inte känner igen.
Tur att det inte tar många sekunder att läsa igenom det man skrivit innan man skickar iväg det.
Men det tar betydligt fler sekunder att rätta vad man skrivit. Särskilt eftersom jag ofta trycker mellanslag så fort jag skrivit hela det ordet jag ville ha och iphonen bestämmer sig för att byta ut det mot nåt helt obegripligt icke-ord. Rätt irriterande. Eller underhållande beroende på vilket humör man är på
För övrigt blev Kanonkula hos mig Nano kula
Men det tar betydligt fler sekunder att rätta vad man skrivit. Särskilt eftersom jag ofta trycker mellanslag så fort jag skrivit hela det ordet jag ville ha och iphonen bestämmer sig för att byta ut det mot nåt helt obegripligt icke-ord. Rätt irriterande. Eller underhållande beroende på vilket humör man är på
För övrigt blev Kanonkula hos mig Nano kula
Syftade även på själva rättningen. Men det kan mycket väl vara så att jag inte ser det som något (större) problem då jag skriver rätt långsamt med Iphonen — eller åtminstone inte lika automatiserat.
Visst är de störande, men har någon här verkligen hört av sig till apple för att få en förändring?