Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordlista/autokorrekt i iOS 4.3

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej,

Är det bara min iPhone som ger riktigt skruvade förslag på autokorrigeringar när man skriver text på iPhonen efter ios 4.3?

Den ger förslag på ord som inte ens existerar eller som jag aldrig skrivit in i telefonen..

Både jag och frua är imponerade av kreativiteten i nya algoritmerna...

Nytt verkar vara att vid långa ord så vill den gärna ersätta med två ord.

Men, flera roliga sms har skickats...

min särskriver helt plötsligt ord som inte existerar. gärna med ett par punkter mellan också

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-19 08:17

Mm, det verkar finnas en riktig särskrivningsentusiast bland folket som sköter den svenska översättningen. Uppenbarligen fick han/hon fria händer den här uppdateringen :-]

Haha skönt då är jag inte ensam om att skicka märkliga SMS, ord man är van att den inte korrigerar ändras plötsligt till två ord helt ur kontext. Och när jag ser det så har SMS:et redan gått iväg..

//Stefan

hahaha skönt att man inte e ensam....

Jag lade märke till detta redan i beta1. Det är en aning innovativt:)

Det är en "Feature"

  • Medlem
  • Västervik
  • 2011-03-20 10:36

Som tur är så går det att stänga av autokorrigeringar!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-20 11:13

Har ni några exempel på ord?

ordet "orginalet" vill den göra till "lego slet" vad det nu än betyder... undra om inte dom har blandat ihop 2 språk?

  • Medlem
  • Västervik
  • 2011-03-20 13:38
Ursprungligen av Charlieb:

ordet "orginalet" vill den göra till "lego slet" vad det nu än betyder... undra om inte dom har blandat ihop 2 språk?

Originalet stavas det

Inte enligt iphones förslag skämt åsido så undra varför den erbjuder sånna förslag?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-20 16:15
Ursprungligen av Charlieb:

Inte enligt iphones förslag skämt åsido så undra varför den erbjuder sånna förslag?

Den tycker att du borde stava bättre utan hjälp

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-20 16:17

Jag skulle just skriva sycenter men iPhone tycker att det borde vara sy entré.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-20 19:36
Ursprungligen av Mija:

Jag skulle just skriva sycenter men iPhone tycker att det borde vara sy entré.

Hm, inte hos mig.

Märker överlag inte så stor skillnad på nu och innan, kanske inte använder mig av så avancerade ord som ni gör

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-20 19:07

Helt galet! Får ta och stava själv tills nästa uppdatering kommer!!

Tja... jag vet inte om det är så avancerade ord:cool:

Och fråga mig inte vad omkoka är för någonting...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-20 20:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Tja... jag vet inte om det är så avancerade ord:cool:

Och fråga mig inte vad omkoka är för någonting...

Jag provade också Kanonkula och får istället förslaget Kamp kula.

Det verkar ju vara helt slumpmässigt mellan olika iPhone vilka förslag man får.

Hoppas att de får in en del klagomål på detta så att det åtgärdas

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-20 20:04

Min fru skulle skriva upp Risenta sesamkakor på inköpslistan. iPoden tyckte det vore bättre med "rosenrasande sesamkakor".

Jag får också kamp kula

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-21 02:20

På kanonkula får jag Nano kula

Ursprungligen av Vassius:

Min fru skulle skriva upp Risenta sesamkakor på inköpslistan. iPoden tyckte det vore bättre med "rosenrasande sesamkakor".

Kanske inte helt konstigt då Risenta är ett varumärke som iPhone antagligen inte känner igen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-21 02:35
Ursprungligen av zappee:

Kanske inte helt konstigt då Risenta är ett varumärke som iPhone antagligen inte känner igen.

Javisst, men hur den får det till att likna "rosenrasande" är bortom mitt förstånd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-21 12:41

Kanonkula

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-21 12:48

Tur att det inte tar många sekunder att läsa igenom det man skrivit innan man skickar iväg det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-21 13:21
Ursprungligen av Adzam 1:

Tur att det inte tar många sekunder att läsa igenom det man skrivit innan man skickar iväg det.

Men det tar betydligt fler sekunder att rätta vad man skrivit. Särskilt eftersom jag ofta trycker mellanslag så fort jag skrivit hela det ordet jag ville ha och iphonen bestämmer sig för att byta ut det mot nåt helt obegripligt icke-ord. Rätt irriterande. Eller underhållande beroende på vilket humör man är på

För övrigt blev Kanonkula hos mig Nano kula

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-21 14:36
Ursprungligen av urkan:

Men det tar betydligt fler sekunder att rätta vad man skrivit. Särskilt eftersom jag ofta trycker mellanslag så fort jag skrivit hela det ordet jag ville ha och iphonen bestämmer sig för att byta ut det mot nåt helt obegripligt icke-ord. Rätt irriterande. Eller underhållande beroende på vilket humör man är på

För övrigt blev Kanonkula hos mig Nano kula

Syftade även på själva rättningen. Men det kan mycket väl vara så att jag inte ser det som något (större) problem då jag skriver rätt långsamt med Iphonen — eller åtminstone inte lika automatiserat.

Visst är de störande, men har någon här verkligen hört av sig till apple för att få en förändring?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-21 13:21

Det finns garanterat en större KB-tråd om detta hos Apple.

Bevaka tråden