Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .

blev en svart 32gb 3g från mstore i malmö igår som jag hade bokat, kom 30 min innan lansering tog prick en timme. Bra jobbat utav mstore måste jag säga!

någon som vet om apple har en förmåga att vara lite väl 'sparsamma' med leveranstider eller får vi kallt räkna med att få paddorna 26e april som apple anger?

MediaMarkt i Jönköping hade väldigt många inne när jag var där idag, ett tips bara, dom hade fått in en hel drös sa han

• Medlem
  • 2011-03-29 07:49

Köade till mig(gick förvånansvärt fort) en svart 32GB 3G på Macforum i Göteborg. Mycket nöjd. Igår fick den ett tvillingkort från mitt iPhone-abonnemang

• Oregistrerad
  • 2011-03-30 00:17

finns det tvillingkort hos tele2?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-30 07:27
Ursprungligen av Elajtenworld:

Bara för företagsabonemang enligt http://www.99.se/operatorer-abonnemang/279497-vilka-operatorer-tillater-tvillingkort.html

Ursprungligen av Elajtenworld:

Varför inte bara skaffa ett dataabonnemang? Kostar 28 kr/mån för 500 MB/dag enligt informationen på Apples sida. Klicka på Jämför dataabonnemang.

TILLÄGG: Läs sickan_25s inlägg nedan, detta är fel.

Senast redigerat 2011-03-30 11:48
Ursprungligen av Scarecrow:

Varför inte bara skaffa ett dataabonnemang? Kostar 28 kr/mån för 500 MB/dag enligt informationen på Apples sida. Klicka på Jämför dataabonnemang.

Bara så att ingen hoppar ur skorna av glädje...

Tele2-abonnemanget kostar 28 kr per dag, inte per månad: Tele2 - Privat - Mobilt Bredband - Tele2 Surf för iPad
Telia och Tre har samma princip med kontantkort för mobilt bredband. Priserna är även där per dag.

Ursprungligen av sickan_25:

Tele2-abonnemanget kostar 28 kr per dag, inte per månad: Tele2 - Privat - Mobilt Bredband - Tele2 Surf för iPad
Telia och Tre har samma princip med kontantkort för mobilt bredband. Priserna är även där per dag.

Ajdå, mittåt! Tanken har slagit mig när jag läste det på Apples hemsida, men jag tyckte att det verkade lite väl mycket och ologiskt. Bra att du förtydligade.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-30 18:23
Ursprungligen av sickan_25:

Telia har kontantkort med drygt 500 kr/år för mobildata. Mycket billigare, ca 45 kr/mån. Taket är även där 500 MB/ mån.

• Medlem
  • 2011-03-30 11:23

Det var inga problem att skaffa tvillingkort hos Telia, men killen i kassan sa att de kanske kan komma att ta bort det i framtiden.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-30 19:12

Jepp, Telias "Årskort Mobilsurf".

Ursprungligen av zinned:

Jepp, Telias "Årskort Mobilsurf".

Det är en bra deal tycker jag. Jag övertalade min fru om att köpa det till hennes iPhone och hon var skeptiskt först (körde på maxtaxa 9 kr/dygn vid utvalda tillfällen), men nu skulle hon inte kunna vara utan det

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-30 21:15

Ett tips till den som tänker skaffa Telias kontantkort. I butik kostar det 100 kr i startavgift. På hemsidan beställer man hem det gratis.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-30 22:44
Ursprungligen av Mija:

Ett tips till den som tänker skaffa Telias kontantkort. I butik kostar det 100 kr i startavgift. På hemsidan beställer man hem det gratis.

Det gäller iaf inte detta "Årskort"

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-30 22:47
Ursprungligen av zinned:

Det gäller iaf inte detta "Årskort"

Jo det gör det. Årskortet är ett vanligt refill-kort som du köper till års-surf för 499 kronor. Du måste först ha kortet innan du kan fylla på det med surf.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-30 22:56
Ursprungligen av Mija:

Jo det gör det. Årskortet är ett vanligt refill-kort som du köper till års-surf för 499 kronor. Du måste först ha kortet innan du kan fylla på det med surf.

Ska vi slå vad?

Du kan få se mitt kvitto från Telia-butiken där jag köpte mitt efter att iPad 1 hade släppts i Sverige. Det kostar 500 spänn med kort och allt.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-30 22:59
Ursprungligen av zinned:

Ska vi slå vad?

Du kan få se mitt kvitto från Telia-butiken där jag köpte mitt efter att iPad 1 hade släppts i Sverige. Det kostar 500 spänn med kort och allt.

Så är det inte nu, 100 kr i startavgift för kortet. Och det står med i deras prislista, det heter Startpaket längst ner i listan. https://www.tewss.telia.se/files/TeliaRefill_1139_10dec2010.pdf

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-31 10:14

Ok, då har det alltså ändrats till det sämre från och med december 2010. Tramsigt, då de i butikerna har färdiga paket i kuver som de ger en rakt i handen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-31 18:53

Ett tips för er som inte fått köpa någon iPad än.

InWarehouse har 10 st. i lager av 64 GB + 3G Vit.

inWarehouse.se - Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-31 20:39

Tack henkeny, jag tog 1 - tror iaf att jag hann

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-31 20:54

Np. Såg det av en ren slump när jag kollade leveransdatum på min 32 GB. Så det fick bli en 64 istället Butikerna kan inte få mycket till förhandsinfo från Apple då det timmen innan var slut i lager.
BTW, snabbt jobbat av InWarehouse. Redan packad och på väg för leverans.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-01 08:47

Jag hann! Ordern är under transport till vald Pick-up-Point i ElStokkholmo!

• Medlem
  • Österåker
  • 2011-04-01 18:05

Jag kan medela att det finns massor med ipad2 på media markt i barkarby, dom fick in i dag, jag såg det av en slump när jag var där och tittade idag. Tog med mig en 16gb wifi ut ur butiken
Skynda er så hinner ni också!

Verkar vara med Ipad2 precis som det var med Iphone4, de har ingen aning om när de får in eller hur många, men _vet_ att det sällan tar mer än 3-4 veckor typ.

Ursprungligen av PeeMaN:

Verkar vara med Ipad2 precis som det var med Iphone4, de har ingen aning om när de får in eller hur många, men _vet_ att det sällan tar mer än 3-4 veckor typ.

Jag har fått uppfattningen att det även är så för Apples egna butiker. Annars är det ett bra betyg att de faktiskt lyckas hålla igång ett flöde, om än mindre än efterfrågan förstås, och det inte bara tar tvärstopp, trots lansering i så många länder.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har fått uppfattningen att det även är så för Apples egna butiker. Annars är det ett bra betyg att de faktiskt lyckas hålla igång ett flöde, om än mindre än efterfrågan förstås, och det inte bara tar tvärstopp, trots lansering i så många länder.

Det är så även i Apples egna butiker. Var i UK precis när iphone4 kom och försökte få tag i en.
"Ptja, skriv upp dig här på listan online. Har du tur kommer det en innan du åker hem. Det kan komma imorgon, det kan komma om tre veckor"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-01 21:05

Har beställt till samtliga anställda på firman.

Ursprungligen av Clavius:

Har beställt till samtliga anställda på firman.

Snyggt. Det här blev jag nyfiken på.

• Medlem
  • Umeå
  • 2011-04-02 22:07

Var in på Media Markt i Umeå idag och förhandsbokade en. De hade skickats i torsdags och förväntades få in 30 st i början på nästa vecka.

Bevaka tråden