Nä, inge nytt alls vad det verkar.
Kameran kan levereras från tre affärer enligt prisjakt, men det verkar inte som som priserna uppdateras
någe vidare. Spannet är 68 000 till ca 80 000 för ett HUS (alltså inte ett komplett system ens)
Ingen av nätbutikerna verkar vara något som jag skulle våga handla från
Jag vet EN person på klotet som har en (Carl). Han får själv redogöra för hur han känner
och vad han vill säga. Carl Rytterfalk Photography
På dpreview finns en forumdel (SigmaDSLR), där man vart hela skalan från förtvivlade till
total förnekelse ungefär En del skriver öppet att de lägger ner sigma nu.
SPP (Silky Pix Pro?) är tydligen ett apedass att jobba i filerna stora och dras med mycket
problem som måste jobbas bort. Redigering verkar vara en massa jobb.
Gruppen Sigma SD-1 på flickr räknar 105 medlemmar ...
Försöker jag sålla fram bilder på Flickr tagna med kameran så är den inte inlagd i systemet.
Sigmas SD-15 skickas av görbilligt på ebay, och pocketarna är inte heller dyra.
Leveranserna av SD-1 går tydligen inte så snabbt:
"The wait time for a SD1 in Australia is longer, paid my money end of June still waiting."
(Kund som betalt runt midsommar då, inte fått grejerna än 20 Sept)
Vi skall se, hmmm. Undrar om inte jag har 70000 liggande här som jag vet att jag kan avvara ett kvartal eller mer...
Man har tydligen intervjuat Sigma och de anser att det är en succé: "Market response has been phenomenal" (as in phenomenal NEGATIVE som ngn snabbt flikade in).
Ngn undrar om mottagandet vart så fantastiskt, vart är då alla fototidningar, alla artiklar som hyllar den och "all the buzz"?
Sammanfattning; Hela världen skrattar åt dem - igen - än.