Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iOS 5 på iPhone

Tråden skapades och har fått 250 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av speer:

Grrr... Det har du säkert rätt i : (

men iBooks gick ju att gömma...

iBooks är en app, inte en mapp.

Ursprungligen av speer:

varför kan jag inte lägga sortera "newsstand" i en grupp?

Precis som speer skriver så är det en mapp tekniskt sett, dock ser den inte ut som de andra mapparna i iOS, och de appar som är anpassade för Newsstand hamnar automatiskt där.

Dock så verkar det finnas ett knep om man orkar och vill (kräver inte jailbreak).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-13 11:59

Någon annan som upplever att Cover flow hackar? Bilderna laddas inte riktigt in; det går inte att scrolla fram och tillbaka snabbt utan att omslagen "ersätts" med "noten"; och ibland lägger sig omslag framför varandra.

Har Iphone 4 och, om det nu spelar någon roll, rätt mycket musik på enheten: cirka 11 GB av 14 (har aldrig annars varit ett problem så det borde inte spela någon roll). Värt att ta bort musiken och lägga in den igen?

Sen en annan musikrelaterad fråga: vad innebär egentligen alternativet "grupp efter albumartist" (hittas i musikinställningar)?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-13 16:29
Ursprungligen av Adzam 1:

Någon annan som upplever att Cover flow hackar? Bilderna laddas inte riktigt in; det går inte att scrolla fram och tillbaka snabbt utan att omslagen "ersätts" med "noten"; och ibland lägger sig omslag framför varandra. [---] Värt att ta bort musiken och lägga in den igen? [---]

Ingen skillnad efter att ha tagit bort allt och synkroniserat över det igen.

Hej!
Nån som kan bekräfta att internet delning fungerar i ios 5 på en 3gs?
Jag har Telenor som operatör

Ursprungligen av robert lindeberg:

Hej!
Nån som kan bekräfta att internet delning fungerar i ios 5 på en 3gs?
Jag har Telenor som operatör

Fungerar bra med Telenor på 3GS och 4.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-13 14:49

Funkar hos Telia ivf. kan inte se varför det inte skulle fungera oberoende av operatör?

Tack! Använder det i jobbet så har avvaktat lite med att uppgradera men är ju sugen på att testa nyheterna i ios 5

Nu verkar det vara problem med iCloud Mail. Jag kan logga in på icloud men kommer inte in på mail och telefonen säger felaktigt lösenord.

Ursprungligen av Macaddict:

Nu verkar det vara problem med iCloud Mail. Jag kan logga in på icloud men kommer inte in på mail och telefonen säger felaktigt lösenord.

Ja, "alla" verkar ha det problemet just nu.

Tyvärr verkar det inte ens gå att få kontakt med servern...

Ursprungligen av millgard:

Tyvärr verkar det inte ens gå att få kontakt med servern...

Intressant, jag har inga problem alls.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-13 19:19

Är det bara jag som har problem med iMessage?

När jag smsar till min kompis som också har iOS5 ska telefonen känna av att vi har iMessage.. Men jag lyckas bara skicka vanliga sms...
När sedan min kompis skriver tbx så dyker det upp som iMessage fast i en ny konversation med hans mailadress....

För att jag skall kunna använda mig av iMessage så måste jag altså skiva till hans mailadress?! Medans min kompis bara skriver som vanligt..
Min kompis uppdaterade samtidigt som jag och han har inte problemet som jag har.

Är det någon som har en lösning på detta? Hittar inte något..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 19:45
Ursprungligen av iDJ:

Är det bara jag som har problem med iMessage?

När jag smsar till min kompis som också har iOS5 ska telefonen känna av att vi har iMessage.. Men jag lyckas bara skicka vanliga sms...
När sedan min kompis skriver tbx så dyker det upp som iMessage fast i en ny konversation med hans mailadress....

För att jag skall kunna använda mig av iMessage så måste jag altså skiva till hans mailadress?! Medans min kompis bara skriver som vanligt..
Min kompis uppdaterade samtidigt som jag och han har inte problemet som jag har.

Är det någon som har en lösning på detta? Hittar inte något..

Har du aktiverat det?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-13 19:51

japp, det är aktiverat!

Jag hade samma problem. Om ni tittar på

Inställningar
Meddelanden
Ta emot på...

Då ska ni kunna se ert telefonnummer. I mitt fall så stod det "bekräftar..." på telefonnumret.
Då slog av jag telefonen samt slog av iMessage samt slog på det igen.

Och då blev telefonnumret aktiverat.

Och då kan du välja uppringnings-ID också

Vet inte om det var omstarten eller av/på iMessage som fixade det:)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-13 20:16

Tack för svar, verkar som det är min kompis som problemet sitter eftersom det gick finfint att imessa till en annan!

Det löste sig hur som helst genom en hämtning och återinstallation av iTunes 10.5 (som redan var installerad)... nåja.. mest ifall någon annan skulle råka ut för det hela.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-13 21:11

Lösning: Logga ut och logga in på apple id och ställ in uppringningsnummer!

Efter uppdateringen kan Mail inte läsa å, ä och ö längre utan sätter ett frågetecken istället. Vet någon hur man fixar detta?

Ursprungligen av Niklas Hellgren:

Efter uppdateringen kan Mail inte läsa å, ä och ö längre utan sätter ett frågetecken istället. Vet någon hur man fixar detta?

Läsa = visa?

Har inga problem med det här.

Ja, jag menar visa förstås, lite klantigt skrivet där...

Flyttade två inlägg till denna tråd:

http://www.99.se/iphone/290352-notiscenter.html

Ett inlägg flyttat till en egen tråd:

http://www.99.se/itunes/290410-itunes-hittar-mina-ios-enheter.html

/Mod

Senast redigerat 2011-10-14 09:56
  • Medlem
  • 2011-10-14 19:55

Har uppdaterat min Iphone4 med iOs5. Nu är telefonen helt plötsligt fylld med 13gb "övrigt". 2gb över kapaciteten dessutom. Jag hade inget sådant innan uppdateringen.

Sen när jag synkroniserar så får jag felmeddelande att synkroniseringen inte kan slutföras "eftersom synkroniseringssessionen inte slutfördes"

Några tips??

  • Medlem
  • 2011-10-14 21:00

Jag svarar mig själv, omstart av dator och telefon löste problemet.

Till min stora besvikelse fungerar inte FaceTime över 3G. Är det Telia som sätter käppar i hjulet och försöker stoppa en utveckling som inte går att stoppa. I USA med AT&T fungerar det ju nu. Om inte Telia släpper igenom FaceTime är det skandalöst!

Ursprungligen av Macaddict:

Till min stora besvikelse fungerar inte FaceTime över 3G. Är det Telia som sätter käppar i hjulet och försöker stoppa en utveckling som inte går att stoppa. I USA med AT&T fungerar det ju nu. Om inte Telia släpper igenom FaceTime är det skandalöst!

Vart har du läst att FaceTime funkar över 3G?

Någonstans på nätet...

Ursprungligen av Macaddict:

Någonstans på nätet...

Ah, den källan!

Ursprungligen av Macaddict:

Någonstans på nätet...

Jag får backa på detta påstående. Det verkar som det bara går via jailbreak.

Bevaka tråden