- Capeman
- Medlem ●
- Malmö
Precis som speer skriver så är det en mapp tekniskt sett, dock ser den inte ut som de andra mapparna i iOS, och de appar som är anpassade för Newsstand hamnar automatiskt där.
Dock så verkar det finnas ett knep om man orkar och vill (kräver inte jailbreak).
Någon annan som upplever att Cover flow hackar? Bilderna laddas inte riktigt in; det går inte att scrolla fram och tillbaka snabbt utan att omslagen "ersätts" med "noten"; och ibland lägger sig omslag framför varandra.
Har Iphone 4 och, om det nu spelar någon roll, rätt mycket musik på enheten: cirka 11 GB av 14 (har aldrig annars varit ett problem så det borde inte spela någon roll). Värt att ta bort musiken och lägga in den igen?
Sen en annan musikrelaterad fråga: vad innebär egentligen alternativet "grupp efter albumartist" (hittas i musikinställningar)?
Någon annan som upplever att Cover flow hackar? Bilderna laddas inte riktigt in; det går inte att scrolla fram och tillbaka snabbt utan att omslagen "ersätts" med "noten"; och ibland lägger sig omslag framför varandra. [---] Värt att ta bort musiken och lägga in den igen? [---]
Ingen skillnad efter att ha tagit bort allt och synkroniserat över det igen.
Hej!
Nån som kan bekräfta att internet delning fungerar i ios 5 på en 3gs?
Jag har Telenor som operatör
Hej!
Nån som kan bekräfta att internet delning fungerar i ios 5 på en 3gs?
Jag har Telenor som operatör
Fungerar bra med Telenor på 3GS och 4.
Tack! Använder det i jobbet så har avvaktat lite med att uppgradera men är ju sugen på att testa nyheterna i ios 5
Är det bara jag som har problem med iMessage?
När jag smsar till min kompis som också har iOS5 ska telefonen känna av att vi har iMessage.. Men jag lyckas bara skicka vanliga sms...
När sedan min kompis skriver tbx så dyker det upp som iMessage fast i en ny konversation med hans mailadress....
För att jag skall kunna använda mig av iMessage så måste jag altså skiva till hans mailadress?! Medans min kompis bara skriver som vanligt..
Min kompis uppdaterade samtidigt som jag och han har inte problemet som jag har.
Är det någon som har en lösning på detta? Hittar inte något..
Är det bara jag som har problem med iMessage?
När jag smsar till min kompis som också har iOS5 ska telefonen känna av att vi har iMessage.. Men jag lyckas bara skicka vanliga sms...
När sedan min kompis skriver tbx så dyker det upp som iMessage fast i en ny konversation med hans mailadress....
För att jag skall kunna använda mig av iMessage så måste jag altså skiva till hans mailadress?! Medans min kompis bara skriver som vanligt..
Min kompis uppdaterade samtidigt som jag och han har inte problemet som jag har.
Är det någon som har en lösning på detta? Hittar inte något..
Har du aktiverat det?
Jag hade samma problem. Om ni tittar på
Inställningar
Meddelanden
Ta emot på...
Då ska ni kunna se ert telefonnummer. I mitt fall så stod det "bekräftar..." på telefonnumret.
Då slog av jag telefonen samt slog av iMessage samt slog på det igen.
Och då blev telefonnumret aktiverat.
Och då kan du välja uppringnings-ID också
Vet inte om det var omstarten eller av/på iMessage som fixade det:)
Efter uppdateringen kan Mail inte läsa å, ä och ö längre utan sätter ett frågetecken istället. Vet någon hur man fixar detta?
Ja, jag menar visa förstås, lite klantigt skrivet där...
Flyttade två inlägg till denna tråd:
http://www.99.se/iphone/290352-notiscenter.html
Ett inlägg flyttat till en egen tråd:
http://www.99.se/itunes/290410-itunes-hittar-mina-ios-enheter.html
/Mod
Har uppdaterat min Iphone4 med iOs5. Nu är telefonen helt plötsligt fylld med 13gb "övrigt". 2gb över kapaciteten dessutom. Jag hade inget sådant innan uppdateringen.
Sen när jag synkroniserar så får jag felmeddelande att synkroniseringen inte kan slutföras "eftersom synkroniseringssessionen inte slutfördes"
Några tips??
Till min stora besvikelse fungerar inte FaceTime över 3G. Är det Telia som sätter käppar i hjulet och försöker stoppa en utveckling som inte går att stoppa. I USA med AT&T fungerar det ju nu. Om inte Telia släpper igenom FaceTime är det skandalöst!
Till min stora besvikelse fungerar inte FaceTime över 3G. Är det Telia som sätter käppar i hjulet och försöker stoppa en utveckling som inte går att stoppa. I USA med AT&T fungerar det ju nu. Om inte Telia släpper igenom FaceTime är det skandalöst!
Vart har du läst att FaceTime funkar över 3G?