Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställt en Vit 64GB och fick detta svar idag från Tre >_<

"Hej igen

Denna modell har vi dessvärre längre väntetid på då förbokningarna snabbt täckte hela första leveransen.

Förhoppningsvis kommer din order skickas inom 7-10 dagar.

Ber om ursäkt för väntetiden.

Mvh

Niklas
Hi3G Access AB

"

Måtte det inte ta längre tid.. :/

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-27 15:03
Ursprungligen av Pain Reaper:

Förhoppningsvis kommer din order skickas inom 7-10 dagar.

Låter inte så farligt ändå. Minns de som fick vänta 4 veckor på 4:an när den kom.. Kommer min under nästa vecka så blir jag superglad

För er som beställt med Telia kan ni följa er beställning på posten.se genom att följa nedanstående steg.

1. Gå till Startsida - Posten.se
2. Klicka på Avancerad sökning (under fältet för kolli-id)
3. Längst ned, fyll i Telias logistikkundnummer 1083189009 och ditt ordernummer som du fått i SMSet.
4. Klicka "Spåra" och se om du får fram någon information

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-27 15:11
Ursprungligen av Bagewitz:

För er som beställt med Telia kan ni följa er beställning på posten.se genom att följa nedanstående steg.

1. Gå till Startsida - Posten.se
2. Klicka på Avancerad sökning (under fältet för kolli-id)
3. Längst ned, fyll i Telias logistikkundnummer 1083189009 och ditt ordernummer som du fått i SMSet.
4. Klicka "Spåra" och se om du får fram någon information

Härligt. Fick:

27 okt kl 08:47 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vad betyder det? Att den skickas idag eller om tre veckor?

Ursprungligen av berg82:

Härligt. Fick:

27 okt kl 08:47 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vad betyder det? Att den skickas idag eller om tre veckor?

Att Telia skrivit ut fraktsedel med kollinummer men inte skickat den ännu, bör dyka upp i Postens system med kollinummer i kväll. Då Posten har hämtat dem och sorterat dem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-27 15:25
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Att Telia skrivit ut fraktsedel med kollinummer men inte skickat den ännu, bör dyka upp i Postens system med kollinummer i kväll. Då Posten har hämtat dem och sorterat dem.

Med andra ord, det finns möjlighet till att den anländer för uthämtning i morgon kväll?

Ursprungligen av berg82:

Med andra ord, det finns möjlighet till att den anländer för uthämtning i morgon kväll?

Ja.

..........

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-27 15:20
Ursprungligen av Bagewitz:

För er som beställt med Telia kan ni följa er beställning på posten.se genom att följa nedanstående steg.

1. Gå till Startsida - Posten.se
2. Klicka på Avancerad sökning (under fältet för kolli-id)
3. Längst ned, fyll i Telias logistikkundnummer 1083189009 och ditt ordernummer som du fått i SMSet.
4. Klicka "Spåra" och se om du får fram någon information

Gytt! Dock är min beställning förmodligen för färsk - "Din sökning gav inga träffar".

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-28 14:00

Har ni andra som beställt från Telia fått Kolli-ID?
Det har inte jag - utan följer paketet på Bagewitz vis (se nedan). Ändå så är paketet snart framme... Kollar man på Telias sida så står det fortfarande bara "väntar på leverans" som det gjort från dag 1..

Ursprungligen av Bagewitz:

För er som beställt med Telia kan ni följa er beställning på posten.se genom att följa nedanstående steg.

1. Gå till Startsida - Posten.se
2. Klicka på Avancerad sökning (under fältet för kolli-id)
3. Längst ned, fyll i Telias logistikkundnummer 1083189009 och ditt ordernummer som du fått i SMSet.
4. Klicka "Spåra" och se om du får fram någon information

Dagens fel.

Upptäckte precis att jag angivit fel nummer för SMS-avisering.

  • Medlem
  • 2011-10-27 15:25

Ringde Tele2... De skickar telefonerna på fredag... onsdag till fredag sa han att jag kan få den... Merde!

EDIT: Ja, jag beställde i lördags morse...

Dagens rätt.

Ringde Telias kundtjänst och rättade till angivet mobilnummer för SMS-avisering. Nu kom SMS:et. Puh!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-27 16:21
Ursprungligen av Daniel W:

Dagens rätt.

Ringde Telias kundtjänst och rättade till angivet mobilnummer för SMS-avisering. Nu kom SMS:et. Puh!

Dagens Fel:

Jag har inte fått något SMS ännu....

"Du har plats 40 i turordning....."

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-27 19:07
Ursprungligen av Jeppe_E:

Dagens Fel:

Jag har inte fått något SMS ännu....

"Du har plats 40 i turordning....."

Känns skönt med lugnande besked från Telia kundtjänst,

"- Ja, jag kan se din order, men den är inte behandlad ännu. Du får nog ett sms i morgon"

NOG????

Men det är väl för att man valde en 32GB 2 timmar efter det riktiga släppet. Man kan ju inte begära att Telia skall ha koll på hur många telefoner de får, när de har en lagerstatus på sin hemsida....

Pratade just med Telenor, telefonen är skickad och ska vara framme imorron på utlämningsstället, men eftersom de lever kvar på stenåldern ska det skickas en pappersavi hem till mig, vilken troligtvis inte kommer komma fram förrän nästa vecka. Argh...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-28 00:07
Ursprungligen av _Henrik_:

Pratade just med Telenor, telefonen är skickad och ska vara framme imorron på utlämningsstället, men eftersom de lever kvar på stenåldern ska det skickas en pappersavi hem till mig, vilken troligtvis inte kommer komma fram förrän nästa vecka. Argh...

Har du Kolli-ID så kan du väl bara ta med det och lösa ut den ändå?

Ursprungligen av Hallon:

Har du Kolli-ID så kan du väl bara ta med det och lösa ut den ändå?

Telenor kör inte med sådana nymodigheter. Du får vackert sitta och vänta på brevbäraren.

Ursprungligen av _Henrik_:

Telenor kör inte med sådana nymodigheter. Du får vackert sitta och vänta på brevbäraren.

Det finns alltid ett Kolli-ID på alla paket. Telenors kundtjänst borde kunna gå in i deras egna system och se vad paketet har blivit tilldelat för nummer av Posten eller vilken fraktleverantör som man nu använder sig av. Ofta handlar det bara om att vara lite envis.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det finns alltid ett Kolli-ID på alla paket. Telenors kundtjänst borde kunna gå in i deras egna system och se vad paketet har blivit tilldelat för nummer av Posten eller vilken fraktleverantör som man nu använder sig av. Ofta handlar det bara om att vara lite envis.

Jag tror int ni riktigt förstår vidden av Telenors tafflighet. Kundtjänst har tydligen inte tillgång till deras utskickningssystem, de kan bara se om och när något har skickats, inga detaljer.

Ursprungligen av _Henrik_:

Jag tror int ni riktigt förstår vidden av Telenors tafflighet. Kundtjänst har tydligen inte tillgång till deras utskickningssystem, de kan bara se om och när något har skickats, inga detaljer.

Det kan ju inte vara så förbaskat svårt för Telenor kundtjänst att ringa till den avdelning som är ansvarig för detta.

Dustin har inte fått in några telefoner ännu. Snubben som svarade i kundtjänsten lät ganska road, han hade nog fått frågan rätt många gånger vid det här laget.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-27 17:05

Jaaa!!! Ringde kundtjänsten hos TELE2, och kunde få ett SMS med kollinr!

Vad ska jag säga, den är på väg Beställd via Telia 21 oktober på morgonen.

Godssökning

Kolliid 00373XXXXXXXXXX Kundnr XXXXXXXXX
Kund TeliaSonera Sverige AB Referens 23XXXXXXXXX
Tjänst MyPack (19) Status Transporteras
Vikt 0.5 Kvitterat av
Postnr 11668 Ort STOCKHOLM
Avsänt 2011-10-27 Utlämnat --
Tilläggstjänst: Postförskott, SMS-avisering
Händelser
2011-10-27 16:17 Jönköping Sorterad
2011-10-27 11:57 Ljungby Posten har tagit emot försändelsen
2011-10-26 20:41 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

  • Medlem
  • 2011-10-27 18:14
Ursprungligen av woxiz:

Jaaa!!! Ringde kundtjänsten hos TELE2, och kunde få ett SMS med kollinr!

Vad säger den då? När beställde du?

Är det bara jag, eller är vi lite ... Patetiska?;)

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-27 18:16
Ursprungligen av jac:

Vad säger den då? När beställde du?

Är det bara jag, eller är vi lite ... Patetiska?;)

Vad säger vem? Jag ringde kundtjänst och frågade hur det stod till med min order och att jag inte fått något mail. Beställde i lördags runt kl 15-16. Vit 64Gb...

  • Medlem
  • 2011-10-27 18:51
Ursprungligen av woxiz:

Vad säger vem? Jag ringde kundtjänst och frågade hur det stod till med min order och att jag inte fått något mail. Beställde i lördags runt kl 15-16. Vit 64Gb...

Jag beställde ju före dig och har inte fått sms... Vad säger smset? När får du telefonen?

Hallon skrev:
Låter inte så farligt ändå. Minns de som fick vänta 4 veckor på 4:an när den kom.. Kommer min under nästa vecka så blir jag superglad

Jag svarar:
Fick svar att den kommer med nästa omgång som skickas ut om 3-4 veckor.. Att "vänta" till lördags kväll med att beställa var ett bittert beslut nu känner jag

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-28 00:09
Ursprungligen av Pain Reaper:

Hallon skrev:
Låter inte så farligt ändå. Minns de som fick vänta 4 veckor på 4:an när den kom.. Kommer min under nästa vecka så blir jag superglad

Jag svarar:
Fick svar att den kommer med nästa omgång som skickas ut om 3-4 veckor.. Att "vänta" till lördags kväll med att beställa var ett bittert beslut nu känner jag

Rackarns. Då kan väl jag drömma om att få min inom en månad - jag beställde ju inte för ens i onsdags.
Kanske skulle man satsat på att köpa i butik i morgon ändå... :-/

Edit: Idag menar jag.. klockan är ju över 00.00

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-28 08:34
Ursprungligen av Hallon:

Rackarns. Då kan väl jag drömma om att få min inom en månad - jag beställde ju inte för ens i onsdags.
Kanske skulle man satsat på att köpa i butik i morgon ändå... :-/

Edit: Idag menar jag.. klockan är ju över 00.00

Klickade mig in på Postens sidan med förväntningarna i botten - men ack - den befinner sig i Ljungby!! (ca 40 mins från Växjö där jag bor)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-27 18:45

Beställde en i em ca kl 14. Hämtar den i morgon

Yes!!!!

Bevaka tråden