Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-27 18:53

Någon som beställt från Halebop som får upp något på godssökningen ännu?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-27 21:08
Ursprungligen av tompash:

Någon som beställt från Halebop som får upp något på godssökningen ännu?

Fortfarande inget :-|

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-27 21:12

EXTREMT oroväckande!

Ursprungligen av jac:

Jag beställde ju före dig och har inte fått sms... Vad säger smset? När får du telefonen?

Sorry, kunde inte låta bli.

  • Medlem
  • 2011-10-27 19:00
Ursprungligen av keptang:

Sorry, kunde inte låta bli.

Haha!

Men nu. Nu är det lugnt. Den är på väg! Jag fick kollinumret och nu kan jag äntligen andas ut! Hon började med att prata om 1-2 veckors leveranstid, då blev jag lite rädd

Samma här Tompash, men det var likadant med min 4a och då dök hela leveranskedjan upp i kollisökningen EFTER jag väl fått telefonen. Än lever hoppet

Nu är särbons svarta 16gb Halebop-iPhone på väg. Inte min, dock (vilket förvisso var väntat).
Funderar nästan på om jag ska avbryta beställningen och vänta på att få köpa den olåst. Priset verkar inte skilja sig något mellan operatörslåsta 4S på Dustin ändå. :< Vill ha nuuuu.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-27 21:33

Sådär, nu är min i Birmingham och på väg. Drygt att det kommer en helg nu

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-27 21:54

Nu är det lite konstigt...
Så här står det på Telias sida:
Din beställning är nu orderlagd och placerad i kö. Beroende på tillgång av telefoner från Apple kan väntetiderna variera.
Statushistorik:
2011-10-26 - Väntar på leverans

Så här står det på postens:
27 okt kl 20:50
Jönköping, Sorterad

Historik:
Datum Datum
27 okt kl 20:50 Jönköping, Sorterad
27 okt kl 16:26 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Ursprungligen av gunek:

Nu är det lite konstigt...
Så här står det på Telias sida:
Din beställning är nu orderlagd och placerad i kö. Beroende på tillgång av telefoner från Apple kan väntetiderna variera.
Statushistorik:
2011-10-26 - Väntar på leverans

Så här står det på postens:
27 okt kl 20:50
Jönköping, Sorterad

Historik:
Datum Datum
27 okt kl 20:50 Jönköping, Sorterad
27 okt kl 16:26 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Samma för mig. Tror bara det är telias system som är segt på att uppdatera. De har ju skickat något till oss i och med att det är sorterat.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-27 22:32

För att få lite styrsel så kan det vara bra att nämna modell och beställningstid tillsammans med leveranstid. Annars säger det inte så mycket

Själv beställde jag kvällen den 22, från Telia, prel lev 31/10, men inte ett pip ifrån Telia ännu

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-27 22:42
Ursprungligen av Jeppe_E:

För att få lite styrsel så kan det vara bra att nämna modell och beställningstid tillsammans med leveranstid. Annars säger det inte så mycket

Själv beställde jag kvällen den 22, från Telia, prel lev 31/10, men inte ett pip ifrån Telia ännu

Du glömde modell

22/10 19:16 Halebop | iPhone 4S 32Gb (Vit) | Skickades 27/10

Nu kom sändningen upp på Posten:
27 okt kl 18:54 Alvesta, Försändelsen är inlämnad.

Senast redigerat 2011-10-27 23:02
  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-27 23:47

22/10 Halebop | iPhone 4S 32Gb (Vit) | 27 okt kl 18:54 --- Alvesta, Försändelsen är inlämnad.

Tidigast beräknade leverans 28:e oktober!

Fyller väl på i hejjaropen...

22/10 Halebop | iPhone 4S 16Gb (Vit) - 27 okt kl 20:15 Alvesta, Försändelsen är inlämnad.

26/10 Telia | iPhone 4S 16Gb (Vit) - 28 okt kl 03:00 Malmö, Sorterad.

Nu fick jag info om min snubbes iPhone! Försändelsen har skickats till utlämningsstället! Borde jag kunna plocka upp paketet om jag har kollinummer och båda våra ID-kort, eller måste jag vänta på papperslappen i brevlådan?
Han gjorde även en liten handskriven fullmakt, utifall.

Satan vad jag blir avundsjuk, jag vill också ha. Och OM jag kan plocka upp den idag är det "se men inte röra" heeela helgen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-28 11:25
Ursprungligen av Manglobe:

Nu fick jag info om min snubbes iPhone! Försändelsen har skickats till utlämningsstället! Borde jag kunna plocka upp paketet om jag har kollinummer och båda våra ID-kort, eller måste jag vänta på papperslappen i brevlådan?
Han gjorde även en liten handskriven fullmakt, utifall.

Satan vad jag blir avundsjuk, jag vill också ha. Och OM jag kan plocka upp den idag är det "se men inte röra" heeela helgen.

Absolut ska du kunna det, så länge du har kolli-id så.

Edit: Tråkigt om du nu inte får din telefon idag

Ursprungligen av zinned:

Absolut ska du kunna det, så länge du har kolli-id så.

Edit: Tråkigt om du nu inte får din telefon idag

Ooo, men då kan jag i alla fall plocka upp en telefon! Och jag har en 3G, särbon har INGEN iPhone. Strängt taget förtjänar han kanske sin lite mer.
Men det känns väldigt surt att vänta... ja, vem vet hur länge? De hade ingen aning om när nästa leverans skulle komma in! Det roliga är att jag läste mailen på telefonen om att de hade kommit in, men var ute på jobb hela dagen och fick vänta tills åtta-nio på kvällen innan jag kunde beställa. Frustration.

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-10-28 08:13

Beställd 21okt via Apple.se 32gb vit. Färdig att skickas 1-2 veckor Planerad Leverans 2 -9 nov.
Riktigt tråkigt att det ska ta längre tid från Apple själva än från någon av operatörerna. Har aldrig gillat tanken på att binda mig och låsa telefonen.

Ursprungligen av thor:

Beställd 21okt via Apple.se 32gb vit. Färdig att skickas 1-2 veckor Planerad Leverans 2 -9 nov.
Riktigt tråkigt att det ska ta längre tid från Apple själva än från någon av operatörerna. Har aldrig gillat tanken på att binda mig och låsa telefonen.

Kan bara hålla med. Nu sitter man liksom bara och väntar... Någon som vet om den säljs olåst och finns i lager någonstans i Malmö?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-28 20:04
Ursprungligen av tompash:

Skillnaden är ju att operatörerna skickar från Sverige medan apple sannolikt skickar direkt från Kina.

Nja, skillnaden är att Apple inte prioriterar Sverige.

Ursprungligen av thor:

Beställd 21okt via Apple.se 32gb vit. Färdig att skickas 1-2 veckor Planerad Leverans 2 -9 nov.
Riktigt tråkigt att det ska ta längre tid från Apple själva än från någon av operatörerna. Har aldrig gillat tanken på att binda mig och låsa telefonen.

Varför inte bara beställa den direkt från Apple UK den 7e om du nu ändå ska beställa från Apple?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-28 10:42

Helt fantastiskt... Fick SMS nu precis.. Gick in på posten för att kolla. telefonen har varit på väg sedan i går. Finns ju faktiskt en möjlighet att den når mitt postkontor i dag då. Eller så har man otur. Det visar ju dock att Telia har svårt att hänga med. Men kudos åt dem att de fått iväg den. hade prel. lev den 31/10.

28 okt kl 02:56 Malmö, Sorterad
27 okt kl 19:51 Jönköping, Sorterad
27 okt kl 15:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vit 32GB, beställde den 22/10

Ursprungligen av Jeppe_E:

Helt fantastiskt... Fick SMS nu precis.. Gick in på posten för att kolla. telefonen har varit på väg sedan i går. Finns ju faktiskt en möjlighet att den når mitt postkontor i dag då. Eller så har man otur. Det visar ju dock att Telia har svårt att hänga med. Men kudos åt dem att de fått iväg den. hade prel. lev den 31/10.

28 okt kl 02:56 Malmö, Sorterad
27 okt kl 19:51 Jönköping, Sorterad
27 okt kl 15:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vit 32GB, beställde den 22/10

Du bör få telefonen idag

VAD F--. Jag ringde Dustin, och dom informerade om att "Njä, ditt beställningsnummer är inte bland de som fick telefonen... ... ... Ditt beställningsnummer är det ENDA som inte fick en telefon."
Nu är jag ledsen!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-28 11:52

och där kom det ja...

"Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution som kan påverka mottagare med postnummer som börjar på 10-19, 20-29, 30-31 och 40-51. Vi beklagar eventuella besvär. "

Ursprungligen av Jeppe_E:

och där kom det ja...

"Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution som kan påverka mottagare med postnummer som börjar på 10-19, 20-29, 30-31 och 40-51. Vi beklagar eventuella besvär. "

Va f-n!

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-28 11:53

Sitter och väntar på att posten ska komma så att jag får min avi. Var och försökte hämta ut telefonken tidigare, men eftersom det är avtalsbrev så måste jag ha den faktiska avi:n.

Så jag har sett mitt paket, men fick inte ta med det hem.

Tjohoo!!

Får jag sluta jobba nu och gå hem?

"2011-10-28

11:36

Axel Tips & Tobak

Received at post office"

Ursprungligen av Daniel W:

Tjohoo!!

Får jag sluta jobba nu och gå hem?

"2011-10-28

11:36

Axel Tips & Tobak

Received at post office"

Approved.

  • Medlem
  • 2011-10-28 12:00

Men om min telefon registrerades i Stockholm strax efter 00, borde de inte klara av det?

Eller kanske borde de vara lite förberedda vid sådana här tillfällen? Operatörerna kanske ska säga till posten att de kommer få väldigt många ordrar som ska levereras en viss dag?

Bevaka tråden